Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Plata factura in transe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Plata factura in transe

8 replies to this topic

#1 colonelu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 September 2007 - 08:58 PM

Mentionez de la inceput ca nu sunt economist , asa ca s-ar putea sa spun enormitati

Daca persoana juridica X emite o factura , persoana Y poate sa o plateasca in 2 transe sau trebuie sa plateasca toti banii printr-o singura operatiune ?

Sa zicem ca persoana Y e in lipsa de lichiditati si gaseste intelegere la persoana X



#2 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2007 - 09:40 PM

Nu este obligatoriu ca factura sa fie platita la momentul emiterii. Teoretic, se respecta intelegerea intre parti sau termenii unui contract. Dar, contabil, exista anumite reguli cu privire la incasarea/plata unei facuri intre agentii economici. Astfel daca valoarea facturii depaseste 5000 lei se accepta incasarea/plata in numerar doar a 5000 lei, urmand ca diferenta sa fie incasata/platita prin banca.
Deci, o factura se poate plati/incasa in 2 sau mai multe transe, respectand insa prevederea anterioara.

Madalina



#3 colonelu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 September 2007 - 10:14 PM

Vezi postareamadalinab, la Sep 27 2007, 10:40 PM, a spus:

Nu este obligatoriu ca factura sa fie platita la momentul emiterii. Teoretic, se respecta intelegerea intre parti sau termenii unui contract. Dar, contabil, exista anumite reguli cu privire la incasarea/plata unei facuri intre agentii economici. Astfel daca valoarea facturii depaseste 5000 lei se accepta incasarea/plata in numerar doar a 5000 lei, urmand ca diferenta sa fie incasata/platita prin banca.
Deci, o factura se poate plati/incasa in 2 sau mai multe transe, respectand insa prevederea anterioara.


Deci pentru facturi sub 5000 RON nu se poate in transe , asta inteleg



#4 domnul D

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2007 - 10:33 PM

Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 spune ca sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5000 lei.



#5 colonelu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 28 September 2007 - 08:15 AM

NU ma intereseza prin numerar

Sa zicem ca mi s-a emis o factura de 9.000 RON . Pot sa o platesc prin virament bancar in 2 transe la un anumit interval : una de 3000 RON si un de 6000 RON ? Ma intereseaza aceasta posibilitate strict din punct de vedere contabil

Aceasta postare a fost editata de colonelu: 28 September 2007 - 08:21 AM




#6 mmmdan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 28 September 2007 - 08:27 AM

da.se poate



#7 colonelu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 28 September 2007 - 09:20 AM

Multumesc .
Cum ramine atunci cu TVA-ul aferent facturii ?

Sa zicem ca factura (9000 RON +TVA) a fost emisa pe 01.09.2007 , si a fost platita in 2 transe : una pe 02.09.2007 (3000RON+TVA) si alta transa pe 02.10.2007 (6000RON+TVA) ,adica la o luna

Persoana care a emis factura presupun ca are TVA de platit pentru septembrie in intregime (adica 19% aferent lui 9000RON) , iar persoana careia i s-a emis factura are TVA deductibil pe septembrie in intregime (adica tot 19% aferent lui 9000 RON) indiferent ca plateste factura doar o parte in septembrie (3000RON) , iar cealalta in octombrie (6000RON)

Sa ma corecteze cineva daca gresesc

Aceasta postare a fost editata de colonelu: 28 September 2007 - 09:24 AM




#8 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2007 - 11:11 AM

Incasarea facturii in transe nu exonereaza pe emitent de la indeplinirea in termen a obligatiei fiscale.
In aceasta situatie TVA-ul trebuie declarat in decontul de taxa si achitat integral pana pe 25 octombrie(in cazul in care nu mai exista TVA deductibil aferent cumpararilor).

Pentru ca factura se achita prin banca nu se aplica, intr-adevar, prevederile ordonantei referitoare la operatiuni cu numerar. Deci pentru facturi sub 5000 RON nu se poate in transe-ba da, se poate.
Madalina



#9 GeForce

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 137 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 September 2007 - 12:12 PM

Nu inteleg de ce amestecati lucrurile: plata facurii si plata TVA.
Plata facturii se poate face atat prin virament bancar, prin Cec barat, prin numerar, la termenele prevazute in contractul de vanzare cumparare, daca exista asa ceva, sau prin intelegerea partilor, in caz ca nu exista contract incheiat intre acestea. Plata facturii se poate face atat integral cat si fractionat (in transe), cu mentiunea ca pentru facturi mai mari de 5000 lei nu se poate achita numerar decat maxim 5000 lei, iar restul prin banca. Pentru platile efectuate prin banca nu exista nici o limitare in ceea ce priveste valoarea achitata si nici numarul de transe.
Plata TVA se face pana pe data de 25 a lunii urmatoare, pentru TVA inregistrat de societate in luna precedenta. Tva de plata reprezinta diferenta dintre TVA coletata (aferenta vanzarilor) si TVA deductibila (aferenta achizitiilor). (ex: pentru facturile inregistrate in septembrie 2007, dupa calculul TVA de plata, sa presupunem ca rezulta TVA de plata in valoare de X lei, care se va achita in luna ocotmbrie pana pe data de 25, inclusiv).
Plata TVA nu are nici o legatura cu incasarea facturii.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL