Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deplasare interna - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


deplasare interna


169 replies to this topic

#121 ochidevultur

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 22 June 2009 - 02:38 PM

Buna ziua

ma puteti ajuta cu urmatorul caz, va rog?
Un angajat si un administrator (acesta este si angajat )merg la o negociere, pleaca din localitate de vineri dimineata-ora 8:00 pana duminica seara-21:00. Cheltuiesc din banii proprii si luni dimineata deconteaza la firma. Cum fac contarile?Eu asa m-am gandit:

1.Diurna:
3 zile *32.5-dar se acorda doar 2 zile de diurna pt ca pe vineri au tichet de masa, deci 65 ron/persoana*2persoane=130 lei

2.Deconteaza documentele:
-masa servita -vineri (daca pe vineri ei au tichet de masa, pot sa pun masa servita pe protocol??sau cum inreg factura cu masa servita?)
623.2, 4426=401
401=542

-cazare-fact emisa duminica
628,4426=401
401=542

-combustibil (utilizeza autoturismul firmei)
6022,4426=404
401=542

3. Luni, la decontare, le achit banii:
542=5311

M-a derutat faptul ca: nu stiu daca sunt corecte contarile, ei neprimind avans spre decontare inainte de a pleca la negocieri si acel tichet de masa de care au beneficiat vineri (cand am acordat tichetele de masa nu stiam de negociere) si in consecinta, daca am calculat bine diurna si daca am pus pe contul bun acea factura cu masa servita....

Va multumesc anticipat :sad:



#122 omni

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 August 2009 - 07:54 AM

Vezi postareaIaro, la Feb 27 2009, 09:43 PM, a spus:

Interpretarea este dupa cum considera organu'! Cum care organ? Organu' de control! :biggrin:
ART. 21*)
Cheltuieli
(1) Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare.
(2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și:
e) cheltuielile de transport și de cazare în țară și în străinătate, efectuate pentru salariați și administratori, precum și pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme;
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
b) suma cheltuielilor cu indemnizația de deplasare acordată salariaților pentru deplasări în România și în străinătate, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit
pentru instituțiile publice;
Se face o diferenta intre
cheltuielle cu transportul si cazarea (deductibile integral, atit pentru salariati, cit si pentru administratori)
si
cheltuiala cu indemnizatia de deplasare(deductibila numai pentru salariati, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice).

... cu repartitoare, zici ca iesim mai ieftin ?...



#123 omni

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 August 2009 - 08:06 AM

Lucrez la o microintreprindere neplatitoare de TVA, specializata in servicii de inginerie si arhitectura.
In 2008 administratorul a incasat o factura mai marisoara prin banca si a ridicat contravaloarea in numerar din banca. A platit impozitul pe veniturile microintreprinderii (2,5%) si taxele salariale inainte de termen.
In 2009 administratorul a fost in deplasare, timp de citeva saptamini. La intoarcere spune ca intreaga valoarea ridicata din banca o deconteaza ca diurna si cazare. Suma pe care vrea sa o deconteze ca diurna depaseste cu mult valoarea stabilita. A adus citeva facturi de cazare, mici ca valoarea comparativ cu suma ridicata din banca, restul vrea sa deconteze ca diurna.
Este legala operatiunea? Ce alte documente trebuie sa aduca?
... cu repartitoare, zici ca iesim mai ieftin ?...



#124 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 03 August 2009 - 04:32 PM

Este vorba de diurna acordata (prin decizie) si diurna deductibila (conform legii)



#125 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 03 August 2009 - 10:26 PM

Vezi postareaomni, la Aug 3 2009, 09:06 AM, a spus:

In 2009 administratorul a fost in deplasare, timp de citeva saptamini. La intoarcere spune ca intreaga valoarea ridicata din banca o deconteaza ca diurna si cazare. Suma pe care vrea sa o deconteze ca diurna depaseste cu mult valoarea stabilita. A adus citeva facturi de cazare, mici ca valoarea comparativ cu suma ridicata din banca, restul vrea sa deconteze ca diurna.
Este legala operatiunea? Ce alte documente trebuie sa aduca?
Diurna este deductibila fiscal in limita a de 2,5 ori cea pentru institutiile publice, diferenta este nededcutibila fiscal. Nu este interzis sa se acorde mai mult decat cea deductibila fiscal, dar ai nevoie de o hotarare a asociatilor referitor la diurna acordata asa cum a postat si Mihaela.



#126 Daniel-Mircea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2009 - 02:55 PM

Daca administratorul nu este angajat al societatii, diurna este 100% nedeductibila. Suma respectiva se constituie in venit si se impoziteaza.



#127 omni

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 August 2009 - 11:12 AM

Vezi postareaDaniel-Mircea, la Aug 4 2009, 03:55 PM, a spus:

Daca administratorul nu este angajat al societatii, diurna este 100% nedeductibila. Suma respectiva se constituie in venit si se impoziteaza.
ART. 21*)
Cheltuieli
(2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și:
e) cheltuielile de transport și de cazare în țară și în străinătate, efectuate pentru salariați și administratori, precum și pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme;
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
b) suma cheltuielilor cu indemnizația de deplasare acordată salariaților pentru deplasări în România și în străinătate, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit
pentru instituțiile publice;
Dar pentru microîntreprinderi cheltuielile nu se împart în deductibile/nedeductibile, deci cum ar trebui sa fie?
... cu repartitoare, zici ca iesim mai ieftin ?...



#128 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 August 2009 - 11:06 PM

ar trebui sa tii cont de ele atunci cand acorzi dividende, adica sa le impozitezi pentru dividende. Atat.



#129 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2009 - 08:08 PM

din cate stiu eu diurna se acorda doar salariatilor. el fiind administrator poti sa ii decontezi doar cazarea si transportul, conform cod fiscal.
si daca nu poate sa justifice banii scosi din banca ii duci in 461 pana ii aduce inapoi sau ii deconteaza cu documente justificative pt inregistrarile in conta.
Cu respect,
Alinutza



#130 storeyyy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 September 2009 - 11:18 AM

Iertati-mi va rog ignoranta, dar bonurile fiscale de alimentare cu combustibil pentru masina firmei in deplasari, se inegistreaza pe contul 604 sau pe contul 625 ? Stiu ca in carte contul 625 se refera la cheltuielile efectuate in deplasari, detasari, dar nu sunt lamurita care cont e corect de folosit.
Ma poate lamuri cineva, va rog ?
Multumesc :lostit (13):



#131 alina_cecar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 18 September 2009 - 06:31 PM

Ar trebui in cont 625.
Poate ne ajuta cei care stiu, in ce conditii se poate folosi masina personala pentru deplasare? Conform noii legi, care se aplica de la 01 mai a.c. este suficient contractul de comodat a.i sa consideram ch deductibila? Banuiesc ca de deductibilitate a TVA-ului nici nu se pune problema, corect?


multumesc pentru eventualele raspunsuri



#132 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 22 September 2009 - 11:01 PM

Buna ziua,
in cazul in care un angajat a fost pleca tin delegatie si imi aduce ordinul de deplasare completat pe verso cu cheltuielile efectuate, mai e nevoie sa intocmeasca si un decont de cheltuieli. pt ca pe ordinul de deplasare am vazut ca e notat sus in dreapta: depus decontul nr....
Multumesc frumos



#133 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2009 - 09:58 AM

Nu mi se pare neaparat nevoie si de decont, decontul se poate face si pe baza ordinului.

ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGAȚIE - Cod 14-5-4)


1. Servește ca:
- dispoziție către persoana delegată să efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de către titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferențelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmește într-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de către persoana care urmează a efectua deplasarea, precum și pentru justificarea avansurilor acordate în vederea procurării de valori materiale cu plata în numerar.
3. Circulă:
- la persoana împuternicită să dispună deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectuează deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unității la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii și plecării persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de către titular, la întoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurării materialelor, stabilindu-se diferența de primit sau de restituit, cu luarea în considerare a eventualelor penalizări și semnătura pentru verificare.
În cazul în care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferența de primit de către titularul de avans se întocmește Dispoziție de plată către casierie.
În cazul în care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferența de restituit de către titularul de avans se depune la casierie pe bază de Dispoziție de încasare către casierie;
- la persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză;
- la conducătorul unității pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității;
- denumirea și numărul formularului;
- numele, prenumele și funcția persoanei delegate; scopul, destinația și durata deplasării; ștampila unității; semnătura conducătorului unității; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii și plecării în/din delegație;
- ziua și ora plecării; ziua și ora sosirii; data depunerii decontului; penalizări calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului și emitentul, numărul și data actului, suma;
- numărul și data documentului pentru restituirea diferenței; diferența de primit/restituit;
- semnături: conducătorul unității; controlul financiar preventiv, persoana care verifică decontul, șeful de compartiment, după caz; titularul de avans.


ORDIN DE DEPLASARE (DELEGAȚIE) ÎN STRĂINĂTATE
(transporturi internaționale - Cod 14-5-4/a)


1. Servește ca:
- dispoziție către conducătorii auto să efectueze transporturi în străinătate cu autovehiculele unității;
- document de stabilire a avansului în valută, pentru deplasările conducătorilor auto care urmează să efectueze transporturi în străinătate, pe baza căruia aceștia ridică avansul de la casierie;
- document pentru justificarea valutei ridicate de la casierie, precum și a valutei aduse la înapoiere în țară;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă (în valută) și în contabilitate.
2. Se întocmește la unitățile care efectuează transporturi în străinătate, în două exemplare, pentru fiecare deplasare, de către sectorul de exploatare și se semnează de către șeful sectorului pentru confirmarea realității datelor și exactității calculelor din ordinul de deplasare.
3. Circulă:
- la conducătorul unității, pentru semnare (ambele exemplare);
- la persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză (ambele exemplare);
- la conducătorii auto care urmează să efectueze deplasarea, pentru semnare, pe ambele exemplare, de primire a avansurilor în valută, reținând exemplarul 1, care urmează să fie atașat la Decontul de cheltuieli valutare (transporturi internaționale) (cod 14-5-5/a);
- la casierul unității care semnează pentru plata sumei în valută (ambele exemplare) și efectuează înregistrarea sumelor plătite în registrul de casă (în valută).
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității;
- denumirea și numărul formularului;
- numele, prenumele și funcția titularului de avans; destinația; marca și numărul autovehiculului; scopul deplasării; locul de încărcare; locul de descărcare;
- detalierea elementelor de avans în lei și în valută;
- numărul și data documentului pentru restituirea diferenței; diferența de primit/restituit;
- semnături: conducătorul unității; șeful de compartiment, controlul financiar preventiv, după caz; titularul de avans.


DECONT DE CHELTUIELI (pentru deplasări externe - Cod 14-5-5)


1. Servește ca:
- document pentru decontarea de către titularul de avans a cheltuielilor efectuate (în valută și în lei), cu ocazia deplasării în străinătate;
- document pentru stabilirea diferențelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă (în valută) și în contabilitate.
2. Se întocmește într-un exemplar de către titularul de avans pentru justificarea cheltuielilor efectuate pe întreaga durată a deplasării.
3. Circulă:
- la persoanele autorizate să verifice legalitatea actelor justificative de cheltuieli, exactitatea calculelor privind sumele decontate la întoarcerea din deplasare și calculul eventualelor penalizări de întârziere, care semnează de verificare;
- la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv și să aprobe plata diferenței în cazul în care, la decontarea sumelor primite pentru efectuarea deplasării, suma cheltuielilor efective depășește avansul primit;
- la casieria unității pentru plata diferenței, caz în care titularul de avans semnează pentru primirea diferenței respective, fără a se mai întocmi document distinct.
În cazul în care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferența de restituit de către titularul de avans se depune la casierie pe bază de Chitanță pentru operațiuni în valută (cod 14-4-1/a) sau Dispoziție de încasare către casierie (cod 14-4-4), după caz.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conținutul minimal de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității;
- denumirea, numărul și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele și prenumele titularului de avans;
- avansuri primite în valută sau în valută și în lei; sume decontate; diferențe de restituit/primit;
- semnături: conducătorul unității; șeful compartimentului financiar-contabil, controlul financiar preventiv, persoana care verifică decontul, după caz; titularul de avans.
Dragos



#134 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 24 September 2009 - 10:10 PM

Intreb din cauza ca in ordinul de deplasare u se precizeaza suma primita ca avans, la inceputul deplsarii. Scrie doar suma pe care ar putea-o primi in timpul deplsarii. Mai mult decat atat, in partea dreapta sus exista un rand pe care trebuie completat nr decontului si data la care s-a depus.
Iar pe un decont poti inscrie diferenta dintre suma primita la plecare s isuma cheltuielilor efectuate in timpul deplasarii si se poate stabili daca salariatul trebuie sa primeasca/inapoieze bani. Mi se pare mai complet decat ordinul de deplasare, dar nu stiu daca ar trebui intocmite impreuna.
mutlumesc frumos.



#135 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 24 September 2009 - 11:08 PM

Eu folosesc si decontul, pe langa Ordinul de deplasare. Nu este obligatoriu, dar asa cum ai spus, imi ofera un plus de informatii.
Formularul de decont l-am facut in excell.
Every thing happens for a reason.



#136 ikki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:

Postat 13 October 2009 - 12:07 PM

Buna ziua tuturor, am urmatoarea problema si as dori niste sfaturi, o firma de constructii are 4 angajati care in fiecare luni merg la lucrari intr-o alta localitatea( 300km) si vin acasa doar vineri dupa-masa.Cazarea si masa sunt asigurate , transportul se face cu masina patronului( masina nu este pe firma )
intrebarile ar fi; 1) se mai acorda diurna muncitorilor?, dar daca nu ar fi asigurata masa ?
2) ptr. masina patronului pot face un contract de comodat ? pot sa deduc atat benzina cat si reparatiile?
astept opiniile voastre, multumesc

chiar nu stie nimeni??? :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 October 2009 - 06:19 PM




#137 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 25 October 2009 - 08:16 PM

Daca masa este asigurata de catre firma, nu se mai da diurna.
Se poate face contract de comodat pentru masina - specifici ca se va face transportul salariatilor la si de la locul de munca cu acest auto si vei putea deduce atat combustibilul cat si cheltuielile cu intretinerea si reparatiile ( chelt deductibile in acest caz ).
Every thing happens for a reason.



#138 ikki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:

Postat 20 November 2009 - 10:48 AM

Buna ziua tuturor, as avea si eu o intrebare care suna in felul urmator: in cazul in care nu este factura pentru cazare, pe ordinul de deplasare pot trece 30 ron ch. de cazare? Multumesc



#139 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 20 November 2009 - 11:25 AM

Vezi postareaikki, la Nov 20 2009, 12:48 PM, a spus:

Buna ziua tuturor, as avea si eu o intrebare care suna in felul urmator: in cazul in care nu este factura pentru cazare, pe ordinul de deplasare pot trece 30 ron ch. de cazare? Multumesc


Da, in conformitate cu H.G. nr. 1.860 din 21 decembrie 2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului:
"ART. 28
In situatia in care personalul aflat in delegare nu se cazeaza in conditiile prevazute la art. 26, cheltuielile de cazare se compenseaza prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei."



#140 ikki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:

Postat 20 November 2009 - 12:47 PM

Vezi postareaVioleta Tihon, la Nov 20 2009, 12:25 PM, a spus:

Vezi postareaikki, la Nov 20 2009, 12:48 PM, a spus:

Buna ziua tuturor, as avea si eu o intrebare care suna in felul urmator: in cazul in care nu este factura pentru cazare, pe ordinul de deplasare pot trece 30 ron ch. de cazare? Multumesc


Da, in conformitate cu H.G. nr. 1.860 din 21 decembrie 2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului:
"ART. 28
In situatia in care personalul aflat in delegare nu se cazeaza in conditiile prevazute la art. 26, cheltuielile de cazare se compenseaza prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei."
Vreau sa fiu cat mai explicita , firma este de o firma de constructii care are lucrari la 400 km se locuinta , asadar muncitorii pornesc luni dimineata de acasa si revin doar vineri seara , deci 4*30 ron se acorda ptr fiecare muncitor ?. Multumesc Violeta ptr raspunsul de dinainte.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL