Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Am nevoie de ajutor ! Urgent ! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Am nevoie de ajutor ! Urgent !


10 replies to this topic

#1 Alexandru_co9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 29 February 2008 - 10:37 AM

Bună ziua la toată lumea în primul rând, până acum nu am avut nevoie de informații pe care să nu le găsesc pe forum, dar acum chiar nu am găsit nimic legat de problema mea:

Nu știu cum să înterpretez acest punct din Normele de aplicare a Codului Fiscal:

"Norme metodologice pentru aplicare a art. 253

Pct. 55. Pentru executarea prevederilorart. 253 alin. (6) din Codul Fiscal se au în vedere următoarele:
...
b)În cazul clădirii care a fost reevaluată conform prevederilor legale în vigoare, valoarea de inventar a clădirii este valoarea înregistrată în contabilitatea proprietarului. După reevaluare, dacă în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal prin procesul-verbal încheiat în urma ședinței Consililui de Administrație s-a aprobat noua valoare a clădirii ca urmare a efectuării reevaluării și aceasta a fost înregistrată în contabilitate, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei stabilite potrivit prevederilor pct. 53 asuprra valorii de inventar a clădirii. Sunt considerate ca fiind reevaluate și clădirile la care s-au executat lucrări de ireconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, cu aprobarea Consiliului de Administrație."


Eu unul înțeleg că dacă am modernizat respectiva clădire nu sunt obligat să fac reevaluare, și acest fapt mi-a fost și confirmat acum 3 ani de zile de către Direcția de taxe și Impozite locală, dar acum ei mi-au taxat impozitul pe clădiri cu cotă maximă (10%), specificându-mi că modernizarea nu ține loc de reevaluare.


Scăpați-mă vă rog, ce e de făcut? Please. Please. Please.

Aștept răspunsuri cu sufletul la gură.

Mulțumesc.

Aceasta postare a fost editata de Alexandru_co9: 29 February 2008 - 10:46 AM




#2 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 29 February 2008 - 12:19 PM

Eu inteleg cam la fel. Ideea este ca acest articol nu te obliga sa reevaluezi cladirea, ci intradevar, privind d.p.d.v. al impozitarii cladirilor, modernizarea trebuie considerata reevaluare si impozitata cu o cota mai mica...aceeasi problema am intampinat-o si eu in anii din urma...cand...daca isi poate cineva imagina....de la primarie mi-a calculat impozitul pe cladire cu cota maxima pentru vechea valoare a cladirii si cu cota aferenta cazului de reevaluare doar pentru valoarea care constituia in contabilitatea mea modernizarea.....
Si eu interpretez ca si tine: cladirile care au fost modernizate vor fi considerate reevaluate. Exact asta spune acest articol....




#3 Alexandru_co9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 29 February 2008 - 03:33 PM

Vezi postareamirela 0702, la Feb 29 2008, 12:19 PM, a spus:

Eu inteleg cam la fel. Ideea este ca acest articol nu te obliga sa reevaluezi cladirea, ci intradevar, privind d.p.d.v. al impozitarii cladirilor, modernizarea trebuie considerata reevaluare si impozitata cu o cota mai mica...aceeasi problema am intampinat-o si eu in anii din urma...cand...daca isi poate cineva imagina....de la primarie mi-a calculat impozitul pe cladire cu cota maxima pentru vechea valoare a cladirii si cu cota aferenta cazului de reevaluare doar pentru valoarea care constituia in contabilitatea mea modernizarea.....
Si eu interpretez ca si tine: cladirile care au fost modernizate vor fi considerate reevaluate. Exact asta spune acest articol....


Îți mulțumesc Mirela dar aș dori mai multe opinii, și dacă a mai întâmpinat cineva problema aceasta și cum a rezolvat-o.



#4 elmam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 208 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:informare

Postat 29 February 2008 - 04:06 PM

intrebare? cand ai depus declaratia de impunere la 31 01.2008 ai depus si procesele verbale de receptie ale modernizarilor?eu stiu ca atunci cand am avut astfel de situatii cu balanta si cu pv de receptie finale am depus declaratia si a fost ok>
elma



#5 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 February 2008 - 04:10 PM

Mai cititi si aici:
http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...rt=#entry152043

Dar,

Eu am o cunostinta la Imp si taxe locale care mi-a zis clar ca trebuie raport de evaluare facut de un evaluator autorizat, chiar daca avem modernizari.

Eu fac reeval. la fiecare trei ani. Am facut in dec 2004 si in dec 2007.

Se depun copii ale rapoartelor de evaluare , nota contabila de unde reiese ca ai majorat/micsorat valoarea cladirilor prin ct 105, balantele de verificare din luna precedenta reevaluarii si din luna in care s-a facut reeval.



#6 Alexandru_co9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 03 March 2008 - 08:32 AM

Vezi postareaa.d.n., la Feb 29 2008, 04:10 PM, a spus:

Mai cititi si aici:
http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...rt=#entry152043

Dar,

Eu am o cunostinta la Imp si taxe locale care mi-a zis clar ca trebuie raport de evaluare facut de un evaluator autorizat, chiar daca avem modernizari.

Eu fac reeval. la fiecare trei ani. Am facut in dec 2004 si in dec 2007.

Se depun copii ale rapoartelor de evaluare , nota contabila de unde reiese ca ai majorat/micsorat valoarea cladirilor prin ct 105, balantele de verificare din luna precedenta reevaluarii si din luna in care s-a facut reeval.


Salut. Cum zici tu că "ți-a spus o cunoștință de la Impozite și Taxe Locale" că trebuie neapărat să faci reevaluare cu toate că a fost modernizare, tot așa știam și eu (tot de la un funcționar de la impozite și Taxe Locale) că nu este nevoie să faci reevaluare dacă a fost modernizare.

Eu vreau să știu dacă scrie undeva negru pe alb că suntem obligați să facem reevaluare chiar și când au fost modernizate anumite clădiri, fiindcă este clar scris în Norme că nu necesită reevaluare clădirile la care s-au efectuat lucrări de modernizare.

O zi bună.



#7 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 March 2008 - 05:35 PM

Vezi postareaAlexandru_co9, la Mar 3 2008, 08:32 AM, a spus:

Vezi postareaa.d.n., la Feb 29 2008, 04:10 PM, a spus:

Mai cititi si aici:
<a href="http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...rt=#entry152043" target="_blank">http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...rt=#entry152043</a>

Dar,

Eu am o cunostinta la Imp si taxe locale care mi-a zis clar ca trebuie raport de evaluare facut de un evaluator autorizat, chiar daca avem modernizari.

Eu fac reeval. la fiecare trei ani. Am facut in dec 2004 si in dec 2007.

Se depun copii ale rapoartelor de evaluare , nota contabila de unde reiese ca ai majorat/micsorat valoarea cladirilor prin ct 105, balantele de verificare din luna precedenta reevaluarii si din luna in care s-a facut reeval.


Salut. Cum zici tu că "ți-a spus o cunoștință de la Impozite și Taxe Locale" că trebuie neapărat să faci reevaluare cu toate că a fost modernizare, tot așa știam și eu (tot de la un funcționar de la impozite și Taxe Locale) că nu este nevoie să faci reevaluare dacă a fost modernizare.

Eu vreau să știu dacă scrie undeva negru pe alb că suntem obligați să facem reevaluare chiar și când au fost modernizate anumite clădiri, fiindcă este clar scris în Norme că nu necesită reevaluare clădirile la care s-au efectuat lucrări de modernizare.

O zi bună.
Buna. Nu stiu sa scrie negru pe alb , cum zici tu. Noi, la firma, am optat pt reevaluare. Ne mai cresc si capitalurile... etc. Dar, daca am intreba undeva mai sus la Impozite si taxe, oare ce raspuns am primi? Pe noi chiar ne-a sunat persoana pe care o cunoastem, ca sa ne avertizeze, de prin nov.2007. Nu stiu ce sa mai cred.



#8 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2008 - 09:02 PM

Clar este ca si o modernizare trebuie declarata la impozite si taxe, daca s-a marit valoarea cladirii in balanta. Cu p.v. de receptie, nota contabila si balanta cu valoarea marita se face declaratie si ...bineinteles ca nu mai este nevoie de reevaluare. Spusele (pe la colturi) a functionarilor publici..nu au nici o valoare.Daca mergeti cu legea in mana, vor recunoaste ca aveti dreptate (nu multi dintre ei cunosc bine legile...nici macar nu le citesc.
elenacca



#9 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 10 March 2008 - 04:36 PM

Am intrebat la Impozite si taxe locale si mi s-a raspuns ca la cladirile neamortizate integral care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani de aplica lit.e a punctului 55 de la titlul IX din Norme:

55. Pentru executarea prevederilor art. 253 alin. (6) din Codul fiscal se au în vedere următoarele:
a) în cazul contribuabililor care nu au efectuat nici o reevaluare a clădirilor în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei stabilite potrivit prevederilor pct. 54 alin. (1) asupra valorii de inventar a clădirii;
b) În cazul clădirii care a fost reevaluată conform prevederilor legale în vigoare, valoarea de inventar a clădirii este valoarea înregistrată în contabilitatea proprietarului. După reevaluare, dacă în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal prin procesul verbal încheiat în urma ședinței Consiliului de Administrație s-a aprobat noua valoare a clădirii ca urmare a efectuării reevaluării și aceasta a fost înregistrată în contabilitate, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei stabilite potrivit prevederilor pct. 53 asupra valorii de inventar a clădirii. Sunt considerate ca fiind reevaluate și clădirile la care s-au executat lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, cu aprobarea Consiliului de Administrație.
c) în cazul clădirilor dobândite în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință precum și pe parcursul acestuia, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei stabilite potrivit prevederilor pct. 53 asupra valorii de intrare în patrimoniu;
d) în cazul clădirii a cărei valoare nu a fost recuperată integral pe calea amortizării și la care s-au efectuat lucrări de modernizare, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei stabilite potrivit prevederilor pct. 53, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care se înregistrează în contabilitate reevaluarea în urma lucrărilor de modernizare;
e) pentru clădirea prevăzută la lit. d), dar la care nu a fost efectuată reevaluarea în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei stabilite potrivit prevederilor pct. 54 alin. (1) asupra valorii rezultate din însumarea valorii de inventar a clădirii și a valorii lucrărilor de modernizare.
__________
Pct. 55 a fost modificat prin art. I lit. H pct. 10 din H.G. nr. 84/2005.
- Lit. b) a Pct. 55 de la Titlul IX a fost modificat prin art. I pct. H pct. 27 din H.G. nr. 1861/2006.

Sper ca am lamurit problema.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 10 March 2008 - 04:37 PM




#10 assan_amm

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 09 April 2008 - 03:54 PM

Eu am o cunostinta la Imp si taxe locale care mi-a zis clar ca trebuie raport de evaluare facut de un evaluator autorizat, chiar daca avem modernizari.

Eu fac reeval. la fiecare trei ani. Am facut in dec 2004 si in dec 2007.

Se depun copii ale rapoartelor de evaluare , nota contabila de unde reiese ca ai majorat/micsorat valoarea cladirilor prin ct 105, balantele de verificare din luna precedenta reevaluarii si din luna in care s-a facut reeval.
[/quote]

am si eu o intrebare: ce insemana an de referinta?
2007 sau 2008 pentru impozitul platit in 2008?

actele pentru reeval din dec 2007 trebuie depuse neaparat pana la 31.01.2008?



#11 mik37

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 19 April 2008 - 01:31 PM

am si eu o intrebare: ce insemana an de referinta?
2007 sau 2008 pentru impozitul platit in 2008?

actele pentru reeval din dec 2007 trebuie depuse neaparat pana la 31.01.2008?
[/quote]



Ptr.ce se plateste in 2008 anul de referinta este 2007....si noi am reevaluat niste cladiri de abia acum in aprilie ca sa nu mai platim 10% impozit pe cladiri dar reevaluarea a fost facuta in decembrie 2007 de catre reevaluator ca sa o pot prinde in balanta din decembrie 2007.Am platit o amenda de 100 lei ptr.ca nu am depus actele si declaratia in termen de 30 de zile(dar tinand cont ca nu mai platim 10% impozit este un nimic acea amenda)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL