Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordonantari salarii institutii publice - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Ordonantari salarii institutii publice

15 replies to this topic

#1 imaplayer

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 March 2007 - 11:59 AM

Buna ziua!

Poate cineva sa imi spuna va rog cum se fac ordonantarile pe articole la o institutie bugetara atunci cand se platesc salariile?? Stiu ca la ei se face o impartire a fondului brut de salarii pe functuionari publici si personal contractual, si acestea pe articole. 10.01.01 - salarii de baza, 10.01.02 - indemnizatie conducere, 10.01.03 - salariu de merit, 10.01.04 - spor de vechime..s.a.m.d. Problema este atunci cand se platesc salariile, si se face ordin de plata catre trezorerie, cun se poate imparti salariul net pe articole?? Sau este o alta modalitate pentru ordonantarea pe articole??

Multumesc.



#2 lanivia2001

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 20 March 2007 - 11:46 PM

Vezi postareaimaplayer, la Mar 13 2007, 01:59 PM, a spus:

Buna ziua!

Poate cineva sa imi spuna va rog cum se fac ordonantarile pe articole la o institutie bugetara atunci cand se platesc salariile?? Stiu ca la ei se face o impartire a fondului brut de salarii pe functuionari publici si personal contractual, si acestea pe articole. 10.01.01 - salarii de baza, 10.01.02 - indemnizatie conducere, 10.01.03 - salariu de merit, 10.01.04 - spor de vechime..s.a.m.d. Problema este atunci cand se platesc salariile, si se face ordin de plata catre trezorerie, cun se poate imparti salariul net pe articole?? Sau este o alta modalitate pentru ordonantarea pe articole??

Multumesc.
DAR CE ORDIN DE PLATA FACI LA SALARIUL NET?




#3 costinel062000

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:targu jiu

Postat 22 March 2007 - 08:45 PM

Vezi postareaimaplayer, la Mar 13 2007, 11:59 AM, a spus:

Buna ziua!

Poate cineva sa imi spuna va rog cum se fac ordonantarile pe articole la o institutie bugetara atunci cand se platesc salariile?? Stiu ca la ei se face o impartire a fondului brut de salarii pe functuionari publici si personal contractual, si acestea pe articole. 10.01.01 - salarii de baza, 10.01.02 - indemnizatie conducere, 10.01.03 - salariu de merit, 10.01.04 - spor de vechime..s.a.m.d. Problema este atunci cand se platesc salariile, si se face ordin de plata catre trezorerie, cun se poate imparti salariul net pe articole?? Sau este o alta modalitate pentru ordonantarea pe articole??

Multumesc.




#4 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 23 March 2007 - 04:27 PM

Ordinele de plata la salarii se fac normal, ca orice ordin de trezorerie, particularitatea apare ca ordinele se fac pentru fiecare tip de activitate.
4311.03=562.03.10.03.01 CAS angajator pentru venituri proprii(03=activitaea de baza)Tipurile de activitati sund ca niste subdiviziuni ale activitatii, are evidenta pe fiecare activitate si se centralizeaza la nivel de unitate.



#5 Elicon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 March 2007 - 02:26 PM

Eu fac o singura ordonantare (ct 51 02 10), pentru salarii.Stii bine ca pt functionarii publici si pers contractual, drepturile salariale se evidentiaza cel mai bine in situatia recapitulativa. Tot de aici culeg si datele pt monitorizarea de la Finante.Asa fac eu....nu stiu ceilalti.... :pullhair:



#6 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 25 March 2007 - 06:17 PM

Si pe verso ordonantare ce articole scrii?Conform noilor cerei ale trezorerie trebuie sa trimit copie la ei dupa ordonantarea platilor.Nu treci articolele bugetare pentru fiecare sursa de finatare? De la 10.01.01 pana la 10.01.30 sunt salariile iar de la 10.03.01 pana la 10.01.07 sunt obligatiile unitatii.



#7 cristinika70

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 03 April 2007 - 03:31 PM

Vezi postareaimaplayer, la Mar 13 2007, 12:59 PM, a spus:

Buna ziua!

Poate cineva sa imi spuna va rog cum se fac ordonantarile pe articole la o institutie bugetara atunci cand se platesc salariile?? Stiu ca la ei se face o impartire a fondului brut de salarii pe functuionari publici si personal contractual, si acestea pe articole. 10.01.01 - salarii de baza, 10.01.02 - indemnizatie conducere, 10.01.03 - salariu de merit, 10.01.04 - spor de vechime..s.a.m.d. Problema este atunci cand se platesc salariile, si se face ordin de plata catre trezorerie, cun se poate imparti salariul net pe articole?? Sau este o alta modalitate pentru ordonantarea pe articole??

Multumesc.
Eu sunt contabil la un centru bugetar scolar si la ordonantarile ptr platile la salarii trec asa: ptr viramentele cu contributiile angajatorilor trec 10.03.01 CAS; 10.03.02-Somaj; 10.03.03-CASS; 10.03.04-fd de risc; 10.03.05-0,85% ; 10.03.06- 0,25%
iar la viramentele asiguratilor le trec pe toate la 10.01.01....nu stiu inca dak este f. bine...dar asa am facut.... :pullhair:



#8 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 03 April 2007 - 06:58 PM

Si eu fac conta la universitate: -10.01.01 salarii de baza si retinerile din salarii;
10.03.01-CAS;10.03.02 -fond somaj; 10.03.03- CASS; 10.03.05 fd de risc; 10.03.06- 0.85%; 10.03.07 - fd garantare 0.25%;
astea sunt clasificarile bugetare date de la ministerul de resort.



#9 liuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BRASOV
  • Interests:legislatie invatamant, contabilitate institutii publice

Postat 05 April 2007 - 11:14 AM

mie trezoreria imi permite sa duc o singura ordonantare in ziua de salarii pentru toata suma necesara la care trec doar capitolul10
liuta



#10 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 05 April 2007 - 05:54 PM

o singura ordonatare ce are pe verso insirate toate sumele cu toate aliniatele



#11 Elicon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 April 2007 - 07:31 PM

Deci: o singura ordonantare pentru fiecare capitol in parte. Daca iti cere detaliat trezoreria, poti s-o faci pe verso, insa repet: importanta este recapitulatia . Oricum acolo esti obligata sa detaliezi (inclisiv datele pt monitorizarea pt Finante tot de aici le iei) Ai nevoie de vreun model...?



#12 georgerad

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Campia Turzii

Postat 22 April 2007 - 08:56 AM

Vezi postareaElicon, la Apr 11 2007, 08:31 PM, a spus:

Deci: o singura ordonantare pentru fiecare capitol in parte. Daca iti cere detaliat trezoreria, poti s-o faci pe verso, insa repet: importanta este recapitulatia . Oricum acolo esti obligata sa detaliezi (inclisiv datele pt monitorizarea pt Finante tot de aici le iei) Ai nevoie de vreun model...?

"In baza prevederilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, ale art. 17 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si ale art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern si controlul financiar preventiv, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 301/2002, cu modificarile ulterioare, institutiile publice, indiferent de subordonare si de modul de finantare a cheltuielilor, au obligatia sa respecte procedurile privind parcurgerea celor 4 faze ale executiei bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor, precum si sa organizeze, sa conduca evidenta si sa raporteze angajamentele bugetare si legale incepand cu anul bugetar 2003.
In vederea respectarii prevederilor mentionate mai sus au fost elaborate prezentele norme metodologice care au ca obiect stabilirea procedurilor, a persoanelor implicate si a documentelor privind executia cheltuielilor care se efectueaza din fonduri publice."
"Ordonatorii de credite ai bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 sunt autorizati sa angajeze, sa lichideze si sa ordonanteze cheltuieli pe parcursul exercitiului bugetar, in limita creditelor bugetare aprobate, iar plata cheltuielilor se efectueaza de persoanele autorizate care, potrivit legii, poarta denumirea generica de contabil."
Operatiunile specifice angajarii, lichidarii si ordonantarii cheltuielilor sunt in competenta ordonatorilor de credite si se efectueaza pe baza propunerilor compartimentelor de specialitate ale institutiei publice."
"Contabilitatea analitica a angajamentelor legale se tine pe titluri, articole si alineate in cadrul fiecarui subcapitol sau capitol al bugetului aprobat."
In debitul contului se inregistreaza angajamentele legale, precum si suplimentarile efectuate in cursul exercitiului bugetar, care majoreaza angajamentele legale initiale.
In creditul contului, in cursul anului se inregistreaza diminuarile de angajamente legale care micsoreaza angajamentele legale initiale, iar la finele anului, totalul platilor efectuate in contul angajamentelor legale.
Soldul contului la finele lunii reprezinta totalul angajamentelor legale, iar la finele anului, totalul angajamentelor ramase neachitate."

Asta zice Legea 500/2002. Ca Trezoreriile de-abia acum s-au hotarat sa o aplice... no comment. Curtea de conturi insa, cand vine in control cere toate aceste documente care sunt obligatorii si care se arhiveaza.

Modele ale acestor documente se regasesc in legea mai sus mentionata.

Sunt insa programe de conta bugetara care fac asta automat si va scutesc de batai de cap.

Pt. Bibi:
01 - Buget de Stat
02 - Buget Local
06 - Buget de credite externe
07 - Buget de credite interne
08 - Buget de fonduri externe nerambursabile
10 - Buget de venituri proprii+subventii
11 - Buget in afara bugetului local
15 - Buget de venituri proprii
03 - ??!!

ex. cont contabil dezvoltat conform legii contabilitatii:
7701.51.01.01.02.10.01.01 - Salarii de baza etc.
Repet exista programe de conta bugetara care fac asta automat fara batai de cap si mentinandu-ne in cadrul legislativ.



#13 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 27 April 2007 - 04:41 PM

Nu inteleg la ce te referi cu 03.Eu m-am referit la articolele bugetare pentru slarii, respectiv obligatiile angajatorului 6451.01.10.03.01= cheltuieli privind CAS angajator.
NC este:6451.01.10.03.01=4311.01, cam asta era tota filosofia.Cunosc destul de bine si contabilitatea bugetara chair daca am mai multa experienta in cea comerciala.



#14 georgerad

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Campia Turzii

Postat 04 May 2007 - 02:42 AM

Vezi postareaBIBI, la Apr 27 2007, 05:41 PM, a spus:

Nu inteleg la ce te referi cu 03.Eu m-am referit la articolele bugetare pentru slarii, respectiv obligatiile angajatorului 6451.01.10.03.01= cheltuieli privind CAS angajator.
NC este:6451.01.10.03.01=4311.01, cam asta era tota filosofia.Cunosc destul de bine si contabilitatea bugetara chair daca am mai multa experienta in cea comerciala.

Contabilitatea bugetara se tine in conturi distincte, dupa natura si destinatie. Atfel conturile de cheltuieli, respectiv venituri dupa caz, se dezvolta in analitic pe structura clasificatiei bugetare. Structura contului contabil devine astfel urmatoarea:
1. simbolul contului din planul de conturi
2. capitolul
3. sursa de finantare a cheltuielii
4. subcapitolul
5. titlul
6. articolul
7. alineatul

6451.01.10.03.01 ca si dezvoltare si utilizare ulterioara devine insuficient
Corect este: de ex.: 6451.51.01.01.10.03.01 in cazul autoritatilor executive din cadrul Bugetului de Stat
6451.51.02.01.10.03.01 in cazul autoritatilor executive din cadrul Bugetului Local
si se poate continua pentru fiecare tip de buget in parte.

Despre asta vorbeam eu. Iar ceea ce am spus mai sus are ca baza legala Anexa 2 la Ordinul MF 1954/12.2005, Ordinul 1917/2005, Ordinul 616/2006 si nu in ultimul rand Legea Contabilitatii cu toate adaugirile si modificarile ulterioare.

Contabilitatea Bugetara desi per ansamblu este la fel cu Contabiliatea la un S.R.L. sau S.A. este de departe mai complexa.

Toate cazurile complexe pe care le inveti in Facultate ca si studii de caz sau exceptii le regasesti zi de zi in Contabilitatea Bugetara.

Succes si spor la treaba la Darea de Seama din Trim. 1, tuturor celor care zi de zi sunt stresati si presati de o directie a Finatelor Publice, Serviciilor Buget Judetene, Consiliilor Judetene, Consiliilor Locale, Inspectoratelor Judetene dupa caz, Trezoreriilor si nu in ultimul rand Curtile de Conturi.



#15 georgi30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 13 May 2007 - 02:16 PM

Vezi postarealanivia2001, la Mar 21 2007, 12:46 AM, a spus:

DAR CE ORDIN DE PLATA FACI LA SALARIUL NET?

Cardurile, de exemplu... :wink:

Pentru salarii nu este nevoie de ordonantari, cel putin trezoreria cu care lucram noi nu cere. :smile:
georgi30



#16 badingamariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:roznov, neamt

Postat 26 July 2007 - 09:34 PM

as vrea sa stiu cum inregistrez urmatoarele :
1. Primesc de la furnizor obiecte de inventar ( pe care le achit ) - asta e usor .
2. Obiecte de inventar sunt asamblate cu ajutorul angajatilor si se obtine un utilaj care evident este mijloc fix

Cum inregistrez in contabilitate receptia mijlocului fix in baza procesului verbal de receptie ?
Ce fac cu obiectele de inventar ? Cum le scad?

Lucrez la o institutie publica






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL