Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa?


100 replies to this topic

#1 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 02 November 2007 - 11:53 PM

salut

sunt student in ultimul an si am deschis o firma la orc in iun '07 datorita facilitatilor oferite studentilor. sunt inregistrat la ORC si am deschis si un cont curent la o banca...am gasit intamplator un articol despre obligativitatea depunerii bilanturilor la Directia de Finante.

1) Eu pe acolo nici nu am trecut fiindca nu mi-a spus nimeni ca trebuie sa trec.. iar firma nu are nici o activitate .. Trebuie sa merg la Finante sa depun copii dupa actele firmei, etc? (nu ma acuzati de nepasare, ultima oara cand am fost la Finante am pierdut 2 ore sa scot un cazier fiscal la URGENTA, deci nu am nici o tragere)

Chiar daca firma nu are nici un venit sau cheltuieli, va trebui apoi sa platesc niste taxe "fiindca traiesc in romania" ?

stie cineva de un ghid? unde as putea citi aceste lucruri ? sau o carte? la librarie gasesc doar carti despre formule contabile. (va rog nu raspundeti cu Legea 31)

Aceasta postare a fost editata de Musca Ilie: 03 November 2007 - 12:02 AM




#2 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2007 - 12:08 AM

In septembrie ar fi trebuit sa depui declaratia 100 si 300 ( daca esti platitor de TVA ) pe 0 , daca nu incepi activitatea pana la sf anului mai depui in ianuarie decl 100 si eventual 300 pe 0 si o declaratie pe propria raspundere ca nu ai avut activitate de la infintare pana la sfarsitul anului ( la care nu mai stiu exact termenul de depunere )




#3 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 03 November 2007 - 12:15 AM

Trebuia sa depui si bilant la iunie 2007 si decl 100 si decl 300



#4 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2007 - 12:24 AM

Bilant la Iunie ?
Sau declaratie ca nu a avut activitate?



#5 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 November 2007 - 12:32 AM

:) multumesc pt raspunsuri.. vad ca mai sunt insomniaci prin zona.

am mai intrebat printre prieteni care sunt studenti la contabiitate..toti au dat din umeri.. incep sa cred ca, contabilitatea e un fel de meserie care se transmite din tata in fiu .. nimic nu e sigur..

ok, am mai cautat pe net si m-am speriat cate declaratii trebuie depuse.. :smile:

ca sa nu mi se stearga contul ca fac reclama la site-uri, sa va arat un link interesant..
da-ti search in google la cuvintele astea Eficientizarea raportărilor către stat si apoi dati click pe primul link care apare..

am sa astept pana la sfarsitul anului si ma duc in ianuarie sa depun declaratiile 100 si 300..



#6 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 November 2007 - 12:39 AM

nu sunt platitor de TVA . mai e valabil ce e scris mai sus ?



#7 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 03 November 2007 - 01:04 AM

Nu mai depui declaratia 300 daca esti neplatitor de tva.Si bilant eu zic ca trebuie depus pt ca macar chelt de constituire tot ar fi trebuit inregistrate.Eu te sfatuiesc sa te duci acum sa depui ce nu ai depus -adica decl 100 pt iunie si septembrie si bilant sau decl ca nu ai avut activitate-si poate scapi doar cu avertisment



#8 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2007 - 01:05 AM

daca firma este neplatitoare de TVa atunci numai depui declaratia 300.

Daca ai declarat la infiintare in pagina cu vectorul fiscal ca ai salarii, contributii trebuie sa depui declaratia 100 trimestrial

tot trimestrial in declaratia 100 declari chiar si cu zero impozitul pe profit sau cel pe veniturile microintreprinderilor depinde ce ai bifat in vectorul fiscal.

pt firmele fara activitate de la infiintare pana la sfarsitul perioadei de raportare se depune declaratie pe proprie raspundere ( atentie sunt cerinte clare referitoare la informatiile pe care trebuie sa de cuprinda) in loc de bilant.


sa stii ca o firma presupune multa bataie de cap si timp pierdut altfel pierzi si bani !

amenzile sunt din ce in ce mai mari.



#9 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 November 2007 - 10:16 AM

Vezi postareavulpisor, la Nov 3 2007, 01:05 AM, a spus:

daca firma este neplatitoare de TVa atunci numai depui declaratia 300.

Daca ai declarat la infiintare in pagina cu vectorul fiscal ca ai salarii, contributii trebuie sa depui declaratia 100 trimestrial

tot trimestrial in declaratia 100 declari chiar si cu zero impozitul pe profit sau cel pe veniturile microintreprinderilor depinde ce ai bifat in vectorul fiscal.

pt firmele fara activitate de la infiintare pana la sfarsitul perioadei de raportare se depune declaratie pe proprie raspundere ( atentie sunt cerinte clare referitoare la informatiile pe care trebuie sa de cuprinda) in loc de bilant.


sa stii ca o firma presupune multa bataie de cap si timp pierdut altfel pierzi si bani !

amenzile sunt din ce in ce mai mari.

recapituland:
  • firma nu este platitoare de TVA , deci nu mai depun decl 300;
  • nu am declarat nici un salariu, deci nu mai depun decl 100;

Daca cheltuielile de de constituire pot fi trecute pe bilant , iar anul viitor voi avea profit, se vor scadea aceste cheltuieli, sau se anuleaza?

Ce incompetenti astia de la ORC, nu mi-au spus nimic de toate astea si i-am intrebat daca mai trebuie sa fac ceva.. m-au intrebat de punct de lucru, le-am zis ca nu deschid si mi-au zis sa revin cand vreau sa deschid punct de lucru.



#10 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 03 November 2007 - 12:30 PM

Declaratia 100 trebuie depusa oricum pe zero(cu impozitul pe profit pe zero).Si cheltuielile de constituire se amortizeaza si vei avea pierdere, nu se anuleaza



#11 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 03 November 2007 - 06:22 PM

Pai cum ati dedus voi ca a depus D 010 (vectorul fiscal), daca nu a fost decat la ORC?!? El nu s-a inregistrat la Fisc, decat doar daca ORC a trimis catre Fisc datele cu toate societatile infiintate!
Sfat: Du-te si cauta un contabil, rapid, ca dai de belele!!!! :smile:



#12 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 03 November 2007 - 07:14 PM

ORC trimite catre admin financiara



#13 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 03 November 2007 - 07:21 PM

de asta nu vroiam sa mai dau bani unui contabil, fiindca sunt sigur ca sunt niste chestii foarte simple ce le pot face si eu.. unde se invata toate chestiile astea despre depunerile declaratiilor, logica depunerilor lor? stie careva un ghid (sau un curs de facultate) pe care l`as putea citi..

multumesc pt raspunsuri..
ma duc luni la finante.. dupa cum am mai spus cei de la ORC sunt niste tembeli, putin le pasa.



#14 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2007 - 07:36 PM

fara suparare :smile: si contabilul are rolul lui.
nu am vreo pasiune ascunsa pentru cei de la ONRC, dar nu era treaba lor sa te informeze asupra a ceea ce trebuie sa faci tu pentru ca societatea sa aiba actele in regula. Am tinut sa precizez acest lucru pentru ca am observat, in mesajele tale, ca le atribui lor vina pentru ceea ce nu ai facut tu. Mai mult decat atat, daca doresti informatii la ONRC, in mare parte informatii juridice, trebuie sa achiti o taxa pentru consultanta. Cam la fel se doreste si pe partea fiscala, de ceva vreme incoace :sad:
Daca ai timp si rabdare studiaza forumul de conta, considera ca ar fi manualul tau de initiere(si nu numai). Mult succes si atentie - fiscul nu te iarta pentru ca nu ai stiut, trebuie sa te informezi in prealabil.
Madalina



#15 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 04 November 2007 - 10:35 AM

Nu e simplu. cauta un contabil, care pentru 2-50 lei lunar te rezolva si nici nu vei primi amenzi. sunt incredibil de mari. merita banii pt. contabil. Pe tigari cat dai?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 09 April 2009 - 09:09 AM




#16 Kaspik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 November 2007 - 05:28 PM

Vezi postareadaniela pirvulescu, la Nov 4 2007, 08:35 AM, a spus:

Nu e simplu. cauta un contabil, care pentru 2-50 lei lunar te rezolva si nici nu vei primi amenzi. sunt incredibil de mari. merita banii pt. contabil. Pe tigari cat dai?

Asta e tariful tau? Lucrezi bine ce sa spun.............

Vezi postareaMusca Ilie, la Nov 3 2007, 08:16 AM, a spus:

Daca cheltuielile de de constituire pot fi trecute pe bilant , iar anul viitor voi avea profit, se vor scadea aceste cheltuieli, sau se anuleaza?

Poti incerca sa-ti amortizezi cheltuielile. Dar conta nu se invata pe forum. Mai incearca.........

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 09 April 2009 - 09:18 AM




#17 Musca Ilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 04 November 2007 - 07:46 PM

madalinab - cand am fost la ONRC sa infiintez firma am beneficiat de servicii de consultanta, de la plata carora am fost scutit fiindca sunt student. DA, trebuiau sa`mi spuna ca trebuie sa merg la finante intrucat eu le-am spus ca nu intentionez sa am activitate cu firma in viitorul apropiat si i-am intrebat daca mai trebuie sa fac ceva.. e cam naspa cand te trezesti acasa cu o amenda si te intrebi de unde a aparut , stiind ca tu te-ai interesat.

daniela parvulescu - am deschis acest post deoarece consider ca pt a depune 2 hartii amarate nu trebuie sa mai apelez si la un contabil. cand voi incepe activitatea si voi avea nevoie de bilanturi, registre de casa, jurnaluri,etc voi apela la serviciile unei persoane speciliazate. si nu fumez, nu vad de unde logica ca daca esti student inseamna ca si fumezi.

AnaB - multumesc pt raspunsuri.

Pentru cei care sunt interesati am gasit un ghid foarte util. i-l puteti descarca de aici : ghidul tanarului inteprinzator



#18 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 04 November 2007 - 08:20 PM

Revin cu o rectificare: Tu nu ai nevoie de contabil, ci de un avocat care sa iti spuna ce anume trebuie sa faci ca sa iti deschizi firma, adica pe unde sa te duci si ce sa faci... Un contabil, vei avea nevoie de-abia dupa aceea, pentru a-ti face declaratiile si sa iti calculeze impozitul, tva si alte alea. Sunt multe la o firma de facut de catre un contabil; daca tu esti unul in curs de devenire iti doresc succes, insa nu vei putea invata contabilitate decat daca stai pe langa un contabil adevarat, sa vezi exact fluxul documentelor si modul de calculare al diverselor taxe si impozite!!!! Daca nu esti de meserie, atunci angajeaza unul si nu mai blama pe altii pentru ceea ce ar fi trebuit tu sa faci... referitor la firma ta!!! Era in interesul tau sa te interesezi sau sa angajezi pe cineva care se pricepe: avocat sau contabil!!! :smile:



#19 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 04 November 2007 - 08:25 PM

Vezi postareaMusca Ilie, la Nov 4 2007, 07:46 PM, a spus:

madalinab - cand am fost la ONRC sa infiintez firma am beneficiat de servicii de consultanta, de la plata carora am fost scutit fiindca sunt student. DA, trebuiau sa`mi spuna ca trebuie sa merg la finante intrucat eu le-am spus ca nu intentionez sa am activitate cu firma in viitorul apropiat si i-am intrebat daca mai trebuie sa fac ceva.. e cam naspa cand te trezesti acasa cu o amenda si te intrebi de unde a aparut , stiind ca tu te-ai interesat.

daniela parvulescu - am deschis acest post deoarece consider ca pt a depune 2 hartii amarate nu trebuie sa mai apelez si la un contabil. cand voi incepe activitatea si voi avea nevoie de bilanturi, registre de casa, jurnaluri,etc voi apela la serviciile unei persoane speciliazate. si nu fumez, nu vad de unde logica ca daca esti student inseamna ca si fumezi.

AnaB - multumesc pt raspunsuri.

Pentru cei care sunt interesati am gasit un ghid foarte util. i-l puteti descarca de aici : ghidul tanarului inteprinzator

Nimeni nu este obligat sa iti spuna nimic... ORC functioneaza pe langa Min. Justitiei, iar Fiscul (ANAF, DGFP) functioneaza in cadrul Min. Finantelor. Fiecare institutie a statului functioneaza dupa legi proprii, iar indrumarea celor care nu stiu o poate face doar un avocat (care se ocupa de infiintari firme) sau un contabil (care a mai participat pana acum, la consultanta in domeniul infiintarii firmelor). E util de stiut ca te poti adresa chiar si unui consultant fiscal (meserie nou infiintata) pentru a te indruma in procesul si etapele infiintarii firmelor. :smile:



#20 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 04 November 2007 - 10:24 PM

Pentru un contabil nu este asa greu sa iti inregistreze chelt de constituire...sa le amortizeze..si iti faca in fiecare luna balanta ..sa iti depuna ceea ce este de depus la admin financiara...dar nimeni nu o va face gratis......Chiar si pt o firma fara activitate se fac toate astea.Imi pare rau ca ai aflat tarziu astea dar sincer iti spun ca cei de ORC chiar nu erau obligati sa iti spuna toate astea........Am vazut firme fara activitate care au platit amenzi peste amenzi tot din cauza faptului ca nu au stiut, dar pt admin fin asta nu este o scuza.Singur nu cred ca vei reusi sa iti faci singur o balanta...un bilant in conditiile in care nu ai facut niciodata contabilitate. Te sfatuiesc sa apelezi cat mai repede la un contabil pt a te ajuta pt ca mai sunt ceva sanse sa nu platesti inca amenzi.

Eu iti doresc mult succes in ceea ce vei face!!!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL