Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Raspundere contabil studii medii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Raspundere contabil studii medii


18 replies to this topic

#1 Diana_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 August 2007 - 11:38 AM

Buna,

Am urmatoarea situatie: o societate, singura persoana angajata in departamentul financiar contabil este un contabil cu studii medii, bilantul este intocmit si semnat de o firma de contabilitate deoarece societatea are CA ma mare de 50.000 eur.
Va rog sa imi spuneti in cazul unui control .... se constata unele greseli in contabilitate ...... cine raspunde pentru aceste greseli?

Ce raspundere are fiecare: administratorul, contabilul si firma de contabilitate in conditiile vechii legi a contabnilitatii?

Multumesc,
Traim in Romania .... si asta ne ocupa tot timpul



#2 crisa36

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 August 2007 - 11:43 AM

Depinde si de ce scrie in fisa postului aferenta contabilului existent. Oricum, pt.organizarea ctb.raspunde administratorul, iar pt.corectitudinea intocm.bilantului, firma de ctb.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 08:53 AM
citare integrala mesaj anterior




#3 Diana_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 31 August 2007 - 02:55 PM

Am scris si la finante ..... acesta este raspunsul pe care l-am primit ...... dar tot nu sunt lamurita ...... poate ma ajutati cu o parere.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Diana_: 31 August 2007 - 02:56 PM




#4 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 31 August 2007 - 03:50 PM

asta inseamna ca firma tb musai sa aiba compartiment financiar contabil intern sau extern . dar dupa parerea mea cred ca firma de contabilitate raspunde impreuna cu administratorul intrucit firma de contabilitate este compartiment specializat .



#5 HENI

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:TIMISOARA

Postat 31 August 2007 - 04:10 PM

Contabilitatea se organizeaza si se conduce,de regula(adica nu obligator), in compartimente distincte aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
Prin Legea nr.259/2007 s-a modificat alin.(4) al art.10 din Legea contabilitatii, republicata , unde se preciza “la persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizată în compartimente distincte, care nu au personal calificat încadrat, potrivit legii, sau contracte de prestări de servicii în domeniul contabilității, încheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 65/1994 și care au înregistrat o cifră de afaceri anuală de până la echivalentul în lei a 50.000 euro, răspunderea pentru ținerea contabilității, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective”
Dupa parerea mea acum la o firma care are cifra de afacei de 100.000 euro raspunderea poate sa revina administratorului.
Raspunsul celor de la ANAF:"astfel, in modificarea adusa nu se mai precizeaza cifra de afaceri pana la care raspunderea pentru aplicarea corespunzatoare a reglementarilor contabile revine administratorului, in situatia in care societatea nu are personal calificat incadrat. "
Astept pareri!



#6 Diana_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 31 August 2007 - 08:17 PM

"Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la societatile comerciale revine administratorului, asa cum se precizeaza la art.10 din Legea contabilitatii nr.82/1991." ... .de aici reiese ca raspunde administrtorul, iar in rest au raspuns cu citate din noua lege a contabilitatii...... dar toata povestea asta s-a intamplat inainte sa apara noua lege a contabilitati ...... parerea mea e ca raspunde administratorul (dar totusi cifra de afaceri era peste 50.000 euro ....aici intervine dilema mea ..... :notworthy: )..... sau contabilul cu studii medii se poate considera "personal calificat"?

Astept pareri.
Traim in Romania .... si asta ne ocupa tot timpul



#7 madiil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ploiesti

Postat 02 September 2007 - 08:11 AM

În situația în care firma nu are expert contabil , contabilul cu studii medii este personal calificat.Părerea mea! Poate fi contabil și un tehnician de exemplu? Cu condiția să stie ce face,da ,dar se poate numi contabil dacă nu are calificare ?



#8 crisa36

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2007 - 10:26 AM

Bineinteles ca nu se poate numi "contabil" daca nu are calificare!
Daca firma nu are personal calificat incadrat, raspunzator este administratorul pt.faptul ca nu a repartizat aceste sarcini cuiva cu calificare. Deci ar tb ca o firma sa aiba sau firma sau PF autorizata CECCAR, sau organizare pe departamente conduse de pers.cu studii superioare.
Prin fisa postului se deleaga aceste atributii (si raspunderi). De ex., cel care va intocmi reg.de casa va raspunde pt.eventualele greseli daca prin fisa postului se specifica acest lucru.

Intr-adevar, cei de la Adm.Fin. nu prea dau de obicei raspunsuri concrete. Mi s-a intamplat si mie sa intreb ceva si sa nu ma lamuresc cu nimic...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 08:54 AM
citare mesaj anterior




#9 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 September 2007 - 11:46 AM

In general institutiile statului raspund prin citatele neclare de lege pe care noi vroiam sa le clarifice tocmai pentru ca sunt neclare. Asta si pentru ca ei, de fapt, nu pot modifica legea. Legea e neclara si pentru ei, iar o anume interpretare poate modifica legea. Degeaba ar interpreta ei legea in sensul ca este obligatoriu fie un contabil sef sau apelul la experti contabili sau o firma de contabilitate daca o firma care nu se conformeaza ar castiga procesul, caci procesul se bazeaza pe textul legii nu pe o interpretare care nu are valoare de lege. Doar cei foarte de sus, care fac legea, ar putea clarifica. In sensul actual al legii se spune cum s-ar putea tine contabilitate (prin departament de contabilitate sau prin apelare la experti contabili externi). Dar nu se spune cum nu poti tine contabilitatea. Parca doar ne da niste solutii dar lasa loc si de alte solutii. Parerea mea ca daca nu exista compartiment de contabilitate (adica condus de un economist) si nu s-a apelat la firma de contabilitate sau la experti contabili, raspunderea este a administratorului, indiferent de ce fac subalternii lui. Daca apeleaza la o solutie externa, raspunderea este doar in limita contractului.
In cazul mentionat la inceputul topicului, raspunderea pentru bilant (si tot ce e prevazut in contract) revine firmei de contabilitate, iar pentru restul contabilitatii (inventare, facturi, stocuri, note contabile etc.) raspunderea revine administratorului.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#10 krina03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 11 September 2007 - 10:54 AM

[quote .[/quote]


Buna ziua.
Sunt nou membru asa ca imi cer scuze pentru eventualele greseli de fond ce ar putea sa apara. As dori sa stiu daca o persoana cu studii superioare tehnice, cursuri de contabilitate cu certificat de absolvire (org. de MF Colegiul Consultativ al contabilitatii 1993 -1994) , cu vechime de 8 ani ca angajat in postul de contabil , actual student in ultimul an al unei facultati economice , poate tine contabilitatea conform noii legislatii ? Din toate cate am citit am intrat si mai mult in ceata . Va multumesc de ajutor

Aceasta postare a fost editata de Ocsi: 13 September 2007 - 07:41 PM
NU CITATI INTEGRAL MESAJELE ANTERIOARE!! FOLOSITI BUTONUL ADDREPLY !! este la 2 cm mai jos fata de ultima postare din topic.




#11 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 11 September 2007 - 12:12 PM

CITAT(krina03 @ Sep 11 2007, 11:54 AM) <{POST_SNAPBACK}>
As dori sa stiu daca o persoana cu studii superioare tehnice, cursuri de contabilitate cu certificat de absolvire (org. de MF Colegiul Consultativ al contabilitatii 1993 -1994) , cu vechime de 8 ani ca angajat in postul de contabil , actual student in ultimul an al unei facultati economice , poate tine contabilitatea conform noii legislatii ?

Poti tine contabilitatea dar nu o poti conduce. Adica trebuie sa ai un sef (contabil-sef sau director economic) cu studii superioare economice si atunci raspundeti impreuna. Dupa treminarea facultatii poti sa si conduci contabilitatea daca esti angajat pe una din functiile contabil-sef sau director economic. Pana atunci poti tine contabilitate dar raspunderea revine administratorului daca acesta nu a organizat contabilitatea prin crearea unui serviciu de contabilitate intern sau nu a contractat cu persoane fizice sau juridice autorizate tinerea contabilitatii. Eu asa interpretez legea actuala.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#12 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 11 September 2007 - 12:47 PM

Acum am citit raspunsul primit de Diana de la Anaf.
Parerea mea este ca ceea ce scrie acolo ESTE FOARTE LIMPEDE !!! Sincer, consider ca este printre putinele raspunsuri care aduc lumina in acest haos legislativ sau cum vreti sa-l numiti. Uitat-va totusi, ca este trimis de cei din Cluj nu de cei din Bucuresti !!! (si stiti bine cu totii de ce spun asta).

Citatele sunt ok, si consider ca ultima fraza este de fapt, ESENTA a ceea ce noi trebuia sa descoperim pana acum (sau nu vedeam clar). Este, dupa parerea mea, explicatia cea mai logica si plauzibila din ultima perioada de timp:

"astfel, in modificarea adusa nu se mai precizeaza cifra de afaceri pana la care raspunderea pt aplicarea corespunzatoare a reglementarilor contabile revine administratorului, in situatia in care nu are personal calificat incadrat." - adica, raspunderea pentru TOT este a administratorului in totalitate iar in secundar, sau mai bine spus, in solidaritate cu acesta, raspunde si acel contabil, pf sau j sau alta persoana imputernicita, pt aplicarea corespunzatoare a reglementarilor contabile. Spun asta pt ca mai intai de toate, administratorul trebuie sa se hotarasca asupra unui anumit mod de a tine contabilitatea, dupa care hotaraste cine sa o duca la indeplinire. De asemenea, din enuntul noii legi, se deduce foarte clar, ca daca vrea sa aiba contabil, il va avea, daca nu .... e problema lui. RASPUNDEREA II REVINE 100% !!!! Aceasta e noua lege a contabilitatii despre care, eu cred ca, desi e mai paguboasa in sensul ca amenzile sunt mult mai mari, nu mai ingradeste actiunea libera pe piata ci e chiar mai permisiva din acest pct de vedere. Cu alte cuvinte :" cum iti asterni, asa dormi".

Si inca ceva, NU SCRIE NICAIERI !!!! despre obligativitatea: nici pt incadrarea unui personal calificat (scrie de regula), nici pt contractarea cu firme specializate (scrie poate).
Obligativitatea consta doar in faptul ca cine tine contabilitatea (cine o conduce, o coordoneaza) sa aiba studii economice superioare.

Cu respect.
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#13 krina03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 11 September 2007 - 02:30 PM

CITAT(nopris @ Sep 11 2007, 01:12 PM) <{POST_SNAPBACK}>
CITAT(krina03 @ Sep 11 2007, 11:54 AM) <{POST_SNAPBACK}>
As dori sa stiu daca o persoana cu studii superioare tehnice, cursuri de contabilitate cu certificat de absolvire (org. de MF Colegiul Consultativ al contabilitatii 1993 -1994) , cu vechime de 8 ani ca angajat in postul de contabil , actual student in ultimul an al unei facultati economice , poate tine contabilitatea conform noii legislatii ?

Poti tine contabilitatea dar nu o poti conduce. Adica trebuie sa ai un sef (contabil-sef sau director economic) cu studii superioare economice si atunci raspundeti impreuna. Dupa treminarea facultatii poti sa si conduci contabilitatea daca esti angajat pe una din functiile contabil-sef sau director economic. Pana atunci poti tine contabilitate dar raspunderea revine administratorului daca acesta nu a organizat contabilitatea prin crearea unui serviciu de contabilitate intern sau nu a contractat cu persoane fizice sau juridice autorizate tinerea contabilitatii. Eu asa interpretez legea actuala.



Se poate incheia un contract cu un contabil autorizat sau expert contabil sau firma de contabilitate doar pentru a certifica bilantul anual iar eu sa pot tine evidenta contabila ca si pana acum?



#14 krina03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 11 September 2007 - 03:59 PM

Poate sa-mi spuna si mie cineva daca este posibil sa inchei contract cu un contabil autorizat sau expert sau o firma de contabilitate doar pentru a semna situatiile financiare care necesita astfel de semnaturi ?
Cand am negociat angajarea la firma actuala era valabila semnatura administratorului . Acum trebuie sa-i spun directorului ca nu mai pot tine contabilitatea si il va consta in plus semnatura autorizata ?



#15 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 11 September 2007 - 11:10 PM

eu zic ca daca administratorul are studii economice superioare, poate semna in continuare bilantul !!! (citeste raspunsul de e la anaf)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 09:18 AM
citare integrala mesaj anterior

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#16 krina03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 12 September 2007 - 08:08 AM

CITAT(robertantal @ Sep 12 2007, 12:10 AM) <{POST_SNAPBACK}>
CITAT(krina03 @ Sep 11 2007, 04:59 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Cand am negociat angajarea la firma actuala era valabila semnatura administratorului . Acum trebuie sa-i spun directorului ca nu mai pot tine contabilitatea si il va consta in plus semnatura autorizata ?

eu zic ca daca administratorul are studii economice superioare, poate semna in continuare bilantul !!! (citeste raspunsul de e la anaf)

Si daca nici el nu are studii economice superioare ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 09:19 AM




#17 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2007 - 09:44 AM

e limpede ca lumina zilei : daca are studii sup eco administratorul isi face ctr de munca si poate semna bilantul iar daca nu are studii superioare economice nu poate semna. Contabilitatea insa o poate tine el pt ca, in continuare legea mentioneaza ca nu suntem obligati sa intocmim balanta de verificare lunara, ci obligatoriu este la intocmirea situatiilor financiare.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 09:19 AM




#18 Alina Popa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 19 September 2007 - 12:27 PM

Buna , am o intrebare .
La o firma cu 3 angajati , care nici decum nu am ajuns la CA 50000 euro , e vreo problema daca imi tine contabilitatea un contabil cu studii medii deocamdata .? (de fapt tipul e in anul V la facultate ) si e angajat la mine cu 2 ore .
Bilantul il semneaza administratorul .

Ce trebuie sa fac de acum incolo , cf noii legi ? ca nu mai inteleg :notworthy:

multumesc mult



#19 carmencita2007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 29 December 2007 - 09:17 AM

bilantul si balanta trebuiesc semnate de un director economic cu studii superioare ec. terminate( cu licenta ) sau o firma de conta sau o persoana fizica autorizata, expert contabil dupa noile reglementari... cel putin eu asa am inteles :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 09:20 AM
citare integrala mesaj anterior







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL