Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cladire si teren cumparate pe perioada scurta - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cladire si teren cumparate pe perioada scurta

14 replies to this topic

#1 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2007 - 11:00 AM

Buna dimineata tuturor,

am o problema mare mare in legatura cu o cladire-monument istoric si un teren pe care este aceasta construita, cumparate de la o pers fizica.
1.Cum inregistrez in contabilitate achizitia terenului si a cladirii,(seful nu vrea sa o modernizeze)?
2.In contract nu zice nimic de niciun tva si eu stiam ca nu calculez tva,dar...ca sa fiu sigura,va intreb..are a face tva ul cu aceasta achizitie?
3...seful vrea sa o vanda luna aceasta,adica aproape 2 luni dupa ce a cumparat o,intrebarea mea este:calculez amortizarea la aceasta cladire?pentru perioada pe care am detinut o?

Si aceasta situatie este doar ptr firma care o va vinde,dar pe cea care o cumpara cum voi avea?

adica:societatea de mai sus ,platitoare de tva,cumpara cladirea,nu i face nicio modificare o inregistrez pe 212 si terenul aferent..nu stiu cum sa separ sumele ptr ca contractul spune numai suma per total iar ,valoarea de inventar a cladirii nu stiu cum se calculeaza...si dupa 2 luni ...o vinde unei alte societatii B care este platitoare de tva,voi face taxare inversa pe facturi..si firma B ii va face modificari,etc...si eu nu stiu de cand voi incepe sa i calculez amortizare??


Va rog din toata inimioara mea ,help!! :pullhair:



#2 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2007 - 11:44 AM

:pullhair: :lostit (13): :pullhair:




#3 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2007 - 03:17 PM

Buuuuuuun,daca sub forma unui material stufos nimeni nu ma poate ajuta atunci o iau pe bucatele:
1.am un contract de 1 mil euro ,prin care se achizitioneaza o cladire si terenul aferent.Suma este per total stabilita ,nu se mentioneaza nicidecum separat pe teren si cladire.
2.Pentru anumite acte juridice trebuie separata cladirea de teren si inregistrate in mod separat in contabilitate,....cum fac?..suma in contract e per total..eu ,ca si contabil pot sa departajez in functie de ce?
Multumesc din suflet celor care ma vor ajuta , :pullhair: :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de nicoleta_c: 12 March 2007 - 03:18 PM




#4 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 12 March 2007 - 03:27 PM

pune-le si tu valoarea de piata (din acea zona, acel perimetru, acel cartier). asta se poate afla.
Sau daca tot vinde intregul ca un tot unitar, de ce nu le lasi imprauna? e mai comod asa.

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 12 March 2007 - 03:28 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#5 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2007 - 03:40 PM

Ceea ce trebuie sa fac este sa separ toata suma din contract pe cladire si pe teren.Lucrul acesta imi este cerut de catre avocatul firmei pentru a btine Rol fiscal.
Buuunn......acum a 2 a bucatica:
-cladirea odata cumparata ,din valoarea totala de achizitie scad valoarea stabilita -(de cine nu stiu,)pentru teren si ramane cladirea de amortizat.Mentionez ca nu se vor face modificari la ea,deci o trec toata pe 212.
Incep sa ii fac amortizarea inca din luna urmatoare achizitiei?



#6 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2007 - 10:26 AM

:pullhair:



#7 Gamergeek

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 March 2007 - 02:23 PM

Din cate stiu eu, valorile separate ale celor doua bunuri se stabilesc in urma unei expertize facute de un evaluator autorizat. In ceea ce priveste sugestia lui Robert de a le lasa impreuna eu am rezerve mari. Cum inregistrezi impreuna un o cladire si un teren? Cum platesti impozite locale daca nu stii exact valoarea cladirii?
Daca ai cumparat cladirea si terenul de la o persoana fizica atunci nu ai TVA.



#8 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 13 March 2007 - 03:24 PM

corect ceea ce spui tu Gamergeek, insa eu constat ca toate problemele postate de nicoleta_c se incadreaza foarte bine la categoria "probleme cu probleme". Pai nu vezi si tu ce patron are nicoleta? azi cumpara, maine vinde, azi face contract de mandat, maine nu il finalizeaza etc. Ceea ce am sugerat eu e o cale simpla pt ea de a contabiliza; oricum amenzi isi vor lua (sa cumperi o cladire si sa nu o declari in 30 de zile la fisc iar dupa inca o luna sa vrei sa o vinzi......nu-mi miroare a bine ceea ce e acolo - si de aceea o inteleg). In 2 luni, ar fi trebuit sa existe rol-ul si problema s-ar fi pus altfel. Parerea mea

p.s. e o solutie, pot exista, binenteles si altele
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#9 fivefell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 156 Postari:

Postat 14 March 2007 - 11:05 AM

Daca nu se face in contractul de vanzare-cumparare o identificare a valorii pentru fiecare bun in parte, se poate intocmi un act aditional la contractul respectiv, prin care se face aceasta despatire valorica.Tot la notar se va semna si acest act aditional. Si atunci e ok.



#10 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2007 - 05:22 PM

am sunat la Impozite si Taxe sector 2...a sunat si avocatul firmei la o firma de conta ..si ce raspunsuri am primit:
-la Impozite si Taxe-sa se faca act aditional la contract -patronul nu mai poate deoarece pers care a vandut cladirea nu mai vrea sa aiba de a face cu el...pb de ale lor...
-la Firma de conta-Contabilitatea este creativa si pe baza unui raport intern si in functie de pretul zonei ,sa se faca estimativ un pret pentru teren...Zis si facut..l am pus pe domnu patronul meu..un pix ,o foaie..fa calcule daca act aditional nu vreti.
A calculat ,mi a dat o suma dupa capul lui..eu fac un raport..el semneaza si gata.
Cica asa se rezolva..
Domnul contabil de 63 de ani care ma supervizeaza pe mine si ma verifica mi a propus sa fac 2 % din valoarea de contract..numa si numa prostii..Treaba lor..
Acum pb mea e alta...calculez amortizarea ptr cladire ?(in 2 luni o vinde si nici modificari nu ii face...)
Off topic:seful meu are 26 de ani...si este EXTRAORDINAR de schimbator...firmele nu au volum mare de activitate zilnica..dar vin cu niste bombe de genul acesta de ma termina,nu stiu pe unde sa scot camasa...
Multumesc mult de ajutor

Aceasta postare a fost editata de nicoleta_c: 14 March 2007 - 05:25 PM




#11 Gloalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 16 March 2007 - 09:09 AM

Parerea mea este ca trebuie sa calculezi amortizarea incepand cu luna urmatoare achizitiei.



#12 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 16 March 2007 - 10:04 AM

Vezi postareaGloalina, la Mar 16 2007, 09:09 AM, a spus:

Parerea mea este ca trebuie sa calculezi amortizarea incepand cu luna urmatoare achizitiei.
de ce atata agitatie? nici nu cred ca se poate pune problema de calcul al amortizarii !!!! colega noastra nici nu ne-a vorbit despre vreun proves verbal de punere in functiune (ce destinatie ii da cladirii, la ce folosestea ea - birouri, locuinta, club etc). Abia dupa ce aceasta e receptionata si pusa in functiune (practic, dupa ce incepe sa o foloseasca pt ce a cumparat-o) se poate incepe clculul amortizarii in luna imediat urmatoare punerii in functiune.
In cazul de fata, parerea mea e ca n-are de ce sa o calculeze. O vinde oricum in maxim 2 luni, si nu vad de ce ar fi dat-o in functiune??? Pt ce? Poate ne da mai multe detalii nicoleta_c
O zi buna sa aveti.
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#13 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2007 - 05:33 PM

Cladirea o cumpara doar ca sa o vanda mai departe altei firme.Nu o foloseste la nimic acum pe aceasta firma.offff.....nu mai pot cu cladirile lor cu tot :pullhair:



#14 Gamergeek

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 19 March 2007 - 08:26 PM

OK. Deci ai separat valoarea cladirii si a terenului prin metode mai mult sau mai putin discutabile.
Nu ai de ce sa o amortizezi daca nu o folosesti la nimic. Inregistreaza vanzarea atunci cand aceasta va avea loc. Trateaza operatiunea ca pe o tranzactie imobiliara. Cumperi si vinzi. In cel mai rau caz ti se poate imputa faptul ca ai desfasurat operatiuni care nu figureaza in obiectul de activitate al societatii. Sau poate chiar ai acest obiect de activitate (ca obiect de activitate secundar). Unii patroni cand si-au infiintat firmele si-au inregistrat 100 de obiecte de activitate. Oricum asta ar fi cea mai mica dintre problemele tale.
Declara-le si la impozite locale ca nu ai incotro dupa cum vad eu chestiunea.

PS: Vezi ca exista si un www.contajobs.ro, bestjobs sau alte asemenea. Incearca-ti norocul si depune un CV poate scapi de patron. :pullhair: Iti urez bafta!



#15 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2007 - 01:48 PM

Multumesc din suflet pentru raspunsuri!
Asa consider si eu..atata timp cat nu folosesc cladirea ptr nimic,o voi vinde mai departe,nu am de ce sa i calculez amortizare.Multumesc inca o data! :pullhair: :pullhair:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL