Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Marfa comandata si vanduta inainte de achizitia ei propriu zisa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Marfa comandata si vanduta inainte de achizitia ei propriu zisa

17 replies to this topic

#1 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2007 - 04:47 PM

Buna tuturor,
am urmatoarea situatie:
- am vandut marfuri in luna martie ,fara a le avea pe stoc
- in aprilie facem comanda,primim marfurile in cauza apoi sunt livrate la cumparatorul final.

Intelegerea din contract a fost ca marfurile sa fie livrate la data la care se va face instalarea soft-urilor dar s a dorit ca acestea sa fie platite inainte.
Cum a ti inregistra acest lucru?
eu una sunt un pic bulversata...practic vand ce nu am...cu toate ca mai tarziu voi face rost ...dar la acel moment nu am si nu stiu daca e bine sa inregistrez ca venit din vz marfurilor.
Mentionez ca societatea in cauza se ocupa cu editarea programelor software si vanzarea,daca este cazul,de pda-uri..pos-uri etc.
Multumesc anticipat :pullhair:



#2 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2007 - 06:25 PM

:pullhair: :pullhair:




#3 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 11 April 2007 - 07:35 PM

De ce nu faci factura de avans (eventual conform unui contract), iar in momentul primirii marfurilor stornezi avansul si inregistraze vanzarea de marfuri?
Nu te certa niciodata cu un idiot: te aduce la nivelul lui, apoi te bate cu experienta !



#4 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2007 - 09:49 PM

Contractantii nu vor sa se scrie pe factura,avans,ci produsele la valoarea intreaga...doar daca as inregistra eu in contabilitate ca fiind avans desi in factura nu este scris si nu cred ca am voie!!
S a mai confruntat cineva cu o astfel de situatie?sa vanda produse pe care nu le are si ulterior sa le comande intr o luna diferita de cea a vanzarii marfurilor?? :pullhair:
Multumesc mult de ajutor :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de nicoleta_c: 11 April 2007 - 09:50 PM




#5 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 11 April 2007 - 10:17 PM

Vezi postareanicoleta_c, la Apr 11 2007, 10:49 PM, a spus:

Contractantii nu vor sa se scrie pe factura,avans,ci produsele la valoarea intreaga...doar daca as inregistra eu in contabilitate ca fiind avans desi in factura nu este scris si nu cred ca am voie!!
Intrucat situatia data nu corespunde conform normelor legale in vigoare, si pentru ca factura emisa nu constituie suport real si justificat pentru intoducerea ei in evidentele contabile ca vanzare de marfuri, va instiintez despre REFUZUL MEU JUSTIFICAT de a nu o considera document justificativ, conform legii contabilitatii. Prin urmare, va aduc comunic faptul ca sumele pot fi incasate in avans si aveti obligatia ca pana la data de 15 ale lunii urmatoare (conform normelor de aplicare a codului fiscal) sa emiteti factura de avans sau de vanzare marfa, asa cum este prevazut in contractul dintre parti. (ma rog, se pot folosi si alte cuvinte :pullhair: )

asa i-as scrie eu acelui patron care maobliga sa nu respect cu buna stiinta meseria pe care o practic de mai bine de 12 ani. Nu-i convine, sa-si caute alt contabil :pullhair: :biggrin: , sau pot chiar sa refuz sa-i inregistrez o asemenea operatiune, cu mentiunea ca ii fac un mic referat cu justificarea refuzului. Iar el sa-mi conteste atitudinea.
Vorba aceea paza buna trece primejdia rea
Cam despre asta e vorba in meseria noastra.
Succes :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 11 April 2007 - 10:19 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#6 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2007 - 10:26 PM

Multumesc de raspuns..dar chiar nu stiu cum sa mai procedez..am banuit ca nu este in regula..dar au vrut sa incaseze mai intai banii pentru a avea cu ce plati mai departe marfa necomandata inca..Iar de avans ...nici nu a vrut sa auda..
Ma bulverseaza rau situatia asta!
:pullhair: Multumesc mult de raspunsuri! :pullhair:



#7 lumina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 11 April 2007 - 10:52 PM

Vezi postareanicoleta_c, la Apr 11 2007, 11:26 PM, a spus:

Multumesc de raspuns..dar chiar nu stiu cum sa mai procedez..am banuit ca nu este in regula..dar au vrut sa incaseze mai intai banii pentru a avea cu ce plati mai departe marfa necomandata inca..Iar de avans ...nici nu a vrut sa auda..
Ma bulverseaza rau situatia asta!
:pullhair: Multumesc mult de raspunsuri! :pullhair:



ar trebui scris pe factura" marfa achitata in avans, livrarea se va face la data de ......................."



#8 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2007 - 09:23 AM

Raspunsul primit astazi de la domnul meu sef este urmatorul:pot vinde o marfa pe care nu o am momentan ,livrarea sa fie facuta in 5 luni spre exemplu si in tot acest timp ,eu ca furnizor de marfa, sa fac comanda de marfa in cauza. :lostit (13):
Iar facturile de marfa pe care le am emis deja in martie,sa le "consider" facturi de avans si sa le inregistrez ca atare.
Am voie sa inreg.facturi de avans cu 100 % si nici sa scrie pe ele ca sunt de avans?Va mai fii vorba de o factura finala in acest caz?Cum a ti inregistra in contabilitate situatia de mai sus?:pullhair:
Multumesc de ajutor :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de nicoleta_c: 12 April 2007 - 09:25 AM




#9 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2007 - 11:42 AM

:pullhair: :lostit (13): :pullhair:



#10 Bica Rodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 April 2007 - 01:47 PM

Nu ai incercat sa-l iei cu chestii de genul ca in momentul emiterii facturii acesta plateste impozit de 16% la un venit pe care nu il realizeaza efectiv fara sa aiba si o cheltuiala atasata... si astfel plateste niste bani la stat pe care daca ar face factura de avans nu i-ar mai plati..??.... (in general unii cand aud de dat banii se mai gandesc o data )



#11 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 12 April 2007 - 01:53 PM

Art. 6 - (1) Orice operaŃiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ. (2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz. (L82/91)

Cum spuneam si mai demult, contabilitatea este oglinda activitatii unui agent economic.

Pentru a inregistra nimic in contabilitate, mintea ne duce cu gandul la un prim pas: acela de a intocmi un act, ceva, un proces verbal, semnat, parafat, autentificat, eventual care sa includa si vanzatorul acelei marfi. Parerea mea e ca ceea cei spune seful tau, este o aberatie imensa despre modul de contabilizare a operatiunilor, care insa, nu te exonereaza pe viitor de la raspunderi sau urmari ale acestora.

Dupa ce faci aceste acte, vei vedea abia atunci cum sa inregistrezi in conta. Factura de vanzare iti sugerez sa o inregistrezi ca o factura de avans, dar si aici intervine actul juridic din spatele. Fa-l. Iar despre ceea ce nu ai inca, si aici se impune un act, o comanda, ceva. Aici poti folosi conturile 461 (iar in gestiune detaliezi suma pe presupusele produse) dar iti trebuie niste sume concrete de la furnizor (de aceea tu faci comanda iar el iti trimite oferta); sau 357 (nu stiu exact daca e chiar ok), 4428 sau nu.

deocamdata, asta imi trece prin cap :biggrin:


Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#12 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2007 - 02:22 PM

Povestea a decurs in felul urmator:
-19 martie- la intocmirea facturilor dep.comercial + seful meu a precizat faptul ca se va face comanda chiar in aceeasi zi si deci facturile vor fii cu aceeasi data.
-10 aprilie,cand sa fac inchiderile..hop tzop ,nu i factura de cumparare ....si nici comanda nu au mai facut din nush ce motive..
Nu aveam de unde sa stiu ca ei nu vor mai face comanda si deci am intocmit facturi ,dupa cum mi au zis respectivii de mai sus..normale.nu de avans.
Sa vorbesc oare cu furnizorul si sa mi recuperez factura pentru a putea scapa pe ea un "de avans"? :pullhair:
Am explicat si faptul ca factura era bine sa fie de avans,dar e prea tarziu..si conceptia sefului ramane ca"atata lume face comanda dupa ce primeste banii pentru produse"...ce sa mai zic...
:lostit (13): Multumesc mult de ajutor!!! :pullhair:



#13 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2007 - 12:03 AM

Nicoleta, schimba-ti jobul, neaparat...cu asa sefi... nu numai ca nu ai mare lucru de invatat dar mai dai si de bucluc.
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.



#14 Andrea Gal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:Satu Mare

Postat 13 April 2007 - 08:15 AM

M-am confruntat si eu anul trecut cu o situatie asemanatoare.
Am facut factura (produse finite) in septembrie, iar produsele propriu-zise le-am livrat cu aviz in octombrie. Am facut urmatoarele inregistrari contabile(am fost sfatuita de un expert contabil):
In septembrie, la emiterea facturii:
4111 = %
472
4427
Deci, venitul nu l-am luat in considerare la calculul impozitului pe profit, insa TVA-ul l-am colectat si l-am platit.
In octombrie, la expedierea produselor cu AIM:
711 = 345
472 = 701
Mentionez ca totul a avut la baza un contract, care s-a desfasurat pe mai multe luni (iulie-septembrie).
Sper sa-ti fie de folos.



#15 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2007 - 10:55 AM

Multumesc tare mult!
Am convins clientul sa ne dea facturile inapoi si sa scriu pe ele avans...jenant dar pur si simplu nu aveam ce face..:pullhair:
Off topic:mi l as schimba si maine dar pana acum au fost singurii care m au inteles cu facultatea si cu licenta..de cum scap in august,ies pe partie iar sa mi gasesc in alta parte! multumesc inca o data!

Aceasta postare a fost editata de nicoleta_c: 13 April 2007 - 11:01 AM




#16 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2007 - 12:47 PM

Vezi postareanicoleta_c, la Apr 13 2007, 10:55 AM, a spus:

Multumesc tare mult!
Am convins clientul sa ne dea facturile inapoi si sa scriu pe ele avans...jenant dar pur si simplu nu aveam ce face..:pullhair:

Mai exista o solutie :
Titlu gratuit pana la reglementarea situatiei.

ORDIN nr.1.752 din 17 noiembrie 2005

7.1.1 Evaluarea la data intrării în entitate

53. – (1) La data intrării în entitate, bunurile se evaluează și se înregistrează în contabilitate la valoarea de intrare, care se stabilește astfel:
a) la cost de achiziție – pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de producție – pentru bunurile produse în entitate;
c) la valoarea de aport, stabilită în urma evaluării – pentru bunurile reprezentând aport la capitalul social;
d) la valoarea justă – pentru bunurile obținute cu titlu gratuit.
În cazurile menționate la lit. c) și d), valoarea de aport și, respectiv, valoarea justă, se substituie costului de achiziție.
(2) Prin valoare justă se înțelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de bunãvoie între pãrti aflate în cunostintã de cauzã în cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.
radu_o



#17 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2007 - 12:57 PM

Si totusi mai este o solutie.
ORDIN nr.1.752 din 17 noiembrie 2005
126. – (1) Deținerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum și efectuarea de operațiuni economice, fără să fie înregistrate în contabilitate, sunt interzise.
(2) În aplicarea alin. (1) este necesar să se asigure:
a) recepționarea tuturor bunurilor materiale intrate în entitate și înregistrarea acestora la locurile de depozitare. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, în custodie sau în consignație se recepționează și înregistrează distinct ca intrări în gestiune. În contabilitate, valoarea acestor bunuri se înregistrează în conturi în afara bilanțului;
b) în situația unor decalaje între aprovizionarea și recepția bunurilor care se dovedesc a fi în mod cert în proprietatea entității, se procedează astfel:
- bunurile sosite fără factură se înregistrează ca intrări în gestiune atât la locul de depozitare cât și în contabilitate, pe baza recepției și a documentelor însoțitoare;
- bunurile sosite și nerecepționate se înregistrează distinct în contabilitate ca intrare în gestiune;
c) în cazul unor decalaje între vânzarea și livrarea bunurilor, acestea se înregistrează ca ieșiri din entitate, nemaifiind considerate proprietatea acesteia, astfel:
- bunurile vândute și nelivrate se înregistrează distinct în gestiune, iar în contabilitate în conturi în afara bilanțului;
- bunurile livrate, dar nefacturate, se înregistrează ca ieșiri din gestiune atât la locurile de depozitare cât și în contabilitate, pe baza documentelor care confirmă ieșirea din gestiune potrivit legii;
d) bunurile aprovizionate sau vândute cu clauze privind dreptul de proprietate se înregistrează la intrări și, respectiv, la ieșiri, atât în gestiune, cât și în contabilitate, potrivit contractelor încheiate.
radu_o



#18 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2007 - 02:54 PM

Ihii...e bine de luat in consideratie pe viitor..cu siguranta ma voi mai confrunta cu astfel de probleme...ma gandesc ca momentan cea mai simpla solutie este cea in care inregistrez ca si factura de avans...Multumesc radu.

Aceasta postare a fost editata de nicoleta_c: 13 April 2007 - 02:54 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL