Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Achizitie cu plata in rate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Achizitie cu plata in rate


10 replies to this topic

#1 Madalira

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 339 Postari:
  • Location:Galati

Postat 24 March 2008 - 03:56 PM

S-a achizitionat pe firma o garsoniera (nu este noua) cu plata in rate.Actele primite la contabilitate sunt.:contractul de vanzare -cumparare, factura de avans 50%din val.contract si factura cu prima rata.
Nu trebuia emisa si factura cu intreaga valoare a apartamentului?Pe baza contractului firma este proprietara, dar dpdv fiscal care sunt inregistrarile?
Cum evidentiez in contabilitate intarea mijl.fix si ratele?
"Azi nu mai vreau sa lucrez."



#2 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 March 2008 - 10:07 PM

Cred ca trebuie sa folosesti conturile 231 si 232 de la imobilizari corporale in curs.




#3 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 29 March 2008 - 12:32 AM

Nu este o imobilizare in curs. Este o achizitie cu plata in rate.
Inregistrezi in 212 la valoarea din contract : 212 = 404. Daca este cumparata de la o persoana fizica, atunci cred ca folosesti 462.
Every thing happens for a reason.



#4 CORINA39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:

Postat 03 August 2008 - 10:33 AM

am un contract cu urmatoarea situatie:
1.vanzarea catre persoana fizica unui mijloc fix:
2.avans primit de catre firma(chitanta avans in cont 419=13200)in septembrie 2007:
3.achitat in decembrie prin cont cu credit bancar de persoana fizica fara sa i se factureze;
ce pot sa fac in acest moment?sau cel putin a-s lua din ianuarie sa refac conta,cum ati proceda?
care este parerea?si mai am sold mare in 419 din 2007 care se achita anul asta,nefacturat de catre fosta conta,,,



#5 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 15 March 2011 - 06:13 AM

Buna!
Am nevoie de opinia voastra. Am cumparat in rate niste obiecte de inventar (copiatoare 8000 ron)
Cum le inregistrez? aproximativ precum contractele de leasing?

303 = 167
si fiecare factura de rata 167 = 401

In acest caz le dau in consum numai in momentul in care s-au terminat ratele? Mentionez ca ele sunt deja in functiune.

Ma puteti ajuta cu o parere?



#6 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 15 March 2011 - 10:09 PM

@corina39
1. cand ai facut vanzarea ai facut factura, ai colectat tva si inreg.venit.
2 si 3 inchizi acum 419=4111
sau
1.cand ai facut vanzarea nu ai facut factura, nu ai colectat tva si nu ai inreg.venit si scaderea gestiunii
Poti face cu pers fizica respectiva un contract de creditare si corectezi inreg, ramanand 5311, respectiv 5121=462iar acum in martie faci factura de vanzare (nu este tocmai ortodox, dar deh...sper sa nu vorbim de autoturism sau altfel de mijloc fix care are contract de vanzare cump notarial)
nu am inteles "si mai am sold mare in 419 din 2007 care se achita anul asta,nefacturat de catre fosta conta" 419 neachitat si nefacturat din ce provine?
Cel mai bine este sa faci raport scris catre patron (sa-i aduci la cunostinta in scris) si sa ia el o decizie, si sa nu te apuci sa corectezi tu dupa vechiul contabil si sa fii raspunzator de prostiile altuia.

@lucia2
-167 este pentru credit pe termen lung
-copiatorul de 8000lei este mijloc fix si se amortizeaza
Poti sa dai mai multe informatii?
-de la cine sunt cumparate (furnizor, soc.leasing, banca)
-tip contract (leasing, plata in rate)



#7 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 17 March 2011 - 02:29 PM

Aaa nu valoarea deste de fapt 800 si este vorba de un contract de vanzare cu plata in rate.E adevarat ca nu este potrivit 167 dar cum sa inregistrez in acest caz?



#8 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 22 March 2011 - 10:13 AM

Nu ma poate ajuta nimeni cu un sfat? :thumbup: Am si alta abordare pentru problema asta dar nu mi se pare corect.Nu folosesc 167 pt. ca nu este imprumut pe termen lung ( de fapt sunt doar 2 rate) si ma gandesc pe prima sa o inregistrez ca si avans 4091 = 401iar pe cea de a doua,desi scrie "rata 2" si nu se storneaza avansul sa fac 301 = 401 suma de pe factura si concomitent 301 = 4091 cu suma de pe prima factura.
Are sens ce zic? E corect asa? Nu prea, pentru ca receptia a fost facuta efectiv la primirea primei facturi..



#9 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2011 - 02:30 PM

Inregistrarea in contabilitate a obiectului de inventar se face pe baza NIR-ului intocmit la data primirii bunului in gestiune, la valoarea totala prevazuta in contractul de vanzare-cumparare. Plata bunului se face la termenele prevazute in contract si nu reprezinta avans, ci plata partiala.
Ordinul 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene:
154. - (1) In cadrul stocurilor se cuprind:
d) materialele de natura obiectelor de inventar;
155. - (1) Inregistrarea in contabilitate a intrarii stocurilor se efectueaza la data transferului riscurilor si beneficiilor.
(2) In general, datele de transfer al controlului, de transfer al proprietatii si de livrare coincid. Totusi, pot exista decalaje de timp, de exemplu, pentru:
- bunuri receptionate pentru care nu s-a primit inca factura, care trebuie inregistrate in activele cumparatorului;
156. - (1) Detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.
(2) In aplicarea alin. (1) este necesar sa se asigure:
a) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se receptioneaza si inregistreaza distinct ca intrari in gestiune. In contabilitate, valoarea acestor bunuri se inregistreaza in conturi in afara bilantului;
b) in situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:
- bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare;
- bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrare in gestiune;

Cheltuielile corespunzatoare ratelor au fost deductibile pentru contractele incheiate pana la 30.04.2005, acum sunt deductibile integral cheltuielile efectuate in vederea obtinerii de venituri impozabile, iar Factura se intocmeste la valoarea totala a obiectului de inventar daca nu reprezinta plata unui avans.
Codul fiscal
Art.19. (3) Contribuabilii care au optat pana la data de 30 aprilie 2005 inclusiv, conform prevederilor legale, pentru impunerea veniturilor aferente contractelor de vanzare cu plata in rate, pe masura ce ratele devin scadente, beneficiaza in continuare de aceasta facilitate pe durata derularii contractelor respective; cheltuielile corespunzatoare sunt deductibile la aceleasi termene scadente, proportional cu valoarea ratei inregistrate in valoarea totala a contractului.
Norme CF
16. Pentru contribuabilii care au optat la momentul livrarii bunurilor, executarii lucrarilor sau prestarii serviciilor pentru impunerea veniturilor aferente contractelor cu plata in rate pana la data de 30 aprilie 2005 inclusiv, veniturile si cheltuielile aferente bunurilor mobile si imobile produse, lucrarilor executate si serviciilor prestate, valorificate in baza unui contract cu plata in rate, sunt impozabile, respectiv deductibile, pe masura ce ratele devin scadente, pe durata derularii contractelor respective.



#10 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 23 March 2011 - 04:56 PM

Si inregistrarea mea? Cum sa fac?
Achizitie in rate obiecte de inventar.



#11 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 23 March 2011 - 09:08 PM

deci tu ai achizitionat cu plata "2 rate" obiecte de inventar de 800 lei (asta am inteles din toate postarile tale), si ai facut receptia odata cu prima factura ("receptia a fost facuta efectiv la primirea primei facturi"):
Presupuneri:
1. -pe prima factura scrie rata 1 si nu sunt trecute bunurile-
303=408 800lei
4091=401
401=5121
Consider ca este o greseala a vanzatorului, eu as cere corectie factura, nu vand cu contract in rate asa.
-pe a doua factura scrie rata 2 si nu storneaza avans
4091=401
401=5121
cand iti apare factura cu bunurile???

2. pe prima factura se vand bunurile:
303=401
achit 1/2 din valoare luna asta si 1/2 din valoare luna viitoare conform contract 401=5121

3. Aplic ceea ce se facea legal pana la 30.04.2005, cum ti-a spus si Lexiroxi. Dupa aceasta data doar contractele in curs nu s-au schimbat, orice contract nou se face dupa regula de la punctul 2.
-prima factura si receptia bunurilor 471=401
303=408
401=5121
-a doua factura
471=401 rosu
408=401
401=5121

4. Mai pot face si altfel de presupuneri, dar cred ca e prea mult pentru 800lei platiti in rate si fara explicatii clare.

Alta data cand ceri informatii explica foarte clar si corect cazul, sa nu mai bajbaim in cautarea unui raspuns.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL