Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Regulament intern - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Regulament intern

42 replies to this topic

#1 SAR-CO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 155 Postari:
  • Location:IASI

Postat 17 February 2005 - 02:59 PM

Astazi am avut control de la ITM, si printre alte probleme conform Art.257 din Codul Muncii, angajatorul trebuie sa intocmeasca un ,,Regulament Intern"


Daca ma puteti ajuta urgent cu un model de Regulament Intern,.


Va multumesc.



#2 daniella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Interests:capcane contabile

Postat 17 February 2005 - 07:02 PM

daca lasi un nr.de fax iti trimit maine ROI.




#3 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 17 February 2005 - 07:09 PM

Cuprinsul unui R.O.I.

CUPRINS


Introducere

Imaginea noastrã
Mediul de lucru
Standardele noastre de lucru

1. Reguli privind protecþia, igiena ºi securitatea în muncã precum ºi
prevenirea ºi stingerea incendiilor în cadrul S.C. Grosil S.A.
1.1. Reguli privind protecþia, igiena ºi securitatea în muncã
1.2. Reguli privind prevenirea ºi stingerea incendiilor


2. Reguli privind respectarea principiului nediscriminãrii ºi al înlãturãrii
oricãrei forme de încãlcare a demnitãþii

3. Drepturile ºi obligaþiile societatii ºi ale salariaþilor. Reguli generale
3.1. Drepturi ºi obligaþii ale societatii
3.2. Drepturi, obligaþii ºi interdicþii ale angajaþilor
3.3. Reguli generale

4. Organizarea timpului de lucru ºi de odihnã

5. Procedura de soluþionare a cererilor sau reclamaþiilor individuale ale
salariaþilor

6. Abaterile disciplinare ºi sancþiunile aplicabile

7. Reguli referitoare la procedura disciplinarã

8. Modalitãþi de aplicare a altor dispoziþii legale ºi contractuale specifice

9. Dispoziþii finale

10. Anexã



#4 SAR-CO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 155 Postari:
  • Location:IASI

Postat 17 February 2005 - 07:16 PM

Multumesc foarte mult! Nu am fax, dar te rog pe mail

sarco_star@yahoo.com



#5 lucia_manda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 17 February 2005 - 07:33 PM

te rog sa-l trimiti si mie: lucia_manda@yahoo.ro



#6 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 17 February 2005 - 07:41 PM

l-am trimis
sa-l adaptati la tipul de societate si sa completati denumirea ei



#7 SAR-CO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 155 Postari:
  • Location:IASI

Postat 17 February 2005 - 11:07 PM

L-am primit!! multumesc foarte mult!!



#8 daniela_i_bv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 17 February 2005 - 11:11 PM

Mi-l poti trimite si mie te rog daniela_i_bv@yahoo.com



#9 daniela_i_bv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 18 February 2005 - 12:32 PM

L-am primit si eu! Multumesc mult! :P



#10 lucia_manda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 18 February 2005 - 07:57 PM

va rog frumos sa-l trimiteti si mie! va rog din tot sufletul!



#11 clau

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:
  • Location:Sibiu, HOME

Postat 19 February 2005 - 01:06 PM

Doresc si eu documentul respectiv

claudiu.muntean@ctrnet.ro

multumesc



#12 Madalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2005 - 03:13 PM

Si eu doresc ROI-ul.
puffym2003@yahoo.com

Va multumesc frumos!



#13 Ionut

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 February 2005 - 02:00 AM

V as ruga foarte mult sa mi-l trimiteti si mie nrac@email.ro

Va multumesc



#14 laura2005

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 720 Postari:
  • Location:oradea

Postat 21 February 2005 - 12:01 PM

Va rog imi trimite si mie cineva ROI-iul
Adresa este fjunc@hotmail.com



multumesc
LAURA JUNC



#15 cristid

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:
  • Location:pitesti

Postat 21 February 2005 - 01:02 PM

Il posteaza cineva aici - mai bine - ca sa il ia toti oamenii care au nevoie?
Multumesc



#16 anda2004

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 22 February 2005 - 12:03 PM

poate imi trimite si mie cineva un exemplu de regulament
anda_p2004@yahoo.com

Multumesc ft.ft.mult



#17 lucia_manda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 24 February 2005 - 03:47 PM

cine a primit regulamentul, va rog sa-l afisati si aici



#18 SAR-CO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 155 Postari:
  • Location:IASI

Postat 24 February 2005 - 03:53 PM

are 21 de pagini! Cine-l mai doreste sa spuna ca-l trimit eu acum pe mail



#19 lucia_manda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 24 February 2005 - 03:55 PM

il vreau eu : lucia_manda@yahoo.ro
mersi mult



#20 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 24 February 2005 - 06:25 PM

CUPRINS


Introducere

Imaginea noastrã
Mediul de lucru
Standardele noastre de lucru

1. Reguli privind protecþia, igiena ºi securitatea în muncã precum ºi
prevenirea ºi stingerea incendiilor în cadrul S.C. S.A.
1.1. Reguli privind protecþia, igiena ºi securitatea în muncã
1.2. Reguli privind prevenirea ºi stingerea incendiilor


2. Reguli privind respectarea principiului nediscriminãrii ºi al înlãturãrii
oricãrei forme de încãlcare a demnitãþii

3. Drepturile ºi obligaþiile societatii ºi ale salariaþilor. Reguli generale
3.1. Drepturi ºi obligaþii ale societatii
3.2. Drepturi, obligaþii ºi interdicþii ale angajaþilor
3.3. Reguli generale

4. Organizarea timpului de lucru ºi de odihnã

5. Procedura de soluþionare a cererilor sau reclamaþiilor individuale ale
salariaþilor

6. Abaterile disciplinare ºi sancþiunile aplicabile

7. Reguli referitoare la procedura disciplinarã

8. Modalitãþi de aplicare a altor dispoziþii legale ºi contractuale specifice

9. Dispoziþii finale

10. Anexã













INTRODUCERE


Regulamentul de ordine interioarã oferã informaþii despre S.C. S.A despre statutul de angajat, despre drepturile ºi obligaþiile ce revin salariaþilor societatii.
La baza alcãtuirii prezentului Regulament, se afla dispoziþiile Legii nr. 53/24 ianuarie 2003 – Codul muncii, Decretului pentru promulgarea Legii –Codul muncii nr. 68 / 24 ianuarie 2003, publicate în Monitorul Oficial nr.72/5 februarie 2003, Contractul Colectiv de Muncã precum si alte prevederi cuprinse în legislaþia actualã.
Regulamentul de Ordine Interioarã constituie parte integrantã din contractul colectiv de muncã, este întocmit de cãtre Consiliul de Administratie cu consultarea reprezentanþilor salariaþilor si intrã in vigoare începând cu data de 0l.10.2003.
Acest regulament oferã procedurile ºi prescripþiile cu caracter general, dupã care se desfãºoarã activitatea în cadrul S.C. S.A., .
Activitatea specificã postului pe care îl ocupã fiecare angajat, este reglementatã de fiºa postului ºi de procedurile ºi prescripþiile elaborate pentru serviciul sau compartimentul în care îºi desfãºoarã activitatea fiecare salariat.
Conducãtorul locului de muncã are datoria sã furnizeze salariaþilor subordonaþi informaþiile necesare referitoare la prevederile acestui regulament.
Prezentul regulament nu poate contraveni legislaþiei muncii în vigoare, la data elaborãrii lui. Orice revizuire sau completare ulterioarã a regulamentului, va trebui sã aibã în vedere eventualele modificãri intervenite în legislaþia muncii.
Având în vedere caracterul dinamic al societatii, este posibil ca unele prevederi ale prezentului regulament sã se modifice înainte de revizuirea lui. În acest caz, deciziile sau reglementãrile elaborate de cãtre Consiliul de Administratie devin obligatorii ºi au caracter de anexã la prezentul regulament.

*
Prezentul Regulament de Ordine Interioarã se aplicã ºi este obligatoriu pentru toþi salariaþii indiferent de poziþia ierarhicã a acestora.


MEDIUL DE LUCRU

S.C. S.A. face eforturi permanente pentru a crea angajaþilor un ambient modern, confortabil ºi plãcut care sã favorizeze activitatea profesionalã.
Mediul de lucru contribuie în mod decisiv la rezultatele activitãþii profesionale ºi totodatã, dezvoltã imaginea S.C. S.A.
De aceea, toþi angajaþii au obligaþia permanentã de a pãstra curãþenia ºi ordinea la locul de muncã. Aceastã regulã este valabilã ºi pentru spaþiile de folosinþã comunã.


STANDARDELE NOASTRE DE LUCRU

Calitatea serviciilor prestate reprezintã obiectivul nostru primordial. Indiferent de sectorul în care acþioneazã, fiecare angajat are un aport important la performanþele de ansamblu ale societatii. Conducerea societatii este ceea dintâi rãspunzãtoare de calitatea muncii angajaþilor pe care îi coordoneazã ºi controleazã.
Fiecare angajat trebuie sã îndeplineascã anumite sarcini în conformitate cu standardele de calitate corespunzãtoare fiºelor posturilor. Acestea sunt stipulate prin norme specifice pentru fiecare tip de activitate.
În plus, angajaþii nu trebuie sã se comporte într-un fel care sã dãuneze, sã aducã prejudicii sau sã deterioreze reputaþia societatii în ceea ce priveºte imaginea, bunurile sau relaþiile cu partenerii ºi colaboratorii acesteia.


1. Reguli privind protecþia, igiena ºi securitatea în
muncã precum ºi prevenirea ºi stingerea
Incendiilor în cadrul s.c. s.a.

1.1. Reguli privind protecþia, igiena ºi securitatea în muncã


În scopul aplicãrii ºi respectãrii în cadrul S.C. S.A a regulilor privind protecþia, igiena ºi securitatea în muncã corespunzãtoare condiþiilor în care se desfãºoarã activitatea, societatea asigurã instruirea tuturor persoanelor încadrate în muncã, prin angajaþii proprii cu atribuþii ºi în domeniul protecþiei muncii, care constã în:
·instructajul introductiv general care se face de cãtre ºeful compartimentului de protecþia muncii urmãtoarelor persoane:
·noilor angajaþi în muncã, angajaþi cu contracte de muncã indiferent de forma acestora;
·celor transferaþi în societate de la altã unitate;
·celor veniþi în societate ca detaºaþi;
·persoanelor aflate în societate în perioada de probã în vederea angajãrii;
·persoanelor angajate ca angajaþi sezonieri, temporari sau zilieri;
·persoanele delegate în interesul serviciului.

Instructajul la locul de muncã se face dupã instructajul introductiv general, de cãtre conducãtorul direct al locului de muncã ºi are ca scop prezentarea riscurilor ºi mãsurilor de prevenire specifice locului de muncã pentru categoriile de personal enunþate anterior precum ºi pentru personalul transferat de la un loc de muncã la altul în cadrul societatii. Instructajul periodic se face de cãtre conducãtorul locului de muncã respectiv. Intervalul dintre douã instructaje periodice pentru angajaþi va fi stabilit prin instrucþiuni proprii în funcþie de condiþiile locului de muncã dar nu va fi mai mare de 6 luni. Pentru personalul tehnico – administrativ intervalul dintre douã instructaje periodice va fi de cel mult 12 luni.
Acest instructaj se va face suplimentar celui programat în urmãtoarele cazuri:
·când un angajat a lipsit peste 30 zile lucrãtoare;
·când au apãrut modificãri ale normelor de protecþia muncii sau ale instrucþiunilor proprii de securitate a muncii;
·la reluarea activitãþii dupã accident de muncã;
·la executarea unor lucrãri speciale.

În vederea asigurãrii condiþiilor de protecþie a muncii ºi pentru prevenirea accidentelor de muncã, societatea asigurã cadrul necesar privind :
·adoptarea la elaborarea tehnologiilor de fabricaþie a soluþiilor conforme cu normele de protecþie a muncii, prin a cãror aplicare sa fie eliminate riscurile;
·stabilirea pentru salariaþi ºi pentru ceilalþi participanþi la procesul de muncã, prin inserarea în fiºa postului a atribuþiilor si rãspunderilor ce le revin în domeniul protecþiei muncii, corespunzãtor funcþiilor exercitate;
·elaborarea regulilor proprii pentru aplicarea normelor de protecþie a muncii, corespunzãtor condiþiilor în care se desfãºoarã activitatea la locurile de muncã;
·asigurarea ºi controlarea cunoaºterii ºi aplicãrii, de cãtre toþi salariaþii ºi participanþii la procesul de muncã, a mãsurilor tehnice, sanitare ºi organizatorice din domeniul protecþiei muncii;
·asigurarea de materiale necesare informãrii si educãrii salariaþilor ºi participanþilor la procesul de muncã: afiºe, pliante ºi alte asemenea cu privire la protecþia muncii;
·informarea fiecãrei persoane, anterior angajãrii în muncã, asupra riscurilor la care aceasta este expusã la locul de muncã, precum ºi asupra mãsurilor de prevenire necesare;
·angajarea numai a persoanelor, care în urma controlului medical de medicinã a muncii ºi a verificãrii aptitudinilor psihoprofesionale, corespund sarcinii de muncã pe care urmeazã sã o execute;
·asigurarea funcþionarii permanente ºi corecte a sistemelor ºi
·asigurarea realizãrii mãsurilor stabilite de inspectorii de protecþia muncii cu prilejul controalelor sau al efectuãrii cercetãrilor accidentelor de muncã;
·asigurarea accesului la serviciul medical de medicina a muncii ºi a condiþiilor de acordare a primului ajutor în caz de accidente de muncã;
·asigurarea gratuitã a materialelor igienico - sanitare persoanelor care îºi desfãºoarã activitatea în locuri de muncã al cãror specific impune o igienã personalã deosebitã.

Aplicarea normelor de protecþie ºi igienã a muncii precum ºi a mãsurilor organizatorice întreprinse de societate va fi asiguratã de fiecare persoanã încadratã în muncã, pe parcursul întregii perioade de derulare a contractului de muncã prin:
·Ã®nsuºirea ºi respectarea normelor de protecþie a muncii ºi mãsurilor de aplicare a acestora stabilite de societate;
·desfãºurarea activitãþii în aºa fel încât sã nu expunã în pericol de accidentare sau îmbolnãvire profesionalã atât persoana proprie, cât ºi pe celelalte persoane participante la procesul de muncã;
·aducerea de îndatã la cunoºtinþa conducãtorului locului de muncã a oricãrei defecþiuni tehnice sau altã situaþie care constituie un pericol de accidentare sau îmbolnãvire profesionalã;
·aducerea de îndatã la cunoºtinþa conducãtorului locului de muncã a accidentelor de muncã suferite de persoana proprie ºi de alte persoane participante la procesul de muncã;
·oprirea lucrului la apariþia oricãrui eveniment, indiferent de gradul sau de pericol, cauzator de producerea unui accident ºi informarea imediatã pe conducãtorul locului de muncã;
·acordarea relaþiilor solicitate de organele de control ºi de cercetare în domeniul protecþiei muncii.


1.2. Reguli privind prevenirea ºi stingerea incendiilor

În scopul aplicãrii ºi respectãrii regulilor privind prevenirea ºi stingerea incendiilor S.C. S.A. are urmãtoare obligaþii ºi rãspunderi:
·stabileºte prin dispoziþii scrise responsabilitãþile ºi modul de organizare privind apãrarea împotriva incendiilor în cadrul societatii.
·reactualizeazã dispoziþiile date, ori de câte ori apar modificãri de naturã sã înrãutãþeascã siguranþa la foc.
·aduce la cunoºtinþa salariaþilor, utilizatorilor ºi a oricãrei persoane implicate, dispoziþiile reactualizate.
·justificã autoritãþilor abilitate, cã mãsurile de apãrare împotriva incendiilor asigurate sunt corelate cu natura ºi nivelul riscurilor de incendiu, potrivit normelor ºi reglementãrilor tehnice.
·numeºte prin dispoziþie scrisã, una sau mai multe persoane cu atribuþii privind punerea în aplicare, controlul ºi supravegherea mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor, corelat cu natura, complexitatea, volumul ºi riscurile de incendiu prezentate de activitãþile desfãºurate ºi asigurã persoanelor respective timpul necesar executãrii atribuþiilor stabilite;
·asigurã înscrierea în fiºele posturilor a atribuþiilor ºi responsabilitãþilor persoanelor desemnate prin dispoziþii scrise sã îndeplineascã sarcini de prevenire ºi stingere a incendiilor, precum ºi luarea la cunoºtinþã de cãtre acestea a obligaþiilor ce le revin.
·verificã, prin cadrele tehnice sau persoanele cu atribuþiuni de prevenire ºi stingere a incendiilor, cuprinderea în documentaþiile tehnice de proiectare si execuþie a obiectivelor de investiþii noi ºi a lucrãrilor de modernizare, dezvoltare ori schimbare de destinaþie a celor existente, a mãsurilor, instalaþiilor ºi sistemelor de prevenire ºi stingere a incendiilor necesare conform reglementãrilor tehnice, urmãrind periodic stadiul ºi modul de realizare a acestora pentru finalizarea lor înaintea punerii in funcþiune a lucrãrilor de construcþii ºi instalaþii.
·asigurã întocmirea documentaþiilor tehnice necesare pentru solicitarea ºi obþinerea avizelor ºi a autorizaþiilor de prevenire ºi stingere a incendiilor, prevãzute de lege.
·asigurã elaborarea planurilor de apãrare împotriva incendiilor ºi verificã, prin specialiºtii desemnaþi, modul de cunoaºtere ºi capacitatea de punere în aplicare a acestora .
·asigurã elaborarea instrucþiunilor de apãrare împotriva incendiilor ºi asigurã însuºirea ºi respectarea acestora de cãtre salariaþi.
·asigurã instruirea salariaþilor proprii ºi a colaboratorilor externi, verificând prin persoanele desemnate, modul de cunoaºtere ºi respectare a regulilor ºi mãsurilor de prevenire ºi stingere a incendiilor specifice activitãþilor pe care le desfãºoarã
·stabileºte prin decizie persoanele care vor executa instruirea introductivã la angajare precum ºi instruirea periodicã pe locul de muncã. Instruirea introductivã la angajare va avea o duratã de minim 8 ore ºi se va executa la sediul serviciului propriu de pompieri. Instructajele la locul de muncã (ce vor avea o duratã de minim 8 ore) vor fi executate, de regulã, de cãtre conducãtorii sectoarelor de activitate. Instructajele periodice vor avea o duratã de minim 2 ore lunar ºi vor fi executate de cãtre persoanele desemnate prin decizie scrisã (de regulã, tot conducãtorii locurilor de muncã respective). Toate categoriile de instructaje prevãzute mai sus se vor executa obligatoriu pentru orice persoanã angajatã în cadrul societatii indiferent de natura funcþiei ocupate.
·asigurã elaborarea planurilor tematice detaliate de instruire teoreticã ºi practicã a salariaþilor, precum ºi a celor de pregãtire ºi perfecþionare a serviciilor de pompieri civili.
·stabileºte cadrul organizatoric de informare a persoanelor fizice beneficiare ale procesului de educaþie ºi învãþãmânt asupra riscului de incendiu prezentat de activitãþile desfãºurate, a mãsurilor ºi regulilor de prevenire a incendiilor, precum ºi asupra modului de comportare ºi a posibilitãþilor de orientare ºi evacuare în caz de incendiu.
·verificã periodic, prin cadrele tehnice cu atribuþii de prevenire ºi stingere a incendiilor sau ceilalþi specialiºti desemnaþi, modul de cunoaºtere ºi de respectare a normelor specifice de prevenire ºi stingere a incendiilor.
·asigurã prin persoanele desemnate luarea mãsurilor necesare pentru determinarea împrejurãrilor care au favorizat producerea incendiilor, þinerea evidenþei acestora ºi stabilirea, dupã caz, a unor mãsuri de preîntâmpinare a producerii unor evenimente similare.
·analizeazã semestrial modul de organizare ºi desfãºurare a activitãþii de apãrare împotriva incendiilor.
·urmãreºte cuprinderea în contractele de închiriere, dare în locaþie, asociere sau concesionare a obligaþiilor ºi rãspunderilor care revin locatorilor ºi locatarilor privind apãrarea împotriva incendiilor ºi modul de respectare a acestora de cãtre pãrþile contractante.
·verificã periodic, prin persoane desemnate, modul de respectare a obligaþiilor ºi rãspunderilor ce îi revin privind apãrarea împotriva incendiilor, cuprinse în contractele de închiriere, concesionare sau dare în locaþie ºi dupã caz, dispune mãsuri de îndeplinire a cerinþelor ºi mãsurilor prevãzute în acestea.
·asigurã alocarea distinctã în planurile anuale de venituri ºi cheltuieli a mijloacelor financiare necesare achiziþionãrii, reparãrii, întreþinerii ºi funcþionãrii mijloacelor tehnice de prevenire ºi stingere a incendiilor, precum ºi pentru susþinerea celorlalte activitãþi specifice apãrãrii împotriva incendiilor (atestãri, certificãri, avizãri, autorizãri etc.).

Pentru asigurarea respectãrii regulilor ºi mãsurilor de p.s.i. fiecare salariat, indiferent de natura angajãrii are, în procesul muncii, urmãtoarele obligaþii principale:
·sã cunoascã ºi sã respecte normele generale de p.s.i. din unitatea în care îºi desfãºoarã activitatea ºi sarcinile de prevenire ºi stingere specifice locului de muncã;
sã respecte regulile de apãrare împotriva incendiilor, aduse la cunoºtinþã, sub orice formã, de cãtre angajator sau de persoanele desemnate de acesta;
·sã îndeplineascã la termen toate mãsurile stabilite pentru prevenirea ºi stingerea incendiilor;
·sã utilizeze, potrivit instrucþiunilor date de angajator sau de persoanele desemnate de acesta, substanþele periculoase, instalaþiile, utilajele, maºinile, aparatura ºi echipamentele de lucru;
·sã nu efectueze manevre ºi modificãri nepermise ale mijloacelor tehnice de protecþie sau de intervenþie pentru stingerea incendiilor;
·la terminarea programului sã verifice ºi sã ia toate mãsurile pentru înlãturarea cauzelor ce pot provoca incendii;
·sã nu afecteze sub nici o formã funcþionalitatea cãilor de acces ºi de evacuare din clãdiri;
·sã comunice, imediat, ºefilor ierarhici ºi personalului cu atribuþii de prevenire ºi stingere a incendiilor orice situaþie pe care este îndreptãþit sã o considere un pericol de incendiu, precum ºi orice defecþiune sesizatã la sistemele de protecþie sau de intervenþie pentru stingerea incendiilor;
·sã coopereze cu persoanele cu atributii pe linie p.s.i. ºi cu ceilalþi salariaþi desemnaþi de angajator, atât cât îi permit cunoºtinþele ºi sarcinile sale, în vederea realizãrii mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor;
·sã acorde ajutor, atât cât este raþional posibil, oricãrui alt salariat aflat într-o situaþie de pericol;
·sã participe efectiv la stingerea incendiilor ºi la înlãturarea consecinþelor acestora precum ºi la evacuarea persoanelor ºi a bunurilor materiale;
·Ã®n vederea îmbunãtãþirii activitãþii de prevenire ºi stingere a incendiilor fiecare om al muncii este obligat ca pe lângã îndatoririle amintite sã îndeplineascã întocmai sarcinile trasate în acest scop de ºeful ierarhic superior


2. Reguli privind respectarea principiului nediscriminãrii ºi al
inlãturãrii oricãrei forme de încãlcare a demnitãþii


Societatea comerciala S.A. respectã principiul libertãþii alegerii locului de muncã, a profesiei, meseriei sau a activitãþii pe care urmeazã sã o presteze salariatul.
Nici un salariat nu poate fi obligat sã munceascã sau sã nu munceascã într-un anumit loc de muncã ori într-o anumitã profesie, conform legislaþiei în vigoare.
Tuturor salariaþilor le sunt recunoscute dreptul la platã egalã pentru muncã egalã, dreptul la negocieri colective, dreptul la protecþia datelor cu caracter personal.
În cadrul societatii în relaþiile de muncã funcþioneazã principiul egalitãþii de tratament faþã de toþi salariaþii.
Activitatea în cadrul societatii se desfãºoarã cu respectarea principiului egalitãþii de tratament fata de toþi salariaþii si se bazeazã pe principiul consensualitatii si al bunei credinþe.
Orice salariat care presteazã o muncã în cadrul societatii, beneficiazã de respectarea demnitãþii ºi a conºtiinþei sale, fãrã nici o discriminare.
Societatea asigurã întreg cadrul organizatoric pentru evitarea tuturor formelor de discriminare directã sau indirectã faþã de orice salariat, pe motiv cã acesta aparþine unei rase, naþionalitãþi, etnii, religii, categorie socialã sau defavorizatã ori datoritã convingerilor, vârstei, sexului sau orientãrii sexuale a acestuia, manifestatã în urmãtoarele domenii:
·Ã®ncheierea, suspendarea, modificarea sau încetarea raportului de muncã;
·stabilirea atribuþiilor de serviciu, locului de muncã sau a salariului;
·acordarea drepturilor sociale, altele decât cele ce reprezintã salariul;
·formarea, perfecþionarea, reconversia ºi promovarea profesionalã;
·aplicarea mãsurilor disciplinare;
·dreptul de aderare la sindicat ºi accesul la facilitãþile acordate de acesta.


3.Drepturile ºi obligaþiile S.C. S.A. ºi ale salariaþilor.
Reguli generale


3.1. Drepturi ºi obligaþii ale societatii

În scopul organizãrii corespunzãtoare a muncii si a creãrii condiþiilor optime pentru desfãºurarea normalã a întregii activitãþi a societatii precum si pentru întãrirea ordinii ºi disciplinei în toate sectoarele de activitate , societatea, în principal, are urmãtoarele drepturi:
·sã stabileascã organizarea ºi funcþionarea societatii;
·sã stabileascã atribuþiile corespunzãtoare pentru fiecare salariat, în funcþie de natura postului ocupat;
·sã dea dispoziþii cu caracter obligatoriu pentru fiecare salariat în parte;
·sã exercite în permanenþã controlul asupra modului de îndeplinire de cãtre fiecare salariat a sarcinilor sale de serviciu prevãzute în fiºa postului;
·sã constate sãvârºirea abaterilor disciplinare ºi sã aplice sancþiunile corespunzãtoare potrivit legii.



Societatii îi revin, în principal, urmãtoarele obligaþii:

·asigurarea conduitei corecte faþã de toþi salariaþii;
·respectarea principiului nediscriminãrii ºi înlãturãrii oricãrei forme de încãlcare a demnitãþii;
·garantarea, protecþiei, igienei ºi securitãþii muncii;
·garantarea aplicãrii tuturor prevederilor legale în materia dreptului muncii ºi asigurarea informãrii salariaþilor despre aceste proceduri;
·garantarea asigurãrii procedurii de soluþionare a cererilor sau reclamaþiilor salariaþilor în conformitate cu prevederile contractului colectiv de muncã ºi a legislaþiei în vigoare;
·sã informeze salariaþii asupra condiþiilor de muncã ºi asupra elementelor care privesc desfãºurarea relaþiilor de muncã, precizând norma de muncã, locul de muncã, atribuþiile ºi rãspunderile fiecãruia; programele individualizate de muncã;
·sã asigure permanent condiþiile tehnice ºi organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncã ºi condiþiile corespunzãtoare de muncã;
·sã acorde salariaþilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de muncã ºi din contractele individuale de muncã;
·sã comunice periodic salariaþilor situaþia economicã ºi financiarã a societatii;
·sã plãteascã toate contribuþiile si impozitele aflate în sarcina sa, precum ºi sã reþinã ºi sã vireze contribuþiile ºi impozitele datorate de salariaþi, în condiþiile legii;
·sã asigure respectarea normelor legale privind durata timpului de lucru ºi al celui de odihnã, precum si condiþiile specifice, dupã caz, privind munca femeilor ºi a tinerilor;
·sã înfiinþeze registrul general de evidenþã a salariaþilor ºi sã opereze înregistrãrile prevãzute de lege;
·sã elibereze, la cerere, toate documentele care atestã calitatea de salariat a solicitantului;
·sã asigure confidenþialitatea datelor cu caracter personal ale salariaþilor;
·sã plãteascã salariile înaintea oricãror alte obligaþii bãneºti.


3.2. Drepturi, obligaþii si interdictii ale angajatilor


Conform Legii nr. 53 / 2003 – Codul muncii, salariaþii au, în principal, urmãtoarele drepturi:
·dreptul la salarizare pentru munca depusã;
·dreptul la pauza de masã, repausul zilnic ºi sãptãmânal;
·dreptul la zilele de sãrbãtoare legalã ºi la concediu de odihnã anual;
·dreptul la egalitate de ºanse si de tratament;
·dreptul la demnitate în muncã;
·dreptul la securitate ºi sãnãtate în muncã;
·dreptul la acces la formarea profesionalã;
·dreptul la informare ºi consultare;
·dreptul de a lua parte la determinarea ºi ameliorarea condiþiilor de muncã ºi a mediului în muncã;
·dreptul la negociere colectivã ºi individualã;
·dreptul de a participa la acþiuni colective organizate în condiþii legale;
Salariatului îi revin, în principal, urmãtoarele obligaþii:
·respectarea strictã a programului de lucru;
·sã realizeze norma de muncã sau, dupã caz, de a îndeplini întocmai ºi la timp atribuþiile ce îi revin conform fiºei postului ºi a dispoziþiilor de serviciu transmise pe cale ierarhicã;
·sã respecte disciplina muncii, a ordinii ºi curãþeniei la locul de muncã;
apãrarea bunurilor societatii, indiferent de localizarea acestora;
·informarea conducãtorului locului de muncã despre orice situaþie perturbatoare sau generatoare de prejudicii;
·promovarea raporturilor colegiale ºi menþinerea comportãrii corecte în cadrul relaþiilor de muncã;
·anunþarea conducãtorului locului de muncã de cãtre salariatul care beneficiazã de concediu medical din prima zi de incapacitate de muncã;
·sa foloseascã utilajele, maºinile, instalaþiile si aparatura încredinþate, la parametrii de funcþionare menþionaþi în documentaþia tehnicã ºi în condiþii de deplinã siguranþã;
·sã gospodãreascã cu grijã materiile prime, materialele, combustibili ºi energie, înlãturarea oricãrei neglijenþe în pãstrarea ºi administrarea bunurilor materiale;
·sã se asigure, atunci când este ultima persoanã care pãrãseºte încãperea, cã toate instalaþiile curente din dotare (instalaþii de alimentare cu apã, instalaþii electrice, instalaþii de gaz, etc.) se aflã în stare de siguranta;
·sã respecte cu stricteþe normele de protecþie a muncii ºi cele privind folosirea echipamentului de protecþie ºi de lucru, de prevenire a incendiilor sau a oricãror situaþii care ar putea pune în primejdie clãdirile, instalaþiile, ori viaþa, integritatea corporalã sau sãnãtatea unor persoane;
·sã respecte prevederile cuprinse în regulamentul de ordine interioarã, în contractul de muncã aplicabil precum ºi în contractul individual de muncã;
·sã fie fidel faþã de societate în executarea atribuþiilor de serviciu;
·sã respecte secretul de serviciu;
·sa rãspundã patrimonial, în temeiul normelor ºi rãspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse societatii din vina ºi în legãturã cu munca sa.


De asemenea, salariatul are urmãtoarele interdicþii:
·efectuarea de lucrãri care nu au legãturã cu sarcinile de muncã specifice;
pãrãsirea locului de muncã fãrã aprobarea ºefului ierarhic;
·pretinderea / primirea de la alþi salariaþi sau persoane strãine de avantaje pentru exercitarea atribuþiilor de serviciu;
·folosirea numelui societatii, departamentului, serviciului precum si furnizarea de date si informatii a acestora, fara acordul societatii, în scopuri care pot duce la prejudicierea societatii;
·introducerea în incinta societatii a obiectelor sau produselor prohibite de lege;
·sãvârºirea de acþiuni care pot pune în pericol imobilele societatii, salariaþii sau alte persoane, instalaþii, utilaje etc.;
·comiterea sau incitarea la orice act care tulburã buna desfãºurare a activitãþii societatii;
·folosirea în interes personal a bunurilor sau capacitãþilor societatii;
·efectuarea de convorbiri telefonice de la posturile telefonice ale societatii în interes personal;
·simularea de boalã ºi/sau nerespectarea tratamentului medical în perioada incapacitãþii de muncã;
·Ã®nstrãinarea oricãror bunuri date în folosinþã sau pãstrare;
·scoaterea din unitate a bunurilor societatii cu excepþia celor pentru care existã aprobarea conducerii;
·introducerea ºi/sau facilitarea introducerii în incinta societatii a persoanelor strãine fãrã ca acestea sã se afle în interes de serviciu;
·pãrãsirea locului de muncã, nesupravegherea utilajelor / instalaþiilor cu grad ridicat de pericol în exploatare;
·intrarea sau ieºirea din incinta societatii prin alte locuri decât cele stabilite de conducerea societatii;
·introducerea în spaþiile societatii a unor materiale sau produse care ar putea provoca incendii sau explozii, cu excepþia celor utilizate în activitatea curentã;
·pãrãsirea postului de pazã sau a locurilor de muncã reglementate de legi speciale;
·distrugerea ºi/sau deteriorarea materialelor sau a dispozitivelor specifice realizãrii atribuþiilor de serviciu;
·folosirea calitãþii de salariat pentru obþinerea de avantaje în scop personal;
·introducerea în societate a unor mãrfuri în scopul comercializãrii acestora;
·accesul salariaþilor în incinta societatii în afara orelor de program fãrã acordul conducerii;
·ieºirea nejustificatã din incinta societatii în timpul orelor de program.



3.3. Reguli generale


Loialitatea faþã de societate

Statutul dumneavoastrã de angajat vã solicitã sã vã puneþi toate cunoºtinþele ºi abilitãþile profesionale în slujba societatii în care lucraþi ºi sã faceþi tot ce vã stã în putinþã pentru a promova interesele societatii.
Loialitatea ºi ataºamentul faþã de obiectivele societatii vor fi apreciate în mod deosebit ºi vor determina – împreunã cu performanþele individuale – evaluarea activitãþii dumneavoastrã.
Nu veþi fi niciodatã implicat în mod direct sau indirect în activitãþi care ar putea prejudicia societatea. De asemenea, prin comportamentul dumneavoastrã nu veþi întreprinde nimic care ar putea dãuna – moral sau material – societatii sau i-ar putea afecta reputaþia.

Resursele materiale

Resursele materiale aflate la dispoziþia angajaþilor reprezintã bunuri ale societatii ºi nu pot fi utilizate în scopuri personale.





Legitimaþia de angajat

Documentul care atestã statutul de angajat al societatii este legitimaþia. Ea trebuie sã fie vizatã de conducerea societatii. Pierderea acesteia trebuie anunþatã în cel mai scurt timp posibil.

Date personale

Aveþi obligaþia sã anunþaþi în termen de 5 (cinci) zile la Serviciul Resurse Umane – Biroul Personal asupra oricãrei modificãri privind:
·adresa ºi numãrul de telefon;
·starea civilã;
·preschimbarea actului de identitate.

Þinuta vestimentarã

Nu existã prescripþii speciale cu privire la þinuta vestimentarã în timpul lucrului. Situaþiile speciale sînt prevãzute în fiºa postului.

Concediul de boalã

În caz de îmbolnãvire, aveþi obligaþia sã anunþaþi ºeful ierarhic în legãturã cu boala survenitã, precum ºi cu numãrul de zile cît veþi absenta. Dacã nu respectaþi aceste cerinþe, este posibil sã nu fiþi remunerat pe caz de boalã.
La revenirea la locul de muncã veþi prezenta un certificat medical eliberat pentru perioada cît aþi lipsit. Certificatul trebuie vizat de medicul desemnat de societate ºi luat în evidenþã de cãtre conducerea societatii. În mod obligatoriu, pânã la finele lunii, perioada cît aþi absentat trebuie justificatã.
În orice moment societatea îºi rezervã dreptul de a lua mãsurile ce se impun dacã se dovedeºte cã s-a comis un fals sau un abuz, sau dacã angajatul nu depune certificatele medicale corespunzãtoare. Abuzul sau falsificarea pot constitui abateri disciplinare împotriva cãrora pot fi luate mãsurile de sancþionare corespunzãtoare.

Competenþe

Competenþele (limitele în care puteþi lua decizii) sunt cele prevãzute în fiºa postului. Va fi apreciat faptul cã vã asumaþi rãspunderi proprii în limitele competenþelor care v-au fost delegate. Iniþiativa ºi capacitatea dumneavoastrã de a lucra independent (fãrã supraveghere) constituie criterii de care se va þine seama în evaluarea performanþelor individuale. Totuºi, asiguraþi-vã cã nu depãºiþi competenþele stabilite pentru postul dumneavoastrã. Solicitaþi, dacã este cazul, lãmuriri suplimentare.

Relaþiile de colaborare

Vi se solicitã un comportament adecvat, amabil ºi colegial cu persoanele cu care aveþi relaþii de colaborare. Furnizaþi-le toate informaþiile de care credeþi cã au nevoie sã le obþinã de la dumneavoastrã. Daþi dovadã de solicitudine ºi nu creaþi stãri conflictuale nedorite.

Relaþiile ierarhice

Societatea încurajeazã relaþiile ierarhice bazate pe efortul comun orientat cãtre realizarea obiectivelor sale. ªefii de servicii, birouri, compartimente etc. poartã rãspunderea pentru buna desfãºurare a activitãþii din sectorul pe care îl coordoneazã.
Aveþi obligaþia sã îndepliniþi la termen ºi în condiþii bune toate sarcinile care vi se încredinþeazã ºi sã respectaþi deciziile conducãtorului societatii, sau ºefului dumneavoastrã de serviciu, birou, compartiment etc. Conducãtorii, ºefii de servicii, birouri, compartimente etc. sunt împuterniciþi sã acþioneze în numele conducãtorului societatii ºi sã aprecieze performanþele ºi rezultatele activitãþii dumneavoastrã.
Disponibilitatea de a rãspunde solicitãrilor ºi de a vã asuma responsabilitãþi va fi apreciatã în mod deosebit la evaluarea performantelor individuale. În cazul sãvârºirii unor abateri sau dacã vã îndepliniþi în mod nesatisfãcãtor atribuþiile, ºefii de servicii, birouri, compartimente etc. au obligaþia de a lua mãsurile de sancþionare ce se impun.

Relaþiile cu presa

Dacã sunteþi contactaþi de ziariºti, îndrumaþi-i cãtre purtãtorul de cuvânt al societatii. Nu veþi furniza reprezentanþilor presei informaþii privind societatea dacã nu aþi fost abilitat în acest sens.

Apeluri telefonice

Telefoanele societatii vor fi utilizate numai în interesul serviciului. În cazul când sunteþi apelat în interes personal, vi se solicitã sã limitaþi durata convorbirii.
Convorbirile telefonice internaþionale sînt permise numai în interesul societatiii. Aveþi nevoie de acceptul prealabil al conducãtorului societatii pentru orice convorbire internaþionalã.

Menþinerea ordinii

Aveþi obligaþia sã menþineþi ordinea ºi curãþenia la locul de muncã ºi în spaþiile de folosinþã comunã.Echipamentele, aparatura ºi mobilierul trebuie sã fie într-o perfectã stare de curãþenie. Acelaºi lucru este valabil si pentru mijloacele de transport.Birourile vor avea în permanenþã un aspect plãcut ºi civilizat, atât pe durata programului de lucru, cît ºi dupã terminarea acestuia. Ceºtile goale, paharele, ambalajele de orice tip, nu vor fi lãsate la vedere.
ªefii de servicii, birouri compartimente etc. au obligaþia de a urmãri în mod special modul de îndeplinire a acestor prevederi ºi de a lua mãsurile ce se impun.


4. Organizarea timpului de lucru ºi de odihnã

Durata normalã a timpului de lucru este de 8 ore / zi, 40 de ore pe sãptãmânã.Programul de lucru ºi modul de repartizare a acestuia pe zile sunt aduse la cunoºtinþa salariaþilor prin afiºare la sediul societatii.
La începutul ºi sfârºitul programului de lucru, salariaþii sunt obligaþi sã semneze în condica de prezenþã care va fi verificatã zilnic de cãtre conducãtorul locului de muncã din care face parte. Pe baza acestor evidenþe se întocmeºte foaia colectivã de prezenþã (pontaj) care va fi înaintatã în vederea întocmirii statelor de plata a salariilor.
Salariatul care, prin atribuþiile de serviciu, rãspunde de întocmirea foii colective de prezenþã (pontajului) rãspunde, în condiþiile legii, de realitatea ºi exactitate datelor consemnate în aceasta.
În cazuri excepþionale, cum ar fi, necesitatea efectuarii unor lucrãri urgente, la solicitarea societatii, se pot efectua ore suplimentare de cel mult 8 ore/sãptãmânã. Compensarea orelor suplimentare se face cu timp liber corespunzãtor sau prin plata cu sporuri potrivit legii.
Timpul de odihnã se acordã sub urmãtoarele forme:
·repausul în timpul programului de muncã pentru pauza de masã
·repausul sãptãmânal ce se acorda douã zile consecutiv, de regulã sâmbãtã ºi duminicã.
În situaþia în care activitatea la locul de munca nu poate fi întreruptã în zilele de sâmbãtã ºi duminicã, repausul sãptãmânal poate fi acordat ºi în alte zile ale sãptãmânii sau cumulat pe o perioadã mai mare.

Sãrbãtori legale
·Zilele de sãrbãtori legale ºi religioase în care nu se lucreazã sunt:
·1 si 2 ianuarie
·prima ºi a doua zi de Paºti
·1 mai
·1 decembrie
·prima ºi a doua zi de Crãciun

Concediu plãtit pentru evenimente familiale deosebite

Pentru evenimente familiale deosebite, salariaþii au dreptul la zile de concediu plãtite dupã cum urmeazã:
·casãtoria salariatului - 5zile
·cãsãtoria unui copil – 2 zile
·naºterea unui copil – 2 zile
·decesul soþului, copilului, pãrinþilor, socrilor – 3 zile
·decesul bunicilor, fraþilor, surorilor – 1 zi
·donatori de sânge - conform legii
·30 de zile de concediu fãrã platã acordat o singurã datã , pentru pregãtirea ºi susþinerea lucrãrilor de diplomã în învãþãmântul superior , seral sau fãrã frecvenþã.
·la schimbarea locului de muncã , în cadrul aceleaºi unitãþi , cu mutarea domiciliului în altã localitate - 5 zile
Notã: Concediul plãtit prevãzut mai sus se acordã la cererea solicitatorului, de conducerea societatii ºi nu se include în durata concediului de odihnã.

Concediul fãrã platã

Pentru rezolvarea unor situaþii personale salariaþii au dreptul la concedii fãrã platã de maximum 30 de zile pe an

Concediul de odihnã anual

Salariaþii au dreptul în fiecare an calendaristic, la un concediu minim, plãtit de minim 21 de zile lucrãtoare. Salariatii cu vechime in munca mai mare de 15 ani , vor beneficia de un concediu maxim, platit de 25 zile lucratoare.
Pe durata concediului de odihnã salariaþii au dreptul la o indemnizaþie care nu poate fi mai micã decât salariul de bazã ºi indemnizaþia pentru funcþia de conducere, corespunzãtoare lunii în care se efectueazã concediul proporþional cu durata acestuia.
Efectuarea concediilor anuale de odihnã se realizeazã anual, în baza unei programãri colective sau individuale, stabilite de societate cu consultarea reprezentanþilor salariaþilor ori cu consultarea salariatului.
Programarea concediilor de odihnã se va face la sfârºitul fiecãrui an pentru anul calendaristic urmãtor.
Concediul neefectuat


5. Procedura de soluþionare a cererilor sau
reclamaþiilor individuale ale salariaþilor


Salariaþii pot adresa societatii, în nume propriu, cereri sau reclamaþii individuale privind încãlcarea drepturilor lor prevãzute în contractul individual de muncã sau contractul colectiv de muncã.
Pentru soluþionarea temeinicã ºi legalã a cererilor sau reclamaþiilor individuale ale salariaþilor societatea dispune numirea unei comisii printr-o decizie a Consiliului de Administratie, care sã cerceteze ºi sã analizeze detaliat toate aspectele sesizate.
În termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii sau reclamaþiei individuale a salariatului la registratura societatii, pe baza raportului comisiei, societatea comunicã în scris rãspunsul cãtre petiþionar.
Semnarea rãspunsului se face de cãtre Presedintele Consiliului de Administratie. În rãspuns se indicã, în mod obligatoriu, temeiul legal al soluþiei adoptate.
Petiþiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale salariatului, nu se iau în considerare.


6. Abaterile disciplinare ºi sancþiunile aplicabile

Abaterea disciplinarã reprezintã o faptã în legãturã cu munca ºi care constã într-o acþiune sãvârºitã cu vinovãþie de cãtre salariat prin care acesta a încãlcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncã sau contractul colectiv de muncã aplicabil.
Societatea dispune de prerogative disciplinare având dreptul – conform legii – de a aplica sancþiuni disciplinare salariaþilor ori de câte ori constatã cã aceºtia au sãvârºit o abatere disciplinarã.
Sancþiunile disciplinare aplicate de cãtre societate în cazul sãvârºirii unor abateri disciplinare sunt:
·avertismentul scris;
·suspendarea contractului individual de muncã pe o perioadã ce nu poate fi mai mare de 10 zile lucrãtoare;
·retrogradarea din funcþie, cu acordarea salariului corespunzãtor funcþiei în care s-a dispus retrogradarea, pe o duratã ce nu poate depãºi 60 de zile;
·reducerea salariului de bazã cu 5 – 10% pe o perioadã de 1– 3 luni;
·desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã;
Pentru aceeaºi abatere nu se poate aplica decât o singurã sancþiune, amenzile disciplinare fiind interzise.
Cu excepþia cazului aplicãrii avertismentului scris, sub sancþiunea nulitãþii absolute, nici o mãsurã disciplinarã nu poate fi dispusã înainte de efectuarea cercetãrii disciplinare prealabile.

a) Avertismentul scris
Constã într-o prevenire în scris a salariatului prin care i se pune în vedere faptul cã în cazul sãvârºirii de noi abateri îi va fi aplicatã altã sancþiune mai gravã. Sancþiunea se aplicã salariatului care a sãvârºit cu intenþie sau din culpã o faptã care nu a produs prejudicii grave sau ar fi putut aduce prejudicii societatii.

B) Suspendarea contractului individual pe o perioadã ce nu poate depãºi 10 zile lucrãtoare
Este sancþiunea aplicatã salariatului în cazul repetãrii acþiunilor - cu intenþie - care au fost anterior sancþionate cu avertisment scris. Contractul individual de muncã este suspendat din iniþiativa societatii iar pe aceastã perioadã salariatul nu beneficiazã de nici un drept conferit de aceastã calitate (cea de salariat).


c) Retrogradarea din funcþie
Reprezintã sancþiunea aplicatã de cãtre societate salariatului care nefiind la prima abatere sãvârºeºte cu intenþie o faptã / fapte ce prejudiciazã ordinea ºi activitatea unitãþii având grad ridicat de periculozitate.

d) Reducerea salariului de bazã cu 5-10% pe o perioadã de 1-3 luni
Se aplicã de cãtre societate pentru sãvârºirea de cãtre un salariat a unor abateri grave, repetarea abaterilor pentru care a mai fost sancþionat cu retrogradarea sau producerea de prejudicii materiale. Fiind plasatã la pragul sancþiunii maxime de desfacere disciplinarã a contractului individual de muncã, aplicarea acesteia se face cu considerarea faptului cã este posibilã încã îndreptarea atitudinii persoanei care a fost sancþionatã.

e) Desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã
Reprezintã sancþiunea maximã ce poate fi aplicatã de cãtre societate atât pentru sãvârºirea unei singure abateri deosebit de grave cât ºi pentru încãlcarea repetatã a obligaþiilor salariatului de naturã a perturba grav ordinea ºi activitatea societatii. La constatarea abaterii grave sau a abaterilor repetate de la regulile de disciplinã a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de muncã, contractul colectiv de muncã aplicabil sau regulamentul de ordine interioarã, societatea dispune concedierea salariatului pentru motive care þin de persoana salariatului, în condiþiile legii.
În cursul cercetãrii disciplinare prealabile salariatul are dreptul de a formula ºi susþine apãrãri în favoarea sa ºi sã ofere toate probele ºi motivaþiile pe care le considerã necesare.
Natura abaterilor pentru care se aplicã sancþiunile prevãzute de regulamentul de ordine interioarã se stabileºte de cãtre societate în raport cu gravitatea abaterii disciplinare sãvârºite de cãtre salariat avându-se în vedere:
·Ã®mprejurãrile în care s-a sãvârºit fapta;
·gradul de vinovãþie al salariatului;
·consecinþele abaterii disciplinare;
·comportarea generalã a salariatului în relaþiile de muncã;
·sancþiunile aplicate anterior.
Urmãtoarele abateri sunt considerate grave ºi duc la desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã:
·furtul sau intenþia doveditã de furt al oricãrui bun din patrimoniul societatii;
·frauda constând în obþinerea unor bunuri în dauna societatii (inclusiv primirea ºi pãstrarea în beneficiul personal a unor sume cuvenite societatii);
·Ã®ncãlcarea regulilor de confidenþialitate în folosul propriu sau al unor terþi;
·deteriorarea intenþionatã a unor bunuri aparþinând societatii;
·utilizarea resurselor societatii în scop neautorizat;
·orice faptã susceptibilã a pune în pericol viaþa ºi sãnãtatea altor persoane sau integritatea bunurilor societaþii;
·neglijenþa, dacã prin aceasta s-au adus prejudicii materiale sau morale importante sau a fost periclitatã viaþa altor persoane;
·refuzul de a îndeplini sarcini rezonabile ºi justificate de la ºefii ierarhici;
·absenþe repetate;
·concurenþa neloialã;
·defãimarea cu rea credinþã a societatii, dacã astfel s-au adus prejudicii morale sau materiale;
·sustragerea de documente sau înstrãinarea de fiºiere fãrã autorizaþie;
·manifestãri violente, brutale sau obscene;
·violarea secretului corespondenþei, inclusiv pentru poºta electronicã;
·falsul în acte contabile, raportari de date false, documente justificative primare pe baza cãrora se fac înregistrãri în contabilitate.

Cazurile de mai sus nu sunt exhaustive. Nu se pot enumera toate situaþiile ce ar putea duce la desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã fãrã luarea de mãsuri prealabile. Fiecare caz trebuie analizat ºi investigat cu imparþialitate.

7. Reguli referitoare la procedura disciplinarã.

La stabilirea sancþiunii disciplinare se va tine seama de împrejurãrile în care a fost sãvârºitã abaterea, gradul de vinovãþie, urmãrile acesteia, comportarea anterioarã a persoanei vinovate ºi eventualele sancþiuni disciplinare suferite anterior de cãtre aceasta.
Pentru stabilirea împrejurãrilor în care a fost sãvârºitã abaterea în cadrul cercetãrii disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris de cãtre persoana împuternicitã de cãtre societate sa realizeze cercetarea, menþionându-se obiectul, data, ora ºi locul întrevederii.
Neprezentarea nejustificatã a salariatului la convocarea societatii, dã dreptul acesteia din urmã sã dispunã sancþionarea, fãrã efectuarea cercetãrii disciplinare prealabile.
În cadrul procedurii cercetãrii disciplinare prealabile, salariatul poate sã-ºi formuleze ºi sã susþinã toate apãrãrile în favoarea sa ºi totodatã sã prezinte persoanei împuternicite sã realizeze cercetarea toate probele si motivaþiile pe care le considerã necesare.
Sancþiunea disciplinarã trebuie stabilitã de angajator printr-o decizie emisã în formã scrisã, în termen de 30 de zile de la data luãrii la cunoºtinþã despre sãvârºirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data sãvârºirii faptei.
Decizia emisã de angajator cuprinde în mod obligatoriu:
·descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã;
·precizarea prevederilor din regulamentul intern, contractul individual de muncã sau contractul colectiv de muncã care au fost încãlcate de salariat;
·motivele pentru care au fost înlãturate apãrãrile formulate de salariat în timpul cercetãrii disciplinare prealabile sau motivele pentru care nu a fost efectuatã cercetarea;
·temeiul de drept în baza cãruia sancþiunea disciplinarã se aplicã;
instanþa competentã la care sancþiunea poate fi contestatã.
Decizia de sancþionare se comunicã salariatului în cel mult 5 zile de la data emiterii ºi produce efecte de la data comunicãrii.

8. Modalitãþi de aplicare a altor dispoziþii legale ºi
contractuale specifice.

Pentru asigurarea aplicãrii tuturor dispoziþiilor legale în domeniul relaþiilor de muncã la nivelul societatii funcþioneazã urmãtoarele principii:
·permanenta informare a conducerii despre apariþiile sau modificãrile cadrului legal în domeniul relaþiilor de muncã;
·imediata informare, sub semnãturã de luare la cunoºtinþã, a salariaþilor despre noile reglementãri în domeniul relaþiilor de muncã ºi mai ales a sancþiunilor specifice;
·imediata aplicare a normelor legale ce implicã modificãri ale regimului relaþiilor de muncã la nivelul societãþii;
·Ã®nsuºirea ºi aplicarea tuturor normelor legale incidente faþã de specificul activitãþii societatii.

9. Dispoziþii finale.

Consiliul de Administratie, ºefii de servicii, birouri, compartimente, departamente ºi colective au obligaþia de a prelucra prevederile prezentului Regulament de Ordine Interioarã cu toþi angajaþii din subordine.
Salariaþii trebuie sã probeze însuºirea prevederilor prezentului regulament prin semnarea procesului verbal întocmit cu ocazia instruirii.
Procesul verbal se va întocmi în douã exemplare:
·un exemplar la Serviciul Resurse Umane – Biroul Personal (originalul);
·un exemplar la conducãtorul locului de muncã (copia).
Procesul verbal va fi înregistrat la registratura societatii.
Pentru un angajat care la data prelucrãrii Regulamentului de ordine interioarã lipseºte, aducerea la cunoºtinþã se va face în prima zi de la reluarea activitãþii de cãtre conducãtorul locului de muncã, urmând ca procesul verbal sã urmeze aceeaºi procedurã enunþatã anterior.
Pentru noii angajaþi prelucrarea Regulamentului de ordine interioarã se va face în prima zi de activitate în cadrul societatii, de cãtre ºeful locului de muncã, urmând procedura de mai sus.
Regulamentul de Ordine Interioarã se afiºeazã la sediul societatii ºi se aduce la cunoºtinþa tuturor salariaþilor, pe bazã de semnãturã.
Orice modificare a prezentului Regulament de Ordine Interioarã se aduce la aduce la cunoºtinþa salariaþilor cu cel puþin 15 zile, prin afiºarea la sediul societatii a noilor modificãri ºi semnãturi.

10.Anexã: Organigrama S.C. S.A.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL