Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitatea INSTITUTIILOR PUBLICE - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Contabilitatea INSTITUTIILOR PUBLICE

23 replies to this topic

#1 catalina ionescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 June 2007 - 09:07 AM

Buna! am nevoie de ajutor. Lucrez la o institutie publica, si in luna mai s-a terminat o lucrare de reparatii la acoperisul unei cladiri (amortizate deja). Problema este ca aceasta lucrare a fost prinsa in lista de investitii si deci, platita din contul de investitii. Nu stiu ce inregistrari contabile trebuie sa fac. Va multumesc.



#2 georgi30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 19 June 2007 - 09:52 PM

6822 = 404 - Inregistrarea obligatiei .

404 = 770.1 - Plata

In contabilitatea institutiilor publice nu se inregistreaza amortizare pt cladiri. nu stiu legea, dar daca chiar e nevoie, o sa caut.

georgi30



#3 georgerad

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Campia Turzii

Postat 25 July 2007 - 03:22 AM

Vezi postareacatalina ionescu, la Jun 19 2007, 10:07 AM, a spus:

Buna! am nevoie de ajutor. Lucrez la o institutie publica, si in luna mai s-a terminat o lucrare de reparatii la acoperisul unei cladiri (amortizate deja). Problema este ca aceasta lucrare a fost prinsa in lista de investitii si deci, platita din contul de investitii. Nu stiu ce inregistrari contabile trebuie sa fac. Va multumesc.

Esti sigura ca, cladirea e amortizata. Sau face parte din domeniul public??
Chestia e urmatoarea: cladirea poate face parte din domeniul privat in acest caz se amortizeaza investitia iar valoarea cladirii creste implicit:
Ex:
212=4041
4041=7701 (7702)
Amortizarile
6811=2812

Daca cladirea face de fapt parte din domeniul public atunci nu se amortizeaza iar inreg. contabile ar fi cam asa:
212=4041
4041=7701 (7702)
6821=101 (103)
sau
6821=4041
4041=7701 (7702)
212=101 (103)

Curtea de conturi recunoaste ca si corecte ambele inreg. atata timp cat folosesti si conturile 101 sau 103-Fondul bunurilor care alcatuiesc domeniul public al statului respectiv unitatilor administrativ-teritoriale
Tine cont la investitii neaparat de conturile 101,102,103 si 104. Asta pentru bugetari.



#4 OPRICA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 14 March 2008 - 11:31 PM

as dori daca poti sa ma ajuti si pe mine cu o monografie pt institutiile publice sau ceva legislatie. mentionez ca sunt incepator in acest domeniu si as vrea sa ma familiarizez putin. ceva cari care ma pot ajuta sa inteleg .
si inca o mare nelamurire: daca esti functionar public mai poti avea si alte colaborari?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 04:39 PM
citare mesaj anterior




#5 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 15 March 2008 - 06:50 PM

cartea albastra de la bugetari

Fisiere atasate





#6 OPRICA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 15 March 2008 - 08:35 PM

Vezi postareaBIBI, la Mar 15 2008, 06:50 PM, a spus:

cartea albastra de la bugetari

iti multumesc foarte mult pt material ,dar as vrea sa te intreb mai este valabil planul de conturi sau s-a modificat, deoarece cartea trimis este din 2005. mai este ceva nou in legislatia bugetara?



#7 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 16 March 2008 - 08:46 PM

Eu lucrez intr-o institutie bugetara si inca e de baza.Au mai aparut analitice la fd de asig acc si boli profesionale, c.i.c. , In rest clasificatia, alineatele si articolele au ramas- contabilitatea tot asa de stufoasa.

Aceasta postare a fost editata de BIBI: 16 March 2008 - 08:47 PM




#8 ceausescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 April 2008 - 01:31 PM

lucrez la o institutie publica si am si eu o problema, poate ma ajuta cineva:
-un client mi-a achitat prin sentinta judecatoreasca o factura de chirie + penalitatile aferente acestei facturi.Intrebarea este cum inregistrez penalitatile?.Va multumesc anticipat.



#9 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 April 2008 - 03:27 PM

Nu prea stiu cum e corect; am frunzarit un pic monografia si cred ca pe alte venituri financiare sau ceva de genul asta s-ar potrivi:

461 (Debitori) = 768 (Alte venituri financiare) cu valoarea penalitatilor

si

561 (sau ce cont folosesti pt Banca) = 461 (Debitori) cu valoarea penalitatilor achitate orin virament bancar.

Mai cercetez problema si revin eventual. Spor!



#10 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 07 April 2008 - 06:23 PM

Daca penalizarile au fost facturate poti folosi 561=461 cu conditia ca factura sa fie inregistrata in 461;daca nu au fost facturate inregistrezi 561=714;corect este 4118=4111 si 561=%4118,714(penalizari)



#11 trikule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 May 2008 - 09:30 PM

Vezi postareaceausescu, la Apr 7 2008, 01:31 PM, a spus:

lucrez la o institutie publica si am si eu o problema, poate ma ajuta cineva:
-un client mi-a achitat prin sentinta judecatoreasca o factura de chirie + penalitatile aferente acestei facturi.Intrebarea este cum inregistrez penalitatile?.Va multumesc anticipat.


Este foarte important de stiut daca institutia unde lucrezi are sau nu venituri proprii, si de cand este factura. daca are si venituri proprii poti folosii contul 411, altfel nu prea il poti folosii si il folosesti pe 448.



#12 AnDeea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 May 2008 - 03:25 PM

Va rog sa ma ajutati!! Lucrez la o monografie contabila pentru proiectul de licenta si sunt in impas..In notele contabile am intalnit urmatoarea formula contabila...420 = 421...la explicatii scrie "Fondul de salarii"..cum as putea explica mai amplu aceasta inregistrare???



#13 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 10 May 2008 - 03:43 PM

Daca nu ai postat cumva din greseala la INSTITUTII PUBLICE eu zic sa iti faci lucrarea in conformitate cu OMF 1917/2005 pt aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pt institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia unde contul 420 nu exista ci doar grupa 42- personal si conturi asimilate.
420 era inainte de ianuarie 2006 cont de cheltuieli in contabilitatea institutiilor publice dar incepand cu ian 2006 nu mai exista acel plan de conturi.

Ai grija sa nu folosesti bibliografie abrogata. Atasez ordinul cu pricina poate iti e de folos. Succes!

Fisiere atasate





#14 rodica 40

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 15 May 2008 - 08:17 PM

buna
va rog cine poate sa-mi spuna daca pot sa dau direct pe cheltuieli o plata prin casa sau banca? in norme conturile de chelt nu se debiteaza cu casa sau banca.
multumesc



#15 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 May 2008 - 09:56 PM

Poti pt cheltuieli marunte (in sfarsit... se mai practica) dar auditul sau curtea de conturi o sa bazaie; in cazul meu asa a fost.



#16 rodica 40

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 16 May 2008 - 04:59 PM

multumesc pentru raspuns

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 04:39 PM




#17 eszcse

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Necunoscuta
  • Interests:contabilitate, finante, audit, HR - Resurse Umane

Postat 26 May 2008 - 12:58 PM

Buna ziua!

Stimati colegi !
Ma adresez cu respect cu rugamintea de a ma ajuta in masura posibilitatilor.
As avea nevoie de o mica monografie contabila a CAS si a Fondului de risc, din punctul de vedere al Casei de Pensii:
- incasarea acestor contributii, crearea fonduri sau venituri? Este corect ?:
CAS 19.5% 465 = 7451 - creare venit
5251 = 465 - incasare

Fd. de risc 465 = 7451
5251 = 465

CAS 9.5% 465.21.01= 7461.21.01 - creare venit
5251.21.01= 465.21.01 - incasare venit

-respectiv plata pensiilor si eventual tratarea cazurilor de plata sume Accidente si Boli Profesionale - aici nu pot veni cu sugestii

Va multumesc pentru amabilitate si intelegere !



#18 ioantan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male

Postat 27 May 2008 - 08:56 PM

Este vorba primele de vacanta si unele sporuri aferente anilor anteriori care care au fost câstigate (de functionarii publici în baza hotarârilor judecatoresti definitive si irevocabile) în anul curent. Aceste drepturi si contributiile aferente au fost înregistrate pe costuri în luna Martie 2008, în anii anteriori nefiind înregistrare în contabilitate. Vazând prevederile Ordinului nr 1146/12.04.2008 pct.5 referitoare la "Corectarea erorilor contabile"m-am gândit să le includ în această categorie(la alte evenimente)si să folosesc contul 117( în locul conturilor de cheltuieli) deoarece sunt aferente exercitiilor anterioare.Acum există păreri (cu care eu nu sunt de acord) că dacă sunt înregistrate pe cheltuieli curente trebuiesc luate în considerare la calculul lunar al fondului de premiere de 10% si la calculul indemnizatiei zilnice de concediu de odihnă.Ce credeti ?Cum este cel mai bine?



#19 medmed

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 09 July 2008 - 03:12 PM

Buna ziua tuturor!

Tema pe care vreau sa o tratez este "Contabilitatea - componenta a acquisului comunitar".
Ma intereseaza care este situatia in contabilitatea institutiilor publice. Care este situatia actuala si evolutia in timp a acquisului comunitar? De asemenea ... se aplica standardele internaționale de contabilitate pentru sectorul public (IPSAS) in Romania? In lume cum sta treaba cu standardele internaționale de contabilitate pentru sectorul public (IPSAS)?

Astept un raspuns cant mai curand.

Va multumesc anticipat!



#20 georgi30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 09 July 2008 - 05:14 PM

Daca-mi dai un email, pot sa-ti trimit ceva din lucrarea mea de licenta ( Raportarea financiara in institutiile publice) unde am tratat putin IPSAS-urile in lume. Nu-i mult, dar e mai bine decit nk

s-auzim de bine

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 04:40 PM
citare mesaj anterior

georgi30






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL