Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Informatii factura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Informatii factura


33 replies to this topic

#1 CrissRO

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 February 2008 - 11:10 PM

O intrebare referitor la informatiile minime ce trabuiesc imprimate pe o factura.

Capitalul social, contul, banca mai sunt obligatorii sa apara in antetul emitentului?

Din OMF 2226/2006 am inteles ca:

"Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, conținutul minimal obligatoriu pentru formularul de factură este cel prevăzut la art. 155 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal."

Iar din Legea nr. 571/2003

(8) Factura fiscală trebuie să cuprindă obligatoriu următoarele informații:
a) seria și numărul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa și codul de înregistrare fiscală al persoanei care emite factura;
d) numele, adresa și codul de înregistrare fiscală, după caz, al beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea și cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa pe valoarea adăugată;
g) cota de taxă pe valoarea adăugată sau mențiunea scutit cu drept de deducere, scutit fără drept de deducere, neimpozabil sau neinclus în baza de impozitare, după caz;
h) valoarea taxei pe valoarea adăugată, pentru operațiunile taxabile.

Intamplator am gasit:

Extras din legea nr. 161 din 04/19/2003

26. Articolul 74 va avea următorul cuprins:

"Art. 74. - (1) În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect si alte documente întrebuintate în comert, emanând de la o societate, trebuie să se mentioneze denumirea, forma juridică, sediul si codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislatia din domeniu.

(2) Pentru societatea cu răspundere limitată va trebui mentionat si capitalul social, iar pentru societatea pe actiuni si în comandită pe actiuni se va menționa si capitalul social, din care cel efectiv vărsat, potrivit ultimei situatii financiare anuale aprobate."

aceasta lege sau articolul cu pricina nu este mentionat ca si abrogat in legea 571/2003

Nelamurirea mea este, mai trec capitalul social in antet pe noile facturi generate electronic?

Multumesc.



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 25 February 2008 - 01:30 PM

Pentru Facturile emise in 2008, sunt valabile prevederile art. 155 ale Codului fiscal al Romaniei actualizat.
Conform art. 73 al Codului de procedura fiscala este obligatorie inscrierea pe toate facturile si in toate documentele a CIF–ul atribuit persoanelor juridice si fizice inregistrate fiscal:
Art. 73 Platitorii de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat au obligatia de a mentiona pe facturi, scrisori, oferte, comenzi sau pe orice alte documente emise codul de identificare fiscala propriu.
Conform art.74 al Lg. 31/1990 privind societatile comerciale, este obligatorie inscrierea pe orice factura sau document denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului, codul unic de inregistrare si capitalul social.
Art. 74. - (1) In orice factura, oferta, comanda, tarif, prospect si alte documente intrebuintate in comert, emanand de la o societate, trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevazute de legislatia din domeniu.
(2) Daca societatea pe actiuni opteaza pentru un sistem dualist de administrare, in conformitate cu prevederile art. 153, documentele prevazute la alin. (1) vor contine si mentiunea „societate administrata in sistem dualist”.
(3) In documentele prevazute la alin. (1), daca acestea provin de la o societate cu raspundere limitata, se va mentiona si capitalul social, iar daca ele provin de la o societate pe actiuni sau in comandita pe actiuni, se vor mentiona atat capitalul social subscris, cat si cel varsat.
(4) In situatia in care documentele prevazute la alin. (1) sunt emise de o sucursala, acestea trebuie sa mentioneze si oficiul registrului comertului la care a fost inregistrata sucursala si numarul ei de inregistrare.
(5) Daca societatea detine o pagina de internet proprie, informatiile prevazute la alin. (1) si (3) vor fi publicate si pe pagina de internet a societatii




#3 onitza1986

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 April 2008 - 03:07 PM

Buna ziua la toti. Va salut si va apreciez pentru munca pe care o depuneti aici. V-am descoperit de curand si sper sa ma primiti in "familia" voastra.

Acum trec la subiect. Ma numesc Oana, am 22 ani si .. ma ocup de contabilitatea primara la o firma de bijuterii en-gros.
Acum 2 luni am taiat o factura, am vandut X grame aur 585. Era sfarsitul lunii. Am dus actele la contabila mea. Dupa 3 zile ma suna seful si-mi spune sa anulez factura respectiva deoarece ne-a adus Xaur inapoi,deoarece magazinul respectiv s-a inchis si ne-a adus aurul inapoi.
Eu i-am am sunat contabila,i-am spus sa o scoata sa o anuleze. Zis si facut. Apoi eu am primit factura si i-am duso ,dar nu stiu ce a facut dumneai pt ca factura (alba-care ne-a aduso inapoi si care am anulato), a pierduto.
Nu stiu ce sa fac acum .. si nici ea nu stie.. Am sunat la monitorul oficial si mi-au spus ca nu se publica la ei.


Va rog sa ma ajutati.


Cu stima, Oana

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 14 April 2008 - 03:33 PM




#4 onitza1986

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 April 2008 - 03:13 PM

Buna.

Am 3 intrebari:

1. Putem sa taiem 2 facturi in aceeasi zi pentru aceeasi firma?
Daca am taiat 2 facturi.. fara sa stiu.. ce pot sa fac .. ? )precizez ca au trecut 2 luni de atunci.. si intre timp am mai taiat si alte facturi)

2. Putem sa taiem mai multe chitante la o factura?

3.Se mai trece cnp-ul pe factura?

Astept raspuns.. pooopp



#5 alexutzaP

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 14 April 2008 - 06:43 PM

Vezi postareaonitza1986, la Apr 14 2008, 04:13 PM, a spus:

Buna.

Am 3 intrebari:

1. Putem sa taiem 2 facturi in aceeasi zi pentru aceeasi firma?
Daca am taiat 2 facturi.. fara sa stiu.. ce pot sa fac .. ? )precizez ca au trecut 2 luni de atunci.. si intre timp am mai taiat si alte facturi)

2. Putem sa taiem mai multe chitante la o factura?

3.Se mai trece cnp-ul pe factura?

Astept raspuns.. pooopp


Nu inteleg de ce ai mai sunat s-o aduca inapoi s-o anulezi cand o puteai storna?
Poti taia mai multe chitante la o factura,(atunci cand iti plateste in "RATE"),dar specifica pe chitanta la nr facturii si data-PARTIAL.



#6 atmsocom

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2008 - 09:19 PM

Era mai logic ca factura respectiva sa fie storno la factura emisa de tine si nicidecum anulata, dupa 3 zile dar asa-i cu patronii care le stiu pe toate.
In cazul tau factura presupun ca a fost emisa in 2 sau maxim 3 exemplare deci ar trebui sa mai fie un exemplar ori la facturier ori la contabila si daca nu este treci la stornat factura ca este mai sigur.



#7 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2008 - 10:17 AM

la intrebarea 1. a lui alexutzaP, se pot taia oricate facturi pentru o firma, in aceeasi zi.

referitor la inscrierea CNP pe facturi:

OMFP1714/2005 Art. 4. -
(1) Prevederile art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 29/2003 privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora, cu modificările și completările ulterioare, se aplică numai în condițiile în care persoana care emite factura fiscală efectuează și livrarea bunurilor din gestiunea furnizorului.
(2) În cazul în care la data livrării bunurilor este întocmit formularul Aviz de însoțire a mărfii cod 14-3-6A, urmând ca în termenul prevăzut de lege să fie emisă factura fiscală, datele de identificare a persoanei care livrează marfa și datele privind expediția se completează numai pe avizul de însoțire a mărfii.

OMFP29/2003 art.3 alin.2
(2) În partea stângă jos a facturii fiscale vor fi menționate și datele de identificare a persoanei care efectuează livrarea bunurilor, și anume: numele și prenumele, seria și numărul actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate sau pașaport), codul numeric personal.
Bea



#8 amandeal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 15 April 2008 - 12:14 PM

Se pot face 2 sau mai multe chitante la aceeasi factura cu conditia ca valoarea facturii sa nu depasesca 5000 lei . Daca val facturii este mai mare de 5000 lei atunci se admit mai multe chitante cu valoare pana la 5000 lei si restul se plateste prin banca cu OP.

La problema legata de pierderea facturii se solicita firmei careia i s-a intocmit factura , o declaratie sembnata si stampilata , prin care sa confirme faptul ca nu au primit si inregistrat in contabilitate factura cu nr .... din data .
se ataseaza aceasta declaratie la acte



#9 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 15 April 2008 - 12:37 PM

Vezi postareaonitza1986, la Apr 14 2008, 03:13 PM, a spus:

3.Se mai trece cnp-ul pe factura?
Nu, nu se mai trece CNP-ul celui care face factura. Codul fiscal actual spune la art.155:
(5) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii: [...]
Nu este mentionat CNP-ul. Nu mai e obligatorie nici macar semnarea si stampilarea facturii.
Orice alte reglementari contrare anterioare nu mai sunt valabile.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 15 April 2008 - 12:38 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#10 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2008 - 01:28 PM

reglementari contrare nu, insa de cele complementare nu vorbeste...

ce se intampla cu datele cerute de ordine ale MF?
Bea



#11 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 15 April 2008 - 02:21 PM

Vezi postareaBea, la Apr 15 2008, 01:28 PM, a spus:

reglementari contrare nu, insa de cele complementare nu vorbeste...
ce se intampla cu datele cerute de ordine ale MF?
Codul fiscal e o lege, iar legea e mai tare decat ordinele (asa ar trebui sa fie).
Codul fiscal e ulterior OMFP 29/14.01.2003 si ce e ulterior e mai tare decat ce e anterior.
Ordine ulterioare Codului fiscal pot aduce completari dar nu dispozitii contrarii (Ordinul mentionat spune de obligativitatea CNP pe cand Codul fiscal spune despre alte informatii ca fiiind obligatorii).
In Codul fiscal, la ART. 298 se spune
(1) La data intrarii in vigoare a prezentului Cod fiscal se abroga:
44. Orice alte dispozitii contrare prezentului cod.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#12 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2008 - 02:36 PM

pun inca o data intrebarea:
ce se intampla cu datele cerute de ex. de L31/1990:
"Art. 74. - (1) În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect și alte documente întrebuințate în comerț, emanând de la o societate, trebuie să se menționeze denumirea, forma juridică, sediul și codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislația din domeniu.
(2) Pentru societatea cu răspundere limitată va trebui menționat și capitalul social, iar pentru societatea pe acțiuni și în comandită pe acțiuni se va menționa și capitalul social, din care cel efectiv vărsat, potrivit ultimei situații financiare anuale aprobate."
si ce se intampla cu datele expeditiei?
Bea



#13 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 15 April 2008 - 03:19 PM

Vezi postareaBea, la Apr 15 2008, 02:36 PM, a spus:

ce se intampla cu datele cerute de ex. de L31/1990:
"...(2) Pentru societatea cu răspundere limitată va trebui menționat și capitalul social, iar pentru societatea pe acțiuni și în comandită pe acțiuni se va menționa și capitalul social, din care cel efectiv vărsat..."
si ce se intampla cu datele expeditiei?
Art.74 din Legea 31/1990 (privind trecerea capitalului social pe facturi) este actualizat prin Legea 441 din 27.11.2006, deci pare mai nou decat textul din Codul fiscal si deci cred ca e valabil, mai ales ca e vorba doar de exceptii de la regula generala: doar la SRL-uri si la societatile pe actiuni.
In ce priveste datele privind expeditia (partea de jos a facturii vechi), nu se mai pomeneste nimic despre ea in CF art.155, deci nu mai sunt obligatorii. Bineinteles ca ce nu e obligatoriu poate fi folosit de cine doreste.
Trebuie inteles si acceptat ca din 2007 s-a produs o revolutie in ce priveste facturarea si ca acum orice hartie (fie si hartie igienica scrisa cu creionul chimic) care indeplineste conditiile art.155 din CF este considerata factura.
La ART. 125^1 se spune: "12. factura reprezinta documentul prevazut la art. 155"
Mai avem la Art.155 CF:
(11) Romania va accepta documentele sau mesajele pe suport hartie ori in forma electronica drept facturi, daca acestea indeplinesc conditiile prevazute de prezentul articol.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#14 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2008 - 04:33 PM

insa, tot prin CF se asigura, ca ordinele emise de MF isi vor avea aplicabilitate:
"Art. 5. - (1) Ministerul Finantelor Publice are atributia elaborarii normelor necesare pentru aplicarea unitara a prezentului cod.
(2) In intelesul prezentului cod, prin norme se intelege norme metodologice, instructiuni si ordine.
(3) Normele metodologice sunt aprobate de Guvern, prin hotarare, si sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Ordinele si instructiunile se emit de ministrul finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(5) Institutiile publice din subordinea Guvernului, altele decat Ministerul Finantelor Publice, nu pot elabora si emite norme care sa aiba legatura cu prevederile prezentului cod, cu exceptia celor prevazute in prezentul cod.
(6) Anual, Ministerul Finantelor Publice colecteaza si sistematizeaza toate normele in vigoare avand legatura cu prevederile prezentului cod si pune aceasta colectie oficiala la dispozitia altor persoane, spre publicare. "

si eu tind sa inteleg facturarea ca tine, insa trebuie sa am in vizor si ordinele emise si in vigoare ale MF....
Bea



#15 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 16 April 2008 - 07:42 AM

Vezi postareaamandeal, la Apr 15 2008, 01:14 PM, a spus:

Se pot face 2 sau mai multe chitante la aceeasi factura cu conditia ca valoarea facturii sa nu depasesca 5000 lei . Daca val facturii este mai mare de 5000 lei atunci se admit mai multe chitante cu valoare pana la 5000 lei si restul se plateste prin banca cu OP.

Daca valoarea facturii depaseste 5000 ron nu se pot face plati fractionate prin casierie. Din asta unii inteleg ca se admite max o chitanta cu valoare pana la 5000 ron si restul prin banca, insa altii sustin ca nu se poate incasa defel in numerar.



#16 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 16 April 2008 - 09:31 AM

vezi topicul "plafon plati casa", acolo este postat si legislatia...
Bea



#17 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 17 April 2008 - 10:42 AM

Vezi postareaBea, la Apr 15 2008, 05:33 PM, a spus:

si eu tind sa inteleg facturarea ca tine, insa trebuie sa am in vizor si ordinele emise si in vigoare ale MF....
De acord cu tine!
Conform Ordinului 2226/2006, publicat in MO1056 din 30/12/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata
Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, continutul minimal obligatoriu pentru formularul de factura este cel prevazut la art. 155 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumită in continuare Codul fiscal.

Acest continut minimal obligatoriu este completat de celelalte reglementari legislative in vigoare, cum ar fi:
- CIF-ul - prevazut in Codul de procedura fiscala:
ARTICOLUL 73
Obligatia inscrierii codului de identificare fiscala pe documente
Platitorii de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat au obligatia de a mentiona pe facturi, scrisori, oferte, comenzi sau pe orice alte documente emise codul de identificare fiscala propriu.
- Capitalul social – prevazut in Lg. 31/1990
- Datele de identificare ale persoanei care efectueaza livrarea bunurilor-prevazut in OMFP 29/2003



#18 kate5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2008 - 09:59 AM

Cine imi poate spune daca se declara sau nu seriile si numerele facturilor atribuite prin decizia aia interna?
Eu stiu ca nu, dar seful ma innebuneste ca trebuiesc declarate la administratie.
Are cineva vreo lege, un articol, ceva prin care sa-i dovedesc ca nu trebuiesc declarate?
Multumesc mult! :thumbup:



#19 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2008 - 10:46 AM

din cate stiu legea spune ce trebuie facut si nu ce nu trebuie, eventual se abroga daca nu se mai aplica. ordonanta spune ce trebuie facut pt inseriere si numerotare si, dupa cum bine stii, nu se aminteste de nici o raportare. Daca seful insista cu treaba asta sugereaza-i sa mearga la administratie sa depuna ce crede de cuviinta...sau trimiteti un email la asistenta contribuabili si asteptati raspuns oficial...
Madalina



#20 kate5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2008 - 02:34 PM

Multumesc frumos,
L-as trimite cu mare placere pe sef sa-l vad cum se descurca singur :thumbup: .
M-am saturat de cate ori am auzit : <tu, ca si contabil, trebuie sa stii> de parca eu trebuie sa visez noaptea toata legislatia.
Voi incerca sa-l conving si daca nu asculta....vom vedea.
Multumesc inca o data!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL