Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 April 2009 - 09:48 PM
#21
Postat 31 March 2009 - 10:42 AM
#22
Postat 31 March 2009 - 12:02 PM
#23
Postat 08 July 2009 - 07:36 AM
VAR. 1 -Calculez prorata (dupa formula din Codul fiscal),procent pe care il aplic la tva deductibil(de la achizitii) per total firma.
VAR.2- tin evidenta pentru fiecare spatiu in parte :la cele care facturez cu tva ,deduc TVA iar la cele scutite nu deduc.La tva-ul
aferent cheltuielilor comune,aplic prorata.
Cum vi se pare mai corect?
#24
Postat 08 July 2009 - 08:29 AM
Aceasta postare a fost editata de nopris: 08 July 2009 - 08:29 AM
#25
Postat 24 July 2009 - 06:25 PM
Adica....eu inteleg ca este vorba de TVA la achizitiile pentru care nu se cunoaste destinatia finala, adica daca vor fi folosite pentru venituri impozabile sau scutite...ca din ce este scris mai sus se deduce ca prorata se aplica la tot TVA deductibil
Caz concret
Societatea efectueaza prestari de servicii de sudura si vinde marfuri pentru sudori...ambele activitati genereaza venituri taxabile cu 19 %
Din luna ianuarie 2009, societatea presteaza si servicii de formare profesionala adica, cursuri pentru sudori, deci venituri scutite fara drept de deducere
in 2008, prorata a fost 100 %
Din calcule prorata a iesit la 72.84 %
Eu inteleg ca pentru achizitiile de bunuri si prestarile de servicii de la terti care nu pot fi delimitate in ceea ce priveste destinatia lor, voi aplica aceasta prorata( in cazul meu, rulajul conturilor 6028, 604, 605), adik nu foarte mult. Unele persoane sustin ca ar trebui sa-mi iau in calcul toate achizitiile, ceea ce nu mi se pare firesc, pentru ca am un rulaj foarte mare de marfa, achizitie care imi genereaza venituri impozabile.
De asemenea, cum fac acum ca suntem la decontul lunii iunie....aplic acum si regularizez in "-" pentru perioada ianuarie -mai sau imi deduc nitegral pana la decembrie si ma regularizez atunci
Astept raspuns
Va multumesc mult
#26
Postat 06 August 2009 - 10:48 AM
As dori si eu sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu vreo problema de genul celei cu care ma confrunt eu.
Pe scurt: Societatea are venituri cu TVA si venituri fara TVA (fara drept de deducere). Avem decont cu rambursare si ni se aplica prorata la tot TVA-ul de la achizitii. Eu mi-am prezentat punctul de vedere sustinand ca pentru cheltuielile care au fost efectuate in legatura cu veniturile impozabile trebuie sa deduc 100% (si aici am cheltuielile cu utilitatile care au fost refacturate cu tva + o investitie imobiliara in stadiu de proiect pentru construirea unor birouri care se vor vinde). Am prezentat in acest sens corpului control o declaratie din partea managementului societatii din care reiese scopul efectuarii investitiei (toata investitia este in 231 in momentul de fata). Mai jos aveti extras din procesul verbal:
"Societatea, prin reprezentantul sau legal, dna Rusu Mirela a formulat punctul de
vedere in care precizeaza ca taxa aferenta cheltuielilor de investitii (studii si proiecte) nu este
supusa pro-ratei, aceasta fiind integral deductibila intrucat imobilele ce urmeaza a fi construite
vor fi destinate vanzarii si nu inchirierii. Punctul de vedere este prezentat in anexa nr. 10.
Cele prezentate nu pot fi retinute intrucat societatea nu a prezentat documente care sa
justifice ca investitia care la momentul controlului este numai in faza de proiectare, urmeaza a
fi utilizata cu certitudine pentru operatiuni taxabile (vanzari de spatii)."
Intrebarile mele sunt:
1. am dreptul sa deduc 100% TVA-ul la utilitatile refacturate cu TVA?
2. am dreptul sa deduc 100% pt TVA-ul de la investitie?
3. am obligatia de a demonstra ca investitia care o fac este in scopul realizarii de venituri impozabile?, daca da .... cum pot demonstra acest lucru? Am un raspuns de la managementul unitatii ... acesta nu este suficient? ce documente pot prezenta eu intr-o tara in care nu stii de pe o zi pe alta ce lege mai apare.
4. au dreptate cei de la control?
5. care este procedura prin care se contesta un act de control si se raporteaza un abuz in serviciu?
Supararea este mare in momentul de fata la mine datorita acestei situatiei aparute si ma gandesc ca poate nu judec limpede in aceste momente, poate am inteles eu gresit cum se procedeaza cu prorata, de accea am nevoie sa aud si alte pareri.
multumesc anticipat pentru ajutor
#27
Postat 08 March 2010 - 12:27 AM
o persoana juridica romana platitoare de tva factureaza servicii de prelucrare a datelor cf. art. 133 alin. 2 "neimpozabile in Romania" unei persoane juridice platitoare de tva din ue pe activitatea principala
in cursul anului inregistreaza ca activitate secundara cod caen 8559 si factureaza cursuri de formare astfel:
- unor persoane juridice romane cf. art. 141 "scutite fara drept de deducere"
- unei persoane juridice platitoare de tva din ue cf. art. 133 alin.2 "neimpozabile in Romania"
achizitiile efectuate pe activitatea principala sunt majoritatea interne cu tva 19% si 9% si cateva din ue cu taxare inversa
daca aceste achizitii aferente activitatii principale, respectiv secundare se pot separa, adica nu deduc tva la achizitii aferente veniturilor fara drept de deducere, nu se mai aplica pro-rata
daca achizitiile nu se pot separa pe activitati, se aplica pro-rata, problema este ca nu inteleg cum se aplica din moment ce nu am venituri taxabile, doar neimpozabile si scutite fara drept de deducere
Ana
#28
Postat 07 April 2010 - 07:29 PM
#29
Postat 22 June 2010 - 01:16 PM
ioanavoda, la Mar 27 2009, 11:11 PM, a spus:
Eu as avea o prima intrebare cand anume si unde imi declar prorata asta? Adica la inceput de an nu stiam ca o sa am si ven. scutite fdr.ded. si si ven impozabile, cu dr. deducere.Cand si la cine declar?
Multumesc
firma IFN este inreg.ca platit.de tva din ultimul trim .al anului 2009.se incadreaza la persoane impozabile cu regim mixt . livrarea second -hand are regim special,iar comisionul este scutit de de tva.
sumele din balanta la 31 dec.2009 sunt:
707.1 venituri din vanzare aur =25951.05
708 venituri din comision= 143772.44
ts 378 = 5807
ts 4427=1103
ts 4426=131
baza lui 4427 este comisionul 5807 x 19%=1103
am calculat corect pro rata?
pro rata =25951.05/25951.05+143772.44 x 100=15%
130.51x 15%=20 tva cont 4426 deductibil ,restul de 111 fiind nedeductibil sau
in loc de cont 707.1 la calcul pro rata trebuia sa tin cont de baza de impozitare a tva ,adica a adaosului de 5807,adica
pro rata =5807/5807+143772.44x100=4 % pro rata
CARE ESTE CORECTA 15% SAU 4%
Intrebarea nr.2: comisionul l-am trecut in jurnal separat la scutite fara drept de deducere.este corect?
intrebarea nr. 3.amanetul face autofacturare la vanzarea aurului care e scos la vanzare daca clentul nu a returnat creditul,clientul fiind persoana fizica?
va multumesc pt rabdare si raspunsuri!
#30
Postat 22 June 2010 - 09:54 PM
alex paul, la Jun 22 2010, 02:16 PM, a spus:
ioanavoda, la Mar 27 2009, 11:11 PM, a spus:
Eu as avea o prima intrebare cand anume si unde imi declar prorata asta? Adica la inceput de an nu stiam ca o sa am si ven. scutite fdr.ded. si si ven impozabile, cu dr. deducere.Cand si la cine declar?
Multumesc
firma IFN este inreg.ca platit.de tva din ultimul trim .al anului 2009.se incadreaza la persoane impozabile cu regim mixt . livrarea second -hand are regim special,iar comisionul este scutit de de tva.
sumele din balanta la 31 dec.2009 sunt:
707.1 venituri din vanzare aur =25951.05
708 venituri din comision= 143772.44
ts 378 = 5807
ts 4427=1103
ts 4426=131
baza lui 4427 este comisionul 5807 x 19%=1103
am calculat corect pro rata?
pro rata =25951.05/25951.05+143772.44 x 100=15%
130.51x 15%=20 tva cont 4426 deductibil ,restul de 111 fiind nedeductibil sau
in loc de cont 707.1 la calcul pro rata trebuia sa tin cont de baza de impozitare a tva ,adica a adaosului de 5807,adica
pro rata =5807/5807+143772.44x100=4 % pro rata
CARE ESTE CORECTA 15% SAU 4%
Intrebarea nr.2: comisionul l-am trecut in jurnal separat la scutite fara drept de deducere.este corect?
intrebarea nr. 3.amanetul face autofacturare la vanzarea aurului care e scos la vanzare daca clentul nu a returnat creditul,clientul fiind persoana fizica?
va multumesc pt rabdare si raspunsuri!
IFN -ul se incadreaza la persoane impozabile cu regim mixt,livrarea second hand are regim special,iar comisionul este scutit de tva.
care dintre metode este corecta? V a multumesc din suflet pentru ajutor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1. venituri din vz aur cont 707.1
-----------------------------------------------------------------------------x 100
venituri din vz aur cont 707.1 +venit din comision cont 708
sau
2. adaos comercial
----------------------------------------------------------------------------x100
adaos comercial +venit din comision cont 708
Comisionul l-am trecut in jurnal tva la livrari scutite fara drept dededucere.este corect?
Se face autofacturare la vanzarea aurului daca clientul-persoana fizica nu returneaza imprumutul acordat?
alexpaul
Membru nou
Mesaje: 2
Membru din: 22 Iun 2010, 17:38
#31
Postat 23 June 2010 - 06:48 PM
second hand Conform prevederilor pct. 64 alin. (2) din Norme in sensul art. 1522 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal nu sunt considerate bunuri second - hand:
a) Aurul, argintul si platina ce pot fi folosite ca materie prima pentru producerea altor bunuri, fie pure fie in aliaj cu alte metale si prezentate sub forma de bare, plachete, lingouri, pulbere, foite, folie, tuburi, sarma sau in orice alt mod;
...............Deci nu aveti regim special si nu calculati prorata
reflectoarelor.
#32
Postat 23 June 2010 - 09:20 PM
Cosma Violeta, la Jun 23 2010, 07:48 PM, a spus:
second hand Conform prevederilor pct. 64 alin. (2) din Norme in sensul art. 1522 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal nu sunt considerate bunuri second - hand:
a) Aurul, argintul si platina ce pot fi folosite ca materie prima pentru producerea altor bunuri, fie pure fie in aliaj cu alte metale si prezentate sub forma de bare, plachete, lingouri, pulbere, foite, folie, tuburi, sarma sau in orice alt mod;
...............Deci nu aveti regim special si nu calculati prorata
#33
Postat 14 January 2011 - 04:02 PM
#34
Postat 17 January 2011 - 04:32 PM
Pro`rata imi da zero, e corect? In decontul de TVa la dec.2010 trec pro`rata 0? Aveti un model pentru comunicare si calcul pro`rata in acest caz?
Multumesc!
#36
Postat 18 January 2011 - 09:37 AM
dragosdana, la Jan 18 2011, 08:02 AM, a spus:
cu 52%. in decontul lunii decembrie stabilesti tva dedus pentru intreg anul.
art 147
..............
(12) La sfârșitul anului, persoanele impozabile cu regim mixt trebuie să ajusteze taxa dedusă provizoriu astfel:
a) din taxa de dedus determinată definitiv, conform alin. (11), se scade taxa dedusă într-un an determinată provizoriu, conform alin. (10);
b) rezultatul diferenței de la lit. a), în plus sau în minus după caz, se înscrie în rândul de regularizări din decontul de taxă, prevăzut la art. 1562, aferent ultimei perioade fiscale a anului, sau în decontul de taxă aferent ultimei perioade fiscale a persoanei impozabile, în cazul anulării înregistrării acesteia.
#37
Postat 09 April 2011 - 11:50 AM
Deschid acest topic deoarece am urmatoarea problema referitoare la TVA:
S.C. Piete si targuri SRL are din fiecare piata:
- venituri cu drept de deducere - taxe acces poarta, taxa parcare, taxa cantarire si taxa pentru drept de folosire a meselor pentru comercializarea fructelor si legumelor.
- venituri fara drept de deducere - chiriile aferente terenurilor pe care sunt constituite chioscuri.
In aceasta situatie pot solicita aplicarea unei pro-rate speciale deoarece nu pot tine evidenta separata pentru activitatea desfasurata in calitatea de persoana impozabila si pentru activitatea de persoana neimpozabila. Daca nu, cum poti selecta bunurile si serviciile achizitionate pe cele trei tipuri de jurnale pentru cumparari? Pot sa inregistrez si sa deduc tva-ul colectat in baza bonurilor fiscale emise de casele de marcat? Deoarece la intrarea pe poarta si la producatorii particulari care comercializeaza legume pe mese in piete nu pot emite factura. Astept pareri. Multumesc.
#38
Postat 19 April 2011 - 07:15 AM
Initial a facturat cu TVA, dar a depus notificare la AFP si in 2010 a facturat
fara TVA. Notificarea depusa la AFP referitoare la pro-rata pe 2010 a mentionat
pro-rata 0.
Este corecta pro-rata? Ce pro-rata trec in decontul 300 la martie 2011? TVA
aferenta unei achizitii reprezentand factura telefonica este deductibila sause
face inregistrarea 635=4426? Multumesc
#39
Postat 19 April 2011 - 07:58 AM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi