Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
munca la negru = evaziune fiscala ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


munca la negru = evaziune fiscala ?


38 replies to this topic

#1 bluedevil

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 March 2005 - 11:47 PM

Este considerata munca fara forme legale evaziune fiscala ?
Intreb pentru ca am auzit ca se va introduce o lege in care evaziunea fiscala va fi pedepsita penal si ma intreb daca angajatorii care lucreaza cu salariati pe care ii platesc la negru vor fi pedepsiti penal.
Multumesc



#2 papushica25

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 26 March 2005 - 01:55 PM

Nu am citit o lege despre asa ceva dar... normal asa este, pentru ca ei detin un venit nedeclarat...nu? :oops:




#3 marlboro

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 08 April 2005 - 01:40 AM

,,Printre infractiunile prevazute în proiectul de act normativ, se regasesc:

- Nerefacerea arhivelor distruse în termenul dispus de organele competente, desi contribuabilul putea sa o faca (amenda de la 50 milioane lei la 300 milioane lei) - Refuzul nejustificat al unei persoane, dupa ce a fost somata, în scris, de trei ori, de a prezenta, conform legii, organelor competente, documentele legale si bunurile din patrimoniu, în scopul împiedicarii verificarilor financiare, fiscale sau vamale (închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amenda) - Împiedicarea, sub orice forma, a organelor competente, de a intra în sedii, incinte ori pe terenuri, cu scopul efectuarii verificarilor financiare, fiscale sau vamale, în conditiile legii (închisoare de la 6 luni la 3 ani) - retinerea si nevarsarea, cu intentie, în cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentând impozite sau contributii cu retinere la sursa (închisoare de la 1 la 3 ani sau amenda) - punerea în circulatie sau detinerea, fara drept, a formularelor tipizate cu regim special (închisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi) - tiparirea sau punerea în circulatie cu stiinta, de formulare tipizate cu regim special, falsificate (închisoare de la 3 la 12 ani si interzicerea unor drepturi) - stabilirea cu rea credinta de catre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contributiilor, în scopul obtinerii, fara drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensari cu sume datorate bugetului general consolidat, chiar daca fapta nu a avut ca urmare efectuarea de rambursari sau restituiri de la bugetul general consolidat ori de compensari cu sume datorate bugetului general consolidate (închisoare de la 3 la 15 ani si interzicerea unor drepturi) iar asocierea în vederea savârsirii acestei fapte se pedepseste cu închisoare de la 5 la 18 ani si interzicerea unor drepturi.

Se pedepsesc cu închisoare de la 2 la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte:

- sustragerea de la îndeplinirea obligatiilor fiscale prin exercitarea de activitati fara autorizatia prevazuta de lege; - ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligatiilor fiscale; - omisiunea, în tot sau în parte, a evidentierii, în actele contabile sau în alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate; - evidentierea în actele contabile sau în alte documente legale a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale sau evidentierea altor operatiuni fictive; - alterarea sau distrugerea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau alte mijloace de stocare a datelor; - executarea de evidente contabile duble, folosind înscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor; - sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictiva sau declararea inexacta cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate; - sustragerea, substituirea, degradarea sau înstrainarea de catre debitor ori de catre terte persoane a bunurilor sechestrate în conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala si a Codului de procedura penala.

Pentru un prejudiciu mai mare de 10.000 euro, în echivalentul monedei nationale, cauzat de infractiunile enumerate anterior, pedeapsa cu închisoarea va fi de la 3 la 10 ani, peste 100 000 euro prejudiciu, de la 4 la 12 ani, iar în cazul unui prejudiciu de peste 500 000 euro pedeapsa va fi de la 5 la 16 ani. Pentru un prejudiciu mai mare de 1 milion de euro, pedeapsa cu închisoarea va fi între 12 si 20 de ani.

Proiectul de Lege mai prevede faptul ca persoanele care au fost condamnate pentru infractiunile prevazute în acesta nu vor mai putea fi fondatori, administratori, directori sau reprezentanti ai societatii.''

deci....e in faza de proiect....asteptam legea :lol:



#4 maryo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:
  • Location:la capatul tarii

Postat 08 April 2005 - 12:07 PM

azi a fost aprobat proiectul legislativ de catre guvern ... a fost trimis spre aprobare la parlament ... asa ca .... tineti aproape .



#5 SANDA ILIUTA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 440 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2005 - 01:18 PM

Infracþiunea fiscalã asimilatã cu crima
Unul dintre cele mai importante puncte din programul de guvernare, care þine de lupta împotriva corupþiei, s-a realizat prin proiectul noii legi privind combaterea evaziunii fiscale, aprobat astãzi de Guvern în ºedinþa executivã. Infracþiunea fiscalã va fi pedepsitã exclusiv penal ºi va fi asimilatã cu crima, potrivit noii legi pentru combaterea evaziunii fiscale. Mãsura este conformã cu angajamentele europene din Planul de acþiune al Strategiei Anticorupþie, trimis sãptãmâna trecutã la Bruxelles.

„Prin aceastã noua lege se asimileazã faptele de infracþiune fiscalã cu crima în sensul cã pedepsele cu închisoarea aplicate evazioniºtilor - în special pentru faptele care au la bazã prejudicii de sute de mii de euro - sunt la fel de mari ca ºi în cazul infracþiunilor asupra vieþii ºi integritãþii persoanei (de exemplu, omorul)”, a arãtat Primul-ministru Cãlin Popescu-Tãriceanu în cadrul declaraþiei de presã de astãzi, dupã ºedinþa de guvern.

Totodatã, prezenta lege sancþioneazã nu numai faptele propriu-zise de evaziune ci ºi fapte care, chiar dacã nu constituie evaziune prin ele însele, aduc grave prejudicii bugetului de stat. Astfel, este sancþionatã cu închisoarea punerea în circulaþie a formularelor tipizate cu regim special.

Noua lege este mult mai bine structuratã decât reglementãrile actuale ºi prevede în mod expres cã numai faptele sãvârºite cu intenþie sunt incriminate. În acest fel se eliminã posibilitatea sancþionãrii penale a celor care, de exemplu, completeazã greºit o declaraþie de impunere. Stabilirea vinovãþiei - intenþie sau culpa - o fac organele de urmãrire penalã, iar instanþa este cea care în final decide aplicarea sancþiunii.

Pentru rambursãrile ilegale de taxe ºi impozite, pedeapsa este de pânã la 15 ani închisoare, iar asocierea în vederea sãvârºirii unei astfel de fapte se pedepseºte cu pânã la 18 ani închisoare.

Pedepsirea penalã a punerii în circulaþie a tipizatelor cu regim special (facturilor) va fi dublatã de un Ordin al Ministrului Finanþelor privind inactivii, inclusiv cei din vamã. Astfel, cheltuielile înregistrate în contabilitate în baza unor facturi emise de inactivi - adicã de firme fantomã care ridicã de la imprimeria naþionalã facturi pe care le vând ulterior - vor fi nedeductibile fiscal.

Printre infracþiunile prevãzute în proiectul de act normativ, se regãsesc:

- Nerefacerea arhivelor distruse în termenul dispus de organele competente, deºi contribuabilul putea sã o facã (amendã de la 50 milioane lei la 300 milioane lei)
- Refuzul nejustificat al unei persoane, dupã ce a fost somatã, în scris, de trei ori, de a prezenta, conform legii, organelor competente, documentele legale ºi bunurile din patrimoniu, în scopul împiedicãrii verificãrilor financiare, fiscale sau vamale (închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendã)
- Împiedicarea, sub orice formã, a organelor competente, de a intra în sedii, incinte ori pe terenuri, cu scopul efectuãrii verificãrilor financiare, fiscale sau vamale, în condiþiile legii (închisoare de la 6 luni la 3 ani)
- reþinerea ºi nevãrsarea, cu intenþie, în cel mult 30 de zile de la scadenþã, a sumelor reprezentând impozite sau contribuþii cu reþinere la sursã (închisoare de la 1 la 3 ani sau amenda)
- punerea în circulaþie sau deþinerea, fãrã drept, a formularelor tipizate cu regim special (închisoare de la 2 la 7 ani ºi interzicerea unor drepturi)
- tipãrirea sau punerea în circulaþie cu ºtiinþã, de formulare tipizate cu regim special, falsificate (închisoare de la 3 la 12 ani ºi interzicerea unor drepturi)
- stabilirea cu rea credinþã de cãtre contribuabil a impozitelor, taxelor sau contribuþiilor, în scopul obþinerii, fãrã drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursãri sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensãri cu sume datorate bugetului general consolidat, chiar dacã fapta nu a avut ca urmare efectuarea de rambursãri sau restituiri de la bugetul general consolidat ori de compensãri cu sume datorate bugetului general consolidate (închisoare de la 3 la 15 ani ºi interzicerea unor drepturi) iar asocierea în vederea sãvârºirii acestei fapte se pedepseºte cu închisoare de la 5 la 18 ani ºi interzicerea unor drepturi.

Se pedepsesc cu închisoare de la 2 la 8 ani ºi interzicerea unor drepturi urmãtoarele fapte:

- sustragerea de la îndeplinirea obligaþiilor fiscale prin exercitarea de activitãþi fãrã autorizaþia prevãzutã de lege;
- ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaþiilor fiscale;
- omisiunea, în tot sau în parte, a evidenþierii, în actele contabile sau în alte documente legale, a operaþiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;
- evidenþierea în actele contabile sau în alte documente legale a cheltuielilor care nu au la bazã operaþiuni reale sau evidenþierea altor operaþiuni fictive;
- alterarea sau distrugerea de acte contabile, memorii ale aparatelor de taxat ori de marcat electronice fiscale sau alte mijloace de stocare a datelor;
- executarea de evidenþe contabile duble, folosind înscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor;
- sustragerea de la efectuarea verificãrilor financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictivã sau declararea inexactã cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate;
- sustragerea, substituirea, degradarea sau înstrãinarea de cãtre debitor ori de cãtre terþe persoane a bunurilor sechestrate în conformitate cu prevederile Codului de procedurã fiscalã ºi a Codului de procedurã penalã.

Pentru un prejudiciu mai mare de 10.000 euro, în echivalentul monedei naþionale, cauzat de infracþiunile enumerate anterior, pedeapsa cu închisoarea va fi de la 3 la 10 ani, peste 100 000 euro prejudiciu, de la 4 la 12 ani, iar în cazul unui prejudiciu de peste 500 000 euro pedeapsa va fi de la 5 la 16 ani. Pentru un prejudiciu mai mare de 1 milion de euro, pedeapsa cu închisoarea va fi între 12 ºi 20 de ani.

Proiectul de Lege mai prevede faptul cã persoanele care au fost condamnate pentru infracþiunile prevãzute în acesta nu vor mai putea fi fondatori, administratori, directori sau reprezentanþi ai societãþii.

Legea este foarte detaliatã, acest lucru fiind cerut în mod expres de cãtre mediul de afaceri în scopul evitãrii eventualelor abuzuri.

La redactarea proiectului de Lege au participat, pe lângã reprezentanþii Ministerelor implicate (Ministerul Finanþelor, Ministerul Justiþiei ºi Autoritatea Naþionalã de Control) ºi reprezentanþi de la Parchetul General.

Proiectul de Lege va fi transmis Parlamentului spre dezbatere în procedurã de urgenþã ºi aprobare. Dupã adoptarea sa în Parlament, Legea va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

La data intrãrii în vigoare a acestei legi, se abrogã Legea nr. 87/ 1994, art. 280 din Legea 53/ 2003 ºi art. 188 din OG nr. 92/ 2003.

Guvernul României - Biroul de presã - 07.04.2005
Ada



#6 mihalache`s

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 May 2005 - 12:47 PM

[size=12]"din cele mai vechi timpuri ocupatiile de baza ale romanilor au fost fredonatul si lalaiala"

tot cu acestea se ocupa si actualul guvern. aveti motive sa credeti ca se intampla altfel?



#7 mmn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:

Postat 27 June 2005 - 05:45 PM

Exista o lege referioare la evaziunea fiscala, iar din ce am auzit, evaziunea fiscala a devenit din 2005 (in functie de gravitatea sa) infractiune. - dosar penal ...



#8 amorioko

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:taxation

Postat 25 November 2005 - 02:53 PM

evaziunea fiscala e stabilita ca infractiune din 1994, in 2005 doar sau modificat si completat faptele ce constituie infractiune de evaziune fiscala



#9 bejinariu mariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 11 January 2006 - 09:00 PM

mmn a spus:

Exista o lege referioare la evaziunea fiscala, iar din ce am auzit, evaziunea fiscala a devenit din 2005 (in functie de gravitatea sa) infractiune. - dosar penal ...
am, proces cu itm-ul, care m-a catalogat, ptr un contract de munca nedepus, "grad ridicat de pericol social"
mbm



#10 bejinariu mariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 11 January 2006 - 09:02 PM

mihalache`s a spus:

[size=12]"din cele mai vechi timpuri ocupatiile de baza ale romanilor au fost fredonatul si lalaiala"


tot cu acestea se ocupa si actualul guvern. aveti motive sa credeti ca se intampla altfel?
nu, nu avem motive
mbm



#11 bejinariu mariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 11 January 2006 - 09:04 PM

bluedevil a spus:

Este considerata munca fara forme legale evaziune fiscala ?
Intreb pentru ca am auzit ca se va introduce o lege in care evaziunea fiscala va fi pedepsita penal si ma intreb daca angajatorii care lucreaza cu salariati pe care ii platesc la negru vor fi pedepsiti penal.
Multumesc

esti deacord, totusi, ca darile la stat, ptr salarii sunt colosal de mari????
mbm



#12 mteddy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filme bune, muzica

Postat 05 February 2006 - 08:53 PM

"esti de acord, totusi, ca darile la stat, ptr salarii sunt colosal de mari????"
Foarte utila aceasta remarca, sa luam de exemplu contributii/impozit la salarii lunare, pe contracte de munca....... S-au mai micsorat ele ce e drept incepand cu IAN-2006, insa raman undeva pe la 50% din brut.
Stie cineva de aici cat erau acestea inainte de '89 ????? simplu de raspuns: 14% impozit, 15.6% contributii, la nivel de intreprindere, ANGAJATOR. Adica 29.6% pe angajator, bruturi, deci nu era impunere la nivel de angajat. INSA SE ACHITAU PRECIS LUNAR ACESTE VALORI.
Chiar si asa intreprinderile ramaneau cu fonduri serioase, si deci crestere economica asigurata plus minimalizare a incercarilor de fraudare dediferite tipuri.
Acuma avem state de salarii, de tip derivate cu integrale partiale, asta e..........
Mircea Teodorescu



#13 contax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 05 February 2006 - 11:20 PM

mteddy a spus:

"..... INSA SE ACHITAU PRECIS LUNAR ACESTE VALORI.
 Chiar si asa intreprinderile ramaneau cu fonduri serioase, si deci crestere economica asigurata plus minimalizare a incercarilor de fraudare dediferite tipuri.
.....

Paragraf prea incarcat de ideologie si de nostalgie.
Bineinteles ca situatia din prezent nu este buna si este nevoie de o clarificare (normalizare), dar nu prin raportarea la modele total nefericite.
Sa ne gandim daca am fi avut acces la internet, sau ca n-ar fi fost incriminata penal evaziunea, dar s-ar fi adus acuzatii cum ar fi subminarea economiei nationale de catre dusmanii poporului.
Iar meseria noastra era mult mai jos pe scara sociala. Sa ne indreptam deci privirea spre modele din tarile unde profesia este una foarte apreciata, de acolo putem lua modele corecte si, usurel, ca suntem romanasi, sa rezolvam problemele. Pentru asta este insa nevoie de solidaritate a breslei, acum multe lucruri se intampla pentru ca nu stim decat sa stam cu capul plecat.



#14 mteddy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filme bune, muzica

Postat 06 February 2006 - 04:52 AM

Facem iar politica ?? Asta este din pacate, cand vom scapa de aceasta meteahna, probabil saltul va fi colosal ..............
Cand oare va fi asta ??????????
Mircea Teodorescu



#15 contax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 06 February 2006 - 08:48 AM

mteddy a spus:

"....... INSA SE ACHITAU PRECIS LUNAR ACESTE VALORI.
 Chiar si asa intreprinderile ramaneau cu fonduri serioase, si deci crestere economica asigurata plus minimalizare a incercarilor de fraudare dediferite tipuri...........''

De aia te-am citat, ca sa arat de ce nu facem ''saltul colosal'', pentru ca unii stau cu fata spre trecut. Fraza citata este incarcata de ideologie, adica de politica si mi-am exprimat dezacordul.



#16 Mircea Scalat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Miercurea-Ciuc

Postat 26 February 2006 - 03:17 PM

Conceptul de munca la negru este asociat remunerarii unei munci prestate in afara unui contract guvernat de Codul Muncii ori Codul Civil.
Munci se mai presteaza si prin contracte guvernate de Codul Comercial.

Munca la negru mai apare si atunci cind adiacent unei prestatii contractate pe baza Codului Civil ori Codului Comercial remuneratia este stabilita sub pretul pietii ori cel verbal convenit, si diferenta se achita fara forme legale.

Pentru Romania si In Romania este mai usor a se emite acte normatile: Legi, HG, OG, OUG, s.a.a.m.d. decit sa se reglementeze instrumente de control eficiente.

Prin relatiile de munca la negru evaziune fiscala face si utilizatorul muncii cit si prestatorul acesteia, astfel ca ambii parteneri sunt HOTI, si evazilnisti pentru ca FURA BUGETUL DE STAT, retineti, iar nu STATUL.

Intr-o situatie atit de confuza si intr-o avalansa de reglementari, pe linga faptul ca logic angajatorul nu ar trebui sa efectueze operatiuni care nu-i sunt specifice obiectului de activitate ci asigurarii unui compartiment de personal, care este tot mai mare cu cit numarul de angajati este mai mare.

Cu riscul ca CONTAX sa ma catalogheze ca nostalgic, totusi este mai corecta eliminarea impozitului si a celorlalte contributii si taxe la sursa pentru utilizarea muncii salariale, asa cum in foarte buna parte a fost practicata inainte de 1990.
Eu cred ca resursele ce se aloca pentru functionarea ineficienta a unui sistem de urmarire a contribuabililor si a contributiilor trebuie redirijata catre implementarea unui sistem de urmarire a utilizarii muncii (punct).

Resursele colectate, ca valori absolute, la Bugetul de Stata si Alte Bugete si Fonduri prin variatele si specializatele sisteme introduse dupa 1989 isi pot gasi caile de colectare si pe alte cai mai eficiente si mai usor verificabile si deci urmaribile.

Cum?????????

Asta este realul subiect si marea intrebare a prezentului si viitorului apropiat.

Cine are propuneri sa le adreseze forumului.
Mircea Scalat



#17 contax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 26 February 2006 - 06:27 PM

Mircea Scalat a spus:

Cu riscul ca CONTAX sa ma catalogheze ca nostalgic, totusi este mai corecta eliminarea impozitului si a celorlalte contributii si taxe la sursa pentru utilizarea muncii salariale, asa cum in foarte buna parte a fost practicata inainte de 1990.
Eu cred ca resursele ce se aloca pentru functionarea ineficienta a unui sistem de urmarire a contribuabililor si a contributiilor trebuie redirijata catre implementarea unui sistem de urmarire a utilizarii muncii (punct).

Resursele colectate, ca valori absolute, la Bugetul de Stata si Alte Bugete si Fonduri prin variatele si specializatele sisteme introduse dupa 1989 isi pot gasi caile de colectare si pe alte cai mai eficiente si mai usor verificabile si deci urmaribile.

Cum?????????

Asta este realul subiect si marea intrebare a prezentului si viitorului apropiat.

Cine are propuneri sa le adreseze forumului.

Sunt exprimate doua idei :
1. Actualul sistem de colectare a impozitelor si contributiilor aferente utilizarii fortei de munca salariate este incalcit si consuma prea multe resurse, deci ar trebui propuse spre discutie variante pentru o schimbare radicala. De acord, cred ca multi ne-am dori asa ceva.
2. Recursul la modelul prabusit dupa 1989, pe lozinca inainte era mai bine. Aici nu sunt de acord, nici macar nu sunt sigur ca atunci nu existau "contributii si taxe la sursa pentru utilizarea muncii salariale". Si daca nu se vor retine aceste contributii la sursa, cine le va varsa la buget, fiecare salariat in parte, cu contabilul lui?

Eu personal am o niste idei generale despre simplificarea actualului sistem, in care sunt mult prea multe taxe si contributii, dintre care unele genereaza cheltuieli de calcul si administrare mai mari decat sumele efectiv colectate. Sunt sigur ca mai sunt practicieni care au idei si mai bune. Cred insa ca trebuie deschisa o noua lista de discutii pentru acest subiect.
Pe de alta parte, consider ca simpla dezbatere a subiectului pe forum nu este eficienta, intrucat nu va influenta niciodata pe cei care iau deciziile. Numai daca ne vom organiza vom putea spera sa avem un cuvant de spus in imbunatatirea situatiei prezente (spre deosebire de situatia de pana in 1989, care nu permitea asocierea, toate cele fiind perfecte, iar ideea de asociere pentru a schimba ceva reprezenta o conspiratie criminala).



#18 Mircea Scalat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Miercurea-Ciuc

Postat 26 February 2006 - 10:28 PM

Nimic nu-i nou sub soare.

Inainte de 1989 a fost un inainte de 1964, si inainte de acesta a fost un inainte de 19... si asa mai departe.

Da si inainte de 1989 au fost impozite retinute la sursa, pina la introducerea asa-zisului nou mecanism economico-financiar prin 1972-1974.

Sistemele fiscale au o singura justificare: colectarea unei mase banesti ce este necesara functionarii statului, ori a unui subsitem al acestuia.

Colectarea se face prin construirea unui sistem de impozite, taxe, contributii, ori varsaminte asimilate.

In principiu eu cred ca impozitarea muncii salariale - relatii guvernate de CODUL MUNCII - este imorala pe de o parte, iar pe da alta este generatoare la a enorma birocratie atit la nivelul urmaririi indivizilor ca angajati cit si a colectarii si varsarii sumelor la buget.

IMORALA - sa plateasca cel ce cistiga muncind, deci se impoziteaza capacitatea de munca a individului prin prisma remunerarii muncii sale.

Unde mai punem ca acest impozit sa extins acum si la venituri care nu sunt salariale, de exemplu pensiile.

Acest tip de impozit, precum si alte impozite de acelasi gen, precum impozitul pe profit, aro impozitul pe activitati individuale ale liberei profesii, eu nu le vad decit ca impozite ce se colecteaza cu costuri foarte mari, si acestea sunt de regula in functie de gradul de evaziune ori de inflatie, ori de evolutia ramurior economice productive.

Este de stiut ca statul este un sistem care are nevoie de resurse cvasi-constante pentru functionarea sa, deci baza asigurarii resurselor sale ar trebui sa fie in relatie directa cu cee ce se afla pe teritoriul sau si care in fapt este impartit in proprietati.

De aceea impozitele pe proprietate -bunuri mobile si imobile- ar trebui sa devina importante. Componentele de urmarire si de colectare sunt implementate si necostisitoare deoarece sistemele birocratice in acest domeniu nu sunt foaret laborioase si nu au un grad de repetitivitate precum munca, urmaribila lunar.

Impozitarea indirecta a resurselor individuale ar trebui realizata prin sistemele de impozitare a consumului, luxului si viciilor. (TVA, accize)
Si in acest caz sistemul de colectare este necostisitor deoarece contribuabilii sunt perceptori si colecteaza aceste impozite in numele statului. Organismelor fiscale nu le ramine decit sa urmareasca punctele de colectare.

Asta este parerea la care subscriu.

Daca ar fi dupa mine acest tel ar trebui sa-l aiba sistemul fiscal, drept corolar al colectarii rapide, cu costuri scazute a resurselor necesare.
Mircea Scalat



#19 bejinariu mariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 07 April 2006 - 02:29 AM

contax a spus:

mteddy a spus:

"....... INSA SE ACHITAU PRECIS LUNAR ACESTE VALORI.
 Chiar si asa intreprinderile ramaneau cu fonduri serioase, si deci crestere economica asigurata plus minimalizare a incercarilor de fraudare dediferite tipuri...........''

De aia te-am citat, ca sa arat de ce nu facem ''saltul colosal'', pentru ca unii stau cu fata spre trecut. Fraza citata este incarcata de ideologie, adica de politica si mi-am exprimat dezacordul.
saltul colosal nu se poate face cu un asa regim fiscal, suntem prea saraci, nu stam cu fata spre trecut, ci spre buzunarul gol.
sau, privim soldurile creditoare din balanta, de la grupa 4 si calculam penalitati si majorari pentru ca speram ca intr-o buna zi vom avea cu ce le plati
ai avut vreodata ocazia sa reprezinti vreo soc care are acumulate datorii 'stopaj la sursa' , in fata admin financiare , si sa dai peste vreun tampit care stie una si buna ca vrea banii , de parca ti i-a imprumutat el???
cei de la administratia financiara au cate 20 de societati pe care nu le controleaza nimeni, tu ca si contabil daca nu ai spate, acumulezi amenzi...
cine sta cu fata spre trecut???
sa nu ne ascundem dupa cuvinte mari si europene si sa nu privim realitatea in fata!!!
astept comentarii... :evil:
mbm



#20 Mircea Scalat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Miercurea-Ciuc

Postat 07 April 2006 - 11:57 PM

A semana confuzie,
A crea false probleme,
A-i face pe cei ce muncesc in segmente intelectuale sa depuna eforturi realizind proceduri fara rost,

A face apele cit mai tulburi,

Si asa mai departe.

Toate acestea sunt tehnici prin care cei ce spoliaza le utilizeaza pentru ca cei care sunt saraci sa ramina in veci saraci si cinstiti.

Cu un oarecare personaj am avut urmatorul dialog:
Ma intreba: - Ei ce mai faci?
Ii raspund: - Multumesc de intrebare. Muncesc.
Imi zice: - Mai omule dar tu nu sti ca cel ce munceste nu are
timp sa cistige?
-------------------------------------------
Dupa un timp, cel ce ma intrebat si-a construit o casa de 3 nivele, desi in foaia de avere - functionar public fiind - figureaza cu o suprafata de 336 mp in valoare de 1.175.000.000 Lei (ROL) - Declaratia de avere din 05-05-2000.

Apartamentul in care locuiesc are cam aceeasi valoare desi este construit cu 20 de ani inainatea amintitei declaratii. Si tot atit am avut si cu tot atit am ramas.

Impostura, Impertinenta, Desconsiderarea aproapelui, si multe alte "calitati" sunt VALORI in scara de valori actuala din tara noastra a carui norod isi doreste un mers demn alaturi de celelalte natii europene.

Cine face mai rau imaginii tarii, indivizii cu cetatenie romana cu apucaturi de lumperproletariat ori "fruntasii" ce ne fericesc din fotoliile statului de "drept".

Sunt oripilat nicidecum invidios.

Curatenia va veni,
dar numai atunci cind noile generatii vor sti ca
educatia nu o pot primi numai printr-un sistemul de invatamint si ca fara cultura generala si fara apararea valorilor morale crestine, sintetizate in tablele lui Moise si mitul dragostei de aproape santificat prin jertfa lui Isus, nici ei nu se vor simti mai curati si mai demni.


Dac am deranjat, considerati ca n-ati citit nimic.

Ar trebui sa fie la subiectul - diverse - chiar daca nu este divertisment.
Mircea Scalat






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL