Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Declaratie CAS - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Declaratie CAS

50 replies to this topic

#1 melaniamelinda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Location:Cluj Napoca

Postat 31 August 2007 - 02:37 PM

Buna ziua tuturor,

Pe site-ul CNPAS a aparut noul program de declaratie pentru CAS (incepand cu salariile aferente august 2007)



Spor la treaba

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 03 February 2009 - 09:11 PM

Melinda



#2 irina_ciurla

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 04 September 2007 - 10:50 AM

Pt ca nu se deschide site-ul cnpas.org, va dau un link, sper sa va foloseasca....
http://www.cpmb.rdsnet.ro/

irina



#3 alina cirlan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 04 September 2007 - 11:44 AM

Buna ziua,

Am descarcat azi versiunea 7.02 de la CAS. Am un salariat care are salariul mai mare de 5 ori salariul mediu si... calculeaza contributia de 9.5 % limitat ( nu la salariu brut ci la sal mediu * 5) Nu stiu ce imi scapa. Ori eu am inteles gresit ca nu mai e limitat salariu la care se platste cAs angajat, ori programul nu a reglementat asta, ori nu am descarcat ce trebuie. Cine are vreo sugestie.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 August 2008 - 11:46 AM




#4 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 04 September 2007 - 12:26 PM

este limitat la 5 salarii medii brute pe economie
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#5 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 September 2007 - 01:14 PM

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Sep 4 2007, 01:26 PM, a spus:

este limitat la 5 salarii medii brute pe economie
Din august nu mai este limitat. Art.23 din Legea 19 actualizata zice:
* Text vechi *
(3) Baza de calcul prevazuta la alin. (1) si (2) nu poate depasi plafonul a de 5 ori salariul mediu brut.
* Terminat textul vechi *
* Text nou *
(3) Baza de calcul prevazuta la alin. (1) si (2) este venitul brut realizat lunar.
* Terminat textul nou *
Alin. (3) al art. 23 a fost modificat de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 250 din 19 iulie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 486 din 19 iulie 2007.
In ce priveste contributia angajatorului la BAS, se pare ca ramane in continuare limitata, dar nu sunt sigur.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#6 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 04 September 2007 - 01:42 PM

INTREBARE:
- am 3 salariati cu norma intreaga si contract pe per nedeterminata
- am 1 administrator prin contract de mandat

Inteleg ca dupa noile modificari, suma admin intra in VENITUL BRUT REALIZAT.
Intrebarea mea este in calcului formulei de plafonare pt 19.5%, adica 5*1270*NMS, intra sau nu si administratorul
5*1270*4 sau
5*1270*3 ????

multumesc. astept comentarii si completari

si inca ceva, unde il trec in declaratie (anexa 1.1.) ?????????

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 04 September 2007 - 01:43 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#7 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 September 2007 - 02:14 PM

Vezi postarearobertantal, la Sep 4 2007, 02:42 PM, a spus:

Intrebarea mea este in calcului formulei de plafonare pt 19.5%, adica 5*1270*NMS, intra sau nu si administratorul
si inca ceva, unde il trec in declaratie (anexa 1.1.) ?????????
Am spus ca din august 2007 nu mai exista plafonare la contributia angajatilor la CAS. Nu stiu locul in declaratie.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 04 September 2007 - 10:05 PM

In Actualizari Anexa 1.1 contributia de 9.5% nu este plafonata, programul calculeaza corect CAS asigurat, conform art.23 alin.(3) actualizat.
Datele fiind preluate din luna iulie, trebuie actionat butonul de Modificare pentru angajatul a carei contributie este plafonata.
Campul CM poate lua si valoarea 3 in situatia persoanelor care realizeaza venituri la angajatorul care efectueaza raportarea fara a avea contract de munca cu acesta.
In Actualizari Anexa 1.2 campul Total CAS datorata de angajator contributia de 19.5% este plafonata la 5*1270*NMS , cum se prevede la art. 24 alin.(3) al Lg.19/2000, care nu a fost modificat de Lg.250/2007.



#9 george75

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 07 September 2007 - 10:41 PM

Conform O 680/2007 -"Angajatorii, persoane fizice sau juridice, au obligația de a înscrie în declarația nominală inclusiv persoanele cu care nu au raport de muncă sau de serviciu, dar cărora le achită drepturi bănești asupra cărora se datorează contribuția individuală de asigurări sociale stabilită de lege."

In aceasta noua declartie se declara cumva si indemnizatia administratorului?

Eu unul nu inteleg prea clar daca si aceasta indemnizatie trebuie sau nu trecuta pentru ca el are deja un contract cu casa de pensii.



#10 madiil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ploiesti

Postat 08 September 2007 - 08:07 AM

Administratorul are contract și cu casa de asigurări? Dacă da atunci nu este necesar să fie trecut în declarație.Are un regim special



#11 george75

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 08 September 2007 - 12:53 PM

Da are contract cu casa de pensii pentru salariul mediu pe economie 1270 lei
Indemnizatia lui primita de la societate este de 3000 lei , caci de aceea aveam dubii
Nu stiam ce sa trec in declaratie in aceasta situatie desi in Legea 19/2000 spune ca
Art 23. Baza lunară de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale în cazul asiguraților o constituie:
b) venitul lunar asigurat, prevăzut în declarația sau în contractul de asigurare socială, care nu poate fi mai mic de o pătrime din salariul mediu brut. - in situatia mea


Deci in concluzie nu se trece.
Multumesc .



#12 madiil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ploiesti

Postat 08 September 2007 - 06:42 PM

Cum își ia cei 3000 ?Ca dividende?
La mine administratorul are contr cu casa de pensii și cu CASS ;niciodată nu l-am trecut în declarații. Mai nou ca să nu plătească impozit și pe dividende și-a cedat 10 părți soc altei persoane ,care ulterior l-a angajat în fcț de director.Abia acum îl trec în declarații ca salariat.



#13 george75

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 08 September 2007 - 07:10 PM

Nu ca dividende ci ca indemnizatie lunara.
Asociatul unic, inainte de ultima modificare a legii 31/1990 nu putea fi angajat cu contract de munca ( acum poate fi angajat pentru ca articolul respectiv s-a abrogat), dar putea primi o indemnizatie lunara care se numeste indemnizatia lunara a asociatului unic si la care se plateste impozit 16 %, sanatate 6,5% respectiv 6% pentru societate .
Dupa abrogarea acestui articol asociatul unic poate fi si angajat dar poate sa primeasca un venit de la societate si sub forma acestei indemnizatii lunare. Ea este stabilita bineinteles de catre el insusi printr-o decizie.



#14 Alexk

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2007 - 08:58 AM

Vezi postarearobertantal, la Sep 4 2007, 02:42 PM, a spus:

INTREBARE:
- am 3 salariati cu norma intreaga si contract pe per nedeterminata
- am 1 administrator prin contract de mandat

Inteleg ca dupa noile modificari, suma admin intra in VENITUL BRUT REALIZAT.
Intrebarea mea este in calcului formulei de plafonare pt 19.5%, adica 5*1270*NMS, intra sau nu si administratorul
5*1270*4 sau
5*1270*3 ????

multumesc. astept comentarii si completari

si inca ceva, unde il trec in declaratie (anexa 1.1.) ?????????

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema, dar pe langa contractul de mandat mai am si cenzori si membri ai consiliului de administratie, care au capatat si ei calitatea de asigurati prin efectul Ordinului 680 / 01.08.2007.
Administratorul si membri CA si cenzorii i-am trecut in anexa 1.1, mentionand la campul CM valoarea "3" (persoane carora li se platesc prestatii fara a avea contract de munca).
Iar NMS = Numarul Mediu de Asigurati :notworthy: , adica sunt si ei adaugati la formula de calcul pentru 19,5 %. 5*1270*NMA



#15 danielac.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 01 October 2007 - 11:45 AM

Buna ziua.

Are cineva idee care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez ca sa pot depune online Declaratia CAS.
Nu gasesc pe nici unul din site-urile lor.

Va multumesc.



#16 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2007 - 12:24 PM

din pacate Casa de pensii este singura(dintre cei 4 - sanatate,itm,somaj,pensii) care nu si-a pus la punct acest sistem. Nu se poate declara online deocamdata. :notworthy:
Madalina



#17 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 01 October 2007 - 01:23 PM

Vezi postareadanielac., la Oct 1 2007, 11:45 AM, a spus:

Are cineva idee care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez ca sa pot depune online Declaratia CAS.
Se merge la Casa de pensii din Calea Vitan nr.6, la etaj 1. Este un birou de asisteta. De acolo se cere un formular pentru transmisia on-line. Acel formular trebuie completat cu ceea ce e prevazut acolo, semnat si stampilat. Apoi se depune la un ghiseu unde se depun declaratiile lunare, dar cred ca merge si la Registratura. Raspunsul cred ca-l primesti prin e-mail. Apoi poti face trimiteri prin e-mail de fisiere atasate, rezultate din aplicatia lor. Nu este o transmitere on-line propriu-zisa, sau nu stiu eu de asa ceva. Se trmite un e-mail la adresa bucuresti.declaratii@cnpas.org, cu fisierele atasate.
Dar am aflat ca, dupa depunerea declaratiei "on-line", trebuie oricum sa mergi la Casa de pensii si sa iei o confirmare de primire si de corectitudine. Singura deosebire fata de depunerea pe hartie e ca te duci intre 25 a lunii si sfarsitul lunii, cand nu e aglomerat. Inca eu nu am fost, dar am ratat confirmarea la prima luna caci nu am stiut ca trebuie sa merg acolo. Asteptam o confirmare prin e-mail, asa cum face orice institutie serioasa.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#18 dana2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 20 December 2007 - 10:49 PM

am un angajat care in luna noiembrie a lucrat 12 zile cu 8 ore/zi adica norma intreaga , si 10 zile cu fractiune de norma 2 ore /zi deaorece sa mutat la o alta firma cu norma intreaga si la noi a ramas cu 2 ore/zi
cum completez decratia CAS ???? :lostit (13):

Chiar nimeni nu ma poate ajuta?????
e destul de urgent!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 August 2008 - 12:58 PM




#19 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 December 2007 - 11:02 AM

Nu ai cum sa evidentiezi situatia in CAS pentru ca nu permite programul, va trebui sa gasesti o solutie de compromis (poti sa faci o medie a zilelor). Pentru a evita problemele de genul asta trebuie sa faci modificarile incepuand cu prima zi din luna.
Dragos



#20 Aligiv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:
  • Location:Constanta, Romania

Postat 09 January 2008 - 10:05 AM

Din cate stiu, ziua de luni, 24 decembrie 2007, a fost declarata ca nelucratoare => numarul de zile lucratoare din decembrie 2007 a fost de 18 zile.
Conform programului de declaratii, in luna decembrie au fost 19 zile lucratoare.

Cum se poate regla acest lucru in programul de declaratii ?



Guvernul a decis, în ședința de miercuri, ca ziua de luni, 24 decembrie 2007, să fie zi nelucrătoare, au declarat agenției MEDIAFAX surse ministeriale.

Ziua de 24 decembrie 2007 a fost declarată zi nelucrătoare printr-o hotărâre aprobată de Executiv.

Ziua declarată liberă va fi recuperată sâmbătă, 12 ianuarie 2008.

Informația a fost confirmată pentru MEDIAFAX de ministrul Muncii, Paul Păcuraru.

http://www.mediafax.ro/social/guvern-luni-...ml?1688;2303191

Aceasta postare a fost editata de Aligiv: 09 January 2008 - 10:11 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL