zecimale pe facturi
Started By moto_mihaela, Aug 03 2007 12:04 PM
1 reply to this topic
#1
Postat 03 August 2007 - 12:04 PM
#2
Postat 03 August 2007 - 01:22 PM
Precizare din 10/12/2004
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1247 din 23/12/2004 Afișează tematicile actului Bănci. Operațiuni bancare. Instituții
Emisiuni, Retrageri monetare
Acte similare
referitoare la unele măsuri care trebuie luate pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale
În vederea aplicării corespunzătoare a prevederilor Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vor lua următoarele măsuri privind:
A. Contabilizarea operațiunilor, raportări contabile periodice și situații financiare anuale
1. În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2005, persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, țin contabilitatea în lei vechi.
Pentru această perioadă registrele de contabilitate, formularele financiar-contabile, comune pe economie, cele privind taxa pe valoarea adăugată, precum și alte registre, situații și jurnale de evidență se întocmesc în lei vechi.
2. Raportările contabile semestriale la data de 30 iunie 2005 ale persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se întocmesc în lei vechi, la nivel de mii lei.
3. Situațiile financiare anuale pentru anul 2005 se întocmesc în monedă nouă, la nivel de leu, fără subdiviziunile leului.
4. La data de 1 iulie 2005 persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, realizează conversia în lei noi a soldurilor inițiale, a rulajelor și soldurilor finale cuprinse în balanța de verificare la data de 30 iunie 2005.
Răspunderea pentru corectitudinea conversiei revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective.
Începând cu data de 1 iulie 2005 contabilitatea se ține în lei noi, denumiți, potrivit legii, lei.
Operațiunea de conversie se efectuează astfel:
-fie prin rotunjirea sumelor la ordinul sutelor, în plus pentru valori mai mari de 50 inclusiv, respectiv în minus pentru valori mai mici de 50, urmată de împărțirea la 10.000 (zece mii) a sumelor astfel rezultate;
Exemplu:
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Suma Rotunjire Împărțire Diferența de regularizatîn lei vechi la ordinul sutelor la 10.000 lei (în lei noi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1 2 = rotunjire 3 = 2/10.000 4 = (2-1)/10.000 la ordinul sutelor 274.532,35 274.500 27,45 -0,003235 274.751,65 274.800 27,48 +0,004835───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-fie prin împărțirea sumelor la 10.000 (zece mii), urmată de rotunjirea zecimalelor sumelor astfel obținute la a doua zecimală (banul), prin adaos sau lipsă, astfel: suma rezultată în urma împărțirii ce depășește 0,0050 lei noi inclusiv se rotunjește la 0,01 lei noi, iar suma mai mică de 0,0050 lei noi se rotunjește la 0 (zero) lei noi.
Exemplu:
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Suma Rezultat Suma Diferența de regularizatîn lei vechi în urma împărțirii în lei noi (în lei noi) în urma rotunjirii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1 2 = 1/10.000 3 = rotunjirea 4 = [(3*10.000) - la a doua zecimală 1]/10.000 131.475,28 13,147528 13,15 +0,002472 261.735,28 26,173528 26,17 -0,003528────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Operațiunea de conversie se realizează și pentru soldurile cuprinse în balanțele de verificare a conturilor analitice, urmărindu-se concordanța dintre valorile înscrise în contul sintetic și cele înscrise în conturile analitice.
În situația în care valorile obținute în urma conversiei valorilor din balanțele de verificare a conturilor analitice la 30 iunie 2005 conduc la denaturarea semnificației economice a acestora, există posibilitatea ca valorile soldurilor din balanțele de verificare a conturilor analitice să reprezinte numere cu mai mult de două zecimale rezultate din operațiunea de conversie.
În cazul elementelor ale căror valori provin din mai multe componente de calcul, conversia se efectuează fie asupra valorilor rezultante, fie asupra componentelor avute în vedere la determinarea acestora, în funcție de necesități (de exemplu: în cazul stocurilor, componentele preț unitar, valoare).
Creanțele și datoriile față de terți convertite sunt supuse verificării interne și pot face obiectul confirmării/informării pe baza extraselor soldurilor debitoare și creditoare ale conturilor de clienți și alți debitori, respectiv furnizorii și alți creditori, în vederea punerii de acord a sumelor rezultate ca urmare a conversiei. Se poate proceda în același mod, inclusiv în cazul datoriilor către bugetul de stat și către alte bugete.
Regularizarea diferențelor rezultate din conversie
1. Diferențele rezultate din conversia elementelor de activ și a celor de pasiv se preiau în contul 473 "Decontări din operații în curs de clarificare".
La data de 31 decembrie 2005, eventualul sold al contului 473 "Decontări din operații în curs de clarificare" se trece la cheltuieli sau venituri, respectiv în conturile 658 "Alte cheltuieli de exploatare" sau 758 "Alte venituri din exploatare", după caz.
2. La instituțiile publice, diferențele rezultate din conversia elementelor de activ și de pasiv se preiau în debitul sau creditul, după caz, al conturilor: 702 "Finanțare de la buget privind anii precedenți și alte surse", 528 "Venituri din anii precedenți și alte surse", 337 "Fonduri cu destinație specială", în funcție de modul de finanțare a instituțiilor publice.
B. Documente justificative și financiar-contabile
1. Potrivit art. 4 alin. (1) din Legea nr. 348/2004, prețurile și tarifele bunurilor și serviciilor vor fi afișate atât în moneda veche, cât și în moneda nouă, începând cu data de 1 martie 2005 și până la data de 30 iunie 2006. Afișarea se face la locul de expunere a bunurilor și, respectiv, de prestare a serviciilor sau, în cazul furnizorilor de utilități, la casieriile acestor unități.
2. Facturile emise de furnizorii de utilități în perioada 1martie-30 iunie 2005 se întocmesc în lei vechi, cu prezentarea totalurilor de plată atât în lei vechi, cât și în lei noi.
Prin furnizori de utilități se înțelege acei agenți economici care prestează servicii sau livrează bunuri de utilitate publică, cum sunt: furnizarea energiei electrice, termice, a gazelor naturale și a apei, canalizarea, telefonia fixă și mobilă, transmisia de programe TV și radio și alte servicii similare.
3. Începând cu data de 1 iulie 2005, facturile și toate documentele justificative și financiar-contabile se întocmesc în lei noi.
De asemenea, registrele de contabilitate, registrele privind T.V.A., precum și orice alte registre sau jurnale întocmite de persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se întocmesc în lei noi.
Dispoziții tranzitorii
Valorile înscrise în facturi și alte documente emise în lei vechi anterior datei de 30 iunie 2005 și primite după data de 1 iulie 2005 vor fi convertite în lei noi, în temeiul art. 5 alin. (1) din Legea nr. 348/2004. În această situație pot fi efectuate confirmări de solduri, după caz.
4. Începând cu data de 1 iulie 2005, agenții economici care sunt obligați, potrivit legii, să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale vor elibera clienților bon fiscal și, la cerere, factura/factura fiscală în lei noi, indiferent dacă plata se efectuează în moneda veche sau în moneda nouă.
5. Pe tot parcursul perioadei în care moneda veche are putere circulatorie, respectiv până la data de 31decembrie 2006, registrul de casă se întocmește în monedă nouă.
Soldul registrului de casă se prezintă în monedă nouă.
Prezentarea componenței soldului de casă se face în funcție de structura numerarului existent, respectiv moneda nouă și moneda veche, după caz.
6. Sumele prevăzute în bugetele instituțiilor publice și ale altor instituții, potrivit legii, se transformă în moneda nouă prin împărțirea la 10.000, iar sumele rezultate se rotunjesc în lei.
7. Începând cu data de 1 iulie 2005, instituțiile publice au obligația prezentării bugetelor și a listelor de investiții în moneda nouă la unitățile Trezoreriei Statului la care își au deschise conturile, în vederea efectuării operațiunilor de încasări și plăți.
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1247 din 23/12/2004 Afișează tematicile actului Bănci. Operațiuni bancare. Instituții
Emisiuni, Retrageri monetare
Acte similare
referitoare la unele măsuri care trebuie luate pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale
În vederea aplicării corespunzătoare a prevederilor Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vor lua următoarele măsuri privind:
A. Contabilizarea operațiunilor, raportări contabile periodice și situații financiare anuale
1. În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2005, persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, țin contabilitatea în lei vechi.
Pentru această perioadă registrele de contabilitate, formularele financiar-contabile, comune pe economie, cele privind taxa pe valoarea adăugată, precum și alte registre, situații și jurnale de evidență se întocmesc în lei vechi.
2. Raportările contabile semestriale la data de 30 iunie 2005 ale persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se întocmesc în lei vechi, la nivel de mii lei.
3. Situațiile financiare anuale pentru anul 2005 se întocmesc în monedă nouă, la nivel de leu, fără subdiviziunile leului.
4. La data de 1 iulie 2005 persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, realizează conversia în lei noi a soldurilor inițiale, a rulajelor și soldurilor finale cuprinse în balanța de verificare la data de 30 iunie 2005.
Răspunderea pentru corectitudinea conversiei revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective.
Începând cu data de 1 iulie 2005 contabilitatea se ține în lei noi, denumiți, potrivit legii, lei.
Operațiunea de conversie se efectuează astfel:
-fie prin rotunjirea sumelor la ordinul sutelor, în plus pentru valori mai mari de 50 inclusiv, respectiv în minus pentru valori mai mici de 50, urmată de împărțirea la 10.000 (zece mii) a sumelor astfel rezultate;
Exemplu:
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Suma Rotunjire Împărțire Diferența de regularizatîn lei vechi la ordinul sutelor la 10.000 lei (în lei noi)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1 2 = rotunjire 3 = 2/10.000 4 = (2-1)/10.000 la ordinul sutelor 274.532,35 274.500 27,45 -0,003235 274.751,65 274.800 27,48 +0,004835───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-fie prin împărțirea sumelor la 10.000 (zece mii), urmată de rotunjirea zecimalelor sumelor astfel obținute la a doua zecimală (banul), prin adaos sau lipsă, astfel: suma rezultată în urma împărțirii ce depășește 0,0050 lei noi inclusiv se rotunjește la 0,01 lei noi, iar suma mai mică de 0,0050 lei noi se rotunjește la 0 (zero) lei noi.
Exemplu:
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Suma Rezultat Suma Diferența de regularizatîn lei vechi în urma împărțirii în lei noi (în lei noi) în urma rotunjirii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1 2 = 1/10.000 3 = rotunjirea 4 = [(3*10.000) - la a doua zecimală 1]/10.000 131.475,28 13,147528 13,15 +0,002472 261.735,28 26,173528 26,17 -0,003528────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Operațiunea de conversie se realizează și pentru soldurile cuprinse în balanțele de verificare a conturilor analitice, urmărindu-se concordanța dintre valorile înscrise în contul sintetic și cele înscrise în conturile analitice.
În situația în care valorile obținute în urma conversiei valorilor din balanțele de verificare a conturilor analitice la 30 iunie 2005 conduc la denaturarea semnificației economice a acestora, există posibilitatea ca valorile soldurilor din balanțele de verificare a conturilor analitice să reprezinte numere cu mai mult de două zecimale rezultate din operațiunea de conversie.
În cazul elementelor ale căror valori provin din mai multe componente de calcul, conversia se efectuează fie asupra valorilor rezultante, fie asupra componentelor avute în vedere la determinarea acestora, în funcție de necesități (de exemplu: în cazul stocurilor, componentele preț unitar, valoare).
Creanțele și datoriile față de terți convertite sunt supuse verificării interne și pot face obiectul confirmării/informării pe baza extraselor soldurilor debitoare și creditoare ale conturilor de clienți și alți debitori, respectiv furnizorii și alți creditori, în vederea punerii de acord a sumelor rezultate ca urmare a conversiei. Se poate proceda în același mod, inclusiv în cazul datoriilor către bugetul de stat și către alte bugete.
Regularizarea diferențelor rezultate din conversie
1. Diferențele rezultate din conversia elementelor de activ și a celor de pasiv se preiau în contul 473 "Decontări din operații în curs de clarificare".
La data de 31 decembrie 2005, eventualul sold al contului 473 "Decontări din operații în curs de clarificare" se trece la cheltuieli sau venituri, respectiv în conturile 658 "Alte cheltuieli de exploatare" sau 758 "Alte venituri din exploatare", după caz.
2. La instituțiile publice, diferențele rezultate din conversia elementelor de activ și de pasiv se preiau în debitul sau creditul, după caz, al conturilor: 702 "Finanțare de la buget privind anii precedenți și alte surse", 528 "Venituri din anii precedenți și alte surse", 337 "Fonduri cu destinație specială", în funcție de modul de finanțare a instituțiilor publice.
B. Documente justificative și financiar-contabile
1. Potrivit art. 4 alin. (1) din Legea nr. 348/2004, prețurile și tarifele bunurilor și serviciilor vor fi afișate atât în moneda veche, cât și în moneda nouă, începând cu data de 1 martie 2005 și până la data de 30 iunie 2006. Afișarea se face la locul de expunere a bunurilor și, respectiv, de prestare a serviciilor sau, în cazul furnizorilor de utilități, la casieriile acestor unități.
2. Facturile emise de furnizorii de utilități în perioada 1martie-30 iunie 2005 se întocmesc în lei vechi, cu prezentarea totalurilor de plată atât în lei vechi, cât și în lei noi.
Prin furnizori de utilități se înțelege acei agenți economici care prestează servicii sau livrează bunuri de utilitate publică, cum sunt: furnizarea energiei electrice, termice, a gazelor naturale și a apei, canalizarea, telefonia fixă și mobilă, transmisia de programe TV și radio și alte servicii similare.
3. Începând cu data de 1 iulie 2005, facturile și toate documentele justificative și financiar-contabile se întocmesc în lei noi.
De asemenea, registrele de contabilitate, registrele privind T.V.A., precum și orice alte registre sau jurnale întocmite de persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se întocmesc în lei noi.
Dispoziții tranzitorii
Valorile înscrise în facturi și alte documente emise în lei vechi anterior datei de 30 iunie 2005 și primite după data de 1 iulie 2005 vor fi convertite în lei noi, în temeiul art. 5 alin. (1) din Legea nr. 348/2004. În această situație pot fi efectuate confirmări de solduri, după caz.
4. Începând cu data de 1 iulie 2005, agenții economici care sunt obligați, potrivit legii, să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale vor elibera clienților bon fiscal și, la cerere, factura/factura fiscală în lei noi, indiferent dacă plata se efectuează în moneda veche sau în moneda nouă.
5. Pe tot parcursul perioadei în care moneda veche are putere circulatorie, respectiv până la data de 31decembrie 2006, registrul de casă se întocmește în monedă nouă.
Soldul registrului de casă se prezintă în monedă nouă.
Prezentarea componenței soldului de casă se face în funcție de structura numerarului existent, respectiv moneda nouă și moneda veche, după caz.
6. Sumele prevăzute în bugetele instituțiilor publice și ale altor instituții, potrivit legii, se transformă în moneda nouă prin împărțirea la 10.000, iar sumele rezultate se rotunjesc în lei.
7. Începând cu data de 1 iulie 2005, instituțiile publice au obligația prezentării bugetelor și a listelor de investiții în moneda nouă la unitățile Trezoreriei Statului la care își au deschise conturile, în vederea efectuării operațiunilor de încasări și plăți.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






