Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Deducere cheltuieli facute in strainatate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Deducere cheltuieli facute in strainatate

13 replies to this topic

#1 zonkkk

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 05 February 2008 - 05:58 PM

Situatie ipotetica: sunt PFA inregistrat in Romania cu impozitare in sistem real si neplatitor de TVA, si am un contract cu o firma de consultanta din Romania.
Ma voi duce in strainatate sa lucrez conform contractului si lunar voi 'taia' factura pentru firma de consultanta din Romania, care ma va plati.
Deci banii sunt platiti intre doua 'firme' cu sediul in Romania.

Ce posibilitati exista pentru a deduce cheltuielile facute in strainatate? (Diurna, chirie, transport?)

Se poate ca si PFA sa imi acord eu mie diurna?

Va multumesc.



#2 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2008 - 12:26 PM

Sa fie specificate clar conditiile in contract, locul prestatiei, perioada de delegare etc, si astfel vei putea sa-ti deduci anumite cheltuieli.
Dupa definitie, sunt deductibile numai cheltuielile facute cu scopul obtinerii de venituri...
In principiu poti avea si diurna, dar daca tu stai acolo 1 an sau 2 nu cred ca e asa simplu. Intreaba un contabil sau vezi codul fiscal.

Dan



#3 hadriano

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 12 February 2008 - 09:33 PM

Dar daca PFA-ul din Romania face un contract cu o firma din exterior si presteaza in strainatate?Care sunt cheltuieli deductibile?Chiria, telefon, avion?Diurna?
Pt contabilitate e ok s aemiti o factura externa in euro si inca una interna, in lei, cea clasica cu cursul la data facturarii,nu?Era pe undeva un topic.Daca sunt in strainatate si NU am inca un contabil in tara care sa depuna declaratii pot avea probleme?Ce obligatii am care trebuie facute chair daca nu sut in tara?
PFA-ul este neplatitor de tva si impozitat real, nu pe norma.De dce trebuie sa facem atatea si atatea hartoage nu pot intelege.



#4 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2008 - 09:44 PM

Vezi postareahadriano, la Feb 12 2008, 09:33 PM, a spus:

Dar daca PFA-ul din Romania face un contract cu o firma din exterior si presteaza in strainatate?

In acest caz cred ca ar trebui sa te interesezi la fiscul din tara in care vei sta/lucra.
Dan



#5 hadriano

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 13 February 2008 - 02:49 PM

<<In acest caz cred ca ar trebui sa te interesezi la fiscul din tara in care vei sta/lucra.>>
pai de ce Dan?Explica putin...ca eu chair nu vreau sa ma interesez la fiscul din tara straina.:))
Eu vreau, chiar vreau sa fiu in regula in Romania.



#6 mihaelajulia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 13 February 2008 - 03:46 PM

Vezi postareahadriano, la Feb 13 2008, 01:49 PM, a spus:

<<In acest caz cred ca ar trebui sa te interesezi la fiscul din tara in care vei sta/lucra.>>
pai de ce Dan?Explica putin...ca eu chair nu vreau sa ma interesez la fiscul din tara straina.:))
Eu vreau, chiar vreau sa fiu in regula in Romania.

Daca locuiesti mai mult de 6 luni in strainatate inseamna ca ai acolo "domiciliul fiscal", si acolo iti platesti taxele fiscale.



#7 hadriano

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 13 February 2008 - 07:27 PM

Nu locuiesc...ma duc, ma intorc...nu apare nicaieri scris ca muncesc 6 luni acolo.
Cu facturile e corect cum am zis, una pt partenerul extern si alta interna la cursul din ziua respectiva?
In afara de impozitul de 16 la suta pe profit, mai e ceva de platit?Scuze ca intreb chestii de astea, dar nu stiu ce s-a mai inventat in ultima modificare de cod fiscal.



#8 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 17 February 2008 - 01:18 PM

si eu sunt in aceeiasi situatie ca si tine. practic lucrez ptr. o firma de afara cu contract practic intre 2 firme - prestez activitati ptr. acea firma atat in tara cat si in afara tarii. in afara tarii fac vizite de obicei de maxim o saptamana (cam la o luna) si bineinteles ca am cheltuiel cu transport, cazare, masa + alte nimikuri pe care le trec ca si cheltuieli in registrul de incasari si plati - aceste cheltuieli sunt practic facute ptr. obtinerea de venit. pe langa acest lucru in contractul cu firma straina apare stipulat faptul ca ei platesc o anumita suma de bani pe luna ptr. cazare, o alta suma ptr. transport, ptr. telefon etc. deci practic dpdv meu de vedere consider ca sunt acoperit. referitor la facturi eu personal fac 2 facturi: una ptr. partenerul strain si una romaneasca ptr. contabilitatea mea, asta desi am inteles ca nu mai este nevoie de la 1 ianuarie 2007 de 2 facturi, adika factura pe care o faci ptr. partenerul strain merge si ptr. contabilitatea ta, si nu trebuie decat ca pe acea factura sa treci valoarea sa zicem in euro si mai jos si in lei la carsul bnr din ziua respectiva - eu inca mai am o gramada de factur romanesti si am zis sa merg asa pana le termin.

referitor la alte cheltuieli si eu am o nelamurir: initial am auzit ca se pot deduce si cheltuielile cu fondul de sanatate si cele cu fondul de pensii, dar tot dupa auzite se pare ca NU. daca este pe forum cineva mai bine pregatit si informat raman dator daca ne poate spune si noua daca aceste cheltuieli mentionate mai sus SUNT sau NU deductibile.

multam.



#9 hadriano

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 27 February 2008 - 10:12 PM

Mie imi pare normal ca sa fie deductibile, nici vorba altfel. ca si al firme dealtfel.
Iit treci ceva diurna, conform normelor?AI avut pe cineva in control sa iti zica ca e bine sau nu cu facturile?
Multumesc.



#10 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 28 February 2008 - 12:17 PM

pana acum nu am avut nici un control. cu facturile sigur este bine ptr.ca a mai fost discutata aceasta problema chiar aici pe forum. diurna nu - decat ce cheltuieli fac cu benzina sau avionul dupa caz, cazare, masa si atat. am incercat pe cat posibil sa fac si ordine de deplasare si pe plecarile externe dar este destul de greu sa-i faci pe cei de afara sa-ti stampileze si semneze actul acela mai ales ca nu stiu despre ce este vb + ca am observat ca la ei nu se stampileaza bonurile de casa sau de benzina ca la noi. dar acum asta e.............. da si cheltuielile cu fondul de pensii si asig medicale sunt deductibile - pe urma mi-am dat seama ca am mai intrebat lucrul asta pe forum.

Aceasta postare a fost editata de sintax: 28 February 2008 - 12:20 PM




#11 hadriano

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 01 March 2008 - 01:00 PM

am si eu un set de intrebari, poate un pic cam anapoda adaugate.
DAca un PFA, isi desfasoara temporar activitatea in strainatate, emite facturi in euro, ce se poate considera cheltuiala :
-diurna...la cat se poate stabili, este vreo reglementare legala, si in baza carui document se poate inregistra suma respectiva.Daca se maninca la o cantina locala, bonul de casa se poate trece si el pe cheltuieli, alaturi de diurna?
-achizitionarea unui mobil, si abonament de internet e cheltuiala clara, nu
-fiecare bilet de calatorie cu autobuzul, care costa ceva...se tree si el pe cheltuieli.Cum se inregistreaza si unde se pune acest bilet, ca si bonurile de la cantina? se capseaza pe o foaie separata si se ataseaza la registru, se face un document cumulativ?
-daca PFA-ul e pleat din tara, exista posibilitatea depunerii acelort declaratii online?
Multumesc mult



#12 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2008 - 04:20 PM

Daca stai in strainatate mai mult de 6 luni trebuie sa te inregistrezi la fiscul de acolo... Mai intereseaza-te la Admin Fin.
Dan



#13 monikg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 05 March 2008 - 08:56 AM

Vezi postareasintax, la Feb 17 2008, 03:18 PM, a spus:

si eu sunt in aceeiasi situatie ca si tine. practic lucrez ptr. o firma de afara cu contract practic intre 2 firme - prestez activitati ptr. acea firma atat in tara cat si in afara tarii. in afara tarii fac vizite de obicei de maxim o saptamana (cam la o luna) si bineinteles ca am cheltuiel cu transport, cazare, masa + alte nimikuri pe care le trec ca si cheltuieli in registrul de incasari si plati - aceste cheltuieli sunt practic facute ptr. obtinerea de venit. pe langa acest lucru in contractul cu firma straina apare stipulat faptul ca ei platesc o anumita suma de bani pe luna ptr. cazare, o alta suma ptr. transport, ptr. telefon etc. deci practic dpdv meu de vedere consider ca sunt acoperit. referitor la facturi eu personal fac 2 facturi: una ptr. partenerul strain si una romaneasca ptr. contabilitatea mea, asta desi am inteles ca nu mai este nevoie de la 1 ianuarie 2007 de 2 facturi, adika factura pe care o faci ptr. partenerul strain merge si ptr. contabilitatea ta, si nu trebuie decat ca pe acea factura sa treci valoarea sa zicem in euro si mai jos si in lei la carsul bnr din ziua respectiva - eu inca mai am o gramada de factur romanesti si am zis sa merg asa pana le termin.

referitor la alte cheltuieli si eu am o nelamurir: initial am auzit ca se pot deduce si cheltuielile cu fondul de sanatate si cele cu fondul de pensii, dar tot dupa auzite se pare ca NU. daca este pe forum cineva mai bine pregatit si informat raman dator daca ne poate spune si noua daca aceste cheltuieli mentionate mai sus SUNT sau NU deductibile.

multam.


Te rog spune-mi ce declaratie depui, 200 sau 201 pentru venituri din strainatate?



#14 hadriano

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 06 March 2008 - 02:09 PM

Dar cum s eintocmeste registrul, registrele ...ca tot ce treci pe cheltuieli este in valuta, dar in registru, dupa lege trebuie trecut in moneda nationala?
Cum se procedeaza in acest caz?Concret: am luat un telefon si este in valuta, in euro?ce valoare trec calculata la cursul zilei sau cum?Multumesc






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL