Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
reglare stocuri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

reglare stocuri

diferente inventar stoc descarcare gestiune
86 replies to this topic

#1 simonabcr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 April 2009 - 09:29 PM

am si eu o nelamurire- tin o gestiune si am descoperit ca in lunile trecute am gresit codurile la marfurile de la furnizori; sa fiu mai explicita: valoric factura a fost inregistrata bine, dar cum imi reglez stocurile :sad:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 November 2009 - 01:52 PM




#2 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 08 April 2009 - 02:34 PM

Imi pare rau, dar nu inteleg.

Poate ca ar trebui sa stornezi de pe codurile gresite si sa introduci pe codurile bune...




#3 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2009 - 09:45 PM

Eu as face astfel
As crea o factura cu data facturi eronate si i-as da si acelasi numar
a storna reperele gresite si le-as inregistra apoi pe codurile corecte astfel incat valoarea facturii sa fie 0.



#4 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 08 August 2009 - 11:11 AM

am implementat un nou sistem de gestiune. din eroare la o grupa de articole cantiatate a fost inregistrata gresit:
- unitatea de vazare este setul de 10 bucati,pretul de vazare este pe set
- la implementare in loc de nr. seturi s-au inregistrat in stoc nr. bucati( in loc de 40 seturi in sistem au aparut 400 pretul de vanzare fiind setat pe set)
In momentul in care emit factura sistemul imi considera unitatea de masura set.
Cum pot regla aceasta problema avand in vedere faptul ca pot dovedi prin facturile externe ca nu am primit niciodata asemenea cantitati? :lostit (13):



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2009 - 11:38 AM

exista pe forum un capitol special pt. contabilitate stocuri, de ce nu postezi acolo daca ai problema de gestiune stocuri ??

pt. nerespectarea regulamentului priv. postarea ai numai avertisment public (de data asta), cea mai usoara sanctiune.
te rog sa recitesti regulamentul acestui forum si sa-l respecti, in caz contrar iti vei pierde dreptul de a mai activa aici si asta nu o doreste nimeni.

topic mutat !



#6 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 08 August 2009 - 01:12 PM

am crezut ca aceasta sectiune este cea mai potrivita. pe viitor ma voi conforma.
multumesc pt. intelegere

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 August 2009 - 05:40 PM




#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2009 - 07:25 PM

te rog, fa-ti un pic de timp (cel mult un sfert de ora) si uita-te pe organizarea forumului, adica pe pagina de start, de sus pana jos, apoi in interiorul catorva capitole pe care le consideri mai impostante pt tine, asta te va ajuta mult sa-ti dai seama unde trebuie sa postezi fiecare tema :smile:

scuzele au fost acceptate cu drag :lostit (13):



#8 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 10 August 2009 - 07:11 AM

ok. am inteles. multumesc inca odata pentru intelegere. ai cumva un sfat pentru aceasta problema?
este destul de presanta. :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 August 2009 - 05:19 PM




#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2009 - 09:59 AM

storneaza inreg. initiala si reinreg. corect, aceasta e modalitatea generala de corectie a unei erori.

de asemenea, este f. important cum opereaza programul de gestiune pe care il folosesti si aici nu te pot ajuta, cel mai bine contacteaza furnizorul de soft sau du-te la capitolul de "programe de contabilitate" daca fol. un program mai uzual, intreaba acolo si poate te "descurca" cineva.

:lostit (13):



#10 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 10 August 2009 - 12:04 PM

sper sa nu te sacai. problema este ca, contabila mea vrea sa treaca toata diferenta pe cheltuiala(dezastru total). stornarea se poate face daca marfa a intrat mai demult in gestiune si am vandut din ea (intrebare de novice) ? imi poti spune procedura de stornare?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 August 2009 - 05:19 PM




#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2009 - 09:02 PM

deci, hai sa recapitulam un pic :
:smile:
sa luam un ex. cu date fictive, doar pt. logica fenomenului : sa zicem ca ai importat cele de 40 de seturi a cate 50 lei setul = 2000 lei toata marfa asta. contabila ti-a inreg. insa 400 seturi la val. de 2000 lei, adica un set la val. de 5 lei in loc de 50 lei, DA ??
daca asta stau lucrurile si zicem ca toata marfa s-a vandut, atunci poate corecta descarcarea de gestiune cu dif. 360 x5 = 1800 lei si se inchide val. marfii vandute. partea nasoala e ca nu stiu daca programul de gestiune ii permite sa faca asta fara sa bage factura. si mai e o chestiune : cand s-a vandut marfa ! fiindca daca s-a vandut anul trecut, desc. de gest. respectiva e aferenta numai anului trecut - ca sa se respecte principiul independentei exercitiului financiar si atunci lucrurile se complica.

operatiunile se pot storna, insa modul in care se opereaza efectiv depinde mult de programul in care lucreaza, ti-am spus deja. daca tine gestiunea de mana/excel/ d-astea, atunci descarca gest. in note contabile facute de ea (nu de programul de gest.) si asa se poate corecta usor.

ca principiu, stornarea inseamna inreg. operatiunilor astfel incat sumele inreg. initial sa se anuleze cu cele inreg. la stornare. in cazul tau stornarea se face prin inreg. cu minus a tot ce s-a inreg. cu plus initial, asta ca sa intelegi mai usor ce zic. dupa ce s-a inreg cu minus si, astfel, per total sumele s-au anulat, se face din nou inreg. corecta cu plus si gata - ai datele de plecare bune. etapa a doua e sa stornezi si descarcarile de gestiune defecte (alea cu 1 set = 5 lei in loc de 50 lei) sau sa scazi grupat diferenta de valoare astfel incat sa-ti ramana stocul corect (daca mai ai ceva pe stoc).

ma ierti ca te intreb, da' de ce nu-ti lasi contabila sa-si faca treaba ?? crezi ca greseste ?? eu zic ca idea ei cu trecerea dif. pe chelt. nu e deloc un dezastru DACA sit. voastra concreta o permite :lostit (13):

mai ai nelamuriri ? :thumbup:

inca ceva, de forum : pt a scrie mesajul tau foloseste butonul ADDPEPLY (situat un pic mai jos, sub bara cu butoane de sub fereasta), nu pe cel de REPLY care iti copiaza integral mesajul de la care il accesezi, de aceea ai in mesaje si textul celor ale mele, insa fiind situate imediat anterior mesajelor tale nu are nici un rost sa le citezi, ca doar este evident la care faci referire.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 10 August 2009 - 09:03 PM




#12 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 11 August 2009 - 08:06 AM

multumesc pentru informatii.din pacate sistemul nu permite asa ceva. in alta ordine de idei explicatia ta este logica, numai ca acum eu sunt in situatia de a vinde o bucata la pret de set ceea ce este complet aberant.
sper sa ai puterea sa-mi dai lamuriri si de aceasta data.



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2009 - 08:17 PM

cu tot dragul vreau sa te ajut, dar nu stiu ce sa-ti mai spun in plus, cred ca am zis tot ce era de zis, mai departe ar trebui sa vb cu furnizorul de soft ca sa iti explice cum poti opera modificarile in gestiune, eu de unde sa stiu cum functioneaza softul tau de conta/gestiune ??

si incercat sa intrebi la "programe de contabilitate" asa cum te-am invatat ?

spune-mi, te rog, cum sa te ajut in conditiile astea ? sincer as vrea, dar nu am cum ... :lostit (13):



#14 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 12 August 2009 - 10:04 PM

iti multumesc pentru sprijin. lasand la o parte probleme cu programul, as vrea sa- mi spui teoretic cum se poate face stornarea fara program de contabilitate. contabilul meu sustine in continuare ca diferenta ar trebui bagata pe cheltuiala( este vb de aproximativ 100.000 ron).
ps: sunt novice dar ma straduiesc sa pricep :lostit (13):



#15 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 August 2009 - 10:53 PM

Este vorba de valoare eronata, daca inteleg bine, contabilul a inregistrat in momentul achizitiei in plus 360 seturi in valoare de 100.000lei (tot in plus). Asa este?!
Acum corecteaza 371=401 -100.000. Daca ai vanzare cu amanuntul, se corecteaza si adaosul si TVA neexigibil.
De vandut nu cred ca s-au vandut pentru ca nu existau fizic, nu aveai ce vinde.



#16 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 13 August 2009 - 07:59 PM

:lostit (13): multumesc mult mihaela pentru sfat. sunt sigur ca asta este cea mai buna solutie.
aceasta operatie nu afecteaza cu nimic dpdv legal societatea, sper... :biggrin:



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2009 - 10:20 AM

ti-am spus deja ce inseamna stornare :

Vezi postareaOtilia Alupei, la Aug 10 2009, 10:02 PM, a spus:

ca principiu, stornarea inseamna inreg. operatiunilor astfel incat sumele inreg. initial sa se anuleze cu cele inreg. la stornare. in cazul tau stornarea se face prin inreg. cu minus a tot ce s-a inreg. cu plus initial, asta ca sa intelegi mai usor ce zic.

ai grija la sumele stornate !! inreg. 371=401 cu -100.000 nu afecteaza numai gestiunea ci si datoria ta fata de fz. de marfa. in cazul acesta plecam de la premisa ca s-au inreg. bucatile la val. de set si de aici suma de 100.000 lei inreg. in plus atat ca intrare marfa cat si ca datorie catre furnizor, da ?



#18 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 14 August 2009 - 01:23 PM

Citeaza

Entrepeneur : aceasta operatie nu afecteaza cu nimic dpdv legal societatea, sper...
Gresit, are dreptate Otilia in ceea ce te-a sfatuit pana acum, legal datoria fata de furnizor in balanta se modifica, adica va fi mult mai mare, ceea ce nu este real si asta inseamna ca factura de cumparare marfa de la furnizor nu a fost inregistrata corect, ceea ce mi-e greu sa cred, avand in vedere ca s-au facut precis si plati si ati fi fost sesizati de catre furnizori.
Fara date concrete, efectiv sunt numai presupuneri si este f.greu sa explici cuiva care nu are cunostinte de contabilitate ce presupune CEVA ce iar presupunem noi, fara sa stim exact.
Vad ca nu se vorbeste despre TVA, probabil este import, dar daca este achizitie intracomunitara si s-a inregistrat gresit intrarea de marfa, va fi afectata si baza de impozitare si TVA-ul declarat in D.390.
Eu banuiesc ca s-a achizitionat marfa la set cu pret de set si s-a vandut, adica s-au emis facturi de vanzare catre clienti si s-a scazut din gestiune la pret de bucata, cu toate ca este ciudat pt. ca ar fi trebuit, in acest caz, sa existe FAPTIC marfa, dar scriptic sa nu mai existe, deci sa nu mai aveti ce sa scadeti din gestiune.
In programul meu de gestiune, am posibilitatea sa intru pe fiecare produs si sa fac modificari, verifica daca nu se poate si in prg. pe care il utilizati, cu toate ca normal este ca cel care a implementat softul, sa faca aceste modificari.
Pt. a-ti elimina indoielile, presupunand anumite lucruri, sfatul meu este sa colaborezi cu contabila ta la verificari si sa-i soliciti de la data de cand aveti greseli de inreg., urmatoarele:
1. toate intrarile de marfa , adica facturile de cumparare si verifica fiecare factura cu inregistrarile din Jurnalul de cumparari . Daca valoarea de pe factura, este cea din contabilitate, atunci intrarea este corecta si inregistrarea :371=401 X lei (valoarea = cantitatea x pretul de achizitie) este corecta. Daca nu este corecta, stornarea este 371=401 cu semnul minus X lei. Repet, nu imi vine sa cred ca s-a inregistrat gresit achizitia de atata timp, fara sa se sesizeze, este vorba totusi de o dif. mare dpdv valoric.
De asemenea trebuie sa verifici si cantitatile in prg.de gestiune si sa vezi cate bucati ai intrate si cu ce pret: per bucata sau per set. si sa faci o evidenta de genul : cantitatea intrata in gestiune yyy bucati -gresit inreg (daca este cazul) si cant. intrata in gestiune yyy seturi- cum trebuia sa fie corect inregistrata, daca este cazul, pt.ca in final sa poata fi refacuta corect evidenta.
2. toate iesirile de marfa, adica facturile emise. Inregistrarile fara TVA, pt. ca nu ai facut precizari, sunt :
4111(clienti)=707(ven.din vanzari de marfa) Z lei, respectiv cantitatea yy inmultita cu pretul de vanzare-regasesti facturile in Jurnalul de vanzari; iar scaderea din gestiune (inteleg ca este comert cu ridicata) este: 607 (ch.cu marfa)=371 (marfa) Y lei , unde Y = adica cantitatea inmultita cu pretul de iesire din gestiune. La fel, se verifica si cantitatile, ca si la intrari.
Daca s-au gresit facturile emise si ma refer la anul curent, se emit alte facturi catre clienti cu semnul minus, identice cu cele initiale, inreg.: 4111=707 minus val initiala, care anuleaza factura initiala, concomitent cu emiterea unei facturi in negru cu sumele corecte, inreg: 4111=707 val.corecta. De asemenea la scaderea din gestiune corectia este 607=371 cu minus val gresita si concomitent 607=371 cu plus val.corecta.
Pt. anul precedent corectiile se fac prin rezultatul reportat pt.venituri si cheltuieli+ alte implicatii cu privire la corectarea calculului imp. pe profit /venit de plata, corectarea D.101, daca este cazul, etc.

Numai bine !

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 14 August 2009 - 01:26 PM

Dana




#19 entrepeneur

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 14 August 2009 - 07:03 PM

dana,iti multumesc mult pentru comentariul elaborat.asa cum bine ai sesizat marfa este intracomunitara.inregistrarile initiale au fost corect facute.vanzarea s-a facut pe seturi si marfa a fost achitata la furnizor corect. contabila a sesizat eroarea la inventar.atunci a sesizat valoarea pe care o avea inregistrata si stocul faptic.
se pare ca programul de contabilitate nu permite corectii dupa ce a fost implementat nomenclatorul(trebuie sa ma mai documentez personal).
as dori sa mai insist pe problema corectiilor pentru ca nu cunosc foarte bine formulele contabile(deocamdata) si anume : cum se poate ajunge la valoarea reala a stocului fara a trece diferenta pe cheltuiala?
multumesc anticipat



#20 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 17 August 2009 - 04:50 PM

Daca permite programul:
-sa dea lunile inapoi pana la data implementarii;
-creeaza o noua pozitie corecta cu 40set (va avea alt cod in nomenclator);
-apoi intra pe facturile de vanzare si sterge pozitia cu codul defect dupa care il repune pe cel corect;
-in final va putea sterge codul gresit (banuiesc), odata ce nu mai are operatiuni pe el.
Nu are cum sa treaca pe cheltuiala aceasta diferenta, deoarece este o greseala de implementare.
Sper sa mearga asa. Mult succes!
%%%




***






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL