Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
consultanta fiscala- PFA sau soc. comerciala ?? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


consultanta fiscala- PFA sau soc. comerciala ??


22 replies to this topic

#1 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 17 September 2007 - 07:50 AM

In speranta ca sunt pe topicul care trebuie si nu se mai supara moderatorul,revin cu o intrebare.Daca sunt colegi care au luat examenul de consultant si care pana in acest moment nu au practicat si nu au inca firma va rog sa-mi spuneti care sunt pasii ce trebuie urmati:Infiintam PFA sau SRL ?Cum e mai bine.Ce ar trebui sa facem ? Multumesc!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2007 - 12:38 PM

asa nu se mai supara moderatorul .. :biggrin:

cand mai gasesc mesaje referitoare la aceasta problema, o sa le le mut aici :notworthy:




#3 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 17 September 2007 - 12:45 PM

Hai ca esti o figura! Sa ai o saptamana buna!!! Uite ce scriu astia azi in Capital !MA DOARE CAPUL !!!

"Consultantii nu sunt persoane fizice autorizate independent. Punem in continuare intrebarea in numele tuturor acelora care viseaza ca, mai devreme sau mai tarziu, sa scape de statutul de angajat si sa devina liber-profesionist. Activitatea de consultanta este in mod definitoriu caracterizata prin calitatea oamenilor care o practica. Iata de ce ni se pare firesc sa ne gandim la consultanti ca la niste persoane independente, care isi vand expertiza celor care au nevoie de ea. Decizia unor consultanti de a se reuni in cadrul unor societati comerciale ar trebui sa fie o optiune, si nu o obligatie.Oare chiar este o obligatie? Excluzand varianta autorizarii ca PFA, ce alte variante are o persoana fizica de a presta in mod independent servicii de consultanta pentru afaceri si management? Nu prea multe: contractul civil si drepturile de autor. Contractul civil reprezinta subiect nesfarsit de disputa intre Ministerul muncii si cel de Finante. Primul este interesat de protectia sociala, celalalt, de impozite. Si pentru ca nu reusesc sa cada la pace, s-a ajuns la situatia absurda de a avea la indemana un instrument la care sa nu se poata canta decat stand intr-o pozitie incomoda. Ceea ce devine, in scurt timp, foarte obositor... Daca alternativa contractului civil este controversata, putem discuta mai pe larg despre drepturile de autor. Se poate subscrie activitatea unui consultant prevederilor legale privind drepturile de autor? Da, cu o conditie: aceea ca activitatea sa se materializeze sub forma unei opere de creatie intelectuala. Pentru mai multa claritate, citam din prevederile din Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe:
Art. 7. - Constituie obiect al dreptului de autor operele originale de creatie intelectuala in domeniul literar, artistic sau stiintific, oricare ar fi modalitatea de creatie, modul sau forma concreta de exprimare si independent de valoarea si destinatia lor, cum sunt:
a) scrierile literare si publicistice, conferintele, predicile, pledoariile, prelegerile si orice alte opere scrise sau orale, precum si programele pentru calculator;
b) operele stiintifice, scrise sau orale, cum ar fi: comunicarile, studiile, cursurile universitare, manualele scolare, proiectele si documentatiile stiintifice.Care sunt prevederile legale aplicabile? Legea nr. 8/1996 am enumerat-o deja. Dar actul normativ care ne preocupa la fel de mult il reprezinta Codul fiscal, tocmai pentru ca acesta reglementeaza modul in care veniturile de acest tip sunt tratate din punct de vedere fiscal.Este interesant de observat ca activitatea unui consultant derulata in baza unui contract civil se poate bucura de protectia asigurata de Legea nr. 8/1996 prin simpla indeplinire a conditiilor legale. Motivul pentru care este de preferat sa se mearga pe un contract de cesiune de drepturi de autor este legat de ambiguitatea legii fiscale, care incurajeaza incheierea unui astfel de contract, in defavoarea celui civil.Dar sa nu ne bucuram prea devreme. Pentru a incadra corect veniturile unui consultant ca fiind venituri din drepturi de autor, mai avem de trecut un hop, si anume o prevedere speciala din Codul fiscal, care are drept scop sa diferentieze activitatile dependente de cele independente. Astfel, normele de aplicare a Codului fiscal precizeaza:
25. Persoanele fizice angajate, precum si cele care incheie contracte, altele decat cele prin care sunt reglementate relatiile de angajare, si care desfasoara activitati utilizand baza materiala a angajatorului sau a celeilalte parti contractante, in vederea realizarii de inventii, realizari tehnice sau procedee tehnice, opere stiintifice, literare, artistice etc., obtin venituri de natura salariala.“
Altfel spus, independenta obtinerii veniturilor trebuie sa fie reala si nu doar formala (prin tipul de contract incheiat intre parti).Presupunand ca toate conditiile au fost indeplinite ca la carte, veniturile din drepturi de autor vor fi considerate venituri din activitati independente si impozitate ca atare (conform art. 50 Cod fiscal si normelor de aplicare).
In scopul determinarii venitului net, exista doua modalitati de recunoastere a cheltuielilor:
1. cheltuieli efective; in acest caz, beneficiarul drepturilor de autor va tine evidenta in partida simpla a cheltuielilor efectuate, respectand regulile prevazute pentru activitatile independente (sistemul va trebui obligatoriu aplicat timp de 2 ani consecutivi);
2. cheltuieli forfetare; in acest caz, se va aplica un procentaj de 40% la veniturile realizate, cu titlu de cheltuieli, la care se vor adauga contributiile sociale obligatorii platite.
Pentru veniturile din drept de autor, se va retine impozit la sursa in cota de 10% din venitul brut. Retinerile se fac in momentul platii venitului, iar sumele se vireaza catre bugetul de stat cel tarziu pana in data de 25 luna urmatoare celei in care s-a platit venitul.Cota finala de impozit aplicata veniturilor din drepturi de autor este de 16%; impozitul final va fi determinat pe baza declaratiei de venit.
Beneficiarul unor venituri din drepturi de autor care obtine si venituri de natura salariala este deja asigurat la locul de munca si nu este obligat la plata unor sume suplimentare cu titlu de contributii. De asemenea, platitorul veniturilor din drepturi de autor nu are alte obligatii catre bugetul statului, in afara impozitului retinut la sursa. In cazul in care beneficiarul drepturilor de autor nu obtine si venituri de natura salariala, acesta va avea urmatoarele drepturi si obligatii:
1. se poate asigura in sistemul asigurarilor sociale de stat prin depunerea unei declaratii de asigurare (dar nu este obligat);
2. se poate asigura in baza Legii 76/2002 privind somajul (dar nu este obligat);
3. este obligat sa se asigure in baza OUG nr. 150/2002 privind asigurarile de sanatate.
Platitorul veniturilor din drepturi de autor nu are alte obligatii catre bugetul statului in afara impozitului retinut la sursa.Pentru determinarea venitului net, beneficiarul veniturilor din drepturi de autor va completa numai partea din Registrul-jurnal de incasari si plati referitoare la incasari. Aceasta reglementare este optionala, in sensul in care obligatiile declarative pot fi indeplinite doar in baza documentelor emise de catre platitorul de venit. Cota finala de impozit aplicata veniturilor din drepturi de autor este de 16%.

Normele de aplicare a Codului Fiscal

• Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala sunt venituri realizate din valorificarea drepturilor industriale, cum ar fi: inventii, mai putin realizarile tehnice, know-how, marci inregistrate, franciza si altele asemenea, recunoscute si protejate prin inscrisuri ale institutiilor specializate, precum si a drepturilor de autor, inclusiv a drepturilor conexe dreptului de autor. Veniturile de aceasta natura se supun regulilor de determinare pentru veniturile din activitati independente si in situatia in care drepturile respective fac obiectul unor contracte de cesiune.
• Veniturile rezultate din cesiunile de drepturi de proprietate intelectuala prevazute in mod expres in contractul incheiat intre parti reprezinta venituri din drepturi de proprietate intelectuala. De asemenea, sunt incluse in categoria veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala si veniturile din cesiuni pentru care reglementarile in materie stabilesc prezumtia de cesiune a drepturilor in lipsa unei prevederi contrare in contract.
• In situatia existentei unei activitati dependente ca urmare a unei relatii de angajare, remuneratia prestarilor rezultate din cesiunile de drepturi de proprietate intelectuala care intra in sfera sarcinilor de serviciu reprezinta venituri de natura salariala, conform prevederilor mentionate in mod expres in contractul dintre angajat si angajator, si se supun impozitarii potrivit prevederilor cap. III «Venituri din salarii» al titlului III din Codul fiscal.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2007 - 05:48 PM

Vezi postareaJojo, la Sep 17 2007, 01:45 PM, a spus:

Hai ca esti o figura!
:notworthy: sunt ... si ma mai fac .... :smile:

Vezi postareaJojo, la Sep 17 2007, 01:45 PM, a spus:

Sa ai o saptamana buna!!!
si tu, si tu ! :pullhair: multumesc frumos :biggrin: aaaaa........ parerea mea la cele 2 var. : sc sau pfa = pfa, de departe , din 2 motive principale : - conta mai simpla, mult mai simpla - poti folosi banii tai (in interes propriu) imediat, fara sa mai astepti repartizarea pe dividende.numai bine.



#5 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 18 September 2007 - 06:21 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Sep 18 2007, 06:48 PM, a spus:

Vezi postareaJojo, la Sep 17 2007, 01:45 PM, a spus:

Hai ca esti o figura!
:notworthy: sunt ... si ma mai fac .... :smile:

Vezi postareaJojo, la Sep 17 2007, 01:45 PM, a spus:

Sa ai o saptamana buna!!!
si tu, si tu ! :pullhair: multumesc frumos :biggrin: aaaaa........ parerea mea la cele 2 var. : sc sau pfa = pfa, de departe , din 2 motive principale : - conta mai simpla, mult mai simpla - poti folosi banii tai (in interes propriu) imediat, fara sa mai astepti repartizarea pe dividende.numai bine.



Multumesc!!!!!!!!!Incepe sa se risipeasca ceata! Sper ca pana la sfarsitul anului sa rezolv problema asta.Dar mai intai sa ne dea oamenii astia stampila si carnetul.Ca sa nu mai zic ca ar fi cazul sa dea si ceva lamuriri de cei 300 lei pe care i-am platit degeaba pe anul asta. Ca sa vezi tupeu pe mine! Noroc ca inca am un job bun si sunt si in concediu!!!!!!!!!!!



#6 biancaserban

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 24 September 2007 - 03:34 PM

Bine, bine, cum te organizezi iti da ceva de gandit, dar pana acolo, eu am alta intrebare:
vom putea sa fim si angajati si consultanti fiscali activi?
ca daca ai o lucrare de consultanta fiscala pe an, sa zicem, n-o sa-ti lasi serviciul pentru ea, nu?



#7 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 11 October 2007 - 05:18 PM

Vezi postareabiancaserban, la Sep 24 2007, 04:34 PM, a spus:

Bine, bine, cum te organizezi iti da ceva de gandit, dar pana acolo, eu am alta intrebare:
vom putea sa fim si angajati si consultanti fiscali activi?
ca daca ai o lucrare de consultanta fiscala pe an, sa zicem, n-o sa-ti lasi serviciul pentru ea, nu?


SE POATE !!!!!



#8 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 11 October 2007 - 05:35 PM

(5) Consultanții fiscali nu pot să își exercite atribuțiile conferite de această calitate pe durata în care desfășoară orice activitate salarizată în afara Camerei sau activitate comercială, cu excepția activităților didactice, literare, publicistice în domeniu și cea de parlamentar, consilier local sau județean, pe durata mandatului. cf Ord.71/2001 DAR ARTICOLUL SE ABROGA PRIN Ord 53/2007



#9 iuliapuf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 63 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, drept comercial, internet

Postat 11 October 2007 - 07:36 PM

Deci inteleg ca putem fi si salariti si consultanti.
In orice az, eu imi fac o societate comerciala de consultanta fiscala, pe care o autorizez la CFC (contra sumei de 2000 de lei :smile: )la care mai adaug niste coduri CAEN legate de serviciile prestate firmelor, inclusiv contabilitate primara, prelucrare de date, etc. Oricum cod principal 7412.
Sper sa am ce face cu ea , iar la sf anului sa gasesc un cabinet de expertiza contabila care sa vizeze bilanturile mele.
Si in rest, sa fim sanatosi si sa ne recuperam cheltuielile.
Numai bine va doresc.
Iulia Florea



#10 Alec

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 13 October 2007 - 11:04 PM

Vezi postareaiuliapuf, la Oct 11 2007, 08:36 PM, a spus:

Deci inteleg ca putem fi si salariti si consultanti.
In orice az, eu imi fac o societate comerciala de consultanta fiscala, pe care o autorizez la CFC (contra sumei de 2000 de lei :smile: )la care mai adaug niste coduri CAEN legate de serviciile prestate firmelor, inclusiv contabilitate primara, prelucrare de date, etc. Oricum cod principal 7412.
Sper sa am ce face cu ea , iar la sf anului sa gasesc un cabinet de expertiza contabila care sa vizeze bilanturile mele.
Si in rest, sa fim sanatosi si sa ne recuperam cheltuielile.
Numai bine va doresc.

Termenul de inscriere firma la CCF este 25.10.2007
Am auzit ceva legat de o "amenda" de 10.000 lei daca ai firma cu cod CAEN 7412 si nu o inscrii in termenul amintit. :sad:



#11 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 21 October 2007 - 07:47 AM

Daca sunt salariat , m-am inscris activ in camera si nu vreau sa-mi fac societate vreau sa fiu PF ,e obligatoriu sa ma declar la finante anul acesta ?Trebuie sa mai fac si altceva ? Este cineva in situatia mea ?



#12 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 21 October 2007 - 08:06 AM

Completez declaratia 221 si la codul fiscal trec CNP-ul ?

Fisiere atasate





#13 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 21 October 2007 - 09:45 AM

Sunt ca picatura chinezeasca ! Daca si-a facut PFA pe consultanta fiscala ,poate sa-mi spuna si mie cum,pe unde a umblat (primarie ,fisc) si daca a facut un dosar ce anume trebuie sa contina ? Multumesc ! Poate asa mai reducem din alergatura prin oras



#14 simo simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:resita

Postat 21 October 2007 - 02:15 PM

Vezi postareaJojo, la Oct 21 2007, 10:45 AM, a spus:

Sunt ca picatura chinezeasca ! Daca si-a facut PFA pe consultanta fiscala ,poate sa-mi spuna si mie cum,pe unde a umblat (primarie ,fisc) si daca a facut un dosar ce anume trebuie sa contina ? Multumesc ! Poate asa mai reducem din alergatura prin oras

poate te ajuta astea:

Fisiere atasate





#15 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 24 October 2007 - 05:23 PM

Deja mi se pare ca parca nu as mai vrea sa fiu consultant fiscal :smile: Pai la ce le mai trebuie si la astia la primarie cazier fiscal,certificat medical,tampenii dupa sediu,etc
Offfffffffffffffff

Aceasta postare a fost editata de Jojo: 24 October 2007 - 05:24 PM




#16 GabiP2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 02 November 2007 - 10:00 PM

Buna,
pentru pfa treb sa mergi la administratie cu
- certificatul de la camera si 2 copii xerox,
- buletin si 2 copii xerox,
- se completeaza formularul 221 parca, veniturile anticipate pe anul in curs,
- mai treb formularul 020 pentru inregistrarea persoanelor fizice,
- daca au trecut mai mult de 30 de zile de la eliberarea certificatului trebuie sa dai o declaratie pe propria raspundere ca nu ai avut venituri.
Eu m-am inregistrat in mai si nu mai stiu fffff bine procedura.
S-ar putea sa ai nevoie si de copie dupa actul de spatiu, dar nu mai stiu sigur.
La primarie nu trebuie sa te inregistrezi, suntem asimilati expertilor ctb, auditorilor .... si nu se depune nimic la primarie...
Sper ca nu s-a schimbat nimic intre timp.....
Succes :cool:



#17 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 03 November 2007 - 10:25 AM

Cred ca e o mica eroare a celor de la administratie, in loc de 020 trebuie 070.
- 020 Declarație pentru persoanele fizice, altele decât persoanele fizice române ce desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere.
- 070 Declarație pentru persoanele fizice ce desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere.



#18 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 04 November 2007 - 09:29 AM

Multumesc mult !O sa ma ocup de treaba asta ,sa vedem daca iese ceva.Deocamdata nu prea sunt perspective sa facem un ban din asta



#19 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 22 December 2007 - 03:00 PM

In legatura cu topicul am adunat urmatoarele:
- nu tb. sa ne inregistram la Primarie, de asemenea nici la Reg. Comertului;
- tb. sa ne inregistram la Administratia Financiara;
- problema cu spatiul: trebuie sa ducem dovada detinerii unui spatiu (daca nu avem in proprietate poate fi contract de inchiriere sau de comodat?) si ce autorizatii tb. pt. acest spatiu ?... e cineva in tema cu cerintele referitoare la sediul social al societatilor comerciale si daca se aplica acestea si pt. pfa?



#20 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 22 December 2007 - 08:13 PM

mai bine va interesati la primarie la biroul unic . Autorizarea pfa se face in baza legii 300 . Vi se emite o autorizatie de functionare. Nu faceti greseala sa nu va interesati la biroul unic .Sa stiti ca se face inregistrarea la registrul comertului , doar ca biroul unic de linga primarie se ocupa de formalitati . mergeti acolo !o zi buna .






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL