Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inregistrare venituri de la automate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Inregistrare venituri de la automate

16 replies to this topic

#1 CristianaCD

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 February 2008 - 03:19 PM

Va rog sa imi transmiteti care este legislatia care precizeaza cum se inscriu in contabilitate firmei veniturile provenite din incasarile de la automatele de bauturi racoritoare, cafea sandwiches etc
multumesc



#2 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 March 2008 - 01:21 PM

Eu inregistrez asa:

1. la vanzarea directa la aparat 5311= % 707; 4427. Incasam si inregistram vanzarea pe baza monetarului, adica pe cati bani se gasesc efectiv in automat.
2. la vanzarea indirecta facturam produsele cu care se alimenteaza aparatul (cafea, zahar,etc) clientului . El le vinde consumatorului direct. Pentru plasarea aparatului in barul clientului (de exemplu), ii platim acestuia o chirie lunara. Facem , in acest sens, contract.




#3 Marinica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:calculatoare, fotbal

Postat 17 April 2008 - 11:48 AM

Dar daca pun automatul nu intr-un bar ci intr-un spital sa zic? Nu lucrez cu 701 si produsele de alimentat automatul le grupez pe materii prime(apa,cafea,zahar-301) si consumabile(pahare, filtre,etc-3024) ? Firma are ca obiect comercializarea prin intermediul automatelor de cafea?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 August 2009 - 02:06 PM




#4 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 April 2008 - 04:41 PM

1. Firma are in obiectul de activitate si CAEN Rev.2, 4799 - Comert cu amanuntul efectuat in afara magazinelor, standurilor, chioscurilor si pietelor
2. Procedam la fel cum am scris mai sus, indiferent de locul unde este amplasat automatul(bar, spital, tribunal, sediu firma...). Nu consideram ca facem productie. Deci nu vindem produse finite( 701). Paharele si piesele pentru aparatele automate le dam in consum (6024=3024).



#5 Marinica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:calculatoare, fotbal

Postat 18 April 2008 - 07:49 AM

Daca te rog poti sa pui o mini-monografie a acestui tip de vanzare(prin automate)?
Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 August 2009 - 02:07 PM




#6 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 April 2008 - 10:27 AM

Am scris in graba inregistrarile contabile pe care le facem noi. Am gresit cand am spus ca dam si paharele in consum 6024=3024.Doar la piesele pentru reparatii la aparate procedam asa. Scuze pentru inducerea in eroare.

Daca mai ai nelamuriri, intreaba-ma.

Fisier atasat  monografie_aparate_automate.doc   21K   1798 downloads

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 18 April 2008 - 10:30 AM




#7 Marinica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:calculatoare, fotbal

Postat 05 May 2008 - 08:47 AM

Multumesc, am inteles!

Casa de marcat trebuie pentru aceasta activitate avand in vedere ca nu prea am ce rest sa dau sau bonuri sa emit?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 August 2009 - 02:08 PM




#8 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 May 2008 - 10:09 AM

Pentru ca nu am gasit alta modalitate de inregistrare a veniturilor in contabilitate, de cand monetarul nu mai reprezinta document pe baza caruia sa se inregistreze veniturile, folosim o casa de marcat la casierie, special pentru aceasta activitate.
Operatorii incaseaza banii din aparate si ii predau la casierie, pe baza de borderou de incasare si monetar, pe care il batem in casa de marcat. Pe borderou apar incasarile de la fiecare aparat in parte. Cred ca ar merge si cu niste case de marcat portabile, cu acumulatori, in care sa se inregistreze incasarile de la fiecare aparat, dar ar fi trebuit sa cumparam cate una de operator, si nu e rentabil.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 05 May 2008 - 10:10 AM




#9 Marinica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:calculatoare, fotbal

Postat 06 May 2008 - 07:27 AM

Asta sa fie singura solutie? Pentru ca conf. OUG 28/25.03.1993 republicata si actualizata:
"Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
...
Art. 2. - Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1):
a) comerţul ocazional cu produse agricole efectuat de producătorii agricoli individuali în pieţe, târguri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate, precum şi activităţile de jocuri de noroc desfăşurate cu mijloace tehnice de joc ce funcţionează pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;"

Mergand pe la administratia financiara mi s-a spus ca pt. fiecare automat amplasat trebuie sa deschid punct de lucru(registre, casierii, etc. pe fiecare). Chiar asa sa fie?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 August 2009 - 02:08 PM




#10 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 May 2008 - 11:37 AM

Pai noi avem cam 150 de aparate automate amplasate in diverse locatii, pe raza a 3 judete... Aceste locatii se schimba mereu, in functie de performante.Adica nu putem tine un aparat intr-o locatie care nu merge, cand putem sa-l mutam intr-una cu potential mai mare(o fabrica cu mai multi angajati, potentiali consumatori).Cum le suna celor de fianate asta? Adica eu deschid pct de lucru azi si peste 3 saptamani il inchid?



#11 Marinica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:calculatoare, fotbal

Postat 06 May 2008 - 12:52 PM

Intru totul de acord cu tine. Asta am incercat si eu sa le explic. Daca treaba nu merge(chiar si cu 4-5 aparate) ce fac in cazul ca il mut de 2 ori in trei luni, acte si acte pentru inchidere-deschidere puncte de lucru? Ai avut vreo problema la vreun control cu chestia asta?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 August 2009 - 02:09 PM




#12 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 May 2008 - 02:12 PM

Nu am avut niciun control pe aceasta tema din 2005, de cand am inceput activitatea de vanzare prin intermediul aparatelor automate.
Am avut control de fond in mai 2006, dar nu prea ne-a luat la puricat cu treaba asta.
Nu stiu ce sa spun. Ma pot interesa la alti parteneri din tara. Revin cu un raspuns.



#13 spargebule

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 July 2008 - 01:14 PM

Ati mai aflat ceva cu privire la obligativitatea declararii ca punct de lucru/sediu secundar in cazul automatelor de vanzare? Personal imi pare o aberatie in conditiile in care aceste aparate au o mobilitate accentuata sa deschizi/inchizi puncte de lucru... costuri, registre... apropo, unde tinem Registrul unic de control, legat cu sfoara de automatul de cafea? Adica fiecare dozator de cafea, distribuitor de snacks si cola, aparatele de vandut bomboane, pana si telefoanele publice ar trebui declarate ca sedii secundare???



#14 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 September 2008 - 02:31 PM

Nu am mai aflat nimic in afara de materialul gasit pe net si pe care il postez mai jos:


Caz practic: Obligativitatea infiintarii punctelor de lucru

Intrebare:

Va rog sa ne comunicati daca societatile pe care le prezint mai jos trebuie sa-si declare punct de lucru? Care sunt demersurile?
1. O societate are ca obiect de activitate jocurile de noroc respectiv incheie contracte cu diverse societati pentru a amplasa masini electronice - declar punct de lucru?
2. La fel si la o societate de constructii care efectueaza mai multe lucrari in diverse zone ale orasului sau judetului declar pentru fiecare punct de lucru?

Raspuns:

Art. 74 din Codul de procedura fiscala prevede: „contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare”, fara insa a da o definitie a sediului secundar.

Din pacate nici Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala nu ne ofera o definitie exacta a punctelor de lucru. La punctul 71.1. se prevede: „prin sediu secundar se intelege o sucursala, agentie, reprezentanta sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, inclusiv de tipul celor definite de art. 8 din Codul fiscal.” Prin art. 8 din Codul fiscal sunt reglementate numai activitatile nerezidentilor, asadar nu sunt aplicabile in cazul dumneavoastra.

Singura reglementare la care ne putem limita in acest sens ramane Legea 273/2006 privind finantele publice locale. Prin art. 32 alin. (7) se reglementeaza: “orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat.” Asadar, legiuitorul instituie obligatia de deschidere a punctului de lucru avand in vedere doar aspectul fiscal al acelei operatiuni.

In ceea ce priveste prima intrebare a dumneavoastra, respectiv daca o societate este obligata sa deschida punct de lucru in cazul in care incheie contracte cu diverse societati pentru a amplasa masini electronice, deoarece nu sunt angajate persoane din unitatea dumneavoastra in acele locatii, in opinia noastra nu aveti obligatia de a deschide puncte de lucru in acele locatii.

In ceea ce priveste cea de-a doua intrebare, raspunsul este diferit in functie de beneficiarul lucrarilor de constructii.

Astfel, in cazul in care se efectueaza lucrari de constructii in diverse locatii pentru a executa contractele incheiate cu terte persoane nu aveti obligatia de a deschide puncte de lucru in acele locatii intrucat activitatea se desfasoara la sediul clientilor. Practic, se presteaza un serviciu la sediul clientului nefiind obligatorie organizarea unor entitati, cu sau fara personalitate juridica, in acele judete.
In cazul in care se efectueaza lucrari de constructii in interesul societatii dumneavoastra, in opinia noastra exista obligatia de a deschide punct de lucru daca la acea locatie muncesc mai multi de 5 salariati. In acest sens, aveti obligatia de a depune "Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru sediile secundare (060)" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru. Asadar, aceasta declaratie se completeaza si se depune de catre contribuabilii care, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii.



#15 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2008 - 05:25 PM

Intrebare:
Cum se evidentiaza veniturile realizate din activitatea de comercializare a dulciurilor prin distribuitoare automate?

RASPUNS

Evidentierea in contabilitate a veniturilor realizate din activitatea de comercializare se efectueaza potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte integranta a reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.1752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, potrivit prevederilor pct.214 alin.(2) din reglementarile mentionate, veniturile din vanzarea bunurilor se recunosc in momentul in care sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) entitatea a transferat cumparatorului riscurile si avantajele semnificative care decurg din proprietatea asupra bunurilor;

b) entitatea nu mai gestioneaza bunurile vandute la nivelul la care ar fi facut-o, in mod normal, în cazul detinerii în proprietate a acestora si nici nu mai detine controlul efectiv asupra lor; si

c) veniturile si, respectiv, cheltuielile ocazionate de tranzactie pot fi cuantificate.

Ca urmare, veniturile din vanzarea bunurilor sunt recunoscute in contabilitate cand acestea pot fi cuantificate.

Astfel, este necesara evidentierea distincta a tuturor aprovizionarilor aparatelor, cantitativ si valoric, si in mod corespunzator a incasarilor pe baza de monetar, tinandu-se astfel o evidenta pe fiecare aparat.

Periodic, se vor corela incasarile cu valorile intrate si cele existente in aparate la sfarsitul fiecarei luni.

SURSA: http://anaf.mfinante.ro/wps/portal/!ut...ov.htm#7_0_1PGL
preda



#16 stefanescu_dana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 02:39 PM

Buna!
Cum se inregistreaza cafeaua de la dozator, la un punct de lucru, care functioneaza fara fise?
E corect sa inregistrez prafurile in 371? nu este productie? nu ar trebuie sa inregistrez in 301 si apoi sa vand marfa?
Va rog sa ma ajutati!
Merci



#17 danniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 14 February 2013 - 10:55 AM

Buna ziua,va rog daca poate sa-mi raspunda cineva.....am un magazin si as vrea sa aduc un automat de cafea,sa mai fac un venit,cum se procedeaza?....se face un contract si firma respectiva plateste o chirie?...si eu cum inregistrez venitul?Multumesc.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL