Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
CIM pt contabil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


CIM pt contabil


40 replies to this topic

#21 lilly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2008 - 03:20 PM

Dupa parerea mea, angajare se poate face in functia de "functionar economic" , avand in vedere ca persoana in cauza nu are studii economice nefinalizate. La terminarea studiilor se face trecerea de la functionar economic la economist. Contabil poate fi doar o persoana care are studii economice, respectiv liceul.

SAU
Daca pana la finalizarea facultatii, persoana in cauza urmeaza un curs de contabilitate care sa ii ateste cunostintele in domeniu, atunci se poate face trecerea de la functionar economic la contabil, dupa care la finalizarea facultatii, incadrarea ca si economist.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 25 August 2008 - 04:41 PM

lilly



#22 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 25 August 2008 - 03:41 PM

Fiind studenta la o facultate economica poti s-a angajezi pe ocupatia de "contabil", cod COR 343302. Termenul de functionar nu se potriveste pentru angajatii firmelor, fiind exclusiv pentru o subcategore de bugetari care sunt functionari publici.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#23 Tinamaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 August 2008 - 04:56 PM

Pentru incadrarea in munca ca si contabil sef este nevoie de studii superioare. Prin urmare, trebuie sa aiba facultatea terminata.
Il poti incadra pe o alta functie, iar dupa terminarea studiilor sa il modifici incadrarea



#24 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 02 September 2008 - 01:53 PM

Functia de "contabil" este o ocupatie de studii medii. Nu-i trebuie facultate (spre deosebire de "contabil sef").
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#25 dominiqbic

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 02 September 2008 - 04:13 PM

Vezi postareanopris, la Sep 2 2008, 02:53 PM, a spus:

Functia de "contabil" este o ocupatie de studii medii. Nu-i trebuie facultate (spre deosebire de "contabil sef").
Ar trebui sa fac scandal la servici deoarece m-a incadrat in fct de contabil ,deci sunt contabil -sef !!!Trebuie sa imi refaca cartile de vizita!! :good:



#26 romstrade2001

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 September 2008 - 07:38 PM

buna !
As vrea sa stiu in baza carei legi poti angaja un contabil simplu numai pe baza unei adeverinte de student.
Si daca renunta la facultate eu ce fac ca si angajator?
Multumesc!

as vrea sa adaug ca nu are la baza un liceu economic ci unul industrial



#27 (anisoara bobi)

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 26 September 2008 - 08:07 PM

incadrarea intr-o functie anume se face in baza actelor care atesta aceasta calificare; deci pentru contabil este necesara o diploma in care se specifica specializarea financiar-contabil, in diploma mea de bacalaureat la sfarsitul liceului economic scrie lucrator in domeniul financiar-contabi; in diploma de facultate -Economist specializarea contabilitate si informatica de gestiune - vi le-am dat ca exemplu.



#28 Dan_Draghici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 110 Postari:
  • Gender:Male

Postat 29 September 2008 - 11:09 PM

Chestia cu studentii angajati ca tehnicieni sau contabili, mergea odata si mai merge si acum.dar daca mai merge nu insemna ca este si normal.Totul trebui finalizat cu o diploma.Ce, daca e student in anul 4 la medicina, poate lucra ca asistent medical?Asadar cei de la ITM ar putea accepta, dar nu insemna ca este chiar normal.
Draghici Dan



#29 daniela20

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 October 2008 - 08:30 PM

Buna seara!
Am si eu o intrebare legata de acest subiect: contabil sau contabil sef?
Sunt angajata la o institutie publica din subordinea consiliului local pe postul de referent contabil cu studii medii.Postul de contabil sef era ocupat de o persoana tot cu studii medii cu jumatate de norma .Aceasta persoana a beneficiat de toate sporurile;CFPP si indemnizatie de conducere. In urma sedintei de consiliu,domnii consilieri au hotarat sa desfiinteze aceea jumatate de norma transformand postul ocupat de mine in ref. contabil cu studii superioare.(mentionez ca am studii superioare economice).Deci in concluzie eu voi prelua si atributiile contabilului sef dar nu voi beneficia de indemnizatie de conducere deoarece acest post nu mai exista.
Va rog sa-mi spuneti daca este corect!Sunt convinsa ca unii dintre d-voastra ati intalnit asemenea situatii. :thumbup:



#30 andina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 October 2008 - 01:58 PM

Dar unde scrie toate acestea? Adica unde zice ce diplome si studii trebuie sa ai pentru o anumita functie? Adica nu iti poti angaja director daca acesta nu are studii superioare? :thumbup:



#31 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 07 October 2008 - 02:09 PM

Du-te tu la ITM sa angajezi un contabil ce are diploma in inginerie electrica sa zicem. Sa vezi daca iti primesc cei de la ITM contractul pe functia de contabil. Iar in legea contabilitatii, scrie ca un contabil trebuie sa aiba studii economice superioare.
sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#32 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 October 2008 - 03:25 PM

Corect nu este dar daca bugetul este "subtire". In mod normal trebuia sa faca transformarea postului pentru studii superioare.



#33 daniela20

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 October 2008 - 09:23 PM

Da,asa este bugetul este c-am subtire.Asa a fost dintotdeauna si asa va ramane in continuare,din pacate.De fiecare data ne poticnim de celebra fraza " in limita bugetului de venituri si cheltuieli". :thumbup:



#34 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 08 October 2008 - 07:43 AM

in primul rand: un director nu trebuie sa aiba neaparat studii superioare. functia de director se gaseste in grupa 1.in definițiile celor două grupe majore denumite "Legislatori, înalți funcționari și conducători " (grupa majoră 1) și la "Forțele armate" (grupa majoră 0), nu se face referire la nivelul de calificare, întrucât în cadrul acestora intervin alte elemente, ținând de natura muncii, considerate drept criterii de similaritate mai importante, cum ar fi decizia politică și atribuțiile de conducere, respectiv obligațiile militare.
iar pentru a fi contabil, nu-ti trebuie studii superioare: codul COR o dovedeste: contabil 343302. adica face parte din grupa majora 3 "Tehnicieni, maistri si asimilati".



#35 MoniKys

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 October 2008 - 12:29 PM

Buna ziua!

Am mare nevoie de ajutorul vostru...

Ma aflu in urmatoarea situatie: sunt economist - contabil cu studii superioare, angajata cu contract de munca pe perioada nedeterminata.
De asemenea, sunt asociat majoritar (70%) al unei societati comerciale - alta decat cea la care sunt angajata.

Exista vreo prosibilitate legala de a tine eu contabilitatea societatii mele? Nu este cumva in contradictie cu codul etic al profesionistilor contabili din Romania?



#36 INA RUS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BISTRITA

Postat 31 January 2009 - 07:19 PM

Am si eu doua nelamuriri!
Se poate angaja un contabil la o firma doar cu o ora pe saptamana sau o ora pe luna cu contract de munca cu timp partial?
Cate contracte de munca cu timp partial pot sa ai? Si cate ore de munca maxim cumulate pe zi? :frusty:



#37 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2009 - 06:24 PM

Din cate stiu se poate contract cu minim 1h/zi.
Daca este vorba de firme diferite, legea nu precizeaza un numar maxim de contracte si/sau de ore...deci: cat poate duce persoana respectiva.

Vezi postareaMoniKys, la Oct 23 2008, 12:29 PM, a spus:

Exista vreo prosibilitate legala de a tine eu contabilitatea societatii mele? Nu este cumva in contradictie cu codul etic al profesionistilor contabili din Romania?
Pai esti profesionist contabil (expert sau autorizat) pentru a te supune acelui cod?!
Madalina



#38 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 04 February 2009 - 06:43 PM

Vezi postareadaniela20, la Oct 6 2008, 08:30 PM, a spus:

Buna seara!
Am si eu o intrebare legata de acest subiect: contabil sau contabil sef?
Sunt angajata la o institutie publica din subordinea consiliului local pe postul de referent contabil cu studii medii.Postul de contabil sef era ocupat de o persoana tot cu studii medii cu jumatate de norma .Aceasta persoana a beneficiat de toate sporurile;CFPP si indemnizatie de conducere. In urma sedintei de consiliu,domnii consilieri au hotarat sa desfiinteze aceea jumatate de norma transformand postul ocupat de mine in ref. contabil cu studii superioare.(mentionez ca am studii superioare economice).Deci in concluzie eu voi prelua si atributiile contabilului sef dar nu voi beneficia de indemnizatie de conducere deoarece acest post nu mai exista.
Va rog sa-mi spuneti daca este corect!Sunt convinsa ca unii dintre d-voastra ati intalnit asemenea situatii. :frusty:

suna mai degraba a "restructurare de posturi pe fondul crizei economice" si se pun oamenii la adapot. Din acest punct de vedere ei "au dreptate".

Din punctul tau de vedere, se poate negocia si acea indemnizatie de conducere.

Insa, problema cred ca se pune din punctul de vedere a hotararilor emise de catre consiliul local cu privire la grila de remunerare. Este bine ca sa existe o hotarare in acest sens si care sa prevada si indemnizatii si sporuri de conducere. de asemenea, aceste hotarari sunt valabile pornind de la o ierarhie superioara valabila si pentru subunitati. In acest sens, poti solicita un punct de vedere de la juridic iar tu sa argumentezi ca prin aceasta restructurare nu s-au diminuat si atributiunile de conducere pe langa cele de contabilitate. Poti accesa, tot in acest sens si prevederile contractului colectiv de munca la nivel national. Oricum, este un drept castigat in timp, nu neaparat si corect.
Poate nu e prea tarziu sa faci ceva.

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 04 February 2009 - 06:46 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#39 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 February 2009 - 02:49 PM

Vezi postareamadalinab, la Feb 4 2009, 06:24 PM, a spus:

Din cate stiu se poate contract cu minim 1h/zi.
Daca este vorba de firme diferite, legea nu precizeaza un numar maxim de contracte si/sau de ore...deci: cat poate duce persoana respectiva.

Vezi postareaMoniKys, la Oct 23 2008, 12:29 PM, a spus:

Exista vreo prosibilitate legala de a tine eu contabilitatea societatii mele? Nu este cumva in contradictie cu codul etic al profesionistilor contabili din Romania?
Pai esti profesionist contabil (expert sau autorizat) pentru a te supune acelui cod?!



Eu am un angajat cu contract de 1/2h pe zi...in principiu se poate oricat deoarece nu este prevazuta o norma zilnica minima, numai ca daca initial eu am stabilit o norma de 3h/saptamana, d-na de la itm m-a rugat sa trec o norma zilnica si astfel, am trecut 1/2h/zi si a fost ok...(este aici si un inconvenient: datorita programului de contabilitate care nu-mi permite sa introduc pe zi o norma de 1/2h - poate are si el logica lui - in lunile cu numar impar de zile lucratoare, salariatul meu lucreaza in plus 1/2h) iar in ceea ce priveste Codul etic al profesionistilor contabili...are 3 parti: A, B si C, iar una din ele se adreseaza profesionistilor contabili care nu neaparat sunt autorizati de CECCAR sau de altcineva...dar poate ma insel...nu-l am la indemana..
Legat de faptul ca vrei sa-ti tii contabilitatea singura, si pentru ca teoretic orice firma trebuie sa beneficieze de o modalitate de colaborare cu un contabil: intern sau extern, teoretic nu ai voie sa fii angajata in firma ta pentru a te ocupa de partea de contabilitate si mai ales de cea de inchidere (bilant..)...insa...asa cum asta este de fapt cam aberant....multi patroni care sunt si economisti isi fac singuri actele...si probabil ca gasesc o alta solutie doar pentru bilant...cred ca s-a mai discutat despre asta destul de mult...incearca sa mai cauti pe aici pe forum...

Scuzeeee...raspunsul a fost pentru INA RUS....am tastat ceva gresit, din neatentie...



#40 avdia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 September 2010 - 09:19 PM

Buna seara!

Pot face un contract de muca pt un contabil care este in anul 2 de liceu la seral?
Este o persoana foarte priceputa in ale contabilitatii, dar nu stiu daca il pot trece contabil.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL