Am citit o gramada de documentatii, legi si alte chestii de genul asta, insa tot nu am gasit raspunsul la cateva intrebari. Sunt absolventa de mate-info, si vreau sa devin PFA pe domeniul meu. Sunt si angajata si veniturile mele vor fi relativ mici pe PFA, dar am nevoie pentru ca mai am lucrari ocazionale pentru care mi se solicita factura...
Codurile la care m-am oprit, dupa noua clasificare care va intra in vigoare de la 1 ianuarie sunt: 6201 principal si secundar: 6202, 6203, 6209, 6311, 6312, 4791, 4799, 5811, 5812, 5819. Probabil o sa mai tai din ele ca sunt cam multe dar cam astea ar fi cele care ma intereseaza...
Acum intrebarile mele:
1. Cum veniturile vor fi mici nu vreau norma de venit, asadar optez pentru "real", dar nu stiu ce sa fac in legatura cu TVA? Nu prea am idee daca e bine sau nu sa fi platitor de TVA. Care este mai avantajor pentru mine (taxe cat mai mici
)? Daca sunt platitor de TVA, trebuie sa platesc si impozit etc. sau nu au treaba una cu alta?
2. Codul 4791 se refera la "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet". Ideea este ca am publicat niste carti si as dori o modalitate de a da facturi celor care imi comanda aceste carti. comenzile se vor face pe internet... insa intrebarea mea este daca pentru aceasta cativitate am nevoie de casa de marcat...
3. Sunt obligata ca PFA sa am cont in banca? Eu nu voi incasa prin banca, voi lucra doar cu numerar...
Multumesc si sper sa primesc cat mai repede un raspuns pentru ca dupa 1 ianuarie trebuie sa merg sa depun dosarul...