Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ce trebuie sa mai fac dupa ce am devenit PFA !? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ce trebuie sa mai fac dupa ce am devenit PFA !?

8 replies to this topic

#1 varu_97

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 June 2007 - 09:00 AM

Salut !!

Dupa o lunga perioada de timp am reusit sa obtin autorizatia de PFA cu cod CAEN 7240. Ieri am fost si mi-am ridicat CUI-ul si am depus declartiile 221 si 070 - sector 3. Am optat pentru norma de venit, neplatitor de TVA. Mi s-a spus ca saptamana viitoare trebuie ma duc din nou la administratie sa imi ridic 070 dupa care pot sa ma duc sa incep sa emit facturi.

As dori sa stiu ce trebuie sa mai fac pentru a fii in regula si pentru a putea sa emit facturi ? Am citit pe forum si am unele nelamuriri:

1) Am inteles ca dupa ce imi ridic 070 pot sa ma duc sa cumpar registre, facturi, stampila. Imi puteti spune va rog ce anume trebuie sa cumpar si de unde ? S-a vehiculat ca as putea sa cumpar de la Diverta...tot de acolo pot cumpara si stampila ? Imi puteti spune cu aproximatie cat ar costa toate aceste lucruri ?

2) Dupa ce cumpar aceste rechizite va trebuie sa le inregistrez la administratia financiara ? Care registre trebuiesc "cusute", numerotate si stampilate ?

3)Am inteles ca va trebui sa imi fac un cont bancar pentru PFA. Ce documente trebuie sa prezint la banca ?

4) Momentan sunt angajat cu carte de munca - sal minim - si voi incheia un contract pe PFA. In acest caz eu va trebui sa platesc separat CAS-ul . Daca da, atunci unde trebuie sa ma duc sa fac acest lucru ?

5) Din moment ce am optat pentru norma de venit, ceea ce presupune contabilitate in partida simpla, va trebui sa depun ceva declaratii trimestriale la financiar ?

6) Voi mai putea avea cheltuieli deductibile daca sunt cu norma de venit ? Am inteles ca impozitul va fi de 16% din norma de venit care e la sect 3 de 16.800 RON...este adevarat ca se mai scad din impoziti cheltuieli legate de transport, telefon etc... ??

Va rog frumos sa nu evitati acest topic. Chiar am nevoie de ajutorul vostru. Daca nu citeam inainte despre PFA in acest forum...eram pacalit de catre cei de la financiar deoarece ei doreau sa nu trec pe norma de venit.


Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre,

Varu



#2 varu_97

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 06 July 2007 - 01:58 PM

Chiar nu ma poate ajuta nimeni cu un raspuns ?

Vad ca sunt f multe persoane care sunt PFA pe acest forum, atunci cu siguranta ma puteti ajuta cu cateva informatii.


Multumesc pentru orice raspuns,

Varu




#3 vio2man

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 13 July 2007 - 09:15 PM

Va salut! Imi pare rau ca la strigatul dvs pentru ajutor nu va pot raspunde dar am eu nevoie de ajutorul dvs!
Cum ati obtinut aprobare pt codul caen 7240? Eu incerc dar nu reusesc.Imi arata la primarie o anexa la legea 300
din care reiese clar ca acest cod nu e compatibil pt legea 300!!Eu il doream acest cod pentru a face proiecte de instalatii electrice.
sunt electrician autorizat.
Va multumesc!( vio2man@yahoo.com )



#4 gghost

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 19 September 2007 - 11:53 AM

Vezi postareavio2man, la Jul 13 2007, 10:15 PM, a spus:

Va salut! Imi pare rau ca la strigatul dvs pentru ajutor nu va pot raspunde dar am eu nevoie de ajutorul dvs!
Cum ati obtinut aprobare pt codul caen 7240? Eu incerc dar nu reusesc.Imi arata la primarie o anexa la legea 300
din care reiese clar ca acest cod nu e compatibil pt legea 300!!Eu il doream acest cod pentru a face proiecte de instalatii electrice.
sunt electrician autorizat.
Va multumesc!( vio2man@yahoo.com )


Eu am incercat acelasi lucru pt proiectare pe electrice si mi s-a raspuns ca fiind inginer nu pot obtine autorizare ca PFA decat pe codul "7487 - alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor", care cuprinde printe altele "activitati ale consultantilor, in alte domenii decat tehnic si ingineresc".
DECI EXCLUS PROIECTARE!!!!!!
Oricum, codul 7240 nu are nimic in comun cu proiecte de instalatii electrice!
Singura sansa ar fi microintreprindere cu cod "7420: Activitati de arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica legate de acestea".

O zi buna si succes



#5 Inuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 19 September 2007 - 01:33 PM

O sa incerc eu sa incropesc niste raspunsuri, mai putin cele legate de norma de venit, eu neoptind pentru aceasta varianta.

1. Registrele (jurnalul de incasari si plati, de inventar si de control) pot fi cumparate de la orice librarie. Costa in jur de 15 RON, daca nu s-au modificat prea tare preturile de anul trecut. Facturile, chitantele si fisele de inventar pot fi cumparate de la Diverta, desi am inteles ca de anul acesta nu mai sint obligatorii tipizatele, putind emite si facturi facute pe calculator. Costa in jur de 40 RON. ªtampila eu am facut-o la Trodat, este putin mai scumpa, in jur de 90 RON, in functie de model.

2. Registrele (toate) legate si numerotate se inregistreaza la administratia fiscala.

3. Eu nu mi-am deschis un cont bancar special pentru PFA, deoarece cei de la banca imi cereau statutul!!! Am inteles de la contabila mea ca puteti folosi un cont normal de persoana fizica, dar incercati sa nu incasati alti bani prin el decit cei legati de activitatea de PFA.

4. CAS-ul se plateste la casa de sector. Cautati pe internet adresa casei sectorului 3.

Sper sa va fi ajutat cit de cit. Daca am gresit pe undeva, ii rog pe colegii de forum sa ma corecteze.



#6 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 03 October 2007 - 06:32 PM

Atata timp ca e impozitat pe norma fixa de venit (si implicit nu tine contabilitate), de ce ar avea nevoie de registre?



#7 gghost

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 23 October 2007 - 03:02 PM

pt vio2man
ai mai facut ceva cu proiectarea pe instalatii electrice???



#8 Cristi_Bogdan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 October 2007 - 01:55 PM

Si eu am incercat sa-mi fac PFA pe cod CAEN 7420 si nu am reusit la Primaria Timisoara. Am scris la ANRE si am primit raspuns afirmativ ca se poate dar tot degeaba. Nu mai stiu ce sa fac. Concluzia este ca pentru proiectare autorizatia ANRE este egala cu 0. Nu se poate utiliza decit prin societati comerciale. Poate ne lamureste Varu_97 cum a obtinut-o



#9 Codrut Du

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 November 2007 - 05:54 PM

Vezi postareavaru_97, la Jun 29 2007, 09:00 AM, a spus:

Salut !!

...

4) Momentan sunt angajat cu carte de munca - sal minim - si voi incheia un contract pe PFA. In acest caz eu va trebui sa platesc separat CAS-ul . Daca da, atunci unde trebuie sa ma duc sa fac acest lucru ?

...
Varu

Aici iti pot raspunde eu, ca m-am lovit de problema asta.

CAS-ul sund defapt doua cheltuieli pt PFa:

-asigurarile de pensie, somaj...
-asigurarile de sanatate.

Pentru prima categorie te poti duce la casa de pensii si faci un contract pentru ce valoare vrei sa ai in cartea de munca, ex. pt mnim pe economie se plateste acum in jur de 100lei. Daca ai cartea de munca in alta parte nu are rost sa te complici.

-asigurarile de sanatate se iau la venitul global, adica fiind angajat acuma tu le platesti deja, dar in momentul in care vrei sa iti muti cartea de munca pe PF si faci contract cu casa de sanatate, te ia din urma si iti recalculeaza diferenta la venitu realizat de la infiintarea PF-ului. Daca ai deja carte de munca nu are rost sa te complici. Aici nu te ia dupa ce venit ai declarat la pensie, respectiv poti sa ai venit pentru pensie de 25milioane lunar si sa platesti asigurari de sanatate la un venit global minim, regularizarile facindu-se anul urmator... daca iesi pe profit... destul de complicat.

Nota:
Ambele cheltuieli sunt deductibile.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL