Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
imobilizari in curs - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


imobilizari in curs


74 replies to this topic

#21 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 08 August 2007 - 12:58 PM

Am inteles.
Multumesc.



#22 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 11 September 2007 - 02:45 AM

Vezi postareamirela 0702, la Mar 31 2007, 12:39 PM, a spus:

Am si eu o nelamurire. Daca s-a construit o cladire pentru care s-a facut proces verbal de receptie prin aprilie 2006, iar pana la sfarsitul anului 2006 s-a mai cumparat cate ceva gen...centrala termica, tot felul de instalatii interne si pe care eu le-am inregistrat in cursul anului 2006 in 231...am gresit ca la sfarsitul anului le-am trecut in valoarea cladirii? Adica...trebuia cineva sa-mi faca o receptie finala sau o reevaluare???? Sau altfel spus...daca cumpar in cursul anului
in ce priveste centrala termica, erai obligata sa o inregistrezi individual, pt ca are durata normala de utilizare diferita de a cladirii, se poate amortiza si accelerat si functioneaza de sine statator, o demontezi si pleci cu ea. instalatiile interne sigur modernizeaza cladirea? uita-te bine in 1752 si vezi ce zice acolo de modernizare. daca nu sporeste productivitatea sau gradul de confort al birourilor, nu e investitie ci chelt cu reparatiile.




#23 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 11 September 2007 - 02:58 AM

Toate cheltuielile ce tin de o investitie se trec in 231(eventual pe analitice!). Pentru furnizor se fol 404 indiferent de valoare.
La terminarea lucrarilor, sau la receptii partiale se intocmeste proces verbal de receptie partiala/totala a lucrarilor (la care participa beneficiarul, dirigintele de santier, constructorul, cineva din partea primariei de sector...) si se trece toata valoarea in 212,213...
[/quote]
daca executi lucrarea in regie proprie, eu nu cred ca se trec pe 231. se inregistreaza in conturile de stocuri, si se scot in consum pe bon de consum sau pe borderou sau pe proces verbal de predare primire. NC: 6XX = 3XX
asta pt ca lucrarea se poate prelungi pe mai multe luni si receptia sa o faci cine stie cind. la finalizarea lucrarii in regie proprie, faci proces verbal si stabilesti prin el si tipul de amortizare. atunci inregistrezi in 231=722 materialele + manopera aferenta orelor de lucru ale angajatilor la lucrarile efectuate in regie proprie. treci prin 231 pt ca e posibil sa ai si lucrari facute de terti in valoarea aceleiasi imobilizari, pe care le-ai inregistrat, in baza contractelor, direct in 231=404 si 4426=404 (daca e cazul). intocmesti procesul verbal de receptie finala si punere in functiune si treci din 231 in contul coresp de imobilizari.
iar in ce priveste evaluarea cladirilor, nu stiu despre ce vorbiti, cf codului fiscal, impozitul pe cladiri se plateste f de tipul cladirii si nu de valoarea ei contabila! de aceea se anunta nu administratia ci primaria, pt a verifica daca a ramas cladirea din aceleasi materiale si cu aceeasi suprafata. vedeti titlul vii din codul fiscal.



#24 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 11 September 2007 - 03:40 PM

si atunci pe mine de ce m au sunat de la primarie sa imi reevaluez cladirea, ca avea o valoare prea mica, desi ea a ramas cu aceiasi suprafata si aceleasi materiale in ziduri?
Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!



#25 sle

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:

Postat 11 September 2007 - 03:46 PM

Impozitul pe cladirile apartinand persoanelor juridice se plateste in functie de valoarea inregistrata in contabilitate.



#26 L'ady

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 11 September 2007 - 03:57 PM

Ca sa fie mai clar... Cod Fiscal:
Art. 253
"(1) În cazul persoanelor juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a clădirii.
(2) Cota de impozit se stabilește prin hotărâre a consiliului local și poate fi cuprinsă între 0,25% și 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului București, această atribuție revine Consiliului General al Municipiului București.
(3) Valoarea de inventar a clădirii este valoarea de intrare a clădirii în patrimoniu, înregistrată în contabilitatea proprietarului clădirii, conform prevederilor legale în vigoare.
(31) În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de către locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligația să comunice locatorului valoarea lucrărilor executate pentru depunerea unei noi declarații fiscale, în termen de 30 de zile de la data terminării lucrărilor respective.
(4) În cazul unei clădiri a cărei valoare a fost recuperată integral pe calea amortizării, valoarea impozabilă se reduce cu 15%.
(5) În cazul unei clădiri care a fost reevaluată, conform reglementărilor contabile, valoarea impozabilă a clădiri este valoarea contabilă rezultată în urma reevaluării, înregistrată ca atare în contabilitatea proprietarului persoană juridică.
(6) În cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință, cota impozitului pe clădiri se stabilește de consiliul local/Consiliul General al Municipiului București între 5% și 10% și se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârșitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Fac excepție clădirile care au fost amortizate potrivit legii, în cazul cărora cota impozitului pe clădiri este cea prevăzută la alin. (2).
(7) În cazul unei clădiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia se aplică următoarele reguli:
a) impozitul pe clădiri se datorează de locatar;
b) valoarea care se ia în considerare la calculul impozitului pe clădiri este valoarea din contract a clădirii, așa cum este ea înregistrată în contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale în vigoare;
c) în cazul în care contractul de leasing încetează altfel decât prin ajungerea la scadență, impozitul pe clădiri este datorat de locator.
(8) Impozitul pe clădiri se aplică pentru orice clădire deținută de o persoană juridică aflată în funcțiune, în rezervă sau în conservare, chiar dacă valoarea sa a fost recuperată integral pe calea amortizării."

@Coconat: probabil cladirea nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani. Citeste mai ales partea ingrosata si intreaba la primarie care este cota de impozit in cazul tau. :wink:



#27 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 13 September 2007 - 01:46 AM

ce pacaleala! de ex o cladire noua, achizitionata in euro acum 3 ani are in prezent in lei o valoare artificial MAI MARE decit cea actuala, avind in vedere cit de mult a scazut euro intre timp. si ei maresc de 5 ori impozitul pe cladiri pt ea!
nu stii ce sa mai faci, sa reevaluezi la mai putin, ca sa platesti mai putin la primarie, sau sa reevaluezi la mai mult, ca sa ai si tu active imobilizate mai mari - adica o valoare a firmei mai mare pt insititutiile de credit (si cine nu vrea credite azi?!)
imi cer scuze pt eroare, pina acum nu am pe nimeni cu cladiri impozabile, toti au instalatii scutite prin efectul legii.



#28 Lecxus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 13 September 2007 - 02:58 PM

Suntem o firma de constructii(materiale de c-tii) si am achizitionat la inc anului un teren in vederea construirii de locuinte, deoarece actele si autorizatiile sunt anevoioase o sa incepem constructia anul viitor. Problema este urmatoarea-in urma unor relatii comerciale cu un client (compensari) am achizitionat de la acesta o centrala termica(4000 ron ) si niste calorifere(3000ron) care urma sa le amplasam in apartamentele construite, aceste bunuri la momentul respectiv au fost inregistrate in ct 231 imobilizari in curs in ideea ca pana la sf anului vor fi amplasate in locuinte.Este corecta aceasta inregistrare si daca pot aceste bunuri sa ramana in acest cont pana la finalizarea lucrarii(an 2008) sau daca nu in ce cont sa le inregistrez?
Va multumesc!



#29 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 13 September 2007 - 03:11 PM

bunurile ar trebui sa fie pe stoc in magazie. Ca sa ramana in 231 ar fi trebuit sa se regaseasca in devizul de lucrari.Si cum nu s-au inceput lucrarile cred ca nu au ce cauta la "lucrari in curs"



#30 Lecxus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 14 September 2007 - 03:14 PM

Am inteles ideea ta ,o sa fac o NC de storno , dar ce ct de stoc sa folosesc ptr acele bunuri ,deoarece noi nu vindem instalatii si aparatura de incalzire , ob nostru de act este comert cu ridicata al materialului lemnos si de c-tii si nu cred ca este bine sa fie inreg ca stoc de marfa.ca si ob de inv au val prea mare iar la alte materiale nu stiu unde se pot incadra. Astept o parere de la voi .
va multumesc!



#31 mimi_elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 September 2007 - 02:11 PM

ct. 3028 alte materiale!!?



#32 mirelavasile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 02 October 2007 - 09:11 AM

Buna,

eu sunt de parere ca le poti lasa pe investitii in curs. La finele anului le vei prinde la inventariere, ele existand faptic.Intrebarea de 10 puncte e cum o sa construiesti locuinte, daca obiectul de activitate este comert cu material lemnos? A se vedea contractul de societate-ob de activitate.



#33 Lecxus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 09 October 2007 - 08:38 AM

Vezi postareamirelavasile, la Oct 2 2007, 10:11 AM, a spus:

Buna,

eu sunt de parere ca le poti lasa pe investitii in curs. La finele anului le vei prinde la inventariere, ele existand faptic.Intrebarea de 10 puncte e cum o sa construiesti locuinte, daca obiectul de activitate este comert cu material lemnos? A se vedea contractul de societate-ob de activitate.

Buna,

Obiectul principal de activitate este comert cu material lemnos si de constructii(5153) iar in statut la obiecte secundare de activitate se gaseste si constructia de cladiri(4521), asa ca ele ar putea sa ramana si in ct 231.



#34 giucontex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:oradea

Postat 21 October 2007 - 08:00 AM

buna,
am si eu o intrebare: daca s-a construit un panou publicitar si totul pina acum s-a contabilizat in 332, soldul contului fiind 1100 ron, unde incadrez panoul, la constructii speciale 212(eventual analitic) sau la obiecte de inventar 303?
mentionez ca panoul va fi inchiriat, deci ar putea intra sub incidenta IAS 40?
va multumesc!



#35 express

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 October 2007 - 05:09 PM

Valoarea din procesul verbal cuprinde numai lucrarile de constructii montaj (cf proiectului) executate de constructor si in baza careia ai platit o taxa la primarie cand ai obtinut autorizatia de constructie.

Nu are nici o legatura cu valoarea finala a cladirii (care mai cuprinde si alte cheltuieli) pe care o vei inregistra in contabilitate si pe care o vei declara la impunere.

Corect e sa inregistrezi MF cu valoarea lui 231.



#36 giucontex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:oradea

Postat 22 October 2007 - 08:28 PM

multumesc mult, e super sa mai auzi inca o parere! :smile:



#37 Raluca P.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 December 2007 - 03:28 PM

Buna ziua

In situatia in care construim un bloc de locuinte (cladirea se afla in constructie), cu plata in rate a apartamentelor. Platile sunt esalonate PANA la terminarea constructiei.
Materiale achizitionate, necesare constructiei se dau in cosum, inregistrarea contabila fiind urmatoarea: 600=300 si 231=722

In momentul incasarii partiale (emitem factura) avem nota contabila: 411=%
704
4427


Este corect asa in situatia in care constructia nu este finalizata?


Asteptam sugestii.

Multumim



#38 tmarcela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 December 2007 - 03:48 PM

Cred ca este mai corect sa se inregistreze pe avans(419 + TVA),conform contractului incheiat cu beneficiarul care probabil prevede anumite transe de plata ( avans sau situatie de lucrari). Daca la baza facturii ai situatie de lucrari semnata de beneficiar atunci pati sa treci factura pe venit.



#39 CORINA39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:

Postat 05 July 2008 - 07:44 AM

o alta situatie:constructia unui bloc de locuinte s-a finalizat in oct.2007,firma vinde la diverse persoane fizice;subliniez faptul investitia a fost efectuata cu credit bancar;fosta contabila a inregistrat la imobilizari in curs 231;finalizarea blocului in 212;vanzarea:4111=704,4427;??pina aici cred mai merge,dar am constatat ca 212 nu a descarcat gestiunea respectiv a vinzarii apartamentelor;care ar fi monografia corecta si ce pot face,regulariza acum avind in vedere ca firma vinde ap.din octombrie?bilant anual depus!rog sa ma indrumati cine a mai intimpinat o astfel de situatie cit mai legal la aceasta data.va muuuuultumesc mult.



#40 CORINA39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:

Postat 07 July 2008 - 04:59 AM

am si conturi neinchise 419;pe cind ap.sint deja vandute;ce pot face acum dupa atitea luni de zile?419=4111,apoi 4111=704;si 212cum descarc dupa o asa perioada cu 6721?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL