Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
RJ de incasari si plati VS Jurnal de vanzari / cumparari - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


RJ de incasari si plati VS Jurnal de vanzari / cumparari


15 replies to this topic

#1 unPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 02:54 PM

In registrul de incasari si plati trec toate achizitiile, mai putin cele care intra la amortizare.

In Jurnalul de Cumparari insa, se trec toate achizitiile, inclusiv achizitiile de capital, pentru deducerea TVA platit...

Deci in cazul in care se achizitioneaza bunuri amortizabile, va fi o diferenta intre RJIP si JV/JC (in RJIP apare amortizarea lunara, in JC apare toata valoarea din factura).

Confirmati....?
Diferenta intre omul inteligent si cel prost: omul inteligent spune cateodata o prostie...



#2 ciobanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:slobozia

Postat 10 January 2008 - 04:19 PM

eu confirm
esti platitor de TVA?
nu tb sa existe egalitate intre cele doua
(sa nu-mi spui sa ma inpusc :lostit (13): )

ada



#3 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 18 January 2008 - 02:01 PM

In RJIP se trec TOATE incasarile si platile, cash sau banca; deci inclusiv inacasarile si platile pt. m.fixe amortizabile.
Pentru acestea se face o fisa operatii diverse, in care se evidentiaza amortizarea lunara iar suma la sfirsitul anului se aduna peste cheltuielile din RJIP.
Asa obtii datele necesare pt. declaratia finala anuala 200.
In jurnalul vinzari/cumparari se trec toate vinzarile/ cumpararile, indiferent ca sint sau nu achitate.
Asa obtii datale necesare pt.declaratiile lunare/ trimestriale la TVA.
(Nu te impusca ! :biggrin: )

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 August 2009 - 07:39 PM

cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#4 unPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2008 - 03:12 PM

Felicitari inca odata PFA pentru operativitate in furnizarea de informatii. In plus sunt corecte. Ai o bere de la mine!
Diferenta intre omul inteligent si cel prost: omul inteligent spune cateodata o prostie...



#5 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 18 January 2008 - 04:21 PM

Vezi postareaunPFA, la Jan 18 2008, 03:12 PM, a spus:

Felicitari inca odata PFA pentru operativitate in furnizarea de informatii. In plus sunt corecte. Ai o bere de la mine!
:lostit (13):
cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#6 unPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2008 - 01:45 AM

Inca o intrebare, poate absurda.

Am ca venituri pe 2007:
- o factura de prestari servicii
- dobanzi bancare pe contul curent (sub 1 leu)

1. Sunt obligat sa inregistrez veniturile alea de sub un leu in toate registrele?

2. Am inteles ca la cheltuieli pot sa trec 60% din venituri. E vreo problema daca am facturi platite cu numerar (de exemplu factura de mobil) pe care nu le inregistrez?

3. Dar cheltuielile cu comisioanele bancare, sunt obligat sa le trec daca apar pe extras?

Intrebarile 2 si 3 le pun pentru ca daca tec toate cheltuielile sar cu cheltuielile de 60% din venituri.

Va multumesc anticipat.
Diferenta intre omul inteligent si cel prost: omul inteligent spune cateodata o prostie...



#7 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 22 January 2008 - 04:10 PM

1.Cf.legii, inregistrezi TOATE veniturile; nu e mentionata o val.minima dupa cite stiu !
2.In sistem real nu-ti limiteaza nimeni cheltuielile (cu exceptia cazului in care nu-s facute pt. si in interesul desfasurarii activitatii). Deci inregistreaza cheltuielile pt. a reduce imp.venit de platit; logic, nu ? (mai ales ca AI EFECTUAT ACELE CHELTUIELI). Poti iesi si pe pierdere la sfirsitul anului.
3.OBLIGAT ? Nu de lege, dar de simplul principiu de a reduce imp.venit de platit (mai ales ca AI EFECTUAT ACELE CHELTUIELI).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 August 2009 - 07:39 PM

cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#8 unPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2008 - 04:19 PM

Pai nu e adevarata povestea "un PFA poate cheltui in limita a 60% din venituri"?
Diferenta intre omul inteligent si cel prost: omul inteligent spune cateodata o prostie...



#9 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 22 January 2008 - 05:35 PM

Vezi postareaunPFA, la Jan 22 2008, 01:45 AM, a spus:

1. Referitor la asta: http://www.conta.ro/...o...st&p=159272
Pai nu e adevarata povestea "un PFA poate cheltui in limita a 60% din venituri"?
2. Pot sa am probleme daca nu trec in registru anumite cheltuieli facute?

Scuze de miile de intrebari, dar am termen pe 25 la declaratie.

Cu asta se fac 2 beri :)

1.Povestea nu-i adevarata; cum ar putea fi ? Nimeni nu-ti interzice sa cheltuiesti atit cit ai nevoie pt afacerea TA ! Totul e ca aceste chelt.sa fie justificate.
2.Nu-i nici o problema d.p.d.v. al ''ignorarii'' cheltuielilor; daca nu vrei, nu le inregistrezi si vei plati (daca esti in sist.real) imp.venit mai mare.
3.Pe 25- termen la declaratia 394 ? Care-i legatura cu cheltuielile, fie ele si 100% ?

:lostit (13): :thumbup:
cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#10 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2008 - 01:29 PM

Vezi postareaunPFA, la Jan 22 2008, 01:45 AM, a spus:

Inca o intrebare, poate absurda.

Am ca venituri pe 2007:
- o factura de prestari servicii
- dobanzi bancare pe contul curent (sub 1 leu)

1. Sunt obligat sa inregistrez veniturile alea de sub un leu in toate registrele?

2. Am inteles ca la cheltuieli pot sa trec 60% din venituri. E vreo problema daca am facturi platite cu numerar (de exemplu factura de mobil) pe care nu le inregistrez?

3. Dar cheltuielile cu comisioanele bancare, sunt obligat sa le trec daca apar pe extras?

Intrebarile 2 si 3 le pun pentru ca daca tec toate cheltuielile sar cu cheltuielile de 60% din venituri.

Va multumesc anticipat.

1. Esti obligat sa inregistrezi toate veniturile ca PFA ! Daca titularul de cont este PFA, inregistrezi toate dobanzile, chiar si sub un leu...
A nu le inregistra este considerat evaziune fiscala.

2 si 3. Cheltuielile le inregistrezi doar daca sunt facute cu scopul obtinerii de venituri ca PFA. Nu te obliga nimeni sa inregistrezi vreo cheltuiala sau comision... Statul ar fi fericit sa avem cheltuieli cat mai mici, deci nu-ti face probleme.
N-am auzit de limita de 60% din incasari... Nu exista asa ceva. Totusi, ai grija sa obtii un venit net (impozabil), altfel vine fiscul peste tine in control!
Dan



#11 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 23 January 2008 - 04:18 PM

:thumbup: oricum vine (''de moarte si de fisc nu poti scapa'')
:lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 August 2009 - 07:40 PM

cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#12 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 18 June 2009 - 06:23 PM

Citeaza

In jurnalul vinzari/cumparari se trec toate vinzarile/ cumpararile, indiferent ca sint sau nu achitate.
Unde scrie in legislatia PFA ca trebuie sa calculam in decont si facturile neincasate? Eu am tot cautat, dar nu am gasit.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 August 2009 - 07:41 PM




#13 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 18 June 2009 - 09:51 PM

ce ai cautat?
ca asa ceva nu am auzit niciodata, decat ca discutie pentru shimbarea legii, de vreo 20 ani
Inregistrezi vanzarile/cumpararile, fara sa tii cont de achitare
Este vorba de TVA nu de Registru incasari si plati.



#14 Diana TM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 11 July 2009 - 09:44 PM

Buna seara,

Am si eu o nelamurire. Pt un PFA, soldul lunar al RJIP se preia de la o luna la alta ca in registru de casa? Sau determinam cate un sold lunar si le adunam la sfarsit de an?
Multumesc anticipat.



#15 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 12 July 2009 - 06:18 AM

Nu. In RJIP soldul nu se determina lunar, trebuie sa aveti o insiruire de operatiuni in ordine cronologica de la 01 ian la 31 dec.Se fac doar reportarile de pe o pagina pe alta; nu se lasa nici un spatiu liber
Doar in situatia in care tineti acest registru cu ajutorul tehnicii de calcul, la sfarsit de luna listati operatiunile aferente acesteia si totalurile rezultate le treceti in RJIP ( cel snuruit si numerotat)

Aceasta postare a fost editata de corpus: 12 July 2009 - 06:20 AM




#16 Diana TM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 July 2009 - 11:04 PM

Buna seara,

In urma citirii Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre pf care au calitatea de contribuabil, m-am mai lamurit. Am un cmi (stomatologic) si am cateva intrebari:

1. este obligatoriu intocmirea NIR, bon de consum, fisa de magazie?

2. am intocmit Fisa pt operatiuni diverse pt:
- chelt integral deductibile
- chelt nedeductibile
-chelt cu rata de capital (pt un credit auto) (ce era deductibil pana la 01.05.09)
- chlet cu dob af creditului auto
La sfarsitul fiecarei luni, preiau in Jurnalul pt operatiuni diverse pt cheltuieli, totalul din fisele pt operatiuni diverse, dar numai partea deductibila.
E ok cum fac?

3. In RJIP se tec toate cheltuielile efectuate cash sau prin banca deductibile si nedeductibile? Eu asa am facut, iar la sfarsitul anului ma folosesc de fise pt calcul impozit. Procedez corect?

Multumesc!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL