Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Intrebari utile PFA (1) ... - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Intrebari utile PFA (1) ...

12 replies to this topic

#1 s0rYn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 July 2007 - 11:02 AM

1. Am o factura pe NumePrenume inainte de infiintare PFA. Cum procedez sa vand (la acelasi pret) continutul facturii catre NumePrenume PF ?

2. Ma deplasez numai cu autobuzul. Cum pot deduce biletele de autobuz (utilizate pt deplasarea catre locul unde urmeaza a obtine venit..)? Cum se pot trece la cheltuieli? Aceeasi intrebare si pentru bonuri fara factura.

3. Am factura pe PF pentru stampila si 2 registre. Aceasta se trece la plati. In registrul inventar se trece ceva?

4. Emit factura si chitanta pentru un produs. Daca acel produs din diverse motive se intoarce cum procedez in acte? (Factura retur, chitanta cu -, completare corespunzatoare reg. incasari plati)?

5. Este necesar un registru unic de control?

6. Seriile numerele fact. si chit. se raporteaza la 6 luni la DGFP?

7. Sunt aspecte "arhicunoscute", dar pe care incepatorii nu le cunosc si pot plati amenzi in decursul sau la sfarsit de an? Va rugam sa ne atentionati pe aceasta cale.

Va multumesc anticipat pentru informatiile detaliate si cu exemplificari...



#2 s0rYn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 31 August 2007 - 12:31 PM

Sunt asa grele intrebarile? ...




#3 simo simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:resita

Postat 09 September 2007 - 08:33 AM

registrul unic de control este obligatoriu si nu uita de fisa pt formulare cu regim special.Aici se treceau facturile si chitantele ,dar acum ele nu mai sunt formulare cu regim special.E bine sa le ai totusi si sa fii atent nu fac numai chit. si fact. parte din aceasta categorie.



#4 florifab

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 28 October 2007 - 01:00 AM

Vezi postareasimo simona, la Sep 9 2007, 08:33 AM, a spus:

registrul unic de control este obligatoriu si nu uita de fisa pt formulare cu regim special.Aici se treceau facturile si chitantele ,dar acum ele nu mai sunt formulare cu regim special.E bine sa le ai totusi si sa fii atent nu fac numai chit. si fact. parte din aceasta categorie.
si ordinele de deplasare sunt tot formulare cu regim special si trebuie inregistrate si numerotate? ma refer la cotor, similar facturierului, caci ordinele evident ca le numerotezi



#5 ciobanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:slobozia

Postat 29 October 2007 - 11:58 AM

nu sunt
ada



#6 rdpfa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 04 December 2007 - 07:17 AM

2. In Normele metodologice din 8 iulie 2004 se explica f.clar cum trebuie sa-ti grupezi cheltuielile - in Fisa pentru operatiuni diverse pentru cheltuie cu transportul, pentru cazul cu biletele de transport. Sunt valabile biletele de autobuz, maxi taxi, etc. Nu am gasit nicaieri o limita de suma, dar probabil ca o suma prea mare va ridica semne de intrebare. Eu in Fisa trec valoarea totala si la explicatii - transport luna .... Bonurile de taxi le trec separat in fisa.
Bonurile fiscale fara factura sunt acceptate daca au valoare mai mica de 100 RON, dar trebuie sa fie stampilate.

3. In Registrul inventar se trec 'bunurile achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative'. Nu stiu ce inteleg ei prin bunuri, banuiesc ca se vor trece obiecte de inventar si mijloacele fixe. Unii zic sa trecem stampila, dar nu si registrele.

4.Oare nu s-ar putea sa anulezi factura si chitanta? Desigur, sa ai toate exemplarele. Plus corectie in Registrul jurnal, daca ai apucat sa le inregistrezi.

5. La finante mi s-a spus ca e obligatoriu, desi legea registrului unic de control si legea 300 se bat cap in cap din acest punct de vedere. In prima se zice ca nu e obligatoriu la PFA, in cea de a doua zice ca trebuie sa-l prezinti cand vine controlul. Amuzant.
Eu zic sa-l cumperi, decat sa ai surprize la control.

6. Nu am auzit de asa ceva. Nu cred ca trebuie.

7. Pentru incepatori, cred ca e indicat sa citeasca Normele metodologice din 8 iulie 2004 privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla (gasesti pe net), legea 300 cu normativele ei, Codul fiscal, legea sanatatii (legea 95, de unde vei avea placerea sa afli ca trebuie sa contribui la fondul de sanatate DIN TOATE VENURILE - 6,5%). Probabil ca mai sunt si altele, nu le stiu pe toate, si eu sunt o incepatoare.

Succes!



#7 Adina2007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 04 December 2007 - 09:19 PM

Buna, sunt PFA de vreo cateva zile intrucat lucrez la o firma ca persoana fizica autorizata. Parintii s-au ocupat de acte si ei nu prea stiau exact ce trebuie si cum trebuie completat. Cand am primit actele am observat ca sunt inregistrata ca PFA pe venit real, ceea ce presupune sa tin contabilitatea.
Pe anul 2007 s-a facut un venit estimativ si am platit impozitul pe anul acesta.
Intrebarea mea este daca exista vreo posibilitate sa fac o cerere la inceput de an prin care sa cer sa trec pe norma de venit si astfel finantele sa tina contabilitatea pentru mine iar la sfarsit de an sa fiu doar instiintata de impozitul pe care trebuie sa-l platesc.
Multumesc.



#8 cgrosu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 05 December 2007 - 07:03 PM

Vezi postareaAdina2007, la Dec 4 2007, 09:19 PM, a spus:

Cand am primit actele am observat ca sunt inregistrata ca PFA pe venit real, ceea ce presupune sa tin contabilitatea.

Intrebarea mea este daca exista vreo posibilitate sa fac o cerere la inceput de an prin care sa cer sa trec pe norma de venit si astfel finantele sa tina contabilitatea pentru mine iar la sfarsit de an sa fiu doar instiintata de impozitul pe care trebuie sa-l platesc.

Adina, prin aceasta experienta am trecut eu cu succes anul trecut.
Cei de la finante m-au 'fortat' in nov 2006 sa fiu PFA in sistem real. Dupa ce am mai adunat informatii mi-am dat seama ca eu tot la NORMA vreau si ca ADM FIN nu are nici un drept sa-mi refuze acest transfer. Asa ca din ian 2007 sunt la norma de venit.

Prin urmare intre 1 ian 2008 si 31 ian 2008 trebuie sa te deplasezi la ADM FINANCIARA de care apartii si sa faci cerere de transfer la NORMA DE VENIT.Nu poti sa faci cererea in 2007 pt 2008.

Dupa ce faci aceasta cerere, ti se va inmana (sau o primesti ulterior prin posta) o decizie de impunere in care se mentioneaza NORMA DE VENIT pt CAEN-ul tau si impozitul(16% din norma) pe care trebuie sa-l platesti trimestrial in 2008.
Nu exista contabilitate pt norma de venit - finantele nu tin contabilitatea pt nici un PFA. Tin doar o evidenta a contribuabililor.

Succes!!



#9 Adina2007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 06 December 2007 - 12:30 PM

Multumesc pentru solutia data, dar as mai avea o intrebare legata de activitatea de PFA pe norma de venit.
Presupunand ca eu din anul 2008 voi trece pe NORMA DE VENIT, eu voi fi nevoita sa platesc acest impozit de 16% din norma, trimestrial. Intrebarea mea este: daca eu in luna Iulie de exmplu ma aflu in somaj tehnic ceea ce presupune ca eu nu voi incasa nici un ban pentru luna respectiva si deci nu voi avea nici un venit de PFA, impozitul se plateste la fel? Sau cum se procedeaza in astfel de cazuri?
O alta intrebare ar fi: Daca in luna octobrie a anului 2008 eu demisionez de la firma la care sunt angajata ca si PFA, ce se va intampla cu impozitul pe norma? Voi fi nevoita sa-l platesc desi nu voi avea nici un venit pe ultimul trimestru?



#10 Elena85

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 December 2007 - 09:15 PM

Buna, as avea si eu nevoie de putin ajutor, va rog!
Sunt PFA in domeniul artistic; am o formatie si am facut actele astea ca sa pot incasa eu banii de la concerte, sa nu mai am nevoie de impresari, intermediari care puteau oferi clientilor facturi, etc.
Intrebarea mea este ce fel de contract ar trebui sa fac si cum ar suna acesta, pentru ca cei la care mergem sa cantam sa fie multumiti (pentru multi, contractul reprezinta o garantie). Si cand mi se platesc banii, eu trebuie sa mai dau si chitanta, sau factura initiala este suficienta?
Multumesc!



#11 cgrosu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 07 December 2007 - 10:16 PM

Vezi postareaAdina2007, la Dec 6 2007, 12:30 PM, a spus:

Presupunand ca eu din anul 2008 voi trece pe NORMA DE VENIT, eu voi fi nevoita sa platesc acest impozit de 16% din norma, trimestrial. Intrebarea mea este: daca eu in luna Iulie de exmplu ma aflu in somaj tehnic ceea ce presupune ca eu nu voi incasa nici un ban pentru luna respectiva si deci nu voi avea nici un venit de PFA, impozitul se plateste la fel? Sau cum se procedeaza in astfel de cazuri?
IMPOZITAREA LA NORMA DE VENIT PRESUPUNE CA INDIFERENT DE VOLUMUL ACTIVITATII DESFASURATE, PLATESTI ACELASI IMPOZIT -STABILIT CA 16% DIN NORMA FIXATA DE ADMINISTRATIA FISCALA DE CARE APARTII.

Vezi postareaAdina2007, la Dec 6 2007, 12:30 PM, a spus:

O alta intrebare ar fi: Daca in luna octobrie a anului 2008 eu demisionez de la firma la care sunt angajata ca si PFA, ce se va intampla cu impozitul pe norma? Voi fi nevoita sa-l platesc desi nu voi avea nici un venit pe ultimul trimestru?
LA FEL CA SI MAI SUS - VEI PLATI IN TRIMESTRUL RESPECTIV 1/4 DIN IMPOZITUL CALCULAT CA 16% DIN NORMA DE VENIT AFERENTA ACTIVITATATII PE CARE O DESFASORI CA SI PFA.
DAC NORMA E 10.000 RON/AN, ATUNCI IMPOZITUL VA FI 1600 RON/AN, ADICA 400 RON/TRIMESTRU


Iti recomand sa afli cat e norma de venit pt activitatea pe care vrei sa o desfasori. Dupa ce ai si aceasta informatie iti va fi usor sa compari intre NORMA(cu riscurile intreruperii activitatii si platii aceluiasi impozit) si SISTEM REAL(16% din Ven-Chelt deduct).

Aceasta postare a fost editata de cgrosu: 07 December 2007 - 10:18 PM




#12 cgrosu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 07 December 2007 - 10:23 PM

Vezi postareaElena85, la Dec 7 2007, 09:15 PM, a spus:

Buna, as avea si eu nevoie de putin ajutor, va rog!
Sunt PFA in domeniul artistic; am o formatie si am facut actele astea ca sa pot incasa eu banii de la concerte, sa nu mai am nevoie de impresari, intermediari care puteau oferi clientilor facturi, etc.
Intrebarea mea este ce fel de contract ar trebui sa fac si cum ar suna acesta, pentru ca cei la care mergem sa cantam sa fie multumiti (pentru multi, contractul reprezinta o garantie). Si cand mi se platesc banii, eu trebuie sa mai dau si chitanta, sau factura initiala este suficienta?
Multumesc!

1. Pt un template de contract cadru, cauta pe internet sau cel mai sigur apelezi la un avocat.

2. Pt situatia in care incasezi bani, daca ti se cere factura atunci vei emite chitanta doar in cazul in care ii incasezi cash, daca ii incasezi direct in banca - nu mai trebuie sa emiti chitanta. Aceste informatii ti le ofer din experienta de PFA. (Nu sunt contabil sau inspector fiscal)



#13 karl_holcroft

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2007 - 10:11 PM

Vezi postareacgrosu, la Dec 5 2007, 07:03 PM, a spus:

Vezi postareaAdina2007, la Dec 4 2007, 09:19 PM, a spus:

Cand am primit actele am observat ca sunt inregistrata ca PFA pe venit real, ceea ce presupune sa tin contabilitatea.

Intrebarea mea este daca exista vreo posibilitate sa fac o cerere la inceput de an prin care sa cer sa trec pe norma de venit si astfel finantele sa tina contabilitatea pentru mine iar la sfarsit de an sa fiu doar instiintata de impozitul pe care trebuie sa-l platesc.

Adina, prin aceasta experienta am trecut eu cu succes anul trecut.
Cei de la finante m-au 'fortat' in nov 2006 sa fiu PFA in sistem real. Dupa ce am mai adunat informatii mi-am dat seama ca eu tot la NORMA vreau si ca ADM FIN nu are nici un drept sa-mi refuze acest transfer. Asa ca din ian 2007 sunt la norma de venit.

Prin urmare intre 1 ian 2008 si 31 ian 2008 trebuie sa te deplasezi la ADM FINANCIARA de care apartii si sa faci cerere de transfer la NORMA DE VENIT.Nu poti sa faci cererea in 2007 pt 2008.

Dupa ce faci aceasta cerere, ti se va inmana (sau o primesti ulterior prin posta) o decizie de impunere in care se mentioneaza NORMA DE VENIT pt CAEN-ul tau si impozitul(16% din norma) pe care trebuie sa-l platesti trimestrial in 2008.
Nu exista contabilitate pt norma de venit - finantele nu tin contabilitatea pt nici un PFA. Tin doar o evidenta a contribuabililor.

Succes!!


Buna seara,
Parintii detin un PFA in domeniul turistic.
As dori sa stiu care sunt documentele de care am nevoie si cum se realizeaza inregistrarile in respectivele formulare.
Spre pilda, am inteles ca este obligatoriu un Registru de Incasari si plati (sau sunt doua formulare, unul ptr INCASARI si
altul ptr plati?)Cum se fac inregistrarile si ce anume se inregistreaza?
De ex. am emis o factura si chitanta ptr servicii turistice.Cum inregistrez emiterea si respectiv incasarea facturii?
Alt formular este din ce am citit, Reg. de Inventar in care ce anume trebuie inregistrat?Mijloacele fixe care in acest caz, sunt reprezentate chiar de cladire si anexe in fapt, iar obiectele de inventar ma gandesc ca sunt chiar bunurile din fiecare camera si spatiu.
Va rog, daca se poate, raspunsuri clare, cu referire la intrebari.
Multumesc anticipat






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL