Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratie sanatate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


declaratie sanatate

11 replies to this topic

#1 Valentin

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 September 2007 - 06:41 AM

Buna ziua,

Am o societate cu sediul in judetul OLT, dar cu puncte de lucru si in alte judete.
Stie cineva sa-mi spuna unde trebuie sa depun declaratiile CASS? Depun pentru toti salariatii (inclusiv filiale) in judetul OLT sau pentru fiecare filiala in judetul aferent ?



#2 cornelia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 12 September 2007 - 07:58 AM

CASS se depune unde sunt salariatii asigurati, eu ii pun la angajare sa dea o declaratie , unde sunt asigurati, la ce casa de sanatate si acolo trimit declaratia de sanatate.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 July 2008 - 10:50 PM

Cornelia



#3 cosmosina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:CLUJ NAPOCA
  • Interests:sunt la inceput si am nevoie de informatii cat mai corecte

Postat 15 October 2007 - 03:01 PM

dupa nebunia cu contractele de sanatate, sper sa nu urmeze cea cu rectificativele.
desi avem angajati din judete diferite, arondati la case de sanatate diferite, totul s-a depus si platit unde e sediul firmei. ne-am dus pe ideea fondului national de cotizare.
acum fac acele contracte pentru fiecare judet, dar nu imi potriveste cu listele nominale de pana acum. sa insemne asta rectificative?

intrebarea mea chiar nu merita raspuns?
pentru mine e frustranta situatia.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 August 2008 - 01:20 PM




#4 lilly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2007 - 04:18 PM

Vei avea pentru fiecare judet contractul si lista de angajati aferenta.
Da , trebuie sa faci rectificative.
lilly



#5 cosmosina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:CLUJ NAPOCA
  • Interests:sunt la inceput si am nevoie de informatii cat mai corecte

Postat 20 October 2007 - 10:36 PM

multumesc frumos.



#6 paula_m

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 October 2007 - 03:15 PM

AM O FIRMA PE BUCURESTI CU ASIGURAT PE CAS SUCEAVA, AM TRIMIS DECLARATIA LA SUCEAVA SI AM PRIMITO INAPOI PT CA NU ARE DOVADA PLATII SI NU ESTE COMPLETATA SUMA DE 6% PT SUCEAVA. NU INTELEG? CREDEAM CA DACA FIRMA E PE BUCURESTI DECL SE DEPUNE LA BUCURESTI PT FIRMA SI PLATILE SE FAC PE BUCURESTI IAR PT SALARIAT SE DEPUNE O DECLARATIE PE JUD UNDE ARE MEDICUL DE FAMILIE.SE MAI DEPUNE SI UN ALT CENTRALIZATOR?



#7 ggk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2007 - 09:07 PM

Unele case de sanatate din tara solicita copie de pe OP iar
pe aceasta trebuie scrisa suma care este aferenta angajatilor
care apartin de judetul respectiv.
Stupid dar adevarat.

Plata e ok, se face in judetul de care apartine firma, decontarea se face intre case.



#8 cosmosina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:CLUJ NAPOCA
  • Interests:sunt la inceput si am nevoie de informatii cat mai corecte

Postat 28 November 2007 - 03:53 PM

imi puteti spune ce inseamna in lista nominala suma virata: suma platita pentru angajat sau suma platita la casa de sanatate? suntem in situatia sa refacem listele nominale si centralizatoarele si sa le impartim pe judete, iar pana acum am depus totul unde e sediul. daca trecem plata pentru un angajat din alt judet apare ca s-a platit in judetul respectiv, dar nu e asa. ca sa apara corect datoriile si platile pe judete, la angajatii din alt judet suma virata e zero, iar cei cu domiciliul unde e sediul apare ca se plateste mai mult.



#9 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2007 - 04:39 PM

Declaratiile la CASS se fac pe fiecare casa de sanatate (nu are importanta judetul de unde este angajatul, decat daca este arondat la casa de sanatate din alt judet) platile se fac centralizat la casa de sanatate din judetul in care isi are sediul societatea.
Incepand cu luna octombrie doar anexa 1a difera de la casa la casa de sanatate, anexa 1c cuprinde obligatiile detaliate pe fiecare casa de sanatate, dar pentru toate casele.
http://www.cnas.ro/default.asp?id=140
Aici o sa gasesti mai multe informatii (ordinul 811 cuprinde structura fisierelor, dar aceasta este valabila incepand cu octombrie).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 August 2008 - 01:07 PM

Dragos



#10 cosmosina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:CLUJ NAPOCA
  • Interests:sunt la inceput si am nevoie de informatii cat mai corecte

Postat 28 November 2007 - 07:24 PM

intr-adevar centralizatoarele(1c) arata la fel, indiferent de casa de sanatate. iar lista(1a) e diferita pentru fiecare casa. si ce bine ca se plateste intr-un singur loc, ma gandeam deja ca trebuie sa cer bani de la un judet ca sa platesc la altul. inteleg atunci ca referinta e la angajati si nu la casele de sanatate. multumesc de raspuns



#11 anda2004

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 19 March 2008 - 09:05 AM

Am nevoie urgenta de ajutor. Avem acum un control si m-ar interesa daca isi aduce aminte cineva cum se declara contributia la asigurarile sociale de sanatate in anul 2003 in cazul in care noi suntem o sucursala, sediul central fiind la Bucuresti? Noi am declarat distinct si acum ni se spune ca ar fii trebuit facuta declaratia centralizat la nivelul centralului? Stie cineva ceva de acest gen, eventual sa-mi indicati un act in acest sens? Multumesc mult



#12 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 19 March 2008 - 05:36 PM

Iti trimit exact cum am gasit in legislatie (te las pe tine sa judeci si apoi, imi voi spune si eu pct de vedre, daca mai e cazul):
DECIZIE Nr. 244 din 30 mai 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice privind colectarea creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate și a formularisticii necesare realizării creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate
EMITENT: CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 474 din 3 iulie 2003

Având în vedere:
- prevederile art. 160 din Ordonanța Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creanțelor bugetare;
- prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate,

președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următoarea decizie:

ART. 1
Se aprobă Normele metodologice privind colectarea creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate și formularistica necesară realizării creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
ART. 2
Direcția control și urmărirea creanțelor din cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, precum și serviciile de specialitate din cadrul caselor de asigurări sociale de sănătate județene și a municipiului București, Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței și Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
ART. 3
Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
prof. univ. dr. Eugeniu Țurlea

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind colectarea creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate și formularistica necesară realizării creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate

Ordonanța Guvernului nr. 61/2002:
ART. 5
Sunt competente să gestioneze colectarea creanțelor bugetare autoritățile administrației publice centrale sau unitățile teritoriale ale acestora, după caz, autoritățile administrației publice locale ori alte instituții publice abilitate să administreze veniturile bugetare.

1. Norme metodologice:
1.1. Organul competent să gestioneze colectarea creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, respectiv stingerea creanțelor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate și a creanțelor debitorului, reprezentând sume de rambursat sau de restituit de la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, este Casa Națională de Asigurări de Sănătate, prin unitățile sale teritoriale la care contribuabilii sunt luați în evidență ca plătitori de contribuții la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.

Ordonanță:
ART. 6
(1) Plătitor al obligației bugetare este debitorul sau persoana care, în numele debitorului, conform legii, are obligația de a plăti sau de a reține și de a plăti, după caz, impozite, taxe, contribuții, amenzi și alte venituri bugetare.
(2) Pentru persoanele juridice cu sediul în România care au sucursale și/sau puncte de lucru, plătitor de obligații bugetare este persoana juridică, atât pentru activitatea proprie, cât și în numele sucursalelor și/sau punctelor de lucru, după caz.
(3) Pentru sucursale și/sau puncte de lucru cu activitate în România, care aparțin unei persoane juridice cu sediul în străinătate, plătitor de impozite, taxe, contribuții, amenzi și alte venituri bugetare, precum și accesorii ale acestora este sucursala și/sau punctul de lucru, după caz.

2. Norme metodologice:
2.1. Plătitor al obligațiilor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate este debitorul, personal, pentru obligațiile declarate sau pentru cele pentru care organele competente stabilesc obligații de plată, ori persoanele prevăzute la art. 7 alin. (1) din ordonanță.
2.2.1. Plata obligațiilor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate de către o altă persoană poate fi efectuată în numele debitorului de către un reprezentant împuternicit al debitorului, de către un debitor al acestuia sau de către o altă persoană în mod voluntar.
2.2.2. De asemenea, plata obligațiilor la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate se efectuează de către o persoană obligată potrivit legii, respectiv cea care exercită ocrotirea părintească, tutorele sau curatorul debitorului.
2.3.1. Pentru persoanele juridice cu sediul în România care au organizate sucursale și/sau puncte de lucru, plătitor de obligații la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate este persoana juridică, atât pentru activitatea proprie, cât și pentru cea a sucursalelor și/sau a punctelor de lucru, după caz.
2.3.2. În cazul în care agentul economic are înregistrate sucursale, filiale sau agenții, plata obligațiilor și depunerea declarațiilor se vor efectua la casa de asigurări din raza de competență. Documentele de plată cuprind obligatoriu și următoarele informații:
a) codul de înregistrare fiscală, respectiv codul fiscal sau codul unic de înregistrare, după caz, și denumirea persoanei juridice care face plata;
b) codul de înregistrare fiscală, respectiv codul fiscal sau codul unic de înregistrare, după caz, al sucursalei sau al punctului de lucru pentru care se face plata.


ORDONANȚĂ Nr. 61 din 29 august 2002
privind colectarea creanțelor bugetare
AUTOR: COMPANIA DE INFORMATICĂ NEAMȚ

Text actualizat în baza actelor normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 20 iunie 2003:
- Legea nr. 79/2003, prin care a fost aprobată cu modificări Ordonanța Guvernului nr. 61/2002;
- Legea nr. 232/2003.

TITLUL I
Dispoziții generale

CAP. 1
Obiectul colectării creanțelor bugetare

ART. 1
În sensul prezentei ordonanțe, activitatea de colectare constă în exercitarea funcției administrative care conduce la stingerea creanțelor bugetare și a creanțelor debitorului, reprezentând sume de rambursat sau de restituit de la buget, și este reglementată de prezenta ordonanță și de actele normative emise în aplicarea acesteia.
ART. 2
Stingerea creanțelor bugetare se realizează prin plata voluntară efectuată de către debitor, prin executare silită ori prin alte modalități întreprinse de către creditorul bugetar, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe.
ART. 3
Constituie obiect al colectării creanțele bugetare provenind din impozite, taxe, contribuții, amenzi și alte venituri bugetare, precum și accesoriile acestora, respectiv dobânzi, penalități și penalități de întârziere.
ART. 4
Titlul de creanță este actul prin care, potrivit legii, se stabilește și se individualizează obligația de plată privind creanțele bugetare prevăzute la art. 3, întocmit de organele de specialitate sau de persoanele împuternicite potrivit legii, după cum urmează:
a) actul/documentul de impunere pentru obligațiile bugetare provenite din impozite, taxe și contribuții, care se emite de către organele de specialitate pe baza declarațiilor depuse de contribuabili, sau alte documente privind materia impozabilă;
b) declarația sau documentul întocmit de plătitor prin care declară impozitul, taxa, contribuția ori alte venituri bugetare, în cazul obligațiilor bugetare care se stabilesc de către acesta, potrivit legii;
c) documentul care cuprinde rezultatele controlului ulterior efectuat de organele abilitate de lege în acest scop pentru diferențele constatate între obligațiile de plată determinate de plătitor și cele legal datorate, inclusiv dobânzile și penalitățile de întârziere, precum și alte penalități stabilite conform legii cu privire la impozite, taxe, contribuții și alte venituri bugetare;
d) declarația vamală pentru obligațiile de plată în vamă;
e) documentul de plată sau actul pe care s-au anulat, conform legii, timbrele mobile fiscale pentru obligațiile bugetare, reprezentând taxe pentru prestarea unor servicii sau taxe de timbru;
f) procesul-verbal de constatare a contravenției, întocmit de organul prevăzut de lege, pentru obligațiile privind plata amenzilor contravenționale;
g) ordonanța procurorului, încheierea sau dispozitivul hotărârii instanței judecătorești ori un extras certificat, întocmit în baza acestor acte în cazul amenzilor, al cheltuielilor judiciare și al altor creanțe bugetare stabilite, potrivit legii, de procuror sau de instanța judecătorească;
h) procesul-verbal sau documentul prin care se stabilește și se individualizează suma de plată, pentru obligații bugetare reprezentând dobânzi, penalități de întârziere și penalități, stabilite de organele competente pe baza evidențelor proprii;
i) decizia emisă de organul competent în cazul soluționării unei căi administrative de atac sau hotărârea judecătorească definitivă și irevocabilă prin care se stabilește obligația la plata creanțelor bugetare;
j) alte documente emise de organele competente, prin care se constată și se individualizează creanțe bugetare.

CAP. 2
Autorități competente

ART. 5
Sunt competente să gestioneze colectarea creanțelor bugetare autoritățile administrației publice centrale sau unitățile teritoriale ale acestora, după caz, autoritățile administrației publice locale ori alte instituții publice abilitate să administreze veniturile bugetare.

CAP. 3
Obligația și răspunderea la plată

ART. 6
(1) Plătitor al obligației bugetare este debitorul sau persoana care, în numele debitorului, conform legii, are obligația de a plăti sau de a reține și de a plăti, după caz, impozite, taxe, contribuții, amenzi și alte venituri bugetare.
(2) Pentru persoanele juridice cu sediul în România care au sucursale și/sau puncte de lucru, plătitor de obligații bugetare este persoana juridică atât pentru activitatea proprie, cât și în numele sucursalelor și/sau al punctelor de lucru, după caz, cu excepția impozitului pe venitul din salarii, pentru plata căruia persoana juridică poate împuternici sucursalele și/sau punctele de lucru.
(3) Pentru sucursale și/sau puncte de lucru cu activitate în România, care aparțin unei persoane juridice cu sediul în străinătate, plătitor de impozite, taxe, contribuții, amenzi și alte venituri bugetare, precum și accesorii ale acestora este sucursala și/sau punctul de lucru, după caz.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL