Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de inchiriere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

contract de inchiriere

63 replies to this topic

#1 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 12 September 2007 - 11:39 PM

Am si eu o intrebare in legatura cu un contract de inchirere la un teren pe care se depoziteaza tot felul de chestii, contract incheiat incepand cu 1 ian 2007 pana la 31 dec 2007 si care se vrea a se rezilia. Partile au cazut de acord, iar intrebarea mea este daca printr-un act aditional la contractul de inchiriere respectiv se poate face rezilierea contractului initial. Mentionez ca in contract scrie la clauze speciale:Partile pot conveni modificarea contractului sau rezilierea lui mai inainte de implinirea termenului, acordul lor de vointa fiind dat numai in scris.
Si alta intrebare e cum se procedeaza cu ducerea acestui act la finante, ca sa nu mai il puna pe proprietar sa plateasca impozit. Rezilierea se vrea a se face incepand cu 1 sept 2007.
Mersi mult

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 18 August 2008 - 03:00 PM




#2 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 September 2007 - 12:01 PM

Da, se poate rezilia contractul fara probleme prin act aditional semnat de ambele parti.
La finante insa, este de datoria locatorului sa anunte rezilierea.

Viata este suma tuturor alegerilor tale



#3 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 13 September 2007 - 04:50 PM

Mutmuesc dana, insa locatorul ma intreaba pe mine care e termenul in care trebuie sa se incadreze. Mai bine decat sa intrebe la finante si eu nu am stiut ce sa ii raspund. Oare care ar fi aceasta perioada?



#4 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 September 2007 - 07:39 PM

buna
imi spuneti ce trebuie sa fac in cazul in care
1. contractul a expirat
2. nu ajungem la nici o intelegere privind prelungirea contractului
3. iar eu (proprietar) vreau sa dau spatiul altui client(prin licitatie) iar chiriasul actual nu vrea sa-mi elibereze spatiul mai avind niste mobilier si hirtii
multumesc



#5 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 September 2007 - 11:51 AM

Scuze iulie012006, dar nu am observat intrebarea ta.
Din cate stiu eu, nu exista un termen expres pentru reziliere, dar modificarea contractului se comunica in termen de 15 zile de la data producerii respectivei modificari.
Oricum, pana la 15 septembrie inclusiv el trebuia sa plateasca a treia rata din impozitul anticipat. Sa mearga maine sa depuna rezilierea. Si spune-i sa nu uite la anul sa depuna declaratia de venit (pana la 15 mai). Atunci i se vor regulariza oricum toate diferentele + / - de impozit.
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#6 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 16 September 2007 - 09:59 PM

Mersi dana. Si daca nu depune actul de reziliere la finante pana in 15 sept, ci prin 25 sept, ca nu poate pana atunci sa mearga sa-l depuna, aia de la finante ii vor incasa impozitul si pe trim 3 si atata tot. Nu? Si probabil ca va ramane ca va mai avea de plata ceva ceva si pe trim 4.



#7 marcel_tm

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 19 September 2007 - 07:56 AM

Faci o actiune introdusa la Judecatoria in raza careia se afla imobilul, in care soliciti evacuarea chiriasului pe motiv ca a expirat contractul de inchiriere(asta in cazul in care in contract nu exista vreo clauza de prelungire sau altceva) si soliciti si daune reprezentand pierderea suferita pe lunile cat se deruleaza procesul prin neincasarea chiriei.Apoi investesti sentinta cu formula executorie si recurgi la un executor judecatoresc pentru evacuare.
Ai si varianta introducerii unei ordonante presedintiala in conditiile prevazute de art. 581 Cod procedura civila.



#8 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 20 September 2007 - 01:08 PM

Nu aveti cumva si o idee de cum ar trebui sa scriu in actul aditional de reziliere? Eu m-am gandit asa:
Prezentul act aditional modifica contractul de inchiriere initial in sensul ca ambele parti iconvin rezilierea contractului de inchiriere mai inainte de implinirea termenului manifestandu-si in scris in acest sens acorul de vointa.
Oare trebuie si o explicatie de ce se rezilieaza?
Mersi mult celor care ma lamuresc



#9 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 20 September 2007 - 01:30 PM

Nu trebuie motivat. Specificati data exacta a rezilierii si nr.contractului initial, daca are un numar. Formularea e chiar mai frumoasa decat e necesar.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 10:04 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#10 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 20 September 2007 - 02:59 PM

Mersi, am inteles.



#11 Wally0k

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 October 2007 - 11:18 PM

am si eu cateva intrebari

acum am deschis o firma sediu social il am acasa si trebuie sa imi iau un spatiu in chirie

am gasit unul care este intr-un ap de bloc

1-cind fac contrractul de inchiriere unu il iau eu unu il ia propietara si cu unul trebuie sa mearga la finante sa il declare sau trebuie sa mearga cu toate trei?
2-cu ce acte si unde trebuie sa merg pentru deschiderea puctului de lucru dar acolo intro camera cu intrare separata isi mai deeschide cineva o firma

multumesc anticipat pentru raspunsuri

Adaugat ulterior: Oct 6 2007, 12:39 AM

si mai o intrebare pot sa merg cu actele pentru deschiderea punctului de lucru inainte sa mearga propitarul la finante sa il declare spatiul

si am problema cu propietarul
mia zis ca pentrtu deschiderea punctului de lucru imi trebuie numa contractul de inchiriere avizat de finante si nu vrea sa imi dea cf sa il deepun la orc parca trebuie la orc contract inchiriere si copie dupa cf?

si mai o intrebare contrtactul dee inchiriere lam incheiat la propietar acasa acest contract mai trebuie sa aiba semnatura si stampila adm fin mai trebuie sa merg undeva sau prin simpla semnare de catre cele doua parti este suficient

multumesc

si de cee nu pot edita topicul meu

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 11:14 PM




#12 bur3bista

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 09 February 2008 - 05:54 PM

da



#13 floorin999

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 February 2008 - 12:46 PM

Buna ziua,
Aceleasi intrebari le-as avea si eu...
Cu ce acte trebuie sa merg Finante (sau unde trebuie sa merg...), ca sa inchei acest contract de inchiriere?


Multumesc!



#14 ginxi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 27 February 2008 - 01:50 PM

[
La adm. fin. se merge cu 3 ex.contracte de inchiriere, , copie c.i. proprietar, copie c.i.reprezentant persoana juridica ,copie si original act proprietate apartament,copie cui pers.juridica, acord scris Asociatie proprietari ptr. punct de lucru, declaratie 220 in 2 ex.proprietar ptr. venituri.La adm .fin. merge pt. inregistrarea contractului proprietarul daca nu, reprezentantul lui prin procura facuta la notariat.



#15 Rigel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 14 March 2008 - 04:11 PM

Salut! Am si eu o problema. De curand, firma la care lucrez s-a hotarat sa imi plateasca si mie chiria (mai exista si angajatori din astia in Romania :D). Problema e ca firma vrea ca acest contract de inchriere sa fie intocmit pe numele firmei (probabil ca doreste sa plateasca doar cei 16% impozit). Bun! Puteti sa imi spuneti si mie ce acte imi trebuiesc pentru a intocmi acest contract? Imi trebuie vreo imputernicire in acest sens din partea firmei? etc. etc. etc. Stie cineva ce alte acte mai sunt necesare (sau aprobari)?

Multumesc anticipat!



#16 vmb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Male

Postat 15 March 2008 - 02:03 PM

Pentru contract de inchiriere iti trebuie act proprietate, buletin proprietar, CUI firma, delegatie de la firma pt cine semneaza, stampila firma, timbru fiscal si cam atat.
Dar totusi nu am prea inteles ce ai spus tu. Cum adica firma a decis sa iti plateasca chiria? Pana acum nu ti-a platit? Vezi ca o sa platesti 12% impozit la ce incasezi si din ce am auzit (nu-s sigur) si contributia la sanatate in jur de 6%.



#17 vmb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Male

Postat 15 March 2008 - 02:22 PM

Am inteles eu gresit prima data. Firma doreste sa iti plateasca chiria unde locuiesti pentru ca banii platiti sunt deductibili. Daca i-ar fi bagat la salariul tau ar fi platit peste 70% din netul ce iti revenea tie. Asa plateste 0%.



#18 lara 07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 03 April 2008 - 12:30 PM

Buna ziua,

Am si eu o intrebare legat de un contract de inchiriere spatiu. O prietena de-a mea are inchiriat de cativa ani un spatiu la parterul unui bloc, in care si-a deschis un magazin. Din cate am inteles, in contract se spune ca se prelungeste automat, sau se reziliaza de comun acord, fara a se preciza vreun termen privind anuntul de reziliere. Prietena mea a primit notificare de reziliere si evacuare a spatiului pe 01.04 (nu e pacaleala, din pacate), avand termen 1 luna. Deci, dupa mine e o hotararea unilaterala, a celor care au spatiul in proprietatea, nu e de comun acord. Se mai poate face ceva in acest sens? Exista vreo lege, vreo hotarare, care sa reglementeze aceste aspecte contractuale (de reziliere, prelungire contractuala, termene, etc), legate de contractele de inchiriere-spatiu?

Multumesc



#19 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 03 April 2008 - 01:24 PM

Trebuie citit atent contractul astfel incat sa se vada clar cele 2 aspecte:
1) Cine si in ce conditii poate rezilia contractul?
2) Care e termenul de preaviz in cazul cand una dintre parti doreste rezilierea contractului?
Termenul de o luna preaviz mi se pare cam mic pentru o firma, dar, daca e trecut in contract, trebuie respectat. Daca nu e trecut nici un termen ar fi bine ca cele doua parti sa faca o intelegere comuna scrisa, lasand un timp chiriasului sa gaseasca alta locatie pentru firma. daca nu cad de acord, doar un avocat sau jurist va poate spune termenul asumat in lipsa.
Daca rezilierea e trecuta in contract ca fiind la acordul ambelor parti, inseamna ca e o formulare defectuoasa. In orice contract orice parte trebuie sa poata rezilia contractul, in anumite conditii (un preaviz, o suma de despagubire etc.). Altfel se poate intalni situatia cand chiriasul nu va mai vrea sa plece niciodata de acolo. Daca nu e prevazut cum poate rezilia proprietarul singur contractul (si nu rezulta nici dintr-o clauza de preaviz) probabil ca o poate face oricum printr-o somatie scrisa, cu un termen de eliberare de minim 30 de zile. Doar cineva cu studii juridice poate spune cum se presupun in contract clauzele lipsa sau incorecte.
In general, daca proprietarul vrea sa plecati, e bine sa plecati. E dreptul lui sa faca ce vrea cu proprietatea lui. Doar asupra termenului de eliberare a spatiului pot avea loc interpretari. Incercati sa-l eliberati in acea luna sau incercati o intelegere amiabila cu proprietarul.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#20 tresor

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 April 2008 - 04:47 PM

So...ma confrunt cu urmatoare situatie:

Eu proprietara apartament.
Eu asociata intr-o firma care are sediul social in acest apartament.
Intre mine si firma exista un contract de comodat pentru acest apartament, dar acum as dori sa fac un contract de inchiriere prin care firma sa imi plateasca chirie pe acest apartament.

Stiu ca va trebui sa declar la administratia financiara acest contract.
Doresc sa fac acest lucru, platind impozitul de rigoare.

Intrebarea insa este urmatoarea: cand ma duc eu la administratia financiara cu contractul de inchiriere acesta va avea forma

tresor ...cu domiciliul in strada Florilor 5, inchiriaza societatii comerciale X cu sediul in strada Florilor 5....apartamentul situat in strada Florilor 5? :frusty:

contractul va fi semnat de tresor in calitate de proprietar si de catre celalalt asociat in calitate de chirias, asociat care are acelasi nume de familie (este mama mea :)

Am tot cautat informatii in acest sens dar nu am gasit nimic referitor la o situatie asemanatoare.

ajutor!! :pullhair:

Si ar mai fi ceva....
punctul 2. in contractul de inchiriere suma va fi trecuta xxx+TVA? caz in care TVA-ul este deductibil pentru firma?
si cum afecteaza acest TVA impozitul pe venitul din inchiriere platit de proprietar?

multumesc frumos
cu respect.
tresor






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL