Infiintare unui pct de lucru
#1
Postat 22 February 2005 - 09:36 PM
#2
Postat 23 February 2005 - 12:20 PM
depinde de nr de angajati!
daca ai mai putin de 5 la punctul de lucru, e simplu, un formular aparut prin septembrie, dovada de sediu, copie cui si o declaratie pt nr de angajati la admin financiara, eu am fost si la firma mama si la adresa pt de lucru, deci doua administratii.
daca ai mai multi, nu te pot ajuta pt ca eu am avut 1 ang, dar stiu ca vei obtine cui pt acest punct de lucru deci trebuie 010, dovada de spatiu si.... mai verifica prin arhiva
evident, operatiunile la registrul comertului se fac oricum dar nu trebuie sa le faci inainte, cel putin la primul caz
#3
Postat 25 February 2005 - 04:11 PM
danae a spus:
depinde de nr de angajati!
daca ai mai putin de 5 la punctul de lucru, e simplu, un formular aparut prin septembrie, dovada de sediu, copie cui si o declaratie pt nr de angajati la admin financiara, eu am fost si la firma mama si la adresa pt de lucru, deci doua administratii.
daca ai mai multi, nu te pot ajuta pt ca eu am avut 1 ang, dar stiu ca vei obtine cui pt acest punct de lucru deci trebuie 010, dovada de spatiu si.... mai verifica prin arhiva
evident, operatiunile la registrul comertului se fac oricum dar nu trebuie sa le faci inainte, cel putin la primul caz
pui oamenii pe drumuri degeaba...nu este exact asta procedura
Iulian, uite aici cativa pasi de urmat:
1. mai intai trebuie sa ai un contract de inchiriere, comodat etc. pentru punctul de lucru unde vrei sa-l deschizi;
2. trebuie sa mergi la Registrul Comertului, in localitatea unde are sediul firma (sau de cine tine) si sa inregistrezi mentiunea de infiintare punct de lucru si autorizare (vezi ca autorizarea se face pe propira raspundere, iar ulteior daca este nevoie sa obtii autroizatiile specifice le faci pe plan local acolo unde iti deschizi punctul de lucru. Iti trebuie hotarare AGA de infiintare punct de lucru + alte acte.
3. in 30 de zile sa mergi sa inregistrezi punctul de lucru la Administratia Finaciara de care tine firma mama; nu este necesar daca ai sub 5 angajati sa declari punctul de lucru la Administratia Finaciara de care tine punctul de lucru; daca ai peste 5 angajati sau mai mult atunci depui declaratie 010 la Administratia Finaciara locala de care tine punctul de lucru si obtii certificat de inregistare fiscala (CIF) - bifezi "platitor de impozit pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor"
4. daca ai casa de marcat; atunci trebuie sa-ti fiscalizezi casa de marcat; se face la Administratia Financiara locala de care tine punctul de lucru.
....
#4
Postat 28 February 2005 - 02:13 PM
la administratie trebuie sa ajunga oricum deci nu il pun pe drumuri si nu am avut pretentia ca asta e procedura exacta, am spus cum am facut eu dupa ce am intrebat pe toata lumea si am primit raspunsuri variate. singura problema e cu cele doua administratii dar am primit aceasta indicatie destul de insistent de la 3 persoane diferite si ce ma costa sa mai fac o depunere chiar daca e ilogica, sa stau linistita!
iar la registrul comertului, insist ca nu trebuie ajuns inainte de a ajunge la administratie, se poate dar nu e necesar daca ai mai putin de 5 angajati. cum este la mai multi, cum am spus, nu stiu!
fiecare e liber sa faca cum vrea dupa ce a citit toate raspunsurile si se considera bine informat!
#5
Postat 28 February 2005 - 03:41 PM
2. la Registrul Comertului unde are firma mama sediul tot trebuie sa mearga, deoarece trebuie infiintat punctul de lucru. Fara aceasta mentiune nu poate sa desfasoare activitate, deoarece se da un certificat constatator (va face declaratie pe propria raspundere) pentru codul CAEN pe care vrea sa-l autorizeze.
#6
Postat 04 March 2005 - 11:52 AM
2. Ce registre imi vor trebui pentru pc. de lucru ? (ma refer la reg.de salariati, unic de control,jurnal, inventar, casa si poate am uitat altele)
Multumesc
#7
Postat 04 March 2005 - 02:18 PM
2. Registru salariati se tine la firma mama.
Trebuie sa ai registru unic de control, registru casa, inventar, jurnal, in copie mentiunea de infiintare punct de lucru de la ONRC, CUI, contractul de comodat/inchiriere/locatiune etc., hotararea judecatoreasca de infiintare a societatii, anexa/certificatul cu autorizatii ale punctului de lucru + alte acte specifice activitatii pe care o desfasurati la punctul de lucru.
Daca ai casa de marcat, atunci trebuie sa ai si actele casei de marcat.
#8
Postat 05 March 2005 - 10:06 AM
#9
Postat 08 September 2005 - 09:56 PM
am iesit din impas
#10
Postat 09 September 2005 - 09:32 AM
#11
Postat 10 September 2005 - 11:51 AM
#12
Postat 10 September 2005 - 12:21 PM
LuizaM a spus:
Bineinteles, dar numai in cazul in care propritarul spatiului este persoana fizica. Acesta trebuie sa-l declare la Administratie ca sursa de venit.
#13
Postat 20 September 2005 - 09:20 PM
#14
Postat 31 October 2005 - 11:30 PM
Am mai multe dileme. Printre actele de autorizare de la Registrul Comertului, trebuie sa am:
cursuri igena angajati - angajatii mei nu au aceste cursuri. Iar un cirs dureaza 3 luni. Ce fac?
spatiul este parter de bloc. Apa si canalizarea se polatesc prin asociatia de locatari. Trebuie sa fac contract direct cu furnizorii sau e nevoie doar de acordul asociatiei de locatari?
Plan de situatie pentru autorizatia de mediu. Habar n-am ce este si cine il face...
Actele pentru autorizatia de la Pompieri iar sunt o necunoscuta.
Fisa de identificare a comerciantului ce este si de unde se obtine?
Apoi, trebuie sa fac chitante, facturi, monetare, fise de magazie pentru documentele cu regim special pentru noul punct de lucru sau le pot utiliza pe cele ale societatii (cu sediul social trecut in ele)?
Vreau sa transfer unul din angajati la noul punct de lucru. Trebuie sa fac act aditional la contractul de munca?
Voi avea un cantar pe care nu il folosesc in vanzare, ci numai pentru uz intern, cand nu este nevoie de cantariri precise sau oficiale.. trebuie sa il omologhez si sa il verific metrologic, chiar daca cantaririle oficiale nu se fac pe el?
#15
Postat 01 November 2005 - 10:42 AM
Contractele de inchiriere incheiate intre persoane furidice trebuiesc si ele inregistrate la administratia financiara.
#16
Postat 03 November 2005 - 04:04 PM
o firma cu sediul in bucuresti are 4 angajati 1 din bucuresti si 3 din timisoara. in timisoara a inchiriat un apartament in care se lucreaza dar nu il are inregistrat ca sediu secundarm, nimic.
Din ceea ce am citit in conversatiile voastre am inteles ca nu este inca nevoie sa inregistreze nimic in timisoara. Am inteles bine?
Va intreb pt ca un avocat a spus celei care detine firma aceasta ca daca vin de la administratia financiara si ii prind asa le da amenda.
Va rog sa ma lamuriti urgent.
Multumesc.
#17
Postat 03 November 2005 - 10:55 PM
#18
Postat 22 March 2006 - 07:04 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi