Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin nr. 702 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


Ordin nr. 702

375 replies to this topic

#201 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 22 June 2007 - 02:29 PM

Vezi postarearook, la Jun 22 2007, 11:17 AM, a spus:

Am si eu o problema cu Declaratia 394, avand facturi emise pe un client generic 4111.Diversi, acesta incluzand si pe cei platitori de TVA, ce fac, ma apuc sa refac in jur de 6000 de facturi aferente in programul lor. Mie unu mi se pare o tampenie aceasta declaratie, adica bine o faci, dar da actul care o reglementeaza inainte sa poti pune la punct detaliile, nu imi dai actul la mijlocul semestrului si esti ca mine, sa refaci cateva mii de facturi mai bine te spanzuri.
stii ca situatia analitica a contului 4111 se tine pe fiecare client ?
asa zice legea contabilitatii si directivele europene



#202 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 22 June 2007 - 06:19 PM

Stimate coleg Rook,
Poti culege f usor datele de care ai nevoie folosind jurnalul de cumparari si cel de vanzari ,




#203 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 22 June 2007 - 11:36 PM

daca in jurnalul de vanzari ii apare clientul "Diversi" la fiecare pozitie ce culege?



#204 cr1st1na

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 295 Postari:

Postat 23 June 2007 - 06:13 AM

Pana la urma va rog lamuriti-ma daca:
- conf. ordinului 702, daca o societate cu capital privat romanesc trebuie sa depuna ,,DECLARATIA INFORMATIVA PRIVIND ACHIZITIILE SI PRESTATIILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL"? daca se poate si argumente cu art. din legislatie . Multumesc!!!!



#205 manu21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 23 June 2007 - 11:24 AM

hello!
mi-e nu mi-e clar un lucru:
"Art. 1.
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania sunt obligate sa declare toate livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri si servicii realizate, pe teritoriul Romaniei, catre/de la alte persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, incepand cu data de 1 ianuarie 2007."

deci doar ce se intampla intre platitori si platitori

si pe urma, in instructiuni se precizeaza:

"Declaratia se completeaza si se depune semestrial de catre:
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, si care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania conform art. 126 alin. (1) si taxabile cu cota de 19% sau 9%. Declaratia se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care, conform titlului VI al Codului fiscal, este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri. "

pana la urma declar toate facturile pe care le emit catre toti beneficiarii sau doar catre beneficiarii platitori de tva?????? :smile:



#206 riquiqui

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 244 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:editare filme

Postat 23 June 2007 - 11:39 AM

Si eu am aceeasi nedumerire, dar daca nu ma lamuresc pana ma apuc sa o fac, voi trece toate facturile mele de vanzare emise cu tva. Ca sa nu existe motive ca nu am trecut in liste aceste fc. care au tva. Am fact. cu tva catre o fundatie care nu are ro. :smile:



#207 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 23 June 2007 - 02:55 PM

Deci se trec doar facturile emise catre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, și care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Codul fiscal, pentru operațiuni impozabile în România conform art. 126 alin. (1) și taxabile cu cota de 19% sau 9%.



#208 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2007 - 03:31 PM

Vezi postareaSeptimiu, la Jun 23 2007, 12:36 AM, a spus:

daca in jurnalul de vanzari ii apare clientul "Diversi" la fiecare pozitie ce culege?

atunci insemna ca nu a inregistrat corect in jurnale ! este perfect adevarat ca, achizitiile si livrarile se pot lua din jurnale, binenteles daca sunt inregistrate corect !
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#209 monix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 23 June 2007 - 04:42 PM

Un caz mai deosebit. O societate mama - cu RO valid are mai multe sucursale care au propriul lor CUI - fara RO. Aceste sucursale au facut achizitii de la furnizori care nu le-a solicitat RO-ul valid al societatii mama trecand la cumparator CUI-ul sucursalei ( fie ca i-a avut in baza lor de date , fie cel care a cumparat a dat CUI-ul sucursalei ) . Sucursalele au dedus TVA-ul , desi pe facturile de achizitie nu era trecut un RO valid (al societatii mama). Ce se intampla acum, cand Furnizorii vor depune Decl 394 si codurile acestea nu vor fi validate?



#210 rook

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 24 June 2007 - 11:39 AM

Vezi postareacristina5859, la Jun 23 2007, 04:31 PM, a spus:

Vezi postareaSeptimiu, la Jun 23 2007, 12:36 AM, a spus:

daca in jurnalul de vanzari ii apare clientul "Diversi" la fiecare pozitie ce culege?

atunci insemna ca nu a inregistrat corect in jurnale ! este perfect adevarat ca, achizitiile si livrarile se pot lua din jurnale, binenteles daca sunt inregistrate corect !
Decat sa refac mii de facturi mai bine imi dau demisia...
In conditiile in care am enorm de multe persoane fizice care le fac facturi, va dati seama ce inseamna cateva sute de clienti diferiti pe zi??
Asta cu cei platitori de TVA, e aiurea, aveti dreptate, dar cu refacerea facturilor e o nebunie.
Si cum sa dea o lege care sa aplica de la 1 Ian si ei o emit in Iunie??



#211 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 June 2007 - 08:49 AM

Vezi postareamanu21, la Jun 23 2007, 12:24 PM, a spus:

hello!
mi-e nu mi-e clar un lucru:
"Art. 1.
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania sunt obligate sa declare toate livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri si servicii realizate, pe teritoriul Romaniei, catre/de la alte persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, incepand cu data de 1 ianuarie 2007."

deci doar ce se intampla intre platitori si platitori

si pe urma, in instructiuni se precizeaza:

"Declaratia se completeaza si se depune semestrial de catre:
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, si care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania conform art. 126 alin. (1) si taxabile cu cota de 19% sau 9%. Declaratia se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care, conform titlului VI al Codului fiscal, este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri. "

pana la urma declar toate facturile pe care le emit catre toti beneficiarii sau doar catre beneficiarii platitori de tva?????? :lostit (13):

Mie mi se pare ca scrie destul de clar:
1. Se declara doar operatiunile desfasurate intre platitori de TVA.
2. Dintre acestea se declara doar operatiunile care implica TVA (9% sau 19%).
3. Nu se declara autofacturile.
4. Nu se declara operatiunile supuse taxarii inverse indiferent daca e livrare sau achizitie.

Si ca sa raspund unui alt coleg de mai sus:
- nu se trec facturile cu TVA catre persoane fizice;
- nu se trec facturile cu TVA catre fundatii fara cod de tva RO.



#212 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 June 2007 - 08:59 AM

Vezi postareamonix, la Jun 23 2007, 05:42 PM, a spus:

Un caz mai deosebit. O societate mama - cu RO valid are mai multe sucursale care au propriul lor CUI - fara RO. Aceste sucursale au facut achizitii de la furnizori care nu le-a solicitat RO-ul valid al societatii mama trecand la cumparator CUI-ul sucursalei ( fie ca i-a avut in baza lor de date , fie cel care a cumparat a dat CUI-ul sucursalei ) . Sucursalele au dedus TVA-ul , desi pe facturile de achizitie nu era trecut un RO valid (al societatii mama). Ce se intampla acum, cand Furnizorii vor depune Decl 394 si codurile acestea nu vor fi validate?

Nu ca nu vor fi validate. Foarte probabil furnizorii nici macar nu vor trece aceste operatiuni in D394 pt ca nu sunt desfasurate intre doi platitori de TVA.

Daca tu le treci in D394 ca achizitii vor aparea neconcordante intre livrarile funizorului catre tine (care nu exista in D394) si achizitiile tale de la acesti furnizori.



#213 emaharangus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 June 2007 - 11:09 AM

stiu ca s-a mai discutat pe pg 1 despre protocol dar nu prea am inteles.
se declara baza si tva excat asa cum apar pe facturi fara sa se tina seama cat tva deducem de pe ele?
am inteles bine?

mersi



#214 miha m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 223 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 26 June 2007 - 12:37 PM

Vezi postareaemaharangus, la Jun 25 2007, 12:09 PM, a spus:

stiu ca s-a mai discutat pe pg 1 despre protocol dar nu prea am inteles.
se declara baza si tva excat asa cum apar pe facturi fara sa se tina seama cat tva deducem de pe ele?
am inteles bine?

mersi
Referitor la protocol si alte genuti de TVA nedeductibil, eu intotdeauna am procedat in felul urmator: am inregistrat factura cu tva in jurnalul de cumparari integral, facand inregistrarea 4426=401. Totodata, am colectat TVA nedeductibil aferent : 635=4427, suma care am trecut-o in decont la regularizari 4427. In felul asta, nu mai exista nicio nepotrivire in 394 (din punctul asta de vedere, desigur)



#215 LucianVH

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 26 June 2007 - 01:24 PM

Un mic pas inainte in universul declaratiei 394:

http://www.softproeu.../declaratia/394

iti verifici codurile de inregistrare daca sunt sau nu cu tva.

Vezi postareaSeptimiu, la Jun 4 2007, 06:36 PM, a spus:

:lostit (13):




#216 costin_mentor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 26 June 2007 - 02:31 PM

Am urmatoarea situatie :
Pe o factura , pe langa prestatiile/livrarile/achizitiile/ purtatoare de TVA , am s elemente scutite de TVA. In declaratia 394 trebuie sa trec baza si TVA, tva-ul este clar. Intrebare :
la baza ce trec : baza doar pentru acele elemente purtatoare de TVA sau
baza de pe factura ( in cazul asta nu o sa mai am corelatie cu TVA) ?
TotalSal - un program complet de salarii!



#217 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 June 2007 - 02:44 PM

Doar baza pentru operatiunile purtatoare de TVA.



#218 miha m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 223 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 26 June 2007 - 03:43 PM

Vezi postareaLucianVH, la Jun 26 2007, 02:24 PM, a spus:

Un mic pas inainte in universul declaratiei 394:

http://www.softproeu.../declaratia/394

iti verifici codurile de inregistrare daca sunt sau nu cu tva.

Vezi postareaSeptimiu, la Jun 4 2007, 06:36 PM, a spus:

:lostit (13):
Daca tot trebuie sa le introducem cu mana pt verificare, parerea mea ca mai bine le verificati pe http://ec.europa.eu/...ro/vieshome.htm pt ca returneaza si denumirea firmei , nu numai daca e valid codul sau nu. Cred ca se poate gresi si in sensul ca avem un cod valid , dar care apartine altei societati (daca s-au incurcat anumite cifre)



#219 LucianVH

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 26 June 2007 - 04:14 PM

Si daca ar fi sa se verifice automat, cam cat ati oferi pentru un astfel de serviciu?
Banuiesc ca e vorba de mai mult de 100 de firme, altfel nu merita osteneala ...

Vezi postareamiha m, la Jun 26 2007, 04:43 PM, a spus:

Vezi postareaLucianVH, la Jun 26 2007, 02:24 PM, a spus:

Un mic pas inainte in universul declaratiei 394:

http://www.softproeu.../declaratia/394

iti verifici codurile de inregistrare daca sunt sau nu cu tva.

Vezi postareaSeptimiu, la Jun 4 2007, 06:36 PM, a spus:

:lostit (13):
Daca tot trebuie sa le introducem cu mana pt verificare, parerea mea ca mai bine le verificati pe http://ec.europa.eu/...ro/vieshome.htm pt ca returneaza si denumirea firmei , nu numai daca e valid codul sau nu. Cred ca se poate gresi si in sensul ca avem un cod valid , dar care apartine altei societati (daca s-au incurcat anumite cifre)




#220 Nagy Andreea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 June 2007 - 04:14 PM

Sa inteleg ca pt completarea declaratiei ai nevoie de rulajele din fisele de cont pt fiecare partener national (clint si furnizor) ca sa determini baza totala impozabila. numai ca eu am de ex. de la OMV si factura si bonuri fiscale (in O.702 zice ca numai facturile se trec...) sau am furnizori la care am si TVA 19%, si TVA 9% sau scutite de TVA....






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL