Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Schimbari in firma - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Schimbari in firma

administrator transfer
34 replies to this topic

#1 Guest_triff_*

  • Guests

Postat 12 February 2008 - 11:14 AM

Buna ziua tuturor!
Am o nelamurire si va rog, daca puteti, sa ma indrumati si pe mine cu o idee! (de fapt, cu mai multe...)
O societate platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA s-a transformat de la 01.01.2008 in microintreprindere, neplatitoare de TVA. Trebuie sa schimb, banuiesc, certificatul de inregistrare? Unde fac lucrul acesta, la Reg.Comertului? Ce acte imi trebuiesc? Cat dureaza si cam cat costa(cu aproximatie)?
Am un facturier inceput in care este trecuta societatea cu RO, mai pot folosi aceste facturi pana cumpar altele in formatul necesar pt neplatitori de TVA? Oare clientii mei (i-am anuntat ca sunt neplatitoare de TVA) vor accepta o factura pe care sa tai eu RO-ul si la coloana de TVA sa trec bara?
Va multumesc mult?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 June 2010 - 03:19 PM




#2 dacron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2008 - 12:38 PM

Nu cred .Societatea este microintreprindere , dar neplatitoare de Tva ? Acest lucru nu este posibil . Tot platitor de Tva sunteti .Va rog verificati .
Nu aveti de ce sa mergeti la Registrul Comertului , decat poate, pentru preschimbarea codului CAEN.
Neplatitorii de Tva nu pot utiliza modele de facturi specifice platitorilor.




#3 Guest_triff_*

  • Guests

Postat 13 February 2008 - 01:09 PM

Multumesc mult pentru raspuns! Voi verifica daca s-a inregistrat si schimbarea ca neplatitor de TVA.
Cand am depus 010 mi-a cerut copie de pe contractele de munca inregistrate la ITM si balanta la dec.2007 (si de acolo rezulta ca n-am avut rulaj pe 4427 pt ca s-a facturat numai cu taxare inversa si asa se va factura si in continuare). Dar multumesc ca m-ai atentionat, voi merge zilele acestea sa verific.



#4 Guest_triff_*

  • Guests

Postat 13 February 2008 - 01:15 PM

Intrebam daca trebuie schimbat certificatul de inregistrare pt ca unul dintre clientii vechi mi-a cerut o copie a noului certificat de inregistrare si de aici am dedus ca poate trebuie schimbat... Voi merge azi la adm.financiara si ma dumiresc acolo. Multumesc mult!



#5 adinutaa

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 13 February 2008 - 04:45 PM

o intrebare triff...

La trecerea la micro ti s-a impus sa ai angajati pe tot anul 2007 sau doar la 31 decembrie 2007?



#6 Guest_triff_*

  • Guests

Postat 14 February 2008 - 06:34 PM

Mi s-a impus sa am angajati (minim 1) din ianuarie 2008 (eu am facut o angajare cu data de 04.01.2008), sa nu mai fi fost inainte microintreprindere si cifra de afaceri pe 2007 sa nu depaseasca pragul prevazut de lege.
Am fost azi al adm.financiara si am verificat vectorul fiscal al societatii si , intradevar, nu s-a putut modifica ca neplatitoare de TVA. Mi s-a spus ca mai greu se accepta astfel de schimbari, dar fara alte amanunte, doar ca,conditiile sunt mai drastice. Deci, s-ar putea, dar numai daca indeplinesti conditiile .... care or fi acelea. Va pup!

Si e mai bine ca nu mi-au acceptat schimbarea cu privire la TVA pt. ca intrasem in ceata ce fac cu certificatul de inregistrare...



#7 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2008 - 07:52 PM

Am avut caz similar ; la trecere trebuie sa fi indeplinit conditiile de micro: cifra de afaceri+angajare salariat in cel mult 60 zile de la infiintare (NU la sfarsitul anului)La sector 2 nu mi-au cerut nimic suplimentar (in afara de 010) .Au consultat datele lor in PC.



#8 Guest_triff_*

  • Guests

Postat 14 February 2008 - 08:58 PM

Eu la sect.3 am avut schimbarea, si mi-au cerut copie de pe ctr.de munca inregistrat la ITM pana sa verifice in inregistrarile lor (dar eu oricum nu avusesem nici-un angajat pana in ian.2008) iar cand i-am specificat ca doresc si scoaterea din evidenta ca platitor de TVA atunci mi-au cerut si balanta la dec.2007. Probabil am nimerit eu o persoana acolo mai constiincioasa sau ... cine stie. Am mai auzit de diverse interpretari diferite de la un sector la altul.



#9 Guest_triff_*

  • Guests

Postat 14 February 2008 - 09:11 PM

De "interpretari " diferite m-am lovit si la ITM. Eu am incheiat contractul de munca cu data de 01.01.2008 si m-am dus la ITM sa-l inregistrez pe data de 18.01.2008 - era joi. Am stat la coada aceea imensa cam o ora si jum. iar cand am intrat am aflat ca biroul unde se facea inegistrarea firmelor noi avea progam 8.30 - 13.00 (eu ajunsesem la 13.30 la birou), iar vinerea nu se lucreaza cu publicul. D-na de la birou nu plecase dar mi-a spus ca nu-mi mai poate inregistra firma si sa vin luni (21.01. - deci depaseam termenul cu o zi, 20 fiind duminica) ca nu-i nici-o problema. Luni nu s-a mai putut inregistra contractul cu data de 01.01 sub nici-o forma si l-am modificat cu data de 04.01. Si uite asa, am depus declaratia 010 la adm. financiara cu luarea in evidenta ca microintreprindere cu data de 01.01.2008 iar pt.luarea in evidenta cu contributiile pt salarii cu 04.01.2008. Dar important e ca s-a putut si asa.
V-am povestit toate acestea poate se mai loveste cineva de aceeasi situatie la ITM, dar poate nu trebuia aici, imi cer scuze daca am postat aiurea!



#10 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2008 - 07:18 PM

Astazi am fost la S 1 cu alte probleme si am auzit ca cineva a trecut la micro din IMM avand un salariat doar din dec.
Ma gandesc ca am afirmat gresit mai sus ? ...



#11 adela82

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 April 2008 - 01:52 PM

In urma unui divort aministratorul care este si asociat unic si-a schimbat numele de familie si vrea sa schimbe si denumirea firmei. Imi poate spune cineva ce demersuri trebuiesc facute la ORC pentru a face aceste modificari?
Deasemenea societatea are ca activitate principala 4120 - lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. Poate desfasura activitati specifice unei agentii imobiliare daca aceasta nu este trecuta ca si obiect de activitate principala dar exista ca obiect de activitate secundar?
Astept sugestiile dumneavoastra si va multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 29 January 2010 - 11:54 AM




#12 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2008 - 07:46 PM

asociat unic si-a schimbat numele de familie si vrea sa schimbe si denumirea firmei
Dosarul pentru înregistrarea în registrul comerțului a mențiunii privind modificare denumirii unui comerciant va conține următoarele documente:
1. Cererea de înregistrare (original), într-un exemplar;
2. Dovada verificării disponibilității și a rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare (original);
4. Actul modificator al actului constitutiv (+decizia asociatului unic - original + 2 copii). Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. și data, semnăturile persoanelor abilitate, precum și ștampila;Actul constitutiv se semneaza de catre asociatul unic pe fiecare pagina(se incheie sub semnatura privata), nu mai este necesara autentificarea la notar/avocat(forma autentică a actului modificator este obligatorie în cazul SNC sau SCS);
5. Certificatul de înregistrare și, după caz, anexa/anexele (original);
6. Dacă este cazul, împuternicire pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original)-pt situatia in care persoana care se ocupa de inregistrarea mentiunilor difera de administratorul societatii/asociat;
7.Actul doveditor din care să rezulte noile date de identificare (copie) pentru schimbarea numelui asociatului unic/ administratorului;
8. Dovezile privind plata taxelor legale.
- taxa judiciară de timbru, în original;
- taxe de registru;
- timbre judiciare;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC.
De asemenea, taxele și tarifele pot fi achitate cu mandat poștal sau ordin de plată.
Taxele de timbru judiciar se achită la Trezoreria Statului din localitatea unde se află sediul ORC cu mențiunea că beneficiarul acestei sume este Primăria din localitate.
Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor prin poștă, se percepe un tarif de 55.000 lei/plic, conform Ordinului Ministrului Justiției nr. 2582/C/2004.
NOTĂ: Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnătură, cu menționarea în clar a numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi și semna cererea.
În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în copii traduse și legalizate.
Filele din dosarul de înregistrare vor fi numerotate în ordine, începând de la coperta din dreapta și se va completa, în mod obligatoriu, opisul inclus în cererea de înregistrare.
Poate desfasura activitati specifice unei agentii imobiliare daca aceasta nu este trecuta ca si obiect de activitate principala dar exista ca obiect de activitate secundar?
Da.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 April 2008 - 07:48 PM

Madalina



#13 garo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 17 November 2008 - 11:32 PM

Buna,

V-as ruga sa ma lamuriti daca se poate in urmatoarea situatie: O societate din 2005 ( cu declaratii de tva si impozit trim. depuse cu "0", inclusiv pt trim. III 2008) a fost preluata in oct de catre doi asociati: cu schimbarea denumirii, sediului, asociatilor si CAEN. Facturile de la Reg. Com. pt toate aceste modificari au fost emise pe vechea denumire. Intrebarea mea este daca se pot inregistra aceste facturi pe noua denumire, avand in vedere ca a ramas acelasi CUI, iar noul certificat de inregistrare s-a eliberat in 14 oct 2008. Mentionez ca am o factura-chitanta si din 02 sept 2008.

Va multumesc anticipat!



#14 galboiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:

Postat 18 November 2008 - 09:36 AM

In baza actului aditional pot fi inregistrate fara nicio problema.



#15 garo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 18 November 2008 - 12:41 PM

Vezi postareagalboiu, la Nov 18 2008, 11:36 AM, a spus:

In baza actului aditional pot fi inregistrate fara nicio problema.

dar cu factura-chitanta din sept, mai pot sa o inregistrez din moment ce declaratiile trim. ( incluzand aici si luna sept.)au fost depuse de vechiul administrator cu declaratie pe proprie rasp ca nu a avut activitate.
Pt aceasta factura-chit trebuie sa fac reg de casa si mai trebuie sa fac o chitanta de creditare firma pe sep. ca pt a justifica plata facturii.
E corect ce spun sau..?!



#16 galboiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:

Postat 18 November 2008 - 01:36 PM

E corect. Daca documentele respective au si tva, atunci acest tva il veti trece la regularizari in decontul perioadei urmatoare.

"dar cu factura-chitanta din sept, mai pot sa o inregistrez din moment ce declaratiile trim. ( incluzand aici si luna sept.)au fost depuse de vechiul administrator cu declaratie pe proprie rasp ca nu a avut activita"

Daca nu a avut activitate de la infiintare, atunci trebuia depusa doar declaratia pe propria raspundere insa la semestru si nu la trimestru.
Daca a inceput activitatea si trebuie sa depuna declaratii la trimestru, atunci de ce a mai depus declaratie pe propria raspundere?



#17 garo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 19 November 2008 - 09:01 AM

Firma a fost preluata de catre doi asociati/administratori, iar acea factura din sept a fost achitata de catre noii administratori si se pare ca nu a ajuns deloc in posesia vechiului admin.
Si din cate am observat se pare ca facturile de la infiintarea firmei in 2005 nu au fost inregistrate deloc (sunt unele care au si tva) : mai pot sa fac eu ceva acuma in legatura cu acestea??

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 November 2008 - 09:05 PM
citare mesaj anterior




#18 daniel.vaduva

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 December 2009 - 09:08 AM

Vezi postareaDoina P, la Feb 15 2008, 07:18 PM, a spus:

Astazi am fost la S 1 cu alte probleme si am auzit ca cineva a trecut la micro din IMM avand un salariat doar din dec.
Ma gandesc ca am afirmat gresit mai sus ? ...
Buna ziua,

De curand mi-am infiintat si eu o societate, microintreprindere neplatitoare de TVA care are ca domeniu de activitate grupa 479, cod 4791 din CAEN.
Stiu ca trebuie sa am minim 1 angajat. Care este termenul de angajare? 30 de zile sau 60 de zile?
Societatea a fost infiintata la 30 noiembrie 2009.
1. Ce impozite trebuie sa platesc pana la sfarzitul anului?
2. Ce acte imi trebuiesc pentru angajarea persoanei?
3. De unde iau un model de contract de munca?
4. De unde iau un model de contract de confidentialitate?

Imi cer scuze daca am postat unde nu trebuie, dar nu am gasit altundeva informatii.
Va rog sa ma ajutati.
Multumesc



#19 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 December 2009 - 01:40 AM

cauta un contabil!

Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 14 December 2009 - 01:41 AM




#20 mamadana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 186 Postari:
  • Location:galati

Postat 08 June 2010 - 07:52 AM

va rog o parere daca este bine cum gandesc :
- pana in 2009 , microintreprindere, platitoare de imp venit , tva trimestrial
- de la 01.01.2010 microintreprindere , platitoare imp profit , tva trimestrial. oblig salariale lunar
- de la 01.05.2010 :10 salariati , CA <100.000 euro, tva trimestrial, oblig salariale lunar

Vector fiscal actualizat din oficiu de la 01.01.2010
In afara de toate astea mai trebuie facute alte demersuri ? Influenteaza faptul ca am 10 salariati incepand cu 01.05.2010 ?

multumesc
daniela






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL