Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin nr. 702 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


Ordin nr. 702

375 replies to this topic

#181 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 June 2007 - 09:49 AM

Vezi postareaprimavera, la Jun 15 2007, 09:49 AM, a spus:

eu inregistrez in primul rind facturile.si pina acum am facut asa.iar din bonurile fiscale scad factura sau o parte cit s-a platit in numerar.
sa luam un caz (ce l-am avut ):
emit factura
mi se plateste in numerar aproximativ 30% iar restul prin banca
atunci cum descarci factura?
simplu inregistrez
411=707/4427 cu 100%
si 5311=411 cu 30%
5121=411 cu 70%
din bonurile fiscale din ziua x scad val. de 30%
Si eu fac asa dar numai in cazul vanzarilor din depozitele care au evidenta cantitativ-valorica si la servicii prestate .In acest caz declar in d.394 si acele facturi,normal.Dar la vanzari in numerar din magazinele cu amanuntul ,evidenta este global- valorica,nu cantitativ valorica.Programul de gestiune la inregistrarea facturilor descarca automat gestiunea pentru marfurile care au fost facturate,pe pozitii sicoduri de marfa ,cu pretul de achizitie al acestor marfuri folosind metoda FIFO..Pentru magazine aceste preturi de achizitie nu exista tocmai din cauza evidentei global- valorice,la pret de vanzare cu amnuntul.Descarcarea de gestiune in acest caz o calculez cu coeficientii de adaos mediu K pe magazine.Baza de inregistrare in contab.la mine e raportul Z zilnic-in totalitate,si raporul de gestiune in care apar vanzarile conf.bonurilor fiscale,la care adaug situatia descarcarilor de gestiune cu respectivii coeficienti de adaos mediu..E vorba de mai multe magazine ,raportul Z este preluat in fiecare seara si se inregistreaza suma din acesta ca vanzare in numerar.Ulterior mai apar clienti care cer cate o factura pe baza bonurilor fiscale primite de la noi, pentru justificarea cheltuielilor lor.Dar deja inregistrarile pe baza bonurilor au fost deja facute si calculate toate elementele care deriva de aici ,calcul adaos mediu,etc.Deci, problema ma framanta in continuare.
Multumesc pentru opinii si ajutor.O zi buna tuturor!



#182 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 June 2007 - 09:56 AM

[quote name=in 394.[/quote]

Vezi postarile la topicul "ordin.nr.702'"-exact despre asta se discuta.

Aceasta postare a fost editata de Ocsi: 16 June 2007 - 08:47 PM
Nu mai citati intergral postul anterior! Folositi butonul ADDREPLY!




#183 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 15 June 2007 - 10:29 AM

si eu sunt in aceiasi situatie si nu stiu cum sa fac. eu descarc gestiunea cantitativ-valoric, ptr marfa vanduta in magazine cu bonuri fiscale. cand vin clientii si cer facturi, daca as inregistra facturile din nou ar insemna sa imi descarc de 2x marfa. ceea ce nu este corec. inteleg ca pt clientii respectiv scazi din raportul Z, valoarea facturilor, dar cum ramane cu marfa?
eu cored ca voi introduce manual aceste facturi in D394 si cu asta basta.
Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!



#184 crisflor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava

Postat 15 June 2007 - 06:02 PM

Vezi postareadani31, la Jun 13 2007, 02:58 PM, a spus:

Am si eu o intrebare legata de 394.
In instructiuni scrie ca taxarea inversa nu se declara. Precizarea este facuta in paragraful in care se vorbeste de achizitii. Livrarile cu taxare inversa se declara?
O observatie extrem de binevenita, la care m-am gandit si eu. Cred ca este foarte important sa ne exprimam opinii cu privire la acest lucru. Parerea mea este ca facturile emise cu taxare inversa vor fi prinse in declaratie iar facturile primite care au mentiunea "taxare inversa" nu vor fi prinse.



#185 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2007 - 07:38 PM

Parerea mea :

Pentru clientii(platitori de tva) carora li s-a emis Factura dupa emiterea Bonului fiscal, se face nota contabila :

5311=707 -100
5311=4427 -19

4111.client X =707 100
4111.clientX =4427 19
5311 = 4111.clientX 119

In felul acesta :
- registrul de casa (rulaj, sold), veniturile, TVA nu se modifica
- pt.clientul X va exista, in sfarsit, analitic in conta iar facturile aferente acestui client se declara in decl.394

Aceasta nota contabila nu trebuie prinsa in jurnalul de vanzari si nu va influenta descarcarea de gestiune.

Similar pt. furnizorii 'diversi', 'generici', din deconturile de deplasare.


Oricum, cred ca trebuie facuta o adresa catre Min.Finante pt. lamuriri suplimentare si despre alte aspecte.



#186 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 15 June 2007 - 11:10 PM

Vezi postareadannad001, la Jun 15 2007, 08:38 PM, a spus:

Pa - .... aspecte.
ceea ce propui tu este munca intradevar de Sisisf. Iti dai seama ca unii clienti pot sa apara doar o data, ca au cumparat marfuri cu bon fiscal si ti-au solicitat factura. Pai pot fi zeci de mii de analitice, cu doar una sau doua operatiuni? E de dreptul jenant sa faci analitic pentru fiecare client in parte! Mai bine iei facturierele si factura de factura si vezi care e platitor de tva si care nu. Care este il treci in dec. 394 si care nu il lasi in pace, nu ii mai faci nimik. Adik iti vei reduce timpul de a introduce manual facturile doar cele catre platitori de TVA. Pai ce tu vrei sa se potriveasca TVA din decont cu TVA din D394? In vecii vecilor amin, nu se vor potrivi! Pentru simplul motiv ca tu trebuie sa declari in D394 numai acele facturi emise sau primite de la cei cu atribut fiscal "RO", in vreme ce in decont de TVA ai trecute si facturi catre neplatitori de TVA + bonuri de combustibil + scutite de TVA! Think About It? Don't just write!
Pentru coconut: Ce treaba are valoare RFZ cu facturile emise catre clientii care au "RO"? Nu dublezi nimic. Tu oricum nu vei avea total facturi emise catre clienti platitori de TVA > total valoare RFZ-uri. Deci, unde e problema ta? Ti-e dificil sa iei exemplarul 2, din facturile emise, in mod cronologic de la 01 ianuarie 2007, si sa completezi declaratia 394, manual, adik factura cu factura! vrei automatizat, sa dai click din programul de conta si gata sa rezolvi o problema! Ei bine nu prea se poate, decat daca ai fi facut analitice pe fiecare client caruia i-ai emis factura in anul 2007, indiferent de forma de incasare a ei! :tongue:
"Asta e mai trebuie sa si punem osu' la treaba, ne-am invatat comozi, dar nu e normal asa! Faci o mica inventariere a facturilor emise in felul in care trebuie completata declaratia 394 iar eu zic ca nu e gresit deloc, chiar e benefic ca o data la 6 luni sa vezi ce facturi ai emis si catre cine! :smile:

Aceasta postare a fost editata de Ocsi: 16 June 2007 - 07:55 PM
Nu mai citati intergral postul anterior! Folositi butonul ADDREPLY!




#187 Cristina M.Z.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 June 2007 - 11:29 PM

Vezi postareadannad001, la Jun 15 2007, 08:38 PM, a spus:

Parerea mea :
Pentru clientii(platitori de tva) carora li s-a emis Factura dupa emiterea Bonului fiscal, se face nota contabila :
5311=707 -100
5311=4427 -19

4111.client X =707 100
4111.clientX =4427 19
5311 = 4111.clientX 119

In felul acesta :
- registrul de casa (rulaj, sold), veniturile, TVA nu se modifica
- pt.clientul X va exista, in sfarsit, analitic in conta iar facturile aferente acestui client se declara in decl.394
Aceasta nota contabila nu trebuie prinsa in jurnalul de vanzari si nu va influenta descarcarea de gestiune.
Similar pt. furnizorii 'diversi', 'generici', din deconturile de deplasare.
Oricum, cred ca trebuie facuta o adresa catre Min.Finante pt. lamuriri suplimentare si despre alte aspecte.

Da!Cel mai normal lucru de facut ar fi intr-adevar adresarea catre Min.Fin.. .Desi eu m-am hotarat deja ce o sa fac si mai ales ce n-o sa fac(nu voi mai atinge acest subiect in viitorul ceva mai apropiat-aici pe forum si nici in alta parte,sper sa ma pot abtine !),dar asa de bun-ramas ,mai adaug cateva reflectii,in noapte,(daca ceva scriu aiurea,pot da vina pe oboseala)
In legatura cu parerea ta de mai sus,chiar ar fi o solutie pentru cine are un pogram informatic mai permisiv si "maleabil" si pentru cine nu are prea multe analitice pe gestiuni /locatii/depozite si magazine la aceeasi soc. In programul inform.cu care se lucreaza la noi ,cand inregistrez o factura la care contarea e:4111=707,imi cere codurile,cantitati,denumirile marfurilor facturate,trebuie sa existe stoc de marfa pt.acel cod la acel moment in care inregistrezi factura,imi scade automat din gestiune marfa la costul de achizitie ,imi calculeaza adaosul comercial.si asta mi se permite doar din gestiunea en gros-depozit.Deci se refera exclusiv la evidente CANTITATIV VALORICE.Iar pentru magazinele cu amanuntul evidenta se tine GLOBAL VALORIC si nu se permite decat nc. 5311=707/4427 in program..Apoi ,daca e vorba de clienti ai societatii, nu numai PJ- platitori de TVA solicita aceste facturi-si atunci pt.acestia nu mai fac stornarile respective si nu-i inregistrez la clienti in contab.?(desi sunt si ei clienti dpdv al contabilitatii) ci fac selectia /unii sunt altii nu clienti/ cu singurul scop:sa nu am probleme cu decl.394!Dar ok,asta nu ar fi o problema care sa ma tina treaza toata noaptea.Daca ai multe magazine la aceeasi soc.(cum am eu),fiecare cu analiticele sale pentru venituri,TVA, si tot analitice pentru costuri de marfa si adaos comercial,e mai dificil.In fiecare magazin se emit facturi din astea la cerere dupa inreg.bonului fiscal.In cazul meu ar fi o intreaga retea de stornari pe toata filiera tuturor analiticelor ale tuturor magazinelor,si introducrea apoi tot pe analiticele ficarui magazin clientii cu facturile lor,IAR cum descarcarea gestiunii pentru facturi emise clientilor /din depozitele cantitativ-valorice/se face automat din program.,asta imi va da peste cap toata evidenta..Sau poate va trebui sa fac avize de retur ale marfurilor din magazin in depozitul de repartizare (unde exista evidenta cantitativ-valorica pe coduri de marfa si pe clienti separat) si sa inregistrez aceste facturi ca vanzari de marfa din depozitul en gros,dar si in acest caz ar urma o serie de modificari /refaceri de evidente,centralizatoare,retururi,stornari,modificari de costuri,de adaos samd.Si toate aceste 'chestii' pentru afurisita de declaratie INFORMATIVA 394????Deci,fratilor interesati in aceasta problema,,that's it! Daca nu ma interesez la Finante inainte sa ma apuc de treaba, in prima faza nu voi declara aceste facturi in 394,voi astepta sa ma notifice si sa-mi explice apoi ce si cum pentru ca oricum voi primi notificari,din cauza ca ca am si service auto unde tot nu vor corespunde sumele mele cu cu cele ale partenerilor PJ pe numele carora s-au emis facturile, pentru ca cei mai multi nu si le vor raporta la achizitii din mai multe motive.Deja ne-au si spus unii beneficiari ca nici macar nu le-au inregistrat in contab.lor de vreme ce asiguratorul este cel care suporta costurile,in plus , ei primesc-in cel mai bun caz-doar o copie a facturii ,care ramane la asigurator.Deci daca oricum voi primi notificari,cu acelasi drum sau drumuri rezolv si problema facturilor din magazine,si apoi voi face rectificativa la 394..Dar macar castig ceva timp pana sa ajung sa fiu chemata la raport,acum chiar nu-mi lipseste si aceasta problema,mai urmeaza si bilanturile semestriale...Cine stie,prin august,septembrie de vor incepe incrucisarile.Si cei de la finante mai pleaca in concedii,personalul ramas va fi aglomerat...tot ceea ce pot spera e sa nu astepte chiar pana la anul ,taman in perioada bilanturilor anuale pe 2007 sa ma notifice...Bata in balta!
Noapte buna tuturor si sfarsit placut de saptamana



#188 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 16 June 2007 - 06:26 AM

cristina, ai pus punctul pe i.
Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!



#189 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 June 2007 - 08:29 PM

Intram in greva fratilor?
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#190 GOIA ADRIAN-NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:GALAUTAS - HARGHITA

Postat 19 June 2007 - 10:23 AM

Si oare ce rezolvam cu asta?
ADITA



#191 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 19 June 2007 - 10:26 AM

NIMIC
Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!



#192 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 June 2007 - 04:11 PM

Da chiar ce mare lucru...fraierii de contabili sa faca toate situatiile de rahat pe care le viseaza astia de la Mfinante....capu la cutie si bagati mare :smile:
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#193 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2007 - 04:46 PM

Vezi postareaana c, la Jun 13 2007, 11:40 AM, a spus:

Vezi postareacitrom05, la Jun 13 2007, 10:31 AM, a spus:

Da, insa problema este ca firma beneficiara nu are drept sa-si deduca TVA de pe prestarile de servicii respective. Si iar apare problema ce faci cu facturile de pe care nu-ti deduci tva din diverse motive si cel ce colecteaza tva le declara?

Eu ma gandesc ca vom primi notificari...
Iar noi vom justifica de ce nu am dedus TVA-ul de pe facturile cu sticle de whisky...
Iar ei vor intelege, nu? :tongue:

Ce alta solutie am avea? :smile:



ca le vom justifica diferente este ok !
dar cine plateste pentru timpul pierdut ?
pe client nu il intereseaza ca tu trebuie trebuie sa bati administratiile si sa dai zeci de telefoane ! si nu vrea sa plateasca pentru ca tu ai trimis un contabil sau un economist cate 2-3 ore cate 2 sau trei zile pe saptamana pana rezolva problema.



#194 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 June 2007 - 07:05 PM

Mai exista un topic deschis ...noua declaratie 394...domnii moderatori va deranjam putin?
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#195 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 20 June 2007 - 08:05 AM

Vezi postarearobertantal, la Jun 13 2007, 03:55 PM, a spus:

9. personal, cred ca 394 are mai mult valoare statistica decat declarativa cu implicatii penalizatoare

Subscriu.
Parerea mea este ca rolul principal al acestei declaratii este simplificarea controalelor incrucisate efectuate de inspectori odata cu disparitia facturilor cu regim special.

Acestia vor lua facturile de achizitii cu tva deductibil si vor verifica in baza de date daca furnizorul a colectat tva-ul respectiv. Aici e problema si nu cand beneficiarul nu si-a dedus un tva colectat de furnizor. Situatia asta e favorabila fiscului deci nu va fi o problema.



#196 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2007 - 08:41 AM

de aceeasi parere sunt si eu , sdnr ! declaratia este pt a usura controlele incrucisate privind rambursarea tva-ului !!
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#197 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 20 June 2007 - 08:46 AM

:smile: :tongue: Controale de la garda financiara mai mult !Pentru ei ,in primul rand ,se fac aceste liste !!!
O sa vede ti show !!!
ocoleanui



#198 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 20 June 2007 - 09:19 AM

Vezi postareaocoleanuionut, la Jun 20 2007, 09:46 AM, a spus:

:smile: :tongue: Controale de la garda financiara mai mult !Pentru ei ,in primul rand ,se fac aceste liste !!!
O sa vede ti show !!!

Garda financiara nu se va ocupa de aceste controale, ci vor fi apanajul fiscului.
Garda financiara va prelua atributiile si personalul sectiilor de politie economica care vor fi desfiintate.



#199 jus_ro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 20 June 2007 - 08:31 PM

Vezi postareaiustina, la Jun 11 2007, 05:01 PM, a spus:

Vezi postareastanciu ana simona, la Jun 8 2007, 09:31 AM, a spus:

Deci daca am inteles eu bine, dupa ce am citit acest ordin, toate persoanele inregistrate in scopuri de TVA trebuie sa "faca" acesta declaratie, ce cumpara si ce vinde.

Noi suntem o societate care efectuam reparatii auto. Facturile emise pentru daune auto pe numele clientului se dau original societatii de asigurare. In schimb, societatea de asigurare accepta devizul si deconteaza suma. Deci, aceste facturi nu se inregistreaza nici la client, nici la societatea de asigurari in jurnalul de achizitii. Eu, ca service auto pe numele cui declar TVA colectat? :smile:

Servus Iustina,
Si eu sunt tot Iustina, si pot sa-ti spun ca mi-am prins urechiile cu declaratia 394... in loc sa ne simplifice munca, inventeaza astia tot felul de declaratii... :tongue: ....o zi buna



#200 rook

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 22 June 2007 - 10:17 AM

Am si eu o problema cu Declaratia 394, avand facturi emise pe un client generic 4111.Diversi, acesta incluzand si pe cei platitori de TVA, ce fac, ma apuc sa refac in jur de 6000 de facturi aferente in programul lor. Mie unu mi se pare o tampenie aceasta declaratie, adica bine o faci, dar da actul care o reglementeaza inainte sa poti pune la punct detaliile, nu imi dai actul la mijlocul semestrului si esti ca mine, sa refaci cateva mii de facturi mai bine te spanzuri.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL