Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Magazinele online - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Magazinele online


14 replies to this topic

#1 corinac

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 31 January 2008 - 12:10 PM

Buna ziua,
Am nevoie de ajutorul d-voastra legat un magazin online. Doresc sa stiu daca magazinele online (comert prin corespondenta sau comert electronic) au nevoie de casa de marcat. Exista si o exceptie http://www.avocatnet.ro/content/articles/i..._3.09.2007.html, insa doresc sa stiu daca am acoperire la un eventual control. Se poate intampla ca o persoana fizica sa ridice produsul de la sediul firmei si atunci ma gandesc ca aceasta exceptie cade.

Deasemeni, mai sunt interesata si de inregistrarile contabile pentru urmatoarea situatie: se trimite coletul catre client, i se face factura si chitanta in ziua x, insa banii efectiv intra in casa cand sunt adusi de curier, in ziua y. Iar acest lucru poate fi verificat foarte usor la un control, pe baza AWB-urilor emise de curier ( unul pentru cand ridica coletul si altul cand aduce rambursul) si astfel se inregistreaza un decalaj de cateva zile. Ce inregistrare contabila trebuie facuta intr-o astfel de situatie ? Se foloseste contul 461 ?


Si inca ceva, un astfel de magazin isi poate desfasura activitatea intr-un apartament de bloc si daca nu, care este legea referitoare la acest aspect.

Le multumesc anticipat tuturor celor care ar putea sa-mi dea o mana de ajutor!

O zi buna va doresc!



#2 corinaB

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 February 2008 - 01:21 PM

Buna!
si eu am avut un caz de genul asta in vara si m-am lovit de aceeasi nelamurire cu privire la aceasta exceptie ; am intrebat la administratie si nu au stiut ce sa-mi spuna si am intrebat in scris la asistenta contribuabil ; raspunsul lor a fost o parte din intrebarea mea : conform legii .... art.... exceptie facand ..... ,adica exact citatul din lege despre care aveam nelamurirea . Le-am raspuns ca "va multumesc pentru raspuns ; deci practic suntem sau nu obligati ?" ; raspunsul lor : "dupa cum v-am raspuns legea ...la art. .... zice ca .... .Pana acum nu exista nicio modificare " .

Din fericire pentru mine s-a renuntat la proiectul asta cu magazinul on-line.
Multa bafta!




Vezi postareacorinac, la Jan 31 2008, 12:10 PM, a spus:

Buna ziua,
Am nevoie de ajutorul d-voastra legat un magazin online. Doresc sa stiu daca magazinele online (comert prin corespondenta sau comert electronic) au nevoie de casa de marcat. Exista si o exceptie http://www.avocatnet.ro/content/articles/i..._3.09.2007.html, insa doresc sa stiu daca am acoperire la un eventual control. Se poate intampla ca o persoana fizica sa ridice produsul de la sediul firmei si atunci ma gandesc ca aceasta exceptie cade.

Deasemeni, mai sunt interesata si de inregistrarile contabile pentru urmatoarea situatie: se trimite coletul catre client, i se face factura si chitanta in ziua x, insa banii efectiv intra in casa cand sunt adusi de curier, in ziua y. Iar acest lucru poate fi verificat foarte usor la un control, pe baza AWB-urilor emise de curier ( unul pentru cand ridica coletul si altul cand aduce rambursul) si astfel se inregistreaza un decalaj de cateva zile. Ce inregistrare contabila trebuie facuta intr-o astfel de situatie ? Se foloseste contul 461 ?


Si inca ceva, un astfel de magazin isi poate desfasura activitatea intr-un apartament de bloc si daca nu, care este legea referitoare la acest aspect.

Le multumesc anticipat tuturor celor care ar putea sa-mi dea o mana de ajutor!

O zi buna va doresc!




#3 Bandit

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2008 - 06:18 PM

Mda... foarte "promti" cei de la asistenta... Parerea mea este ca nu trebuie, si motivul este simplu. Dai bon cand incasezi banii de la client, iar bonul tb sa il dai in mana clientului...
Nicidecum nu se emite bon cand pleaca marfa spre client.

Cat despre autorizatii nu stiu... si eu sunt interesat. poate vine cineva cu mai multe amanunte. cineva care s-a lovit de lucrul asta.



#4 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 10 May 2008 - 11:46 AM

ca sa stati linistiti ! am avut ieri garda la o firma care desfasoara comert on-line si mi s-a confirmat faptul ca ne incadram la litera k) din ordonanta la eceptati , deci nu este nevoie de casa de marcat , dar trebuie sa aveti fise de magazie pentru produsele vandute pe repere factura la mijloc de transport : firma de curierat , chitanta prin casa ; la mine totul a fost OK . :thumbup:



#5 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 May 2008 - 07:41 AM

Vezi postareacorinac, la Jan 31 2008, 01:10 PM, a spus:

Se foloseste contul 461 ?


Si inca ceva, un astfel de magazin isi poate desfasura activitatea intr-un apartament de bloc si daca nu, care este legea referitoare la acest aspect.

Le multumesc anticipat tuturor celor care ar putea sa-mi dea o mana de ajutor!

O zi buna va doresc!

de ce sa nu folosesti ct 411 ? vrei sa te complici ? cand faci factura il treci in 411 cand il incasezi creditezi 411 ....

da, sigur ca isi poate desfasura activitatea intr-un bloc ..... doar e vorba de un magazin on-line, deci spatiul de lucru este virtual ..... eu am avut un caz, un magazin on-line de vanzari bijuterii pe baza de comanda ..... si activitatea s-a desfasurat normal. Singura particularitate era incasarea prin card, dar asta vad ca nu e cazul tau.



#6 Cristina L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 12 May 2008 - 09:35 AM

Si eu sunt foarte interesata de acest subiect.De la 01.06 urmeaza sa incep activitatea la un asfel de magazin nou infiintat.
Deocamdata nu reusesc sa inteleg cum se desfasoara activitatea de livrare a marfurilor.
Cam asa vad eu lucrurile dar nu sunt convinsa ca este corect: in momentul livrarii marfurilor, se intocmeste factura pe numele clientului.Marfa impreuna cu factura se da firmei de curierat care ce document iti emite? De asemenea cum se procedeaza la incasarea marfii? Emit eu chitanta catre client in aceeasi zi cu factura, sau firma de curierat emite chitanta direct catre client iar eu emit chitanta catre firma de curierat in momentul cand imi aduce banii?
De asemenea, gestiunea se tine la pretul de achizitie?Deoarece preturile se modifica foarte des pe site, in functie de cursul euro, ma gandesc ca este imposibil ca receptia marfurilor sa se faca la pret de vanzare cu amanuntul.

Multumesc celor care imi vor raspunde la toate aceste intrebari



#7 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 12 May 2008 - 09:42 AM

in legatura cu incasarea banilor prin curier: eu as face un contract de mandat pentru firma de curierat, pentru incasarea in numerar a contravalorii marfurilor vandute si livrate prin ei. astfel, chitanta ar fi facut de curier pe loc, chitantierul societatii(nu al firmei de curierat), si banii ar intra in casa in ziua cand curierul depune chitantierul si banii, pe baza de dizpozitie de incasare...
nu cred, ca este corect sa se inregistreze chitanta cu data respectiva in registrul de casa, daca exista decalaj in timp intre data chitantei si incasarea efectiva.
Bea



#8 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 12 May 2008 - 09:59 AM

evidenta marfurilor se poate tine la pret de vanzare, si in momentul vanzarii diferentele se pot inregistra pe 378-diferente de pret.
Bea



#9 corinac

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 12 May 2008 - 12:49 PM

Vezi postareaBea, la May 12 2008, 09:59 AM, a spus:

evidenta marfurilor se poate tine la pret de vanzare, si in momentul vanzarii diferentele se pot inregistra pe 378-diferente de pret.
Multumesc frumos pentru raspunsuri!
Eu am apucat sa iau casa de marcat, ca se mai intampla sa vina cate un client la sediu si atunci cred ca tb sa -i dau bon fiscal.

Asta e, mi-a fost teama ca vin in control si daca nu am casa imi iau ditamai amenda!


O zi buna!



#10 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2008 - 07:37 AM

incasarea facturilor se poate face si prin mandat postal si evident chitanta se face in momentul ridicarii banilor de la posta .... se ataseaza la chitanta recipisa de la mandatul postal care ti-l da posta.

Gestiunea se tine la pretul de vanzare, a zis bine Bea.

Vezi postareacorinac, la May 12 2008, 01:49 PM, a spus:

Eu am apucat sa iau casa de marcat, ca se mai intampla sa vina cate un client la sediu si atunci cred ca tb sa -i dau bon fiscal.

e si mai bine daca ai casa de marcat in loc de chitantier .........



#11 firekharma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 May 2008 - 08:00 AM

nu e nevoie de casa de marcat pentru magazinele online.
Eu am cumparat de la un astfel de magazin si am primit produsele prin posta romana. in colet primesti factura emisa de magazin, iar posta romana emite chitanta de incasare pentru bani. la fel se intampla si daca primesti produsele prin alt curier. curierul emite chitanta pentru produse si separat pentru valoarea transportului ( daca transportul este platit de client). pe chitanta postei este inclusa si valoarea transportului, dar vanzatorul primeste banii prin mandat, iar pe mandat este specificata valoarea coletului si valoarea rambursului ( valoare colet+ valoare transport)
nu stiu exact ce document isi va inregistra in contabilitate vanzatorul. stiu ca la posta exista mandate speciale atunci cand cel care primeste banii este societate comerciala si nu persoana fizica.
sper ca a fost de folos informatia.



#12 camistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:

Postat 13 May 2008 - 08:46 AM

eu am incheiat un contract cu firma de curieret cu plata ramburs si imi vireaza banii direct in contul colector. factura o tai si cu contravloarea transportului( incasare de la client)



#13 corinac

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 13 May 2008 - 09:29 AM

Vezi postareacamistu, la May 13 2008, 08:46 AM, a spus:

eu am incheiat un contract cu firma de curieret cu plata ramburs si imi vireaza banii direct in contul colector. factura o tai si cu contravloarea transportului( incasare de la client)
Buna dimineata,

Si eu am incheiat un contract cu o firma de curierat, dar situatia la mine este la modul urmator: emit factura pentru produsele achizitionate de client, inclusiv taxa de transport aferenta comenzii. Deci eu incasez c/v produselor + c/v transport, iar rambursul se face de catre curier , cash, adica imi este adus la sediu. Dupa care, firma de curierat imi emite o factura pe baza AWB-urilor emise, iar eu o achit din ce am incasat de la client. Am adoptat aceasta varianta pentru ca prin contract am alte tarife, plus ca pentru ramburs eu mai achit o taxa firmei de curierat cu care lucrez, taxa pe care nu am inclus-o ca fiind de plata clientului. Deasemeni, mai sunt situatii cand dupa o anumita suma clientul nu mai plateste transportul (ca un fel de discount ), acesta cazand in sarcina mea.
Apropo de casa de marcat, ieri am intrebat la firma de la care am achizitionat-o, daca pot sa nu mai folosesc casa de marcat (desi este fiscalizata) pentru ca ob meu de activitate nu o impune si mi-a raspuns ca DA, pot sa o tin asa pana cand sa zicem, voi avea nevoie de ea, fara nici o hotarare, fara nimic. Vestea m-a bucurat, pt ca faceam in fiecare zi rap Z pe zero.
Voi mai intreba insa si in alte parti.

O zi buna!



#14 catajuly

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 28 May 2008 - 12:24 PM

Buna ziua,
Sunt administrator la o librarie on-line. Imi desfasor activitatea acasa, unde este declarat sediul firmei. Nu am casa de marcat, deoarece intru la "exceptii". Lucrez prin serviciul de coletarie al Postei Romane. In fiecare colet pun factura in care apar titlurile cartilor, plus taxa de expeditie (asa am denumit-o eu), care e aproximativ egala cu taxa pe care o platesc eu la posta cand depun coletul. Taxele sunt in functie de greutate si de suma de ramburs, deci variaza de la colet la colet. Eu am ales taxa cea mai mica, pentru un colet pana intr-un kg.
Dupa ce clientul ajunge in posesia coletului, plateste la posta ramburs, bani pe care ii primesc tot de la posta, prin mandat postal. Acea chitanta de la posta este dovada clientului ca a achitat factura. Pentru mine, dovada este mandatul postal. Mai trebuie emisa si o chitanta de catre mine, atasata la mandat? Sau se inregistreaza direct mandatul?
Mi se intampla sa trimit colete cu greutate mai mare, la care sa platesc dublul taxei solicitate clientului. Sau daca un client nu ridica coletul, cand il primesc inapoi platesc din nou taxa. Aceste diferente se includ la pierdere?
Si inca o intrebare in legatura cu chitanta catre persoane fizice: nu vin multe persoane la sediu, dar mi se mai intampla sa vand carti unor cunoscuti. Este adevarat ca nu e voie sa emitem chitante catre persoane fizice, ci numai bon fiscal, din casa de marcat? Azi am aflat "vestea" si sunt usor nenumerita, chiar ingrijorata.
Multumesc pentru orice informatie.



#15 Lili86

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 09 March 2010 - 05:06 PM

Am vazut ca acest subiect este mai vechi dar sunt foarte interesata de acesta.Am de facut un proiect la facultate in legatura cu particularitatile contabilitatii comertului elentronic.Poate cineva sa ma ajute?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL