Dupa o lunga perioada de timp am reusit sa obtin autorizatia de PFA cu cod CAEN 7240. Ieri am fost si mi-am ridicat CUI-ul si am depus declartiile 221 si 070 - sector 3. Am optat pentru norma de venit, neplatitor de TVA. Mi s-a spus ca saptamana viitoare trebuie ma duc din nou la administratie sa imi ridic 070 dupa care pot sa ma duc sa incep sa emit facturi.
As dori sa stiu ce trebuie sa mai fac pentru a fii in regula si pentru a putea sa emit facturi ? Am citit pe forum si am unele nelamuriri:
1) Am inteles ca dupa ce imi ridic 070 pot sa ma duc sa cumpar registre, facturi, stampila. Imi puteti spune va rog ce anume trebuie sa cumpar si de unde ? S-a vehiculat ca as putea sa cumpar de la Diverta...tot de acolo pot cumpara si stampila ? Imi puteti spune cu aproximatie cat ar costa toate aceste lucruri ?
2) Dupa ce cumpar aceste rechizite va trebuie sa le inregistrez la administratia financiara ? Care registre trebuiesc "cusute", numerotate si stampilate ?
3)Am inteles ca va trebui sa imi fac un cont bancar pentru PFA. Ce documente trebuie sa prezint la banca ?
4) Momentan sunt angajat cu carte de munca - sal minim - si voi incheia un contract pe PFA. In acest caz eu va trebui sa platesc separat CAS-ul . Daca da, atunci unde trebuie sa ma duc sa fac acest lucru ?
5) Din moment ce am optat pentru norma de venit, ceea ce presupune contabilitate in partida simpla, va trebui sa depun ceva declaratii trimestriale la financiar ?
6) Voi mai putea avea cheltuieli deductibile daca sunt cu norma de venit ? Am inteles ca impozitul va fi de 16% din norma de venit care e la sect 3 de 16.800 RON...este adevarat ca se mai scad din impoziti cheltuieli legate de transport, telefon etc... ??
Va rog frumos sa nu evitati acest topic. Chiar am nevoie de ajutorul vostru. Daca nu citeam inainte despre PFA in acest forum...eram pacalit de catre cei de la financiar deoarece ei doreau sa nu trec pe norma de venit.
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre,
Varu