Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
impozitare pt microintreprindere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


impozitare pt microintreprindere

126 replies to this topic

#121 eugenia popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 29 January 2010 - 01:33 PM

Va rog frumos,ajutati-ma si pe mine intr-o problema!
Sint o microintreprindere platitoare de impozit pe venit
Am realizat azi,ca am calculat pe anul 2008,venit cu 5100 lei mai mult!..am dublat o suma.
Sint cu toate decl.si impozitele platite la zi..
Cum fac reglementarea contabila a ac.probleme?..inteleg ca prin ct.1174?
Suma de la impozitul platit in plus pe 2008 se poate regla cumva?.
Pt.anul 2009,ac.suma nu-mi afecteaza calculul sumei de impozit minim..dar pt.2010 daca se va trece la 16%?

Nu ma poate lamuri si pe mine ,cineva?

Suma de 5100 a fost inregistrata in contul de profit 704.(n-am gresit cind am spus venituri)
Este vb.de venituri din comisioane,pe care le inregistrez in ct.704...poate este ceva mai clar acum?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 February 2010 - 12:41 PM




#122 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 31 January 2010 - 11:36 AM

Eugenia, daca ai inregistrat o factura emisa (sau mai multe, nu ai precizat) de 2 ori asta inseamna ca in anul 2008 ai avut inregistrarea 4111=704 5100 dubla (nu ai precizat daca esti sau nu platitoare de TVA; eu banuiesc ca nu esti pt.ca problema TVA-ului nu ai pus-o).
In anul 2009 stornezi : 4111=1174 -5100 si de asemenea stornezi inregistrarea impozitului pe venit initial 1174=4418 -X lei si faci inregistrarea corecta 1174=4118 Y lei, unde Y va fi mai mic cu 153 lei (5100x3%=153). Totodata faci declaratie rectificativa (710) pt. impozitul pe ven. microintrep. aferenta trimestrului din anul 2008 in care ai gresit.
Daca in anul 2009 te incadrezi in aceeasi grupa de venituri dupa ce ai diminuat ven. cu cei 5100 lei, pt. anul 2009 nu vei avea de facut nici o decl. rectificativa. Profitul nerepartizat pe care il vei avea in 1174, il vei repartiza cnf. Hot. AG a asociatilor din anul 2010 pentru exercitiul fiscal al anului 2009.
In ceea ce priveste suma platita in plus la imp. pe ven. microintrep. , care va trebui sa apara in Fisa RON dupa ce depui decl.rectificativa, eu nu stiu daca ti se va restitui (nu cunosc bine procedura) dar parerea mea este sa o compensezi cu ce vei avea de plata (sau ai avut) in 2010 dintre obligatiile aferente aceluiasi buget-bugetul statului (in cazul tau), intereseaza-te si la Finante ce trebuie sa faci, la inspectoarea care se ocupa de firma in cauza. Postez cateva art. din Codul de pr. fiscala, referitoare la problema ta:
" ART. 21
Creanțele fiscale
(1) Creanțele fiscale reprezintă drepturi patrimoniale care, potrivit legii, rezultă din raporturile de drept material fiscal.
(2) Din raporturile de drept prevăzute la alin. (1) rezultă atât conținutul, cât și cuantumul creanțelor fiscale, reprezentând drepturi determinate constând în:
a) dreptul la perceperea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume care constituie venituri ale bugetului general consolidat, dreptul la rambursarea taxei pe valoarea adăugată, dreptul la restituirea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume care constituie venituri ale bugetului general consolidat, potrivit alin. (4), denumite creanțe fiscale principale;
b) dreptul la perceperea majorărilor de întârziere, în condițiile legii, denumite creanțe fiscale accesorii.
(3) În cazurile prevăzute de lege, organul fiscal este îndreptățit să solicite stingerea obligației fiscale de către cel îndatorat să execute acea obligație în locul debitorului.
(4) În măsura în care plata sumelor reprezentând impozite, taxe, contribuții și alte venituri ale bugetului general consolidat se constată că a fost fără temei legal, cel care a făcut astfel plata are dreptul la restituirea sumei respective
ART. 84
Corectarea declarațiilor fiscale
Declarațiile fiscale pot fi corectate de către contribuabil, din proprie inițiativă.
ART. 115*)
Ordinea stingerii datoriilor
(1) Dacă un contribuabil datorează mai multe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume reprezentând creanțe fiscale prevăzute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma plătită nu este suficientă pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanță fiscală principală pe care o stabilește contribuabilul sau care este distribuită, potrivit prevederilor art. 114, de către organul fiscal competent, după caz, stingerea efectuându-se, de drept, în următoarea ordine:
a) sumele datorate în contul ratei din luna curentă din graficul de plată a obligației fiscale pentru care s-a aprobat eșalonare la plată, precum și majorarea de întârziere datorată în luna curentă din grafic sau suma amânată la plată, împreună cu majorările de întârziere datorate pe perioada amânării, în cazul în care termenul de plată se împlinește în luna curentă, precum și obligațiile fiscale curente de a căror plată depinde menținerea valabilității înlesnirii acordate;
b) obligațiile fiscale principale sau accesorii, în ordinea vechimii, cu excepția cazului în care s-a început executarea silită, când se aplică prevederile art. 169 în mod corespunzător. În cazul stingerii creanțelor fiscale prin dare în plată se aplică prevederile art. 175 alin. (4^1).
c) sumele datorate în contul următoarelor rate din graficul de plată a obligației fiscale pentru care s-a aprobat eșalonare, până la concurența cu suma eșalonată la plată sau până la concurența cu suma achitată, după caz, precum și suma amânată la plată împreună cu majorările de întârziere datorate pe perioada amânării, după caz;
d) obligațiile cu scadențe viitoare, la solicitarea contribuabilului.
ART. 116
Compensarea
(1) Prin compensare se sting creanțele administrate de Ministerul Economiei și Finanțelor cu creanțele debitorului reprezentând sume de rambursat sau de restituit de la buget, până la concurența celei mai mici sume, când ambele părți dobândesc reciproc atât calitatea de creditor, cât și pe cea de debitor, dacă legea nu prevede altfel.
(2) Creanțele fiscale administrate de unitățile administrativ-teritoriale se sting prin compensarea cu creanțele debitorului reprezentând sume de restituit de la bugetele locale, până la concurența celei mai mici sume, când ambele părți dobândesc reciproc atât calitatea de creditor, cât și pe cea de debitor, dacă legea nu prevede altfel.
(3) Compensarea se face de organul fiscal competent la cererea debitorului sau înainte de restituirea ori rambursarea sumelor cuvenite acestuia, după caz. Dispozițiile art. 115 privind ordinea stingerii datoriilor sunt aplicabile în mod corespunzător.
(4) Organul fiscal poate efectua compensare din oficiu ori de câte ori constată existența unor creanțe reciproce, cu excepția sumelor negative din deconturile de taxă pe valoarea adăugată fără opțiune de rambursare.
(5) În cazul compensărilor efectuate de organul fiscal conform alin. (4), creanțele fiscale ale debitorului vor fi compensate cu obligații datorate aceluiași buget, urmând ca din diferența rămasă să fie compensate obligațiile datorate altor bugete, în mod proporțional*).
ART. 117
[b] Restituiri de sume

(1) Se restituie, la cerere, debitorului următoarele sume:
a) cele plătite fără existența unui titlu de creanță;
b) cele plătite în plus față de obligația fiscală;
c) cele plătite ca urmare a unei erori de calcul;
d) cele plătite ca urmare a aplicării eronate a prevederilor legale;
e) cele de rambursat de la bugetul de stat;
f) cele stabilite prin hotărâri ale organelor judiciare sau ale altor organe competente potrivit legii;
g) cele rămase după efectuarea distribuirii prevăzute la art. 170;
h) cele rezultate din valorificarea bunurilor sechestrate sau din reținerile prin poprire, după caz, în temeiul hotărârii judecătorești prin care se dispune desființarea executării silite.
................................
(9) Procedura de restituire și de rambursare a sumelor de la buget, inclusiv modalitatea de acordare a dobânzilor prevăzute la art. 124, se aprobă prin ordin al ministrului economiei și finanțelor.
......................
ART. 122
Majorări de întârziere în cazul compensării
(1) În cazul creanțelor fiscale stinse prin compensare, majorările de întârziere se datorează până la data stingerii inclusiv, astfel:
a) pentru compensările la cerere, data stingerii este data depunerii la organul competent a cererii de compensare;
b) pentru compensările din oficiu, data stingerii este data înregistrării operației de compensare de către unitatea de trezorerie teritorială, conform notei de compensare întocmite de către organul competent;
c) pentru compensările efectuate ca urmare a unei cereri de restituire sau de rambursare a sumei cuvenite debitorului, data stingerii este data depunerii cererii de rambursare sau de restituire.
(2) În cazul în care în urma exercitării controlului sau analizării cererii de compensare s-a stabilit că suma ce urmează a se compensa este mai mică decât suma cuprinsă în cererea de compensare, majorările de întârziere se recalculează pentru diferența rămasă de la data înregistrării cererii de compensare.
(3) Pentru obligațiile fiscale stinse prin procedurile de compensare prevăzute de actele normative speciale, data stingerii este data la care se efectuează compensarea prevăzută în actul normativ care o reglementează sau în normele metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin ordin al ministrului economiei și finanțelor."

Vezi si Ordinul nr. 1.899 din 22 decembrie 2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire și de rambursare a sumelor de la buget, precum și de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depășirea termenului legal.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 31 January 2010 - 11:44 AM

Dana




#123 eugenia popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 01 February 2010 - 07:59 PM

Iti multumesc mult de tot pt.raspuns!.Nu sint platitoare de tva!
A fost mai mult decit ma asteptam!

Ma gindeam sa procedez asa ,..dar nu eram sigura!..n-am mai avut asemenea probleme!..iti multumesc!

Fiindca ai amintit si de compensatii,as dori sa te mai consult intr-o pb.
Pt.anul 2009,am avut de compensat niste sume platite in plus cu :alte sume,penalizari,majorari de intirziere.
Cererea de compensare am facut-o in iunie 2009,iar raspunsul mi s-a trimis prin posta in sept.2009.
Nota cu explicatia compensarii cuprinde o singura foaie,in care sint insiruitein partea stinga niste cifre care totalizeaza suma din care s-a facut compensarea si in dreapta foii sume de penalizari,si alte compensari (care sint gresite),care totalizeaza suma din care s-au scazut.
Nu exista nici o explicatie,nici un calcul al sumelor de penalizare.Asa ar trebui sa arate o fisa de compensare?

Data la care se specifica ca s-a facut compensarea este data de 2 ori cu 2 date diferite.
Am facut cerere de eliberare a unei fise de platitor de 1luna si 1/2;n-am primit nimic inca.

Cum ar trebui sa procedez si ce ar trebui sa solicit?..poate nici eu n-am fost ..'barbata" :biggrin: :smile:



#124 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 February 2010 - 11:44 PM

Eugenia, mergi la Finante cu un memory-stick si o imputernicire din care sa reiasa ca ai dreptul sa scoti Fisa RON si sunt obligati sa ti-o dea pe loc, pe memory-stick iti fac transferul in cateva minute. Vezi daca intelegi ceva din ea (ma indoiesc, dupa cum arata fisele lor) si pe urma du-te si lamureste ce este cu acea compensare cu 2 date diferite si cifre care nu coincid.
Nu astepta acasa raspunsuri pt. ca nu le vei avea nici pana la depunerea bilantului, ori aceste lucruri trebuie lamurite inainte.
Succes !

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 01 February 2010 - 11:44 PM

Dana




#125 eugenia popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 08 February 2010 - 05:08 PM

Asa se eliberau pina acum!...acum nu se mai elibereaza pe memory stick,au declarat ca trimit ei situatia pe mail.
Aici se blocheaza apoi tot!Am fost si acolo,dar degeaba!
Mail nu trimit,pe stick nu vor!
Asta se intimpla in Bucuresti,la Adm.sect.1
Mai este cineva in ac.situatie?..cum a procedat?



#126 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2010 - 08:20 PM

La S. 2 nu se trimit prin mail ca anul trecut , te duci stick-ul



#127 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 09 February 2010 - 12:51 AM

Eu intreg anul trecut si chiar si saptamana trecuta le-am luat pe stick, nu sunt din Bucuresti, este drept, dar nu este totusi
de-a dreptul bizar cum se lucreaza diferit la fiecare Adm. financiara judeteana ? Si in Bucuresti in functie de sector ??? :smile:

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 09 February 2010 - 12:54 AM

Dana







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL