robertantal, la Apr 2 2007, 12:36 PM, a spus:
noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10
#101
Postat 02 April 2007 - 11:48 AM
#102
Postat 02 April 2007 - 12:53 PM
EXTRAS DIN
ORDONANłĂ Nr. 65 *)
din 19 august 1994
privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati
Cuprinde toate modificările aduse actului oficial, inclusiv cele prevăzute în:
O.G. Nr. 17/31.01.2007 Publicată în M.Of. Nr. 84/02.02.2007 (ce e cu verde)
Cap. I
Calitatea de expert contabil si contabil autorizat
Art. 2 -(1) Expertul contabil este persoana care a dobândit această calitate în conditiile prezentei ordonante si are competenta profesională de a organiza si conduce contabilitatea, de a supraveghea gestiunea societatilor comerciale, de a întocmi situatiile financiare si de a efectua expertize contabile.
(2) Asupra constatărilor, concluziilor, opiniilor si recomandărilor sale, expertul contabil întocmeste raport.
(4) Contabilul autorizat este persoana care a dobândit această calitate în conditiile prezentei ordonante si are competenta de a tine contabilitatea si de a pregăti lucrările în vederea întocmirii situatiilor financiare.
Cap. II
Exercitarea profesiei de expert contabil si de contabil autorizat
Sectiunea I
Expertul contabil
Art. 6 - Expertul contabil poate executa pentru persoanele fizice si juridice următoarele lucrări:
a) tine sau supraveghează contabilitatea si întocmeste sau verifică si semnează situatiile financiare;
e) execută alte lucrări cu caracter financiar-contabil, de organizare administrativă si informatică;
h) efectuează pentru persoane fizice si juridice servicii profesionale care presupun cunostinte de contabilitate.
Art. 7 - Expertii contabili pot să-si exercite profesia individual ori se pot constitui în societati comerciale potrivit legii.
Sectiunea a II-a
Contabilul autorizat
Art. 9 - Contabilul autorizat poate executa pentru persoanele fizice si juridice următoarele lucrări:
a) tine contabilitatea operatiunilor economico-financiare prevăzute în contract;
b) pregăteste lucrările în vederea elaborării situatiilor financiare;
Art. 10 - Contabilii autorizati pot să-si exercite profesia individual ori în societati comerciale.
EXTRAS DIN
Legea contabilitaTii Republicata *
Nr. 82 din 24 decembrie 1991
Publicata în: Monitorul Oficial Nr. 48 din 14 ianuarie 2005
Cap. II
Organizarea si conducerea contabilitatii
(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii în domeniul contabilitatii, încheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate în conditiile Ordonantei Guvernului nr.65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, cu modificarile si completarile ulterioare, care raspund, potrivit legii.
(4) La persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizata în compartimente distincte, care nu au personal calificat încadrat, potrivit legii, sau contracte de prestări de servicii în domeniul contabilitatii, încheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate în condiniile Ordonantei Guvernului nr. 65/1994.............
cum vi se pare acum?
intrebare: se poate tine contabilitatea primara si altfel decat cele expuse mai sus? (si eu vreau sa ma lamuresc )
#103
Postat 02 April 2007 - 01:58 PM
- Inscrierea in CECCAR a societatii comerciale.
Cunoscand ca, potrivit Legii nr. 31/1990, personalitatea juridica se obtine dupa inregistrarea societatii comerciale la registrul comertului si, intrucat contractul si statutul societatii comerciale nu pot avea ca obiect de activitate decat activitatile prevazute de OG 65/1994 cu modificarile ulterioare, indeplinirea acestei conditii se va efectua in doua etape:1. Prezentarea la consiliul filialei a actului de constituire al societatii comerciale pentru avizare, inainte de autentificare la notarul public; aceasta cerinta este motivata de dreptul consiliului filialei de a cere modificarile necesare in proiectul de act constitutiv (de ex.: denumirea, structura capitalului, calitatea asociatilor /actionarilor etc.);
2. Depunerea la dosar a dovezii de inregistrare la registrul comertului, respectiv:
- copii in doua exemplare de pe actul de constituire, hotararea judecatorului delegat privind inmatricularea, certificatul de inmatriculare, acte aditionale si certificatul de inregistrare al mentiunilor (daca este cazul), copia carnetului de expert contabil/contabil autorizat cu viza de exercitare a profesiei pe anul in curs.
Conditii ce trebuiesc indeplinite la intocmirea actului de constituire:
A. Denumirea sociala.
Denumirea sociala trebuie sa fie conforma cu obiectul societatii comerciale de expertiza contabila sau de contabilitate. Se va evita referinta la nume de persoane exterioare societatii comerciale, numele unor membri ai societatii comerciale care-si angajeaza raspunderea lor alaturi de cea a societatii comerciale. Denumirea nu trebuie sa faca referinta la un sector economic anume, ceea ce ar facilita racolarea de clientela. Este, de asemenea, interzisa orice mentiune susceptibila sa creeze confuzie in legatura cu exercitarea altei activitati (ex. consultatii juridice), sau sa induca publicul in eroare in ceea ce priveste independenta societatii comerciale fata de clientii sai sau asupra naturii lucrarilor pe care ea este in drept sa le execute.
B. Obiect de activitate, capital social, asociati, consiliul de administratie
Conform Art. 8 din OG 65/1994 Societatile comerciale de expertiza contabila trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii :
a)sa aiba ca obiect de activitate exercitarea profesiei de expert contabil ;
b)majoritatea actionarilor sau asociatilor sa fie experti contabili si sa detina majoritatea actiunilor sau a partilor sociale ;
c)consiliul de administratie al societatii comerciale sa fie ales in majoritate dintre actionarii sau asociatii experti contabili ;
d)actiunile sa fie nominative si orice nou asociat sau actionar sa fie admis de adunarea generala.
Conform art 142 din Regulamentul de Organizare si Functionare al CECCAR republicat in M.O nr.153 din 28.03.2001 lucrările ce se pot executa, fără a fi limitative, de către experții contabili, în cazul contractelor de prestări de servicii, sunt:
a)ținerea sau supravegherea contabilității și întocmirea bilanțului contabil;
- acordarea asistenței privind organizarea și ținerea contabilității, inclusiv în cazul sistemelor informatice;
- elaborarea și punerea în aplicare de: procedee contabile; planul de conturi adaptat unității; contabilitatea de gestiune, tabloul de bord, control de gestiune și control prin buget, în baza și cu respectarea normelor generale;
b)efectuarea de analize economico-financiare, ca:
- analiza structurilor financiare;
- analiza gestiunii financiare și a rentabilității capitalului investit;
- tehnici de analiză și de gestiune a fondului de rulment;
- sisteme de credit-leasing, factoring etc.;
- determinarea situațiilor financiare și de gestiune prin rapoarte procentuale;
- elaborarea de tablouri de finanțare și planuri de trezorerie;
- elaborarea de tablouri de utilizări și resurse;
- asistența în prevenirea și înlăturarea dificultăților unității;
c)efectuarea de audit financiar-contabil, ca:
- diagnostic financiar - creșterea, rentabilitatea, echilibrul și riscurile financiare;
- audit intern - organizarea sau controlul regularității și sincerității sistemului;
- studii, asistență pentru realizarea de investiții financiare;
- audit și certificarea bilanțului contabil;
d)efectuarea de evaluări patrimoniale, ca:
- evaluări de bunuri și active patrimoniale;
- evaluări de întreprinderi și de valori mobiliare, pentru vânzări, succesiuni, partaje, donații sau la cererea celor interesați;
- evaluări de elemente intangibile;
e)efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoane fizice ori juridice în condițiile prevăzute de lege, ca:
- expertize amiabile (la cerere);
- expertize contabil-judiciare;
- arbitraje în cauze civile;
- expertize de gestiune;
f)executarea de lucrări cu caracter financiar-contabil, ca:
- întocmirea de situații periodice;
- consolidarea conturilor și bilanțului;
- întocmirea de planuri de finanțare pe termen mediu și lung;
g)executarea de lucrări cu caracter fiscal, ca:
- studii și consultații pe probleme de ordin fiscal;
- participarea la întocmirea și depunerea declarațiilor fiscale;
- asistență în probleme de T.V.A. și impozite;
- fiscalitate imobiliară;
- asistență în aplicarea tarifului vamal;
- asistarea contribuabilului cu ocazia verificărilor;
h)efectuarea de lucrări de organizare administrativă și informatică, cum ar fi:
- organigrame, structuri, definiri de funcții;
- legături între servicii, circulația documentelor și informațiilor;
- mecanizarea și automatizarea prelucrării informațiilor, alegerea echipamentelor;
- analiza și organizarea fluxului informațional;
- alegerea softurilor necesare;
- formarea profesională continuă;
- contribuții la protecția patrimoniului unității;
i)îndeplinirea atribuțiilor prevăzute în mandatul de cenzor la societățile comerciale, conform prevederilor legale;
j)îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de lege în procedurile de reorganizare judiciară și faliment.
Aceste servicii corespund urmatoarei clasificatii CAEN
Domeniul principal de activitate: Activitati juridice, contabilitate si revizie contabila, consultatii referitoare la impunere; activitati de studii si sondaj, consultatii pentru afaceri si management – Cod CAEN 741
Activitate principala – Activitati de contabilitate, revizie contabila, consultatii in domeniul fiscal- Cod CAEN 7412
Activitate secundara: -
- Activitati de consultanta pentru afaceri si management – Cod CAEN 7414.
- Alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor – COD CAEN 7487
- Alte activitati legate de informatica – COD CAEN 7260.
Conform art. 143 din Regulamentul de Organizare si Functionare al CECCAR republicat in M.O nr.153 din 28.03.2001 lucrările ce se pot executa de către contabilii autorizați în cadrul contractelor de prestări de servicii, individual sau prin societăți comerciale, sunt:
- ținerea contabilității financiare și de gestiune;
- întocmirea bilanțului contabil;
- verificarea și certificarea bilanțului contabil, numai de către contabili autorizați având studii superioare;
- îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de cenzorii numiți în societățile comerciale, numai de contabili autorizați cu studii superioare.
Aceste servicii corespund codului CAEN 7412. Contabilii autorizati cu studii superioare pot introduce si codul CAEN 7414.
Aceasta postare a fost editata de robertantal: 02 April 2007 - 02:03 PM
#104
Postat 02 April 2007 - 02:28 PM
Raspunsul a venit in "doua etape":
- prima etapa: "va rog sa va adresati registrului comertului"
- a doua etapa: " puteti tine evidenta primara pe societate, intrucat aceasta inseamna: intocmirea de facturi, chitante, niruri, bonuri de consum, registru de casa, note de predare, fise de magazie, fisa mijlocului fix, centralizatoare diverse si altele ca acestea, fara avizul nostru. Ca sa puteti, insa, sa intocmiti balanta care presupune intocmirea notelor contabile (introducerea articolelor contabile in softul de conta), va trebuie avizul nostru, inainte de a va duce cu actele la reg com. Acestea (jurnalele: notele contabile, reg jurnal si balanta), sunt lucrarile premergatoare intocmirii bilantului".
in loc de concluzii: ca sa nu mai vorbim de declaratiile fiscale
no coment, until............
#105
Postat 02 April 2007 - 02:43 PM
robertantal, la Apr 2 2007, 03:28 PM, a spus:
Nu se pot infiinta societati de contabilitate decat de membri ceccar sau actionariat ceccar( minim 51%) doar de prelucrari date dar asta nu inseamna ca se poate "organiza si conduce contabilitatea"
cat despre contractele de munca la Brasov se primesc contracte de munca cu 1ora/ saptamana :D Noul Cod al muncii nu mai impune minim de ore/zi. De fapt nu mai exista nicio restrictie.
Conditiile ar fi urmatoarele:
Art. 102 (1) Contractul individual de muncă cu timp parțial cuprinde, în afara elementelor prevăzute la art. 17 alin. (2), următoarele:
a) durata muncii și repartizarea programului de lucru;
b) condițiile în care se poate modifica programul de lucru;
c) interdicția de a efectua ore suplimentare, cu excepția cazurilor de forță majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecințelor acestora.
(2) În situația în care într-un contract individual de muncă cu timp parțial nu sunt precizate elementele prevăzute la alin. (1), contractul se consideră a fi încheiat pentru normă întreagă.
Va doresc succes!
#106
Postat 02 April 2007 - 04:33 PM
robertantal, la Apr 2 2007, 03:28 PM, a spus:
Raspunsul a venit in "doua etape":
- prima etapa: "va rog sa va adresati registrului comertului"
- a doua etapa: " puteti tine evidenta primara pe societate, intrucat aceasta inseamna: intocmirea de facturi, chitante, niruri, bonuri de consum, registru de casa, note de predare, fise de magazie, fisa mijlocului fix, centralizatoare diverse si altele ca acestea, fara avizul nostru. Ca sa puteti, insa, sa intocmiti balanta care presupune intocmirea notelor contabile (introducerea articolelor contabile in softul de conta), va trebuie avizul nostru, inainte de a va duce cu actele la reg com. Acestea (jurnalele: notele contabile, reg jurnal si balanta), sunt lucrarile premergatoare intocmirii bilantului".
in loc de concluzii: ca sa nu mai vorbim de declaratiile fiscale
no coment, until............
Din punctul meu de vedere, in contextul desfasurarii unei activitati contabile intr-o firma in zilele noastre, nu mai inseamna numai intocmit toate cele enumerate mai sus...Eu cred ca, contabilitate primara inseamna sa introduci acte si facturi pana "vezi stele" (pe langa faptul ca mai si intocmesti destule), si de regula mai toate programele de contabilitate iti genereaza notele contabile in urma introducerii acestor acte...si implicit balanta...iar atat timp cat fooaaarteeee multe firme functioneaza in felul acesta iar garda financiara si fiscul nu au obiectii, inseamna ca..e ok...
Daca contabilitatea primara ar insemna doar sa intocmesti toate aceste acte asta ar insemna ca toate documentele ar trebui introduse/inregistrate de contabilii autorizati sau contabilii sefi, pentru ca practic, abia introducerea actelor inseamna generarea articolelor contabile/notelor contabile...sau inteleg eu gresit??? Nu vreau sa par needucata, dar poate un contabil autorizat sau un contabil sef sa ne spuna ca el sta si introduce toate actele pentru ca aceasta operatiune genereaza notele contabile??? Ma indoiesc....Eu sunt economist si nu am functie de conducere desi am atributiile aferente...iar uneori introduc hartii de nu mai vad bine...si ma cam indoiesc ca toti cei cu functii de conducere/contabili autorizati, fac asta intr-o firma...de obicei ei verifica , mai corecteaza daca e cazul sau indica subalternului ce mai trebuie sa corecteze...sa fim seriosi!!
Si apoi, daca totul s-ar face cum scrie la carte, asta ar insemna ca nir-ul il face gestionarul, registrul de casa in face casierul, nota de predare o face cel din sectorul productiv, de obicei factura si chitanta le face agentul de vanzari sau vanzatorul, fisa de magazie si bonul de consum le face tot gestionarul, si cel care se ocupa de conta primara ce mai face...centralizatoare diverse??
#107
Postat 02 April 2007 - 05:09 PM
eu ma refeream la faptul ca multi economisti isi fac firme de conta fara sa fie experti sau autorizati. despre aceste firme si activitati vorbesc eu. Citeste mai sus, si pastreaza-ti energia pt alte lucruri. nu faceam referire in subiect la ceea ce spui tu.
Asta incercam sa lamurim aici si acum: o alta abordare a acestei activitati. no offence, please
#108
Postat 03 April 2007 - 07:39 AM
#109
Postat 03 April 2007 - 07:59 AM
Aceasta postare a fost editata de ionut.20: 03 April 2007 - 08:06 AM
#110
Postat 03 April 2007 - 10:35 AM
robertantal, la Apr 2 2007, 03:28 PM, a spus:
Raspunsul a venit in "doua etape":
- prima etapa: "va rog sa va adresati registrului comertului"
- a doua etapa: " puteti tine evidenta primara pe societate, intrucat aceasta inseamna: intocmirea de facturi, chitante, niruri, bonuri de consum, registru de casa, note de predare, fise de magazie, fisa mijlocului fix, centralizatoare diverse si altele ca acestea, fara avizul nostru. Ca sa puteti, insa, sa intocmiti balanta care presupune intocmirea notelor contabile (introducerea articolelor contabile in softul de conta), va trebuie avizul nostru, inainte de a va duce cu actele la reg com. Acestea (jurnalele: notele contabile, reg jurnal si balanta), sunt lucrarile premergatoare intocmirii bilantului".
in loc de concluzii: ca sa nu mai vorbim de declaratiile fiscale
no coment, until............
#111
Postat 03 April 2007 - 05:00 PM
Vad ca aici sunt multe contradictii. Mai vad ca sunt multi economisti care ar agrea situatia cu angajarea cu contract partial de munca cu 2 ore (sper sa se poata si pe 1 ora in viitor) . Ramane problema cu factura emisa clientilor ( vor si ei macar sa-si deduca cheltuiala aia). M-am invartit si eu aici in Oradea am intrebat la CAM. Comert, CECCAR , firma specializata in infiintari de societati si din toate partile mi-au zis ca nu e OK cu , contabilitatea primara trecuta la cod caen 7412 .
Cred ca pana la urma eu , pe langa contractul de 2 ore , o sa-mi trec pe firma pana la examenul de aptitudini , ca sa poata clientii deduce cheltuiala si tva-ul , un alt cod caen . EX servicii informatice :
cod CAEN 7230 - Prelucrarea informatica a datelor
Aceasta clasa include:
- activitati legate de bazele de date:
• furnizarea de date intr-o anumita ordine, prin metode de cautare on-line sau acces direct pentru utilizatori;
- prelucrarea datelor folosind, fie programele proprii, fie ale clientului:
• prelucrarea completa a datelor, servicii de introducere de date (data entry), scanarea documentelor etc.;
- gestiunea si exploatarea curenta a datelor care apartin clientilor;
- administrarea de pagini web.
sau
cod CAEN 7260 - Alte activitati legate de informatica
Aceasta clasa include:
- alte activitati de informatica, neclasificate in alta parte, de exemplu: serviciile de pregatire a datelor.
In fond, parerea mea personala este ca e mai bine sa facturezi prest serv informatice decat conta primara ( nu i-ti asumi raspunderea si pt conta primara, si nu intri in conflict cu CECAR.)
Voi ce parere aveti?
#112
Postat 03 April 2007 - 05:03 PM
ionut.20, la Apr 3 2007, 07:59 AM, a spus:
Am cautat un punct (.) in "poliloghia" pe care ai scris-o, dar n-am gasit. In afara faptului ca vrei sa fii RAU, poti fi si COERENT?
#113
Postat 04 April 2007 - 09:58 AM
lyv, la Apr 3 2007, 06:00 PM, a spus:
Aceasta clasa include:
- activitati legate de bazele de date:
• furnizarea de date intr-o anumita ordine, prin metode de cautare on-line sau acces direct pentru utilizatori;
- prelucrarea datelor folosind, fie programele proprii, fie ale clientului:
• prelucrarea completa a datelor, servicii de introducere de date (data entry), scanarea documentelor etc.;
- gestiunea si exploatarea curenta a datelor care apartin clientilor;
- administrarea de pagini web.
sau
cod CAEN 7260 - Alte activitati legate de informatica
Aceasta clasa include:
- alte activitati de informatica, neclasificate in alta parte, de exemplu: serviciile de pregatire a datelor.
In fond, parerea mea personala este ca e mai bine sa facturezi prest serv informatice decat conta primara ( nu i-ti asumi raspunderea si pt conta primara, si nu intri in conflict cu CECAR.)
Voi ce parere aveti?
Cred ca e o varianta buna si pentru noi cei mici care suntem la inceput de drum. E destul de greu sa te descurci mai ales daca nu ai vechime si autorizare. Iar atunci cand vrei sa lucrezi cu cineva si-ti cere factura l-ai pierdut din start.............
Chiar ma gandesc la varianta ta ca la una de luat in seama. In mod normal nu ar trebui sa apara probleme.
#114
Postat 04 April 2007 - 10:47 AM
Aceasta postare a fost editata de ionut.20: 04 April 2007 - 10:48 AM
#115
Postat 05 April 2007 - 01:10 AM
In alta ordine de idei,deschide putin Dex-ul si cauta acolo ce inseamna "a iscodi".
Si daca tot veni vorba,nu Lexus a aratat unui forum intreg ca tu nu te-ai facut inteles,ci tu insuti ai facut asta,pentru ca toti cititorii acestui topic au vazut ce ai scris,dar nu toti s-au grabit sa-ti raspunda.
Sunt multi membri seniori pe aici,din pacate nu toti sunt "seniori" cu adevarat,ci doar pentru ca au multe interventii de genul interventiei tale,sau,mai rau,interventii fara nici un subiect,dar care fiind multe la numar,ii ajuta sa devina "seniori". Lexus este chiar moderator,daca nu ai observat,deci chiar are tot dreptul sa modereze conflictele si sa-si dea cu pararea.
Asa ca,fara suparare,mai plimba-te pe aici si mai invata,ca nu strica.
#116
Postat 05 April 2007 - 01:36 PM
#117
Postat 13 April 2007 - 03:58 PM
S-a publicat in Mof?
#118
Postat 15 April 2007 - 11:16 AM
irina petcu, la Apr 13 2007, 01:58 PM, a spus:
S-a publicat in Mof?
#119
Postat 15 April 2007 - 11:36 AM
20.03.2007 prezentare în Biroul Permanent al Senatului; Lege organica: Senatul este prima Camera sesizata; proiectul se înregistreaza cu nr.L219
20.03.2007 trimis pentru raport la: Comisia pentru buget, finanțe și bănci termen depunere raport: 04-04-2007
04.04.2007 primire raport (nr.456) favorabil de la: Comisia pentru buget, finanțe și bănci.
... o sa vedem ce mai urmeaza ...
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.pr...1&idp=12242
#120
Postat 15 April 2007 - 02:28 PM
marian.apetre, la Apr 15 2007, 12:36 PM, a spus:
20.03.2007 prezentare în Biroul Permanent al Senatului; Lege organica: Senatul este prima Camera sesizata; proiectul se înregistreaza cu nr.L219
20.03.2007 trimis pentru raport la: Comisia pentru buget, finanțe și bănci termen depunere raport: 04-04-2007
04.04.2007 primire raport (nr.456) favorabil de la: Comisia pentru buget, finanțe și bănci.
... o sa vedem ce mai urmeaza ...
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.pr...1&idp=12242
Mersi... Sa vedem ce mai urmeaza...
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Outstanding ĐĄasual Dating - True Females |
Probleme tehnice, sugestii, reclamatii | Emil Daer |
|
||
[Optimal ĐĄasual Dating Verified Maidens] |
Probleme tehnice, sugestii, reclamatii | zeddan |
|
||
[Optimal ĐĄasual Dating True Females] |
Probleme tehnice, sugestii, reclamatii | ANYN |
|
||
Outstanding ĐĄasual Dating - Authentic Damsels |
Probleme tehnice, sugestii, reclamatii | zeddan |
|
||
Intrarea/ieșirea în/din sistemul TVA la încasare în anul 2023 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi