Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Modernizarea cladirilor luate cu chirie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Modernizarea cladirilor luate cu chirie

14 replies to this topic

#1 Sache

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 23 February 2007 - 04:13 PM

In legatura cu urmatorul articol:

HG 1861/2006 care modifica Codul Fiscal
Art. 253.

(31) În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de către locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligația să comunice locatorului valoarea lucrărilor executate pentru depunerea unei noi declarații fiscale, în termen de 30 de zile de la data terminării lucrărilor respective.


modernizarile efectuate de locatar sa presupunem in anul 2004, mai trebuie locatarul sa anunte locatorul de noua valoare acum, in 2007?

Asta inseamna o crestere a impozitului pe cladire si automat a chiriei?

Ce ziceti?



#2 Cristina Rauta

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2007 - 09:38 AM

Si eu as dori sa stiu ce se intelege prin modernizari? Si ce inregistrari au loc in contabilitate.
Eu am o amenajare la un spatiu comercial in jur de 10000 RON. Nu e consolidare, extindere etc. Doar s-a zugravit, s-au schimbat instalatiile sanitare, electrice etc. Cum ar trebui sa consider aceasta lucrare? Ar trebui sa maresc valoarea mijlocului fix si sa o declar pentru impozitare?

Aceasta postare a fost editata de Cristina Rauta: 04 April 2007 - 09:38 AM




#3 karl_holcroft

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 08 April 2007 - 05:42 PM

Vezi postareaCristina Rauta, la Apr 4 2007, 10:38 AM, a spus:

Si eu as dori sa stiu ce se intelege prin modernizari? Si ce inregistrari au loc in contabilitate.
Eu am o amenajare la un spatiu comercial in jur de 10000 RON. Nu e consolidare, extindere etc. Doar s-a zugravit, s-au schimbat instalatiile sanitare, electrice etc. Cum ar trebui sa consider aceasta lucrare? Ar trebui sa maresc valoarea mijlocului fix si sa o declar pentru impozitare?
in mod normal, o evidentiezi in cresteri rezultate din evaluare, 212=105 10000



#4 silvia1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:
  • Location:roman

Postat 10 April 2007 - 07:01 AM

Confor IAS 16 "Cheltuielile ulterioare aferente unui element de natura imobilizarilor corporale care a fost deja recunoscut trebuie adaugate valorii contabile a activului numai atunci cand se estimeaza ca intreprinderea va obtine beneficii economice viitoare suplimentare fata de performantele estimate initial ca fiind corespunzatoare.Toate celelalte cheltuieli ulterioare trebuie recunoscute drept cheltuieli in perioada in care au fost suportate."
Deci in acest context tu decizi(cunoscand mai bine ce lucrari s-au facut) daca inregistrezi in clasa 2 si atunci se plateste impzit suplimentar sau in clasa 6.De exemplu inlocuirea tamplariei poate fi considerata modernizare deoarece scade cheltuiala viitoare cu caldura.
In nici un caz nu este vorba de reevaluare
sssss



#5 carmensita05

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 11 April 2007 - 02:39 PM

Buna
am si eu urmatoarea situatie care are legatura cu modernizarea unui spatiu comercial, mai precis extinderea lui. Firma respectiva nu plateste chirie, fiind spatiu propiu, insa a decis extinderea lui. As vrea sa stiu daca amortizarea noului spatiu se va adauga amortizarii vechii cladiri (si se va amortiza pe cat timp a mai ramas) sau se constuie un nou mijloc fix si in consecinta o noua amortizare?

multumesc anticipat



#6 axel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 April 2007 - 04:02 PM

Vezi postareaSache, la Feb 23 2007, 06:13 PM, a spus:

In legatura cu urmatorul articol:

HG 1861/2006 care modifica Codul Fiscal
Art. 253.

(31) În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de către locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligația să comunice locatorului valoarea lucrărilor executate pentru depunerea unei noi declarații fiscale, în termen de 30 de zile de la data terminării lucrărilor respective.


modernizarile efectuate de locatar sa presupunem in anul 2004, mai trebuie locatarul sa anunte locatorul de noua valoare acum, in 2007?

Asta inseamna o crestere a impozitului pe cladire si automat a chiriei?

Ce ziceti?


am si eu urmatoarea situatie: amenajarea unui spatiu comercial intr-un mall ( pereti, pardoseala, inst electrica etc)
cum inregistrez: la mijloace fixe si daca da, unde? sau pe cheltuieli?

astept raspunsul vostru,
merci



#7 MIHAELA 9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 April 2007 - 08:59 PM

Vezi postareacarmensita05, la Apr 11 2007, 03:39 PM, a spus:

Buna
am si eu urmatoarea situatie care are legatura cu modernizarea unui spatiu comercial, mai precis extinderea lui. Firma respectiva nu plateste chirie, fiind spatiu propiu, insa a decis extinderea lui. As vrea sa stiu daca amortizarea noului spatiu se va adauga amortizarii vechii cladiri (si se va amortiza pe cat timp a mai ramas) sau se constuie un nou mijloc fix si in consecinta o noua amortizare?

multumesc anticipat

Extinderea spatiului comercial este de fapt o modernizare adusa respectivului spatiu. Valorea modernizarii creste valoarea mijlocului fix si se va amortiza in perioada ramasa de amortizat a respectivului mijloc fix.



#8 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 20 June 2007 - 11:29 AM

[daca amenajarea este intr-un spatiu inchiriat,parerea mea este o cheltuiala aducatoare de venituri si se trece pe 604 de ex. nu pot sa o trec in 231 nefiind proprietarul mijlocului fix. :wink:



#9 hb_ralu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 20 June 2007 - 11:47 AM

Sediul social al firmei la care lucrez este in apartamentul tatalui proprietarului si au un contract de comodat pe tot apartamentul si nu platesc chirie.
Acum au renovat apartamentul au pus usi noi au zugravit au pus termopane gresie faianta instalatia sanitara vas de wc ...l-au modernizat complet intr-o luna.
Eu cum inregistrez in contabilitate???
Care sunt inregistrarile contabile???
Trebui sa declar valoarea lucrarilor executate undeva???
Mentionez ca eu in contabilitate nu am nici un mijloc fix-imobil.

Aceasta postare a fost editata de hb_ralu: 20 June 2007 - 11:48 AM




#10 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 22 June 2007 - 02:46 PM

Imobilizari corporale luate cu chirie:

Se inchiriaza o cladire cu valoarea contabila de 6000 lei, cu o chirie lunara de 30 lei. Chiriasul executa lucrari de modernizare, efectuandu-se in acest scop urmatoarele cheltuieli, care se amortizeaza pe o perioada de 1 an, cand expira contractul de inchiriere:

• Cheltuieli cu materialele auxiliare =2500 lei
• Cheltuieli cu energia facturata de catre furnizor, care se achita ulterior in numerar: 500 lei +tva

1. IN CONTABILITATEA CHIRIASULUI:

• Preluarea cladirii pe baza de process verbal de predare-primire:

8031 debit -imobiliz luate cu chirie -cu 6000
• Primirea fac chirie lunara: 612 = 401 30
• Consum materiale auxiliare 401=3021 2500
• Chelt energy electrica 605=401 500
4426 =401 95
• Inreg productie de imobilizari corporale:

231= 722 cu 3000
• Receptia lucrarilor de modernizare
212=231 cu 3000
• Amortizarea lunara a chelt de investitii: 3000/12 luni = 250 lei
6811=2812 cu 250
• Scoaterea din evidenta a investitiei complet amortizate:
2812=212 cu 3000
• Predarea cladirii pe baza de process verbal de predare-primire:

8031 credit = 6000

IN CONTABILITATEA PROPRIETARULUI:

• INTOCMIREA FACTURII PRIVIND CHIRIA LUNARA
461 = 706 CU 30
• Preluare investitie de catre proprietar a investitiei complet amortizate:
212 = 2812 cu 3000


am postat monografia preluata din cartea"contabilitatea financiara " coroborata cu directivele europene editia 2007



#11 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 22 June 2007 - 02:52 PM

VARIANTA 2 DE REZOLVARE:

La expirarea contractului de chirie mai ramane valoare de amortizat din investitie in suma de 1000 lei, care se recupereaza de la proprietar cu plata in numerar.

LA CHIRIAS:
• Scoaterea din evidenta a investitiei neamortizate integral
2812 = 212 amortiz constructie cu 2000
6583 = 212 constructii cu 1000
• Intocmirea facturii privind investitia de recuperate de la proprietar:
461 =7583 cu 1000



LA PROPRIETAR:
• Preluarea partii din investitie care a fost amortizata:
212 = 2812 cu 2000
• Preluarea investitiei neamortizate, conform facturii in care s-a mentionat”taxare inverse”
212 = 404 cu 1000
4426 = 4427 cu 190



#12 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 24 June 2007 - 04:06 PM

mariana_flo ,f.frumoasa prezentarea ta si utila,dar te intreb ceva ! eu amenajez un spatiu luat cu chirie sub-contactat si mai am pe firma un leasing.In momentul cand duc balanta la administratie taxe locale ca sa platesc impozit auto , vede 212 in balanta , nu vrea si impozit pe cladire ? ca atunci facem cum zici .Daca eu derulez amortizare cladire rezulta ca platesc eu impozit pe bucatica de cladire , dar nu am acte de proprietate,cum fac , exista si la voi declaratia de casa,teren ca in Constanta :lostit (13):



#13 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 25 June 2007 - 07:02 AM

eu sunt inca in faza in care contabilizez in 231. Nu am dat inca in folosinta. Eu ma gandeam sa trec ca denumire in balanta "modernizare constructie inchiriata". Si in Bucuresti trebuie declarate si plattite impozitele auto/constructii/sigla. Presupun ca trebuie sa fac un drum la Directia de taxe si impozite cu contractul de inchiriere si balanta sa vad ce ma sfatuiesc inspectorii.

Daca altcineva s-a lovit de o asemenea problema..... orice sugestie e bine venita.



#14 Ioan P.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 178 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 26 June 2007 - 02:20 PM

Vezi postareaad, la Jun 24 2007, 05:06 PM, a spus:

mariana_flo ,f.frumoasa prezentarea ta si utila,dar te intreb ceva ! eu amenajez un spatiu luat cu chirie sub-contactat si mai am pe firma un leasing.In momentul cand duc balanta la administratie taxe locale ca sa platesc impozit auto , vede 212 in balanta , nu vrea si impozit pe cladire ? ca atunci facem cum zici .Daca eu derulez amortizare cladire rezulta ca platesc eu impozit pe bucatica de cladire , dar nu am acte de proprietate,cum fac , exista si la voi declaratia de casa,teren ca in Constanta :lostit (13):

Vei inregistra pe 212 analitic 2 de ex: 212.2 - Amenajari la constructii in chirie. Deci desi vei amortiza aceasta investitie pe perioada contract./pe durata normala cf Cod Fiscal nu vei plati impozit. Cei de la Directia Fiscala nu vor lua la impozitare aceasta amenajare. Avem zeci de cazuri la Arad si nu se impoziteaza. Daca totusi o impoziteaza sau iti vor solicita depunerea unei delcaratii exista calea contestatiei.

Aceasta postare a fost editata de Ioan P.: 26 June 2007 - 02:21 PM

Ioan Butariu
expert contabil



#15 Mihai Hr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 05 July 2007 - 05:22 PM

Am si eu urmatoarea speta:
-spatiu este luat cu contract de comodat;
-se extinde spatiul prin constructia unui balcon;
-avizele si documentatia necesara constructii au fost luate de proprietar pe numele sau;
-ulterior a infiintat firma si toare facturile de extindere au fost emise pe firma.

Intrebare: Cine trebuie sa declare la primarie (persoana fizica sau juridica)?

Daca a avut cineva un astfel de caz va rog sa ma ajutati cu un sfat. Maine e ultima zi in care pot declara fara amenda.

Va multumesc anticipat.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL