Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ajutor pentru srl - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ajutor pentru srl

4 replies to this topic

#1 Horatiu Butelanc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 09 June 2007 - 01:58 PM

Buna la toata lumea

Sunt student, angajat cu carte de munca la o societate comerciala si doresc sa-mi infiintez si eu un SRL. Treaba este ca nu am mai avut de-a face cu asa ceva niciodata. Cunostiintele mele despre contabilitate tind catre 0 (ceva ceva stiu si eu, dar foarte foarte putin).
Vreau sa-mi infiintez o societate cu raspundere limitata ca obiect de activitate inchirieri de masini. Ideea e ca societatea la care sunt angajat inchiriaza masini pentru muncitorii de pe santiere, si ma gandeam sa deschid un bussiness, sa-mi cumpar o masina si sa o inchiriez chiar eu societatii la care sunt angajat. Problemele mele constau in:

1. Care este valoarea TVA-ului care trebuie sa platesc la stat?(19%, 16%, etc.)
2. Ce fel de impozit voi plati? Pe profit, pe venit? Care e mai avantajos?
3. Am auzit ca studentii beneficiaza de gratuitate la alegerea codurilor CAEN, adica pot sa optez pentru toate codurile CAEN fara a plati. Este adevarat?
4. Am nevoie de autorizatii speciale pentru activitatea de inchirieri auto?
5. Eu, ca persoana fizica, pot sa fac imprumut la banca si pe urma sa cumpar o masina pe firma?

Momentan astea sunt intrebarile la care nu am gasit raspuns. Daca vor mai aparea si alte nelamuriri o sa va "bombardez" cu intrebari. :smile:
Pana atunci, multumesc anticipat si sper sa ma ajutati sa gasesc raspunsurile.
O zi cat mai buna!



#2 euro1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:formare profesionala,cursuri de calificare si specializare

Postat 11 June 2007 - 03:13 PM

1.tva-19%daca te inregistrezi ca platitor de tva la infiintare daca nu astepti sa faci plafonul
2.tinand cont ca vei avea o activitate in care investesti 1 data si apoi iei bani te sfatuiesc sa te inregistrezi ca microintreprindere cu 1 salartiat(tu) si platesti 2% impozit pe venit 1 data la 3 luni.
3.Nu stiu dar ce nevoie ai sa le treci pe toate de la inceput?
4.daca faci transport tu cu firma ta ai nevoie de licenta de transport
5.poti sa faci imprumut si apoi sa creditezi firma dar daca iei masina pe firma platesti impozit mai mare si asigurari mai mari..
Mult succes!




#3 Horatiu Butelanc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 June 2007 - 09:48 PM

Multumesc pentru raspunsuri!
Vreau sa trec toate codurile CAEN ca sa nu mai am batai de cap pe urma... poate nu-mi merge afacerea si ma reprofilez, si atunci trebuie sa umblu de nu vad bine, si poate mai trebuie sa mai platesc ceva in plus. Masina va fi inchiriata, nu voi face eu transport cu ea. Ideea e ca vreau sa trec masina pe firma, pentru a nu fi numele meu pe actele masinii. Din cate stiu eu, nu pot fi angajatul meu, trebuie sa angajez pe altcineva. Deci se cam exclude micro.



#4 waveturn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:galati
  • Interests:marketing, PR, juridic

Postat 04 July 2007 - 12:19 PM

Vezi postareaHoratiu Butelanc, la Jun 11 2007, 10:48 PM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri!
Vreau sa trec toate codurile CAEN ca sa nu mai am batai de cap pe urma... poate nu-mi merge afacerea si ma reprofilez, si atunci trebuie sa umblu de nu vad bine, si poate mai trebuie sa mai platesc ceva in plus. Masina va fi inchiriata, nu voi face eu transport cu ea. Ideea e ca vreau sa trec masina pe firma, pentru a nu fi numele meu pe actele masinii. Din cate stiu eu, nu pot fi angajatul meu, trebuie sa angajez pe altcineva. Deci se cam exclude micro.

Poti sa treci cate coduri CAEN vrei, chiar si pe toate. Oricum nu vei putea factura decat pe cele pentru care ceri mai apoi sau initial la Reg Com(formular 11-10-151, Anexa C si restul). E bine sa treci cat mai multe la inceput din CAEN pentru ca ulterior te va costa 30 RON X cate modificari + restul de taxe si timbre fiscale, etc. Totusi adauga numai pe cele pe care crezi ca o sa ai activitate: Ce rost are sa treci reparatii ceasuri si bijuterii, productie incaltaminte, inregistrari fonice sau mai stiu eu ce, daca nu te vei ocupa niciodata cu asa ceva?
Un sfat: Gasesti pe net modele de acte constitutive pentru srl, asociat unic banuiesc, si completeaza-l singur. Asa mai scapi de cei 200-250 RON taxele pentru act constitutiv. Platesti doar darea de data certa si timbrul de 0.30 ron.

Trece-te la inceput microintreprindere, pentru ca mai apoi poti trece pe imp pe profit dar invers, NU. Ai grija ca trebuie sa ai la micro minim un angajat cu minim 2 ore/zi, in primele 60 de zile de la infiintare. Atentie si la noua lege a S.C. caci se pare ca la unele ITM-uri( desi nu e corect si legal) nu primesc contracte de munca de la asociatii unici sau chiar administrator asociat. De anul asta asociatii unici beneficiaza de aceleasi drepturi ca si ceilalti angajati, si pot fi angajati la propria lor firma, dar unele ITM-uri n-au inteles inca asta. Ai grija si ce functie iti treci pentru ca ai 2 salarii minime pe economie ( 440 RON la cei fara functie de conducere si 880 RON la cei cu functie de conducere si studii superioare). Daca ai studii superioare dar te treci agent vanzari, e ok si pui salariul de 440 sau fractionat cate ore vrei). Nu platesti impozit pe salariu la firma ta ca angajat daca functia de baza (pe 8 ore) este la firma unde lucrezi acum. Treci sus pe contractul tau, lPE firma ta : " Functia de baza la SC X SRL". BAFTA MULTA !

Aceasta postare a fost editata de waveturn: 04 July 2007 - 12:24 PM




#5 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 04 July 2007 - 06:05 PM

440 e pt muncitori necalificati
pt vanzatori, curieri, soferi, etc care au nevoie de curs calificare sau minim studii medii, minim e mai mare cu 20%, adica 528
880 e pt functiile care necesita studii superioare
Julia S






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL