Bilant lichidare
#1
Postat 29 June 2007 - 02:43 PM
#2
Postat 29 June 2007 - 06:04 PM
florika, la Jun 29 2007, 03:43 PM, a spus:
#3
Postat 29 June 2007 - 07:40 PM
#4
Postat 30 June 2007 - 12:33 PM
florika, la Jun 29 2007, 08:40 PM, a spus:
Din punct de vedere juridic, lichidarea întreprinderilor este o operațiune care urmează dizolvării acestora, și în care se urmărește realizarea activelor întreprinderii, plata datoriilor și partajarea eventualelor valori rămase între asociați.
Situațiile de dizolvare sunt prevăzute de legea 31/1990. Operațiunile care trebuie efectuate în cazul dizolvării, sunt diferite de la o situație la alta.
Dacă dizolvarea este urmarea trecerii timpului pentru care a fost constituită, imposibilității realizării obiectului de activitate, declarării nulității întreprinderii, hotărârii adunării generale sau hotărârii tribunalului la cererea oricărui asociat, trebuie să se efectueze următoarele operațiuni:
- inventarierea și evaluarea elementelor patrimoniale ale întreprinderii care se lichidează; Inventarierea elementelor patrimoniale se efectuează cu respectarea prevederilor legii contabilității nr.82/1991 și a Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii patrimoniului aprobate cu Ordinul Ministerului de Finanțe nr.1753/2004. În evaluare se ține seama de posibilitatea de a obține sau nu cel mai bun preț, după cum lichidarea se va efectua într-un interval mai lung sau mai scurt de timp.
- întocmirea bilanțului întreprinderii care se lichidează, utilizând formulare de bilanț prevăzute pentru anul anterior celui în care are loc lichidarea;
- stabilirea de către adunarea generală a operațiunilor pe care urmează a le efectua lichidatorul în numele întreprinderii;
- valorificarea elementelor patrimoniale de activ, respectiv vânzarea bunurilor materiale, încasarea creanțelor, a titlurilor etc;
- achitarea datoriilor întreprinderii către bugetul de stat, asigurările și protecția socială, salariați, alți terți etc;
- stabilirea rezultatului lichidării, a profitului sau pierderii din operațiunile de lichidare;
- calcularea, reținerea și vărsarea la bugetul de stat a datoriilor rezultate din lichidare; Datoriile rezultate din operațiunile de lichidare se referă la impozitul pe profit, dacă lichidarea s-a făcut profitabil, la impozitul pe dividendele ce revin acționarilor sau asociaților în urma lichidării și la orice alte impozite, taxe și contribuții datorate conform actelor normative în vigoare.
Impozitul pe profit se calculează și se varsă și pentru acele elemente de capitaluri proprii care au fost incorporate în capitalul social fără a fi impozitate, cum ar fi rezervele din reevaluare, sume din rezerve provenite din diferențe de curs valutar, rezerve legale, reducerea impozitului pe profit ca urmare a aplicării unor facilități fiscale, diminuarea profitului prin constituirea provizioanelor, și a ajustărilor prevăzute de legislația fiscală în vigoare.
Impozit pe dividende se calculează și se varsă și pentru elementele de capitaluri proprii rezultate din profituri, respectiv rezerve, reducerea impozitului pe profit ca urmare a aplicării unor facilități fiscale, diminuarea profitului prin constituirea provizioanelor și a ajustărilor prevăzute de legislația fiscală.
- întocmirea bilanțului de partajare;
- efectuarea partajului conform prevederilor statutului, hotărârii adunării generale, sau în funcție de cota de participare la capitalul social;
În situația în care dizolvarea este urmare a falimentului operațiunile de mai sus se completează cu următoarele operațiuni:
- sigilarea bunurilor aparținând patrimoniului întreprinderii;
- stabilirea masei pasive, respectiv întocmirea listei creditorilor;
- distribuirea sumelor realizate din lichidare între creditori, în ordinea prevăzută de lege;
- întocmirea și aprobarea raportului final;
- întocmirea bilanțului final de lichidare;
În cazul lichidării ca urmare a falimentului, valorificarea elementelor de activ se face cu prioritate pentru bunurile perisabile.
Dacă lichidarea se prelungește pe mai multe exerciții financiare, la sfârșitul fiecărui exercițiu financiar, lichidatorul are obligația de a întocmi și depune bilanț contabil conform normelor, la organele Ministerului de Finanțe.
Daca mai ai nevoie si de altceva referitor la contabilitatea lichidarii intreprinderilor lasa o adresa de emai .
Aceasta postare a fost editata de MIHAELA 9: 30 June 2007 - 12:40 PM
#5
Postat 30 June 2007 - 05:06 PM
#6
Postat 03 July 2007 - 09:10 AM
florika, la Jun 30 2007, 06:06 PM, a spus:
1.Adeverinta de la Directia Muncii in raza orasului de unde este sociaetaea cum ca nu are salariati si datorii la bugetul statului.
2.Adeverinata emisa de banca la care a avut cont firma cum ca,contul este inchis.
3.Bilant de lichidare (adresa mea de email este curcubeu_carmen@yahoo.com ca sa te pot ajuta sau id de pe mess curcubeu_carmen)
4.Certificat fiscal de la administratia financiara pt care iti trebuie acel bilant de lichidare.Bilantul de lichidare se depune la registratura la administratia financiara,apoi la registrul comertului si pe urma se asteapta pt depunerea cererii de radiere.
Sper sa iti fie de folos.
#7
Postat 03 July 2007 - 11:27 AM
#8
Postat 04 July 2007 - 06:57 PM
Rugaminte ....:
SRL infiintat in 1997, asociat unic, functionat pana in 2001,asociat unic decedat in 2001, in actul de infiintare al societatii prevazut ca societatea poate continua cu mostenitorii, fara sa preschimbe certificatul de inmatriculare ,in anul 2005 dizolvata de Tribunalul prahova .
Ieri 3.07.2007 primesc pe adresa firmei , care este adresa de domiciliu, ( fiu al asociatului unic decedat) de la administratia financiara o instiintare cum ca trb sa intocmesc si sa depun un bilant contabil.
Mai are rost , se intampla ceva daca nu depun ....va rog lamuriti-ma.
Multumesc !
#9
Postat 08 July 2007 - 07:13 AM
#10
Postat 02 August 2007 - 12:34 PM
ma poate lamuri si pe mine cineva cu urmatoarea problema: am o SC cu asociat unic, dizolvarea este cu data de 30.11.2006 dar ca sa fac si radierea a trebuit sa astept pana acum iar azi cand m-am dus la RC mi s-a spus ca nu se mai poate face radierea fara lichidator conform unor modificari ale legii 31/1990. Ma poate ajuta cineva? cum sa procedez ? trebuie sa-mi iau un lichidator?
multumesc
#11
Postat 07 August 2007 - 12:30 PM
forumist, la Aug 2 2007, 01:34 PM, a spus:
ma poate lamuri si pe mine cineva cu urmatoarea problema: am o SC cu asociat unic, dizolvarea este cu data de 30.11.2006 dar ca sa fac si radierea a trebuit sa astept pana acum iar azi cand m-am dus la RC mi s-a spus ca nu se mai poate face radierea fara lichidator conform unor modificari ale legii 31/1990. Ma poate ajuta cineva? cum sa procedez ? trebuie sa-mi iau un lichidator?
multumesc
amg, la Jul 4 2007, 07:57 PM, a spus:
Rugaminte ....:
SRL infiintat in 1997, asociat unic, functionat pana in 2001,asociat unic decedat in 2001, in actul de infiintare al societatii prevazut ca societatea poate continua cu mostenitorii, fara sa preschimbe certificatul de inmatriculare ,in anul 2005 dizolvata de Tribunalul prahova .
Ieri 3.07.2007 primesc pe adresa firmei , care este adresa de domiciliu, ( fiu al asociatului unic decedat) de la administratia financiara o instiintare cum ca trb sa intocmesc si sa depun un bilant contabil.
Mai are rost , se intampla ceva daca nu depun ....va rog lamuriti-ma.
Multumesc !
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Bilant 31.12.2022 |
Bilanturi | Otilia Alupei |
|
||
Reflectare dividende interimare in bilant interimarbilant interimar |
Bilanturi | Crystyna1980 |
|
||
Bilant la 31.12. 2021 ! |
Bilanturi | Otilia Alupei |
|
||
Bilant in engleza |
Bilanturi | MARIANA CH |
|
||
Bilant la 31 decembrie 2020 |
Bilanturi | sirius |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi