Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA combustibil - in Europa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


TVA combustibil - in Europa

  • Nu puteti replica pe acest topic
No replies to this topic

#1 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2007 - 02:06 PM

Am primit un articol ce mi s-a parut interesant. L-am preluat de pe e-actual.ro, dar se pare ca a fost publicat in revista capital(sper sa nu fi postat gresit, dar nu am gasit un loc mai potrivit):

TVA devine arma în lupta cu poluarea
Fiscul descurajeaza achizitia si circulatia autovehiculelor europene. Mai multe tari europene se folosesc de TVA pentru a reduce poluarea produsa de masini. Restrictiile variaza de la interzicerea deducerii taxei la impunerea de plafoane de deducere, în functie de emisii.

Ce faci când ai o firma si vrei sa scoti bani din casa sau din conturi? Unul dintre cele mai frecvente raspunsuri pe care ti l-ar da micii întreprinzatori este ca te uiti în torpedo dupa un bon de benzina. Daca nu-l ai, poti sa-ti întrebi prietenii.

În contabilitatea firmelor au intrat, pe lânga benzina consumata la transportul marfurilor sau cea arsa de agentii de vânzari, si carburantii folositi de angajati de acasa pâna la birou, pentru drumurile facute în interes personal de salariati sau familiile lor si chiar bonurile de benzina ale cunostintelor patronilor. Totul este posibil din cauza ca, în România, legea nu impune nicio restrictie: se poate deconta oricât.


Restrictii dupa combustibil în Franta

Alte tari au descurajat achizitia de masini si combustibili, cu scopul declarat de a reduce poluarea, impunând restrictii în ceea ce priveste dreptul de a deduce TVA. Doua exemple cu traditie sunt Anglia si Franta. Restrictiile variaza de la interzicerea totala a deducerilor pâna la impunerea unor plafoane privind sumele maxime ce pot fi deduse. Un efect secundar al acestor reglementari: pe strazi sunt mai putine autovehicule apartinând firmelor si conduse de salariati în interes personal.

În Franta, nu sunt deductibile integral decât cheltuielile cu combustibili de tip GPL (gaz-petrol lichefiat si GNA – gaz natural pentru autovehicule), evident pentru ca sunt mai putin poluante. În cazul motorinei, deductibilitatea este limitata la 80% din TVA de pe chitanta. În cazul masinilor mici, nu este permisa deducerea TVA.

În schimb, daca o firma cumpara un microbuz cu cel putin noua locuri pentru a asigura transportul angajatilor, astfel încât acestia sa nu fie nevoiti sa vina la munca fiecare cu masina personala, statul relaxeaza regulile, permitând deducerea integrala a taxei.

În Anglia, în principiu, poate fi dedusa TVA pentru benzina „arsa“ în interes de serviciu, nu si pentru cea utilizata în interes personal. Ar fi însa foarte greu de estimat care este consumul aferent orelor de munca si cât este cel realizat în interes privat. Asa ca exista norme de consum pentru fiecare masina. A fost introdusa si posibilitatea de a „cumpara“ dreptul de a deduce integral TVA pentru combustibili, prin plata unei taxe lunare. Aceasta variaza, în functie de emisiile de dioxid de carbon, de la 730 de lire sterline pe an la 1705 lire sterline pe an.

Deducerea TVA pe benzina nu este posibila nici în Ungaria. În Polonia, sistemul este similar celui din Franta, interdictia vizeaza doar masinile mici, cu o capacitate de încarcare sub 3,5 tone. În Spania, doar jumatate din TVA trecuta pe bonurile de benzina poate fi dedusa, pornindu-se de la principiul ca o masina „pe firma“ este utilizata jumatate în interes de serviciu, jumatate în interes personal.


Achizitii cu TVA nedeductibil

Pe lânga regulile privind posibilitatea de a recupera TVA platita pentru combustibili, statele europene au impus restrictii si la nivelul recuperarii taxei platite la achizitia unui autovehicul. În cele mai multe cazuri, nu poate fi recuperata taxa platita la achizitia unui autoturism „pe firma“ sau poate fi recuperata doar jumatate din aceasta suma. În România, deductibilitatea este integrala.


Tendinta

În anii urmatori, s-ar putea introduce o cota redusa a TVA pentru produsele ecologice, la nivel european. Propunerea a fost facuta deja de ministrii de finante ai Frantei si Angliei si ar putea intra în vigoare în 2010, potrivit publicatiei EuObserver. Ar fi încurajat astfel consumul de produse ecologice, dar si investitiile în domeniu.
Sursa: Capital
Madalina


  • Nu puteti replica pe acest topic




Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL