Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
garantie incasata de la clienti - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


garantie incasata de la clienti

11 replies to this topic

#1 Ana Maria Stoica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 21 November 2008 - 03:11 PM

sunt intr-un mare impas si am nevoie de ajutorul vostru.... firma la care lucrez incaseaza o garantie de la clienti, garantie care se restituie la expirarea contractului. Cum societatea presteaza servicii catre populatie utilizam casele de marcat pentru incasarile de servicii. Cum trebuie sa procedem cu inregistrarea in contabilitate a garantiilor pentru ca ele nu reprezinta un venit pentru firma si oricum se returneaza. Mentionez ca societatea este platitoare de TVA si casele de marcat pe care le utilizam nu sunt atat de performante astfel incat sa poata emite BF cu valoare negativa ( nici nu stiu daca chiar exista). Cineva ne-a sugerat sa facem BF la incasare si dispozitie de plata la restituire dar in acest fel TVA-ul este influentat intr-un sens negativ pentru noi.....

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.



#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 21 November 2008 - 04:23 PM

Cred ca se poate incasa garantia in numerar contra unei chitante. Se poate returna cu o dispozitie de plata. Dar sa existe mentionata garantia si in alt act decat chitanta: contract, deviz, chitanta prestari servicii. Sa astepam si alte pareri caci nu sunt sigur de a mea.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 November 2008 - 04:30 PM

As vrea sa-mi spun parerea dar cred ca este nevoie de mai multe detalii. Nu am mai auzit pe nimeni care sa incaseze garantii de la clienti. As vrea sa stiu scopul acestor garantii.
In general stiu ca se retin de catre beneficiar garantii de buna executie nu de prestator. Dar poate nu reusesc eu sa-mi dau seama acum de situatie.



#4 GEA2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 21 November 2008 - 05:33 PM

Sigur ca se incaseaza si garantii de la clienti,in diverse activitati.Daca clientul iti da banii prin cont e simplu :ct 267 si la terminarea contractului ,restitui banii si stingi suma.Poti si cu chitanta,incasand numerar,tot cont 267 si cand expira contractul eu stiu ca se poate face chiar o chitanta cu minus suma de garantie,scriind la explicatie chiar asa:returnare garantie catre client,ca sa ai act la mana.



#5 lady_dahlia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 21 November 2008 - 06:16 PM

Vezi postareaAna Maria Stoica, la Nov 21 2008, 04:11 PM, a spus:

sunt intr-un mare impas si am nevoie de ajutorul vostru.... firma la care lucrez incaseaza o garantie de la clienti, garantie care se restituie la expirarea contractului. Cum societatea presteaza servicii catre populatie utilizam casele de marcat pentru incasarile de servicii. Cum trebuie sa procedem cu inregistrarea in contabilitate a garantiilor pentru ca ele nu reprezinta un venit pentru firma si oricum se returneaza. Mentionez ca societatea este platitoare de TVA si casele de marcat pe care le utilizam nu sunt atat de performante astfel incat sa poata emite BF cu valoare negativa ( nici nu stiu daca chiar exista). Cineva ne-a sugerat sa facem BF la incasare si dispozitie de plata la restituire dar in acest fel TVA-ul este influentat intr-un sens negativ pentru noi.....

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Eu am creat un analitic al lui 462, denumit "garantii diverse", unde introduc toate aceste garantii de la clienti. Cand incasez garantia, ii emit factura, colectez TVA..si la inapoierea garantiei, stornez factura (trec in contul de venit si in cel de TVA suma in rosu) si ii restitui banii prin banca sau cu dispozitie de plata catre casierie. Chiar daca folositi casa de marcat, nu se poate sa nu existe facturi in firma. In loc de chitanta, vei folosi bonul de la casa de marcat.



#6 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 22 November 2008 - 12:42 AM

serios,stimati colegi(colege), dati un exemplu concret: cand incasati voi garantii de la clienti? ca derutam lumea pe aici,cu fel si fel de presupuneri,fara nimic concret.
Poate ne mai luminam si noi,ca eu personal asa ceva inca nu am intalnit. De garantii de buna executie acordate de furnizor(executant) clientului si care se restituire de catre acesta la incheierea contractului,sau avansuri incasate de la clienti,am auzit cu totii, dar de garantii pe care sa le achite clientul(beneficiarul),sincer,nu stiu nimic.
De aceea va rog sa dati exemple concrete,pe activitati care ar putea genera asa ceva. :thumbup:



#7 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 22 November 2008 - 10:36 AM

De exemplu, daca ma duc la Praktiker si inchirirez un utilaj (betoniere, schela, bormasina.... etc), trebuie sa achit o garantie, care mi se restituie cand dau inapoi produsul ....
Nu te certa niciodata cu un idiot: te aduce la nivelul lui, apoi te bate cu experienta !



#8 iuli73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 22 November 2008 - 11:17 AM

Firmele care inchiriaza masini la persoane fizice,juridice,iti opresc o garantie automat cand iti dau cheile de la masina,la fel cel care inchiriaza spatii comerciale ii opreste clientului o garantie,in general la prestari servicii



#9 Ana Maria Stoica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 November 2008 - 07:31 PM

Multumesc tuturor pentu raspuns! Scuze daca nu am fost destul de clara! Activitatea firmei este de inchirieri masini si atunci cand predam masina clientului solicitam si o garantie care se restituie la terminarea contractului.

Cea mai corecta solutie este cea care utilizeaza factura desi este destul de greu pentru noi pentru ca, in principal, activitatea nu se desfasoara la punctul de lucru ci acolo unde doreste clientul ( ceea ce presupune ca un agent trebuie sa aiba casa de marcat sau POS-ul, facturierul etc)

Solutia cu chitanta nu este viabila ( acesta a fost comentariul primit la un control al garzii financiare)



#10 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 23 November 2008 - 10:26 PM

Viabila este factura + chitanta in schimbul garantiei incasate;orice firma trebuie sa aiba si un facturier, chiar daca are activitate en-detail.
Banii incasati se varsa in casa, conform chitantier agent.

Aceasta postare a fost editata de BIBI: 23 November 2008 - 10:27 PM




#11 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 24 November 2008 - 01:08 PM

Vezi postarealady_dahlia, la Nov 21 2008, 06:16 PM, a spus:

Eu am creat un analitic al lui 462, denumit "garantii diverse", unde introduc toate aceste garantii de la clienti. Cand incasez garantia, ii emit factura, colectez TVA..si la inapoierea garantiei, stornez factura (trec in contul de venit si in cel de TVA suma in rosu).

Cu o corectie la emiterea facturii. Daca se aplica si in acest caz.
Eu personal ma confrunt cu problema garantiilor la lucrari de constructii, unde se retine garantie din serviciile prestate, deci facturez garantia cu minus. In acest caz, la garantie nu se aplica TVA. Fac procedura asta in baza unui punct de vedere primit de la Finante. (Desigur, in acest caz baza ar scadea, asa ca s-ar fi incasat TVA mai putin daca aplicam si la garantie. S-ar putea ca in cazul in care e vorba de incasari, finantele sa gandeasca totusi invers). Cei care mai emit facturi pentru garantii incasate cum fac, aplica TVA sau nu?



#12 Ana Maria Stoica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 24 November 2008 - 05:30 PM

Din cate stiu eu nu exista nici o lege care sa explice cum trebuie sa procedem pentru garantiile incasate de la clienti ( atentie altele decat cele din constructii).

Si atata timp cat nu exista nici o referire cred ca aceste sume incasate de la clienti sunt purtatoare de TVA.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL