Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
administrator firma, diverse aspecte - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


administrator firma, diverse aspecte


137 replies to this topic

#1 censky

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:iasi

Postat 13 January 2008 - 04:04 PM

In urma schimbarii administratorului unei firme (si a sediului social), toate contractele (utilitati, paza, contractele angajatilor) trebuie refacute?
In cazul in care, in calitate de nou administrator, nu doresc sa mai colaborez cu unul dintre furnizori (firma care imi tine contabilitatea, de exemplu), am dreptul sa renunt la contract sau imi trebuie un motiv intemeiat?

Si inca un ultim aspect: ma poate lamuri cineva in legatura cu actele necesare cumpararii unei firme? Am inteles ca acum se rezolva totul prin Registul Comertului, nu se mai face nimic la notariat. Cam cati bani implica aceasta actiune?

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 April 2009 - 10:12 AM




#2 Vartosul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2008 - 06:32 PM

1. Nu trebuie sa refaci toate contractele. Majoritatea contractelor au un articol intitulat "notificari". Asadar, notifici toti partenerii contractuali faptul ca societatea si-a schimbat sediul (prin fax sau prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire).

2. "nu doresc sa mai colaborez cu unul dintre furnizori (firma care imi tine contabilitatea, de exemplu), am dreptul sa renunt la contract sau imi trebuie un motiv intemeiat?"
Depinde de contractul pe care societatea l-a incheiat cu firma de contabilitate. Daca ai o clauza de denuntare unilaterala (cu sau fara preaviz) e in regula. Daca nu, ai nevoie de un motiv intemeiat pentru rezilierea contractului.

3. O lista cu toate documentele necesare pentru inregistrarea cesiunii partilor sociale o gasesti pe site-ul ONRC aici.

4. Taxele de inregstrare a cesiunii sunt de pana la 500 RON la care se adauga onorariul avocatului pe care il negociezi tu.




#3 censky

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:iasi

Postat 15 January 2008 - 10:44 AM

Multumesc!

Inca o intrebare: daca vreau sa preiau firma cu toate codurile CAEN, trebuie sa platesc pentru fiecare din ele? Stiu ca la infiintare se plateste, acelasi lucru este valabil si acum?



#4 GeForce

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 137 Postari:
  • Gender:Male

Postat 15 January 2008 - 01:28 PM

Codurile CAEN in cazul unei firme se gasesc in actul sau constitutiv. Acest document trebuie modificat.
P.S.: O buna ocazie de a schimba si codul CAEN vechi in cel nou, cand faci actele la registrul comertului. :lostit (13):



#5 censky

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:iasi

Postat 15 January 2008 - 02:12 PM

Da, stiu unde se gasesc si am aflat si de faptul ca s-au modificat.
Cineva mi-a spus ca atunci cand cumpar firma, sa mai renunt la o parte din ele ca oricum s-au pus prea multe si nu folosesc la nimic (deocamdata). Eu am spus sa le lasam asa, la care raspunsul primit a fost ca platesc pt fiecare. E adevarat? Asta incerc eu sa aflu.



#6 Vartosul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2008 - 05:22 PM

Nu platesti in functie de numarul de coduri CAEN. Asadar, poti sa o preiei linistit cu toate codurile.

Insa trebuie sa recodifici obiectul de activitate in conformitate cu Ordinul 337 / 2007 al Presedintelui Institutului National de Statistica (taxa de recodificare la Registru e in jur de 30 RON)



#7 gianiela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 29 January 2008 - 10:46 AM

Asociatul care este numit de hot AGA in functia de administrator al SRL mai poate fi salariatul societatii, sau trebuie sa-si suspende CM pe durata mandatului de administrator? Contributia la asig. sociale o plateste din mana sau cum? Va rog sa ma lamuriti in aceasta problema.
In noile modificari aduse de L31/1990 sunt prevazute astfel de obligatii (de suspendare a CM) numai pt. administratorii asociati din SA (art. 137-1 alin. 3) dar cu cei din SRL cum ramane , pot fi in continuare si salariati si administratori? Daca nu , care-i temeiul legal?
Multumesc pt. ajutor



#8 SUZY_DANI

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 29 January 2008 - 11:01 AM

Vezi postareagianiela, la Jan 29 2008, 12:46 PM, a spus:

Asociatul care este numit de hot AGA in functia de administrator al SRL mai poate fi salariatul societatii, sau trebuie sa-si suspende CM pe durata mandatului de administrator? Contributia la asig. sociale o plateste din mana sau cum? Va rog sa ma lamuriti in aceasta problema.
In noile modificari aduse de L31/1990 sunt prevazute astfel de obligatii (de suspendare a CM) numai pt. administratorii asociati din SA (art. 137-1 alin. 3) dar cu cei din SRL cum ramane , pot fi in continuare si salariati si administratori? Daca nu , care-i temeiul legal?
Multumesc pt. ajutor

Poate sa-si mentina contractul individual de munca,conform modificarilor la legea contabilitatii,aparute in iunie 2007.



#9 SUZY_DANI

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 29 January 2008 - 01:15 PM

Vroiam sa spun,conform modificarilor la Legea 31,aparute in vara anului trecut.



#10 dorna84

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 February 2008 - 12:28 PM

Buna,
Impreuna cu prietenul meu doresc sa infiintez o societate comerciala in care el sa fie patronul, asociat unic iar eu sa fiu administratorul firmei. Intrebarea mea este care sunt pasii spre a devenii administrator de firma ce documente sunt necesare si eu sunt angajat cu carte de munca la o alta firma si nu vrea sa renunt la locul de munca actual, pot deveni administrator la firma prietenului meu si in ce conditii as putea deveni adica administrator angajat cu carte de munca sau PFA cu contract de colaborare. Va rog mult sa ma ajutati cu aceasta dilema.
Va multumesc mult.



#11 Bandit

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2008 - 09:00 PM

Da poti deveni. Administratorul se stabileste prin actul constitutiv/statutul societatii. (Fiind asociat unic poate intocmi decat statut)
Procedura de infiintare e un pic mai complexa daca nu ai trecut nicodata prin asa ceva. Poti apela la un contabil/avocat daca pentru consultanta, daca vrei sa scutesti ceva timp de documentare...



#12 Veronique

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 19 February 2008 - 10:13 PM

Buna ziua! As dori sa stiu daca administratorul unui SRl cu 2 asociati trebuie sa fie angajat cu carte de munca. Daca da, cum il incadrez? si ce salar i s-ar potrivi? :frusty:
Va multumesc anticipat!



#13 Vartosul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2008 - 11:51 AM

Nu trebuie sa fie angajat cu contract de munca. Poate avea contract de administrare (mandat comercial) sau poate sa nu aiba deloc contract (caz in care nu primeste nici o remuneratie).

Cat despre salariu, tu esti singura care poate aprecia cat primeste.



#14 Veronique

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 20 February 2008 - 07:06 PM

Vezi postareaVartosul, la Feb 20 2008, 11:51 AM, a spus:

Nu trebuie sa fie angajat cu contract de munca. Poate avea contract de administrare (mandat comercial) sau poate sa nu aiba deloc contract (caz in care nu primeste nici o remuneratie).

Cat despre salariu, tu esti singura care poate aprecia cat primeste.


Multumesc pentru rapuns!



#15 BIBU

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 March 2008 - 12:20 PM

buna ziua,
va deranjez cu o problema la care am primit 2 raspunsuri diferite de la doi juristi.
am fost angajat la societate, initial ca director economic, iar in cursul anului am fost numit, prin hotararea aga, statut societate etc., administrator al societatii.
intrebarea e: ca administrator pot conduce in continuare departamentul de contabilitate ca pana acum? juristul nostru spune ce nu sunt incompatibilitati dar ca din punctul lui de vedere tb angajat alt contabil sau dir. ec. pt ca nu e "cuser", celalalt jurist considera ca litera legii nu interzice sa reprezint societatea ca administrator si totodata sa conduc contabilitatea si implicit sa semnez documentele contabile.
alte pareri? multumesc.



#16 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 14 March 2008 - 01:23 PM

Banuiesc ca ai studii economice superioare daca ai fost director economic, conditie necesara pentru a conduce contabilitatea, chiar daca functia nu e de director economic sau contabil sef.
Pentru ca legea e neclara imi exprim doar o parere:
Cred ca poti conduce contabilitatea daca inde plinesti cele 2 conditii cerute pentru pentru "alta persoana imputernicita:
1) sa fii angajat cu studii superioare economice;
2) sa ai o imputernicire de la conducere pentru a conduce contabilitatea si a semna situatii financiare si contabile.
Propun sa ceri AGA sa dea o hotarare scrisa de imputernicire a administratorului, pe langa alte atributii, si conducerea contabilitatii si semnarea situatiilor financiar-contabile.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#17 BIBU

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 March 2008 - 01:40 PM

multumesc mult, pare mai clar acum. intr-adevar, sunt economist, iar prin fisa postului am atributiile de conducerea contabilitatii. voi cere deci ceea ce m-ati sfatuit. sa aveti o zi buna.



#18 kris-sabin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 18 March 2008 - 07:39 PM

Am si eu o problema asemanatoare.
Am fost angajata director economic la o firma, momentan sunt in CIC. Daca sunt asociat si administrator la o alta firma pot face contracte cu alte firme pentru contabilitate? Mentionez ca firma nu are angajati si nu este firma de contabilitate, dar are in obiectul de activitate la alte activitati. De asemenea, colaboreaza cu o firma de experti contabili pentru certificare bilanturi.



#19 CORINA_BC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 24 March 2008 - 12:49 PM

Desi nu am nici un fel de experienta in domeniu, sunt administrator la o firma din 2007. Domeniul de activitate al firmei este "alte activitati de cazare" dar momentan nu desfasor nici o activitate ( doresc sa incep constructia cladirii si momentan sunt in faza de achizitionare de materiale de constructii). Pentru ca m-am inregistrat ca microintreprindere am si un angajat din noiembrie, cu salariul minim pe economie. Intrebarile mele sunt:
Ce obligatii am in calitate de adminstrator? :pullhair:
Tinand cont ca nu am activitate, pot sa-mi tin singura contabilitatea? Iar in cazul asta ce obligatii lunare am? :frusty:
va rog mult ajutati-ma! :lostit (13):



#20 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2008 - 02:43 PM

una din obligatii ar fi incheierea unui contract cu o firma de ctb sau angajarea unui contabil cu studii superioare - conform legii contabilitatii...restul il aflati de la persoana cu care veti colabora, in calitatea precizata anterior.
Madalina






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL