Noile coduri CAEN
#1
Postat 03 January 2008 - 06:22 PM
#2
Postat 03 January 2008 - 07:43 PM
#3
Postat 03 January 2008 - 09:38 PM
#4
Postat 19 January 2008 - 09:31 PM
#5
Postat 19 January 2008 - 10:06 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 07:24 PM
#7
Postat 25 January 2008 - 09:15 AM
Doresc sa infiintez o firma care sa aiba ca principal obiect de activitate cod CAEN 7022 (fostul 7414) - Activități de consultanță pentru afaceri și management, insa m-am izbit de o problema. Mi-a spus cineva cum ca acest obiect de activitate a devenit unic si deci nu pot avea si alte obiecte de activitate secundare. Stie cineva daca este asa? Ce se poate face daca este asa, pt a putea avea si alte obiecte de activitate? Mai exista si 7021 (Activități de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării), dar la care nu ma incadrez decat partial.
Multumesc.
#8
Postat 25 January 2008 - 02:15 PM
#9
Postat 28 January 2008 - 02:39 PM
#10
Postat 03 March 2008 - 10:46 PM
As mai dori sa stiu daca in decizia asociatului unic care trebuie sa o anexez in acest dosar de schimbare al codurilor CAEN trebuie sa precizez toate codurile inlocuite (eu am toate codurile caen in actul constitutiv ....cam 8 pagini)?
#11
Postat 03 March 2008 - 10:51 PM
Parerea mea e sa iti alegi codul principal de activitate si cateva la care te-ai gandit ca le vei folosi. Alte pareri, stimati colegi?
#12
Postat 04 March 2008 - 01:03 AM
Paco, la Mar 3 2008, 10:46 PM, a spus:
As mai dori sa stiu daca in decizia asociatului unic care trebuie sa o anexez in acest dosar de schimbare al codurilor CAEN trebuie sa precizez toate codurile inlocuite (eu am toate codurile caen in actul constitutiv ....cam 8 pagini)?
Du-te direct la ei sa-ti faca hartia, acum cer inca o chestie noua si nu stiu daca o sa stie cineva sa faca exact ce trebuie. Dupa ce o sa ai recodificarea o sa poti sa-ti faci personal restul de acte, insa asta cred ca e mai bine sa-l faci la ei. Costul e in jur de 500 lei.
#13
Postat 04 March 2008 - 03:43 PM
#14
Postat 04 March 2008 - 03:53 PM
#15
Postat 01 April 2008 - 10:16 AM
Guvernul a acordat, prin Hotararea nr. 322/2008, facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN Rev. 2, printre care si eliminarea taxelor pentru inregistrarea mentiunilor in Registrul Comertului.
Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 238 din 27 martie 2008 .
Potrivit HG nr. 322/2008, scutirea de la plata taxelor se aplica pentru "persoanele juridice si dezmembramintele fara personalitate juridica ale acestora, precum si pentru persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice in mod independent si asociatiile familiale", pana la 1 martie 2009.
Conform noilor prevederi, comerciantii nu mai trebuie sa depuna la Oficiile Registrului Comertului Hotararea AGA sau Decizia asociatului unic in vederea modificarii actului constitutiv, si, totodata, actul constitutiv actualizat.
De asemenea, actualizarea obiectului de activitate se va inregistra in registrul comertului in baza deciziei/rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, fara a exista obligatia publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
In plus, potrivit HG nr. 322/2008, cererile de actualizare a obiectului de activitate depuse la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pana la data intrarii in vigoare a actului normativ se solutioneaza conform procedurilor in vigoare la data depunerii.
Documentatia necesara pentru actualizarea codului CAEN
Avand in vedere reglementarile aduse prin HG nr. 322/2008, actualizarea obiectului de activitate se va face in baza urmatoarei documentatii:
- Cererea de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev.2 (prevazuta in anexa la HG nr. 322/2008; poate fi obtinuta de pe site-ul www.onrc.ro sau de la Oficiile Registrului Comertului);
- Certificatul de inregistrare in original;
- Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale;
- Dovezile privind plata tarifelor legale pentru transmiterea documentelor prin posta (daca se solicita transmiterea documentelor prin posta);
Oficiul registrului comertului de pe langa tribunal va efectua actualizarea si va elibera solicitantilor un nou certificat de inregistrare.
In situatia in care se solicita modificarea actului constitutiv, precum si actualizarea obiectului de activitate, solicitantul va depune o cerere de inregistrare si, separat, o cerere de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2.
Extrasul de registru nu este scutit de taxe
La cererea comerciantilor, se va elibera si un extras de registru cuprinzand obiectul de activitate actualizat conform CAEN Rev. 2, cu specificarea domeniului principal si a activitatii. Aceasta operatiune nu este, insa, scutita de plata taxelor.
Pentru a primi extrasul de registru, solicitantii trebuie sa depuna la ORC o Cerere comanda eliberare acte (in original) si dovada privind plata taxelor pentru eliberarea registrului.
Certificatele constatatoare emise potrivit Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, eliberate conform procedurilor de solutionare a cererilor existente anterior intrarii in vigoare a Ordinului presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, isi pastreaza valabilitatea, insotite de extrasul de registru.
Dovada actualizarii activitatilor autorizate anterior intrarii in vigoare a prezentei hotarari in baza declaratiilor-tip pe propria raspundere in conformitate cu prevederile Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se face prin extrasul de registru, mai stabileste HG nr. 322/2008."
Fisiere atasate
#16
Postat 02 May 2008 - 10:22 AM
Daca cineva care a reusit sa modifice codurile la Reg Com poate sa puna pe forum actul aditional fara datele firmei.
Care este termenul limita de modificare a codurilor?
Eu am auzit de la un contabil autorizat ca a aparut un act normativ prin care se reduc substantial costurile acestor modificari.
Voi ce stiti?Care sunt ultimele noutati?
Si mai am o problema: am un site prin care imi promovez firma si m-am inscris la serviciul AsSense-Google prin care eu ii permit sa puna link-uri catre alte site-uri si incases o suma modica pe click-uri. IN CE COD CAEN SE INCADREAZA ACESTA ACTIVITATE SI CUM CONTABILIZEZ SUMELE INCASATE PE CLIK-URI? - E O INTREBARE CU CARE AM BLOCAT MULTI CONTABILI, N-AM GASIT UNUL CARE SA STIE SA-MI SPUNA CUM SA FAC. .... poate nu m-am adresat contabilului potrivit , eu sper sa aflu raspunsurile aici.
#17
Postat 02 May 2008 - 11:06 AM
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 238 din 27/03/2008
privind acordarea de facilități pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificării activităților din economia națională - CAEN Rev. 2
În temeiul prevederilor art. 108 din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Actualizarea obiectului de activitate conform Clasificării activităților din economia națională - CAEN Rev. 2, denumită în continuare CAEN Rev.2, pentru persoanele juridice și dezmembrămintele fără personalitate juridică ale acestora, precum și pentru persoanele fizice autorizate să desfășoare activități economice în mod independent și asociațiile familiale, se realizează de Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, la cerere, fără plata taxelor aferente înregistrării mențiunii în registrul comerțului.
(2) Modelul cererii privind actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 și de preschimbare a certificatului de înregistrare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Reprezentantul legal al persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) sau împuternicitul acestuia are obligația să precizeze domeniul principal și activitatea principală clasificată potrivit CAEN Rev. 2.
Art. 3. - Actualizarea obiectului de activitate, astfel cum este reglementată de prezenta hotărâre, se înregistrează în registrul comerțului în baza deciziei/rezoluției directorului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal, fără a exista obligația publicării în Monitorul Oficial al României și a depunerii actului constitutiv actualizat.
Art. 4. - În situația în care se solicită modificarea actului constitutiv, precum și actualizarea obiectului de activitate, solicitantul va depune o cerere de înregistrare și, separat, o cerere de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2.
Art. 5. - Oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal va efectua actualizarea și va elibera solicitanților un nou certificat de înregistrare. La cererea comercianților, se va elibera și un extras de registru cuprinzând obiectul de activitate actualizat conform CAEN Rev. 2, cu specificarea domeniului principal și a activității, operațiune ce se taxează potrivit prevederilor art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor și tarifelor pentru operațiunile efectuate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 6. - (1) Certificatele constatatoare emise potrivit Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, eliberate conform procedurilor de soluționare a cererilor existente anterior intrării în vigoare a Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN, își păstrează valabilitatea însoțite de extrasul de registru prevăzut la art. 5.
(2) Dovada actualizării activităților autorizate anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri în baza declarațiilor-tip pe propria răspundere în conformitate cu prevederile Legii nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, se face prin extrasul de registru prevăzut la art. 5.
Art. 7. - (1) Cererile de actualizare, însoțite de documentele prevăzute de reglementările în vigoare, pot fi transmise și prin corespondență cu valoare declarată, data primirii fiind considerată data înregistrării cererii.
(2) În cazul în care comerciantul solicită și eliberarea extrasului de registru, corespondența va conține și dovada privind achitarea taxelor și tarifelor legale, efectuată prin orice instrumente de plată în contul Oficiului Național al Registrului Comerțului, deschis la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, pentru eliberarea extrasului de registru prevăzut la art. 5 și pentru comunicarea prin poștă de către oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale a documentelor care atestă înregistrarea actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 în registrul comerțului.
Art. 8. - (1) Cererile de actualizare a obiectului de activitate depuse la oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se soluționează potrivit procedurilor în vigoare la data depunerii.
(2) Facilitățile prevăzute la art. 1 se aplică până la data de 1 martie 2009.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează: ─────────────── Ministrul pentru întreprinderi mici și mijlocii, comerț, turism și profesii liberale, Ovidiu Ioan Silaghi p. Ministrul justiției, Zsuzsanna Peter, secretar de stat Ministrul economiei și finanțelor, Varujan Vosganian
București, 19 martie 2008.
Nr. 322.
#18
Postat 08 May 2008 - 02:53 AM
http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry169917
pentru problema cu ''click-urile'' as recomanda CAEN 8299 Alte activități de servicii suport pentru întreprinderi n.c.a.
iata ce cuprinde acest cod(nu am varianta in limba romana):
82.99 Other business support service activities n.e.c.
This class includes:
- providing verbatim reporting and stenotype recording of live legal proceedings and transcribing
subsequent recorded materials, such as:
• court reporting or stenotype recording services
• public stenography services
- real-time (i.e. simultaneous) closed captioning of live television performances of meetings, conferences
- address bar coding services
- bar code imprinting services
- fundraising organisation services on a contract or fee basis
- repossession services
- parking meter coin collection services
- activities of independent auctioneers
- administration of loyalty programmes
- other support activities typically provided to businesses not elsewhere classified
This class excludes:
- provision of document transcription services, see 82.19
- providing film or tape captioning or subtitling services, see 59.12
#19
Postat 04 June 2008 - 08:34 PM
#20
Postat 05 June 2008 - 11:56 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi