Multumesc.
contract de management
#1
Postat 12 November 2007 - 02:31 PM
Multumesc.
#2
Postat 12 November 2007 - 04:12 PM
#3
Postat 12 November 2007 - 04:26 PM
#4
Postat 28 November 2007 - 10:38 PM
cazul: un SRL doreste sa angajeze un director cu un contract de management (asta este decizia actionarilor, nu o comentam)
contractul se semneaza intre parti
mai departe?
1) CAS am descoperit in legea pensiilor ca titularul contractului de management trebuie sa se inscrie la CAS si sa plateasca 9,5% + 19,5% adica 29%.
Inscrierea se face pe baza unei declaratii impreuna cu copie CI + copie contract management.
Lunar trebuie sa declare si sa plateasca (el) 29% CAS.
Sursa: www.cnpas.org
2) cum ramane cu contributia la sanatate, la somaj, impozitul pe venit?
unde si cum mai trebuie inregistrat acest contract?
Are cineva experienta in domeniu?
Multumesc.
#5
Postat 11 January 2008 - 10:28 AM
Am postat intrebari despre acest subiect si nimeni nu a stiut sa-mi dea o solutie la problema mea, asa ca revin:
- sunt in situatia ingrata de a avea contract de management pe perioada apr - oct 2007,
- dupa ce am semnat contractul cu angajatorul, care a adunat ceva informatii (?!?) despre acest contract, am incercat inregistrarea lui la Finante, adica inregistrarea mea ca si persoana fizica independenta, cu declaratia 020 si SURPRIZA!!! - mi s-a raspuns ca nu pot fi PFI decat persoanele care sunt angajati de o persoana fizica ca bona sau menajera,
- am incercat inregistrarea ca persoana care exercita activitati independente, cu declaratia 070 si mi s-a raspuns ca eu fiind inginer nu pot exercita activitati independente (numai notarii, medicii, etc).
De atunci, si eu si angajatorul am incercat sa gasim o cale de inregistrare a acestui contract si nu am reusit, asa ca pana la urma am incheiat CIM.
In concluzie, am un contract neinregistrat nicaieri, la care angajatorul a platit impozit, dar nefiind inregistrat nu am restul taxelor platite.
Pt ca oricum trebuie sa fac declaratia de venit pe anul 2007, va rog sa ma ajutati cu o solutie de intrare in legalitate.
#6
Postat 21 July 2008 - 03:03 PM
si cu vechimea in munca cum ramane? pt. ca la acest contract se platesc absolut toate taxele ca la un CIM...
Banuiesc totusi ca un contract de management / administrare se apropie mai mult de un contract civil decat de un contract de munca.
Nu sunt sigur daca sociatatea plateste acelasi impozit ca in cazul unui angajat. Iar manager-ul va plati impozitul pe venit ca si persoana fizica, si optional, alte impozite gen CAS, ASS, etc..
Nu sunt 100% sigur si chiar as dori niste informatii suplimentare privind contractul de management si impozitele obligatorii platite de catre SC si/sau manager-ul contractat.
Cu stima,
#7
Postat 08 August 2008 - 10:30 AM
Este prima data cand postez pe acest forum si nu stiu daca am ales bine topicul, dar sper sa primesc totusi un raspuns la o problema urgenta:
O S.C. mi-a propus sa-i tin contabilitatea, dar nu pe baza de contract de munca inregsitrat la ITM, ci pe baza de contract de Management finaciar contabil. (asa doreste administratorul)
Acum dilema este: eu sunt economist cu studii superioare si conform legii pot semna bilanturi pe baza de contract de munca pt postul de contabil sef sau director economic, dar in baza acestui contract, neinregistrat la ITM, pot semna bilanturile?
Precizez ca nu sunt expert contabil si nici contabil autorizat, am terminat ASE-ul si am facut niste cursuri de contabilitate acreditate.
Multumesc si astept cat mai urgent un raspuns, pentru ca pana diseara trebuie sa dau un raspuns.
Aceasta postare a fost editata de Madelaine: 08 August 2008 - 10:37 AM
#8
Postat 08 August 2008 - 10:41 AM
#9
Postat 08 August 2008 - 11:07 AM
Daca ar exista si un contract de munca pt 2 ore cu functia de contabil sef care sa-l dubleze pe cel de management, nu ar fi ok?
Precizez ca nu vreau sa comit vreo ilegalitate, dar nici la banii propusi de angajator nu vreau sa renunt.
#10
Postat 08 August 2008 - 11:19 AM
Un contract asemanator am si eu cu firma cu care colaborez.Cand a fost vb de semnarea bilantului am mers la un expert contabil
am achitat o taxa si mi-a semnat si stampilat bilantul.
#11
Postat 08 August 2008 - 11:31 AM
Eu am un expert contabil care ar fi dispus sa semneze pe bilanturile mele, dar intre acest expert si firma pe bilantul careia semneaza nu trebuie sa existe vreun contract ceva?
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 08 August 2008 - 12:28 PM
#12
Postat 08 August 2008 - 01:56 PM
totul a fost ok
Accepta slujba,mai ales ca zici ca-i bine platita
Apropos,ai idee cat se cere pt o conta de firma mica?
#13
Postat 08 August 2008 - 03:27 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 10:15 AM
citare mesaj anterior
#14
Postat 20 September 2008 - 09:32 AM
s-a lamurit cineva cu privire la contractul de management? ce plateste si ce declara angajatorul dar si ce plateste si declara managerul? eu sunt in ceata
#15
Postat 21 September 2008 - 06:37 PM
Vad ca sunt aici multe intrebari fara raspuns, va mai adaug si eu una, care sper sa nu ramana fara raspuns :wink: :
o persoana din SUA, cu NIF, dar fara drept de munca in Ro, are contract de management, i se retine sanatate si impozit, in decl 100 se raporteaza impozit pe venituri din salarii si la sfarsit de an se face fisa fiscala 2. La Administratia financiara au spus (verbal) ca e ok, dar ma tot gandesc ministerul muncii sa nu aiba de comentat, as vrea sa fie totul ok.
Va multumesc!
#16
Postat 06 November 2008 - 08:41 PM
Eu lucrez cu contracte de management! Contractele de management le-am facut pe suma bruta, eu le achit banii integral si plata impozitului la stat ( 16% ) sta in sarcina lor. Daca le-as fi facut conventii ar fi trebuit sa le platesc eu impozitul si contributia de sanatate, am inteles, drept pentru care am facut contracte de management pe suma bruta, eu ma scad cu banii dati din casa, iar ei trebuie sa-si declare contractele la fisc si sa plateasca, cel tarziu in mai 2009, cei 16%, impozit pe profit!Iar daca vor asigurari sociale isi pot face contract in nume propriu, atat de sanatate cat si pt pensie.
Daca gresesc, va rog sa imi spuneti!
#17
Postat 06 November 2008 - 11:16 PM
Singurul venit neimpozitat la sursa, in cadrul unui contact, este cel platit catre o persoana fizica autorizata.
#18
Postat 11 January 2009 - 09:18 PM
Am incheiat cu o parte din salariati contract de management in septembrie anul trecut. A ramas la firma un exemplar si unul la manager.
Ce pateste managerul daca nu si-a inregistrat acest contract la fisc? Dar firma care a incheiat contractul?
Daca nu are stampila fiscului ca fiind luat in evidenta, acest contract de management este deductibil pentru firma?
Incepand cu 1 ianuarie 2009 trebuie refacut?
Mentionez ca in septembrie a fost facut cu valabilitate de 1 an, insa nici un titular de contract nu l-a inregistrat nicaieri. sumele acordate prin acest contract sunt modice , intre 100 ron si 1000 ron. doua contracte sunt mai mari, cele pentru directorii de vanzari.
Societatea trebuie sa intocmeasca declaratia 205 pana pe 30.06.09, pentru acestia?
Multumesc de raspuns anticipat.
#19
Postat 06 August 2009 - 02:03 PM
- Doar impozitul pe venit?
In decl. 100 este pe randul 12- Imp pe venit contracte/conventii civile?
Va multumesc!
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 06 August 2009 - 08:57 PM
#20
Postat 07 April 2010 - 11:01 AM
ulterior persoana fizica s-a inregistrat ca Persoana Fizica Autorizata (PFA)
Juristul nu vrea sa faca act aditional cu PFA in loc de PF la contractul initial
SRL-ul va fi facturat de PFA
Intrebare: e valabil contractul si pot considera factura cheltuiala deductibila ?( cf cod Fiscal trebuie justificata necesitatea si sa existe un contract)
Ce argumente sa-i aduc juristului sa schimbe partile contractului ?
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi