Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Bilant lichidare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Bilant lichidare

10 replies to this topic

#1 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 29 June 2007 - 02:43 PM

Am o mare rugaminte.Trebuie sa fac un bilant de lichidare dar am auzit ca exista program pentru asa ceva.Daca ma poate ajuta cineva ii multumesc din suflet.



#2 MIHAELA 9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 June 2007 - 06:04 PM

Vezi postareaflorika, la Jun 29 2007, 03:43 PM, a spus:

Am o mare rugaminte.Trebuie sa fac un bilant de lichidare dar am auzit ca exista program pentru asa ceva.Daca ma poate ajuta cineva ii multumesc din suflet.
Se utilizeaza formularele de bilant prevazute pentru anul anterior celui in care are loc lichidarea.




#3 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 29 June 2007 - 07:40 PM

Multumesc mult Mihaela pentru raspuns. Este prima data cand fac un astfel de bilant si as mai avea o intrebare. Avocatul care se ocupa cu lichidarea societatii m-a sunat si a spus ca ii trebuie bilantul. Eu nu stiu ce sa fac.Ii dau bilantul inainte de efectuarea partajului + situatia partajului capitalului propriu si a datoriilor pe asociati sau ii dau bilantul dupa acest partaj. Banuiesc ca acest bilant cuprinde cam tot ceea ce cuprinde un bilant normal (hot.AGA, balanta de verificare, note.....)



#4 MIHAELA 9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 June 2007 - 12:33 PM

Vezi postareaflorika, la Jun 29 2007, 08:40 PM, a spus:

Multumesc mult Mihaela pentru raspuns. Este prima data cand fac un astfel de bilant si as mai avea o intrebare. Avocatul care se ocupa cu lichidarea societatii m-a sunat si a spus ca ii trebuie bilantul. Eu nu stiu ce sa fac.Ii dau bilantul inainte de efectuarea partajului + situatia partajului capitalului propriu si a datoriilor pe asociati sau ii dau bilantul dupa acest partaj. Banuiesc ca acest bilant cuprinde cam tot ceea ce cuprinde un bilant normal (hot.AGA, balanta de verificare, note.....)

Din punct de vedere juridic, lichidarea întreprinderilor este o operațiune care urmează dizolvării acestora, și în care se urmărește realizarea activelor întreprinderii, plata datoriilor și partajarea eventualelor valori rămase între asociați.
Situațiile de dizolvare sunt prevăzute de legea 31/1990. Operațiunile care trebuie efectuate în cazul dizolvării, sunt diferite de la o situație la alta.
Dacă dizolvarea este urmarea trecerii timpului pentru care a fost constituită, imposibilității realizării obiectului de activitate, declarării nulității întreprinderii, hotărârii adunării generale sau hotărârii tribunalului la cererea oricărui asociat, trebuie să se efectueze următoarele operațiuni:
- inventarierea și evaluarea elementelor patrimoniale ale întreprinderii care se lichidează; Inventarierea elementelor patrimoniale se efectuează cu respectarea prevederilor legii contabilității nr.82/1991 și a Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii patrimoniului aprobate cu Ordinul Ministerului de Finanțe nr.1753/2004. În evaluare se ține seama de posibilitatea de a obține sau nu cel mai bun preț, după cum lichidarea se va efectua într-un interval mai lung sau mai scurt de timp.
- întocmirea bilanțului întreprinderii care se lichidează, utilizând formulare de bilanț prevăzute pentru anul anterior celui în care are loc lichidarea;
- stabilirea de către adunarea generală a operațiunilor pe care urmează a le efectua lichidatorul în numele întreprinderii;
- valorificarea elementelor patrimoniale de activ, respectiv vânzarea bunurilor materiale, încasarea creanțelor, a titlurilor etc;
- achitarea datoriilor întreprinderii către bugetul de stat, asigurările și protecția socială, salariați, alți terți etc;
- stabilirea rezultatului lichidării, a profitului sau pierderii din operațiunile de lichidare;
- calcularea, reținerea și vărsarea la bugetul de stat a datoriilor rezultate din lichidare
; Datoriile rezultate din operațiunile de lichidare se referă la impozitul pe profit, dacă lichidarea s-a făcut profitabil, la impozitul pe dividendele ce revin acționarilor sau asociaților în urma lichidării și la orice alte impozite, taxe și contribuții datorate conform actelor normative în vigoare.
Impozitul pe profit se calculează și se varsă și pentru acele elemente de capitaluri proprii care au fost incorporate în capitalul social fără a fi impozitate, cum ar fi rezervele din reevaluare, sume din rezerve provenite din diferențe de curs valutar, rezerve legale, reducerea impozitului pe profit ca urmare a aplicării unor facilități fiscale, diminuarea profitului prin constituirea provizioanelor, și a ajustărilor prevăzute de legislația fiscală în vigoare.
Impozit pe dividende se calculează și se varsă și pentru elementele de capitaluri proprii rezultate din profituri, respectiv rezerve, reducerea impozitului pe profit ca urmare a aplicării unor facilități fiscale, diminuarea profitului prin constituirea provizioanelor și a ajustărilor prevăzute de legislația fiscală.
- întocmirea bilanțului de partajare;
- efectuarea partajului conform prevederilor statutului, hotărârii adunării generale, sau în funcție de cota de participare la capitalul social;
În situația în care dizolvarea este urmare a falimentului operațiunile de mai sus se completează cu următoarele operațiuni:
- sigilarea bunurilor aparținând patrimoniului întreprinderii;
- stabilirea masei pasive, respectiv întocmirea listei creditorilor;
- distribuirea sumelor realizate din lichidare între creditori, în ordinea prevăzută de lege;
- întocmirea și aprobarea raportului final;
- întocmirea bilanțului final de lichidare;

În cazul lichidării ca urmare a falimentului, valorificarea elementelor de activ se face cu prioritate pentru bunurile perisabile.
Dacă lichidarea se prelungește pe mai multe exerciții financiare, la sfârșitul fiecărui exercițiu financiar, lichidatorul are obligația de a întocmi și depune bilanț contabil conform normelor, la organele Ministerului de Finanțe.

Daca mai ai nevoie si de altceva referitor la contabilitatea lichidarii intreprinderilor lasa o adresa de emai .

Aceasta postare a fost editata de MIHAELA 9: 30 June 2007 - 12:40 PM




#5 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 30 June 2007 - 05:06 PM

Asteptam cu nerabdare un raspuns din partea ta Mihaela si iti multumesc inca o data.Eu sunt nelamurita cu un aspect.Societatea in cauza este SRL si foloseste dizolvarea fara lichidare conform L 31/1990 - Art. 236.- (1)Dizolvarea unei societăți cu răspundere limitată cu asociat unic atrage transmiterea universală a patrimoniului societății către asociatul unic, fără lichidare". Deci aici ma impotmolesc. Daca nu are loc efectiv lichidarea eu in bilantul de lichidare ce ar trebui sa trec? Daca vrei poti sa-mi scrii pe flori_kalamar@yahoo.com. Mii de multumiri!



#6 popa carmen luminita

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 03 July 2007 - 09:10 AM

Vezi postareaflorika, la Jun 30 2007, 06:06 PM, a spus:

Asteptam cu nerabdare un raspuns din partea ta Mihaela si iti multumesc inca o data.Eu sunt nelamurita cu un aspect.Societatea in cauza este SRL si foloseste dizolvarea fara lichidare conform L 31/1990 - Art. 236.- (1)Dizolvarea unei societăți cu răspundere limitată cu asociat unic atrage transmiterea universală a patrimoniului societății către asociatul unic, fără lichidare". Deci aici ma impotmolesc. Daca nu are loc efectiv lichidarea eu in bilantul de lichidare ce ar trebui sa trec? Daca vrei poti sa-mi scrii pe flori_kalamar@yahoo.com. Mii de multumiri!
Buna!Poate te pot ajuta.Am inteles ca societatea are asociat unic.Atunci nu iti trebuie nici lichidator ,nici avocat.Iti trebuie in ordinea aceastea pentru lichidare:
1.Adeverinta de la Directia Muncii in raza orasului de unde este sociaetaea cum ca nu are salariati si datorii la bugetul statului.
2.Adeverinata emisa de banca la care a avut cont firma cum ca,contul este inchis.
3.Bilant de lichidare (adresa mea de email este curcubeu_carmen@yahoo.com ca sa te pot ajuta sau id de pe mess curcubeu_carmen)
4.Certificat fiscal de la administratia financiara pt care iti trebuie acel bilant de lichidare.Bilantul de lichidare se depune la registratura la administratia financiara,apoi la registrul comertului si pe urma se asteapta pt depunerea cererii de radiere.
Sper sa iti fie de folos.



#7 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 03 July 2007 - 11:27 AM

Multumesc pentru raspuns Carmen.



#8 amg

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 July 2007 - 06:57 PM

BUNA ZIUA !
Rugaminte ....:

SRL infiintat in 1997, asociat unic, functionat pana in 2001,asociat unic decedat in 2001, in actul de infiintare al societatii prevazut ca societatea poate continua cu mostenitorii, fara sa preschimbe certificatul de inmatriculare ,in anul 2005 dizolvata de Tribunalul prahova .
Ieri 3.07.2007 primesc pe adresa firmei , care este adresa de domiciliu, ( fiu al asociatului unic decedat) de la administratia financiara o instiintare cum ca trb sa intocmesc si sa depun un bilant contabil.
Mai are rost , se intampla ceva daca nu depun ....va rog lamuriti-ma.
Multumesc !



#9 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 08 July 2007 - 07:13 AM

Dupa dizolvarea de la RC nu s-a facut si radierea firmei? Trebuia depusa 010 la administratie cu radierea firmei.



#10 forumist

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:

Postat 02 August 2007 - 12:34 PM

buna ziua!
ma poate lamuri si pe mine cineva cu urmatoarea problema: am o SC cu asociat unic, dizolvarea este cu data de 30.11.2006 dar ca sa fac si radierea a trebuit sa astept pana acum iar azi cand m-am dus la RC mi s-a spus ca nu se mai poate face radierea fara lichidator conform unor modificari ale legii 31/1990. Ma poate ajuta cineva? cum sa procedez ? trebuie sa-mi iau un lichidator?
multumesc



#11 popa carmen luminita

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 07 August 2007 - 12:30 PM

Vezi postareaforumist, la Aug 2 2007, 01:34 PM, a spus:

buna ziua!
ma poate lamuri si pe mine cineva cu urmatoarea problema: am o SC cu asociat unic, dizolvarea este cu data de 30.11.2006 dar ca sa fac si radierea a trebuit sa astept pana acum iar azi cand m-am dus la RC mi s-a spus ca nu se mai poate face radierea fara lichidator conform unor modificari ale legii 31/1990. Ma poate ajuta cineva? cum sa procedez ? trebuie sa-mi iau un lichidator?
multumesc
Buna ziua! Poate imi spune-ti si mie cauza pentru care se lichideaza societatea:voluntar(adica s-a cerut lichidarea din proprie initiativa ) sau pentru ca nu si-a schimbat certificatul de inmatriculare sau nu a majorat capitalul social ca sa va pot ajuta.Astept un raspuns.

Vezi postareaamg, la Jul 4 2007, 07:57 PM, a spus:

BUNA ZIUA !
Rugaminte ....:

SRL infiintat in 1997, asociat unic, functionat pana in 2001,asociat unic decedat in 2001, in actul de infiintare al societatii prevazut ca societatea poate continua cu mostenitorii, fara sa preschimbe certificatul de inmatriculare ,in anul 2005 dizolvata de Tribunalul prahova .
Ieri 3.07.2007 primesc pe adresa firmei , care este adresa de domiciliu, ( fiu al asociatului unic decedat) de la administratia financiara o instiintare cum ca trb sa intocmesc si sa depun un bilant contabil.
Mai are rost , se intampla ceva daca nu depun ....va rog lamuriti-ma.
Multumesc !
Buna ziua!Daca este dizolvata de la Reg.Comertului sau prin sentinta trebuie sa rezolvati problema la admininstratia financiara.Trebuiesc depuse declaratii pe zero pana cand s-a dizolvat societatea si un bilant de lichidare.Daca imi mai spune-ti amanunte mai multe poate va pot ajuta.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL