Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Informatii factura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Informatii factura


33 replies to this topic

#21 danbonta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:

Postat 05 May 2008 - 10:22 PM

Vezi postareakate5, la May 5 2008, 03:34 PM, a spus:

Multumesc frumos,
L-as trimite cu mare placere pe sef sa-l vad cum se descurca singur :thumbup: .
M-am saturat de cate ori am auzit : <tu, ca si contabil, trebuie sa stii> de parca eu trebuie sa visez noaptea toata legislatia.
Voi incerca sa-l conving si daca nu asculta....vom vedea.
Multumesc inca o data!

Nu trebuie declarate si ca sa stai linistita iti pot spune ca eu am avut nenumarate controale, diverse organisme, si a fost totul ok. Unde scrie ca trebuie declarate la administratie?
Timpul este cel mai bun profesor, din pacate el isi omoara toti elevii.



#22 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 06 May 2008 - 07:14 AM

Afost candva in lege o astfel de aberatie. Noroc ca s-a abrogat. Citez mai jos un articol:

""""Firmele trebuie sa raporteze la Fisc fiecare factura emisa! """


Agentii economici care au rasuflat usurati dupa eliminarea facturilor fiscale si a avizelor de insotire a marfii, sperand ca astfel se simplifica birocratia, trebuie sa stie ca ii asteapta vremuri grele. Un Ordin al Ministrului Finantelor, publicat in Monitorul Oficial cu doar trei zile inainte de finele anului trecut si adoptat chiar inainte de Craciun, stabileste o serie de reguli stricte pentru mediul de afaceri. Mai precis, fiecare factura emisa trebuie raportata la Fisc, in baza unui centralizator semestrial care trebuie sa cuprinda numarul si data emiterii, denumirea si codul de inregistrare al cumparatorului sau beneficiarului, valoarea tranzactiei si taxa pe valoarea adaugata aferenta. Surse din Ministerul Finantelor sustin ca in baza acestor situatii semestriale se va intocmi o baza de date la nivel national, care va permite tuturor angajatilor din toate structurile Ministerului de Finante sa vada, in orice moment, din orice colt de tara, ce facturi au fost emise si daca sunt inregistrate in contabilitatea beneficiarilor. Nimic anormal, pana in acest moment, numai ca reglementarea in cauza nu a fost mai deloc popularizata, iar multi dintre agentii economici vizati habar nu au ca trebuie sa depuna aceasta situatie la Finante, incepand chiar cu 1 ianuarie 2007. In aceasta situatie, exista posibilitatea ca unii dintre ei sa "omita" sa inregistreze vreo factura, ceea ce se considera evaziune fiscala, pedepsita conform reglementarilor in vigoare. "Nu stim sa existe vreun act normativ care sa ne oblige sa raportam facturile la Fisc. De altfel, odata cu eliminarea facturilor fiscale, este greu de crezut ca va mai putea cineva sa controleze inregistrarea fiecarei facturi. Spre exemplu, eu am luat marfa de la Piatra Neamt, iar firma mea are sediul in Buzau. Pai, pana la un control incrucisat pot sa stau linistita", spune, senin, administratorul unei firme de mobila. Nici in Ministerul de Finante nu se stiu prea multe despre acest Ordin. Unii dintre angajati spun ca au auzit ca s-ar pregati un astfel de act normativ, intentie menita sa-i starpeasca pe evazionistii de profesie, iar altii habar n-au nici macar de intentie.


Dupa multe investigatii, reprezentantii Biroului de Presa au dat de urma Ordinului Ministrului Finantelor 2217/22.12.2006 publicat in Monitorul Oficial 1041 din 28 decembrie 2006, reglementarea in cauza fiind prevazuta la articolul 3. Reamintim ca, incepand cu 1 ianuarie 2007, Ministerul Finantelor a decis implementarea sistemului european de facturare, care prevede renuntarea la tipizate-facturi fiscale si avizele de insotire a marfii, pe motiv ca astfel se reduce birocratia si dispare piata neagra a facturilor. Fiecare firma poate sa-si tipareasca singura facturile, cu respectarea unor elemente de identificare. Agentii economici care doresc sa apeleze la o firma specializata pentru tiparirea facturilor o pot face in continuare, insa facturile nu mai sunt numerotate in baza unor serii emise de Ministerul de Finante.
elena.cristian@gandul.info

http://www.gandul.info/articol_29757/firme...ura_emisa_.html




#23 danbonta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:

Postat 06 May 2008 - 09:58 AM

Pai prin declaratiile 394 si 390 ce faci? Raportare.
Dar nu trebuie sa inregistrezi la fisc seriile de facturi stabilite la inceputul anului.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 15 October 2008 - 11:57 AM

Timpul este cel mai bun profesor, din pacate el isi omoara toti elevii.



#24 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 08 May 2008 - 10:47 PM

Pai prin 394 declari doar ceea ce facturezi catre contribuabili inregistrati in scopuri de TVA, iar prin 390 (numai daca te incadrezi in limitele impuse de aceasta declaratie) vei declara. Daca nu te incadrezi in acele conditii nu declari nimic.
Totusi sa faci declaratiile 394 si dupa caz, 390, nu reprezinta ca declari la fisc toate facturile!!!! :biggrin:



#25 fausta_ro

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 10 September 2008 - 11:08 AM

Va rog frumos sa imi spuneti si mie cate exemplare de factura sunt necesare a se intocmi. In ordinul nr. 2226/2006 am gasit ca factura se intocmeste in doua sau mai multe exemplare, dar ma intereseaza, faptic, de cate facturi este nevoie.

Multumesc pentru ajutor.

Aceasta postare a fost editata de fausta_ro: 10 September 2008 - 11:10 AM




#26 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 September 2008 - 12:14 PM

Vezi postareafausta_ro, la Sep 10 2008, 11:08 AM, a spus:

Va rog frumos sa imi spuneti si mie cate exemplare de factura sunt necesare a se intocmi...
Factura se intocmeste in minim 2 exemplare: unul pentru furnizor si unul pentru client. Dar daca furnizorul doreste un exemplar pt. Biroul Desfacere, unul pt. Biroul Contabilitate si unul pentru CFI poate sa-si scoata cate doreste.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#27 88Andrei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 September 2008 - 03:48 PM

Ca sa nu deschid alt topic m-am gandit sa scriu aici:)
cum e cu seria si nr facturii? Cei de la finante mi-au zis sa citesc orinul 2226/2006 Am citit si legea 2226/2006, am citit si pe aici pana la urma cum e ..ce serie si nr trec acolo?

va multumesc pt raspuns



#28 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2008 - 04:27 PM

pai ce nu ai inteles?
seria si nr le stabileste intern, persoana numita de administrator pt gestionarea acestor documente.
Madalina



#29 88Andrei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 September 2008 - 04:45 PM

AHA...Merci mult..deci pun ce vreau acolo numai sa respect ordinea
La finante am terminat de depus tot miau spus k pe 25 octombrie mai trebuiesc depuse niste acte
la fisc trebuie sa depun ceva acolo?

p.s. is la inceput si e mi-e urat ca pun multe intrebari stupide:(...imi place forumul asta fiindca mereu gasesc ajutor rapid, folosesc si Search dar nu gasesc raspunsurile la intrebarile mele simple



#30 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2008 - 05:48 PM

Andrei, referitor la facturi (caci despre asta se vb. in topic), se depune la finante o declaratie 394 (daca esti platitor de tva) pana la 25 ian 2009 pentru semestrul II, 2008.
pentru obligatiile declarative si de plata pana la 25 oct inclusiv gasesti pe forum o sectiune dedicata cu toate declaratiile posibile de depus, in fct de modul de organizare si functionare al agentului economic.
uite aici: http://www.conta.ro/...hp?showforum=88
si aici: http://www.conta.ro/...hp?showforum=59
fie vorba intre noi, de obicei termenele de depunere si de plata sunt 25 ale lunii urmatoare pentru perioada la care se refera (luna/trimestru/semestru), cu mici exceptii.
deci, nu tb sa astepti ziua de 25 pt a depune o declaratie...ci pana pe 25 inclusiv.
Madalina



#31 ramo2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 September 2008 - 12:13 PM

buna ziua, am o intrebare
cum inregistrez fact. in cadrul unei pensiuni?
cele de aprovizionare cu alimente, bauturi, tigari etc
se face receptie la pretul de pe factura sau.....
multumesc



#32 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 04 October 2008 - 09:07 PM

In baza facturilor de aprovizionare intocmesti NIR.
% (30..., 4426) = 401



#33 BRIELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 09 October 2008 - 03:51 PM

Ce documente trebuie sa intocmesc in cazul in care doresc sa achizitionez materiale de constructie din strainatate(din UE sau din afara)si sa le vand la o alta firma din strinatate (din UE sau din afara) fara sa tranziteze Romania? Pot sa realizez acest lucru din Romania? Daca da in ce conditii?Unde pot gasi mai multe informatii despre acest lucru?Obietul de activitate al firmei este consultanta in afaceri si management.Pot face acest lucru in cadrul firmei mele?



#34 BRIELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 10 October 2008 - 06:52 AM

Chiar nu ma poate ajuta nimeni? Va rog, dati-mi macar un indiciu, de unde sa pornesc. :thumbup:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL