Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
casa de marcat sau chitantier? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


casa de marcat sau chitantier?

67 replies to this topic

#1 alexutzaP

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 25 March 2008 - 06:14 PM

Buna.La firma unde lucrez exista si o casa de marcat dar si chitanta,problema e ca gestiunea se scade pe baza facturii,dar daca emit bon trebuie sa ma inregistrez cu tva(prt fisc).Cand se foloseste casa de marcat si cand se foloseste chitanta?Argumentez ca se fac si incasari cu cardul si nu suntem un magazin ci un depozit cu vanzare.
Multumesc. :pullhair:



#2 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 25 March 2008 - 06:30 PM

Casa de marcat o folosesti tot timpul iar chitanta o dai celui care iti solicita factura si eventual chitanta. Documentul pe baza caruia colectezi TVA este bonul fiscal (chiar daca ai facut si factura-poti scrie pe factura bonul fiscal la care se refera).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 July 2008 - 02:37 PM
citare mesaj anterior




#3 alexutzaP

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 25 March 2008 - 06:32 PM

Stii cumva legea care spune asta?
Multumesc mult

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 July 2008 - 02:37 PM
citare mesaje anterioare




#4 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 March 2008 - 06:33 PM

Vezi postareaVioleta Tihon, la Mar 25 2008, 06:30 PM, a spus:

Casa de marcat o folosesti tot timpul iar chitanta o dai celui care iti solicita factura si eventual chitanta.

Ce mai e si asta? Si bon fiscal si chitanta la aceeasi factura? Sau am inteles gresit?

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 25 March 2008 - 06:35 PM




#5 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 25 March 2008 - 06:36 PM

Chitanta este deseori solicitata ca document de plata de cel care a facut o achizitie ca document justificativ al platii. Nu e necesara dar se poate si asa.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 July 2008 - 02:38 PM
citare mesaj anterior




#6 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 25 March 2008 - 09:45 PM

Operatorii economici care au obligatia de a folosi aparate de marcat electronice vor inregistra veniturilor pe baza bonurilor fiscale, persoanele care nu au obligatia, in conformitate cu prevederile legale, de a emite factura vor inregistra veniturile realizate zilnic utilizand monetarul, chitanta, care sunt documente cu regim intern de numerotare, conform Ordin 2226/2006 publicat in MO 1056/30.12.2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.
Deasemenea, conform art. 3 alin.(3) al HG 479/2003 republicata privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, in cazul in care in acelasi spatiu se efectueaza atat livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, cat si livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii pentru care nu exista aceasta obligatie, utilizatorii pot emite bon fiscal pentru toate bunurile livrate si/sau serviciile prestate.
Conform OG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si Factura, iar conform pct. 72 alin.(2) al Normelor CF facturile emise si achitate prin numerar pe baza de bonuri fiscale emise, nu este necesara mentionarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, fiind suficienta mentiunea "conform bon fiscal nr./data"

Operatorii economici care au obligativitatea de a emite bonuri fiscale nu elibereaza si chitanta pentru aceeasi incasare, iar cei care nu au aceasta obligativitate pot folosi bonul fiscal in loc de chitanta.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 25 March 2008 - 09:47 PM




#7 alexutzaP

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 25 March 2008 - 10:16 PM

Multumesc! :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 July 2008 - 02:38 PM
citare mesaj anterior




#8 ioanavoda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 08 July 2008 - 08:57 AM

Pt. o firma obligata a se dota cu casa de marcat ce presteaza servicii ocazionale pt. nunti in cazul incasarii avansurilor la aceste servicii inainte de data propriu-zisa a prestarii lor e necesar sa am contract?.Mentionez ca faceam astfel:
-contract cu data la care se incasa avansul si termenul (data nuntii)- la care se presta serviciul
-taiam factura si chitanta
-se regulariza diferenta la momentul prestarii serviciului
Acum cu casa de marcat?
Unele persoane cer si contract,factura, altele nu.
Puteti eventual sa-mi dati sugestii?



#9 jojoro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 02 February 2009 - 06:25 PM

O tipografie care vrea sa vanda reviste prin scoli elevilor are nevoie de casa de marcat? Sau cum se va descarca de revistele vandute?



#10 tucu_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 02 February 2009 - 07:36 PM

Firmele care vand bunuri/presteaza servicii direct catre populatie sunt obligate sa aiba casa de marcat.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2009 - 02:57 PM




#11 angelamama70

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Interests:fotbalul, inotul

Postat 03 February 2009 - 01:39 PM

Casa de marcat? Pt abonamente? Nu cred! Cred ca ar trebui emise facturi pt fiecare elev in parte!



#12 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 03 February 2009 - 11:00 PM

Vezi postareajojoro, la Feb 2 2009, 06:25 PM, a spus:

O tipografie care vrea sa vanda reviste prin scoli elevilor are nevoie de casa de marcat? Sau cum se va descarca de revistele vandute?
Tipografia poate sa ofere atat produse tipografice cat sau/si sa execute lucrari si servicii tipografice. Daca revistele au rezultat din activitatea de productie( Ex.: au fost tiparite pe baza de comada pe cheltuiala editurii; daca erau tiparite pe cheltuiala clientului rezulta o prestare de servicii) vanzarea se face pe baza de factura fiscala, 4111 % 701, 4427. Declararea revistelor pe baza rap.de productie 345=711, iar iesirea din magazie a revistelor pe baza bonului de consum 711=345.
Nu este obligatorie casa de marcat in cazul vanzarii de reviste si ziare prin distribuitori autorizati, cnf. OG28/1999, art.2 lit.d. (doar ca informare).

Dana




#13 misham

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 04 February 2009 - 10:45 AM

Am o mica problema, am o firma ce vinde mai mult catre persoane fizice, pana acum taiam factura si chitanta pentru avans, iar la livrarea marfii, factura cu storno pt avans si contravaloarea marfii plus bon fiscal, acum mi s-a zis ca nu trebuie sa mai tai chitanta pt persoanele fizice.
Stie cineva de cand e regula asta?



#14 Bogdan_fr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 May 2009 - 09:54 AM

Buna ziua,

Am si eu o intrebare : Cum se inregistreaza facturile(sunt dif pers care pe langa bon fiscal mai cer si factua) la o unitate ce are ca activitate principala salarea de autovehicule ? Sau mai bine zis se inregistreaza facturile de la o astfel de unitate? daca in contabilitate m-am inregistrat in fiecare zi cu raportul Z astfel :

5311 = 704 cu raportul Z zilnic

Ce rol mai au facturile??Le tin ca anexa sau trebuie neaparat inregistrate!

Dupa parerea mea ca venit sunt deja inregistrate prin raportul Z



#15 Bogdan_fr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 May 2009 - 12:39 PM

Ma refeream doar la facturile de productie ale spalatoriei care sunt facute catre clientii care pe langa bonul fiscal au nevoie si de factura.

Astept un raspuns



#16 SUNBEAM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Targoviste

Postat 19 May 2009 - 03:26 PM

Vezi postareaBogdan_fr, la May 19 2009, 01:39 PM, a spus:

Ma refeream doar la facturile de productie ale spalatoriei care sunt facute catre clientii care pe langa bonul fiscal au nevoie si de factura.

Astept un raspuns

Buna !

Din momemt ce eliberezi aceste facturi, trebuie sa le inregistrezi si in contabilitate. Contarea ar fi urmatoare : la inregistrarea facturii : 411 = 704 si 4427 daca esti platitor de TVA, iar la inregistrarea bonului in casa, contezi 5311 = 411 .

O zi buna !



#17 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2009 - 03:58 PM

Eu nu vad rostul pentru care ar mai trebui sa inregistrezi facturile, scoti si venitul si TVA-ul (daca e cazul) din Z.
Bineinteles asta nu inseamna ca le arunci...
Dragos



#18 Bogdan_fr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 20 May 2009 - 10:38 AM

Exact asa ma gandeam si eu ca nu mai are nici un rost sa mai introduc si facturile, doar daca as vrea sa am evidenta pe clienti lucru care nu ma intereseaza.



#19 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 20 May 2009 - 01:51 PM

Conform Normelor metodologice ale Codului fiscal facturile emise-care reprezinta documente justificative ale activitatii, se pastreaza si se arhiveaza, pe o perioada minima de 10 ani, conform Ordinului 3512/2008 privind documentele financiar contabile:
51. Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 52, 53 si 54.

Norme metodologice:
79. (1) In sensul art. 156 alin. (4) din Codul fiscal, fiecare persoana impozabila va tine urmatoarele evidente si documente:
a) evidente contabile ale activitatii sale economice;
b) al doilea exemplar al facturilor sau altor documente emise de aceasta si legate de activitatea sa economica, conform prevederilor de la pct. 76;

Facturile emise catre parteneri inregistrati in scopuri de TVA se declara in Declaratia 394- Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national.

Evidenta clientilor din facturile emise este obligatorie conform OMFP 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene:
153. - (1) Contabilitatea furnizorilor si clientilor, a celorlalte datorii si creante se tine pe categorii, precum si pe fiecare persoana fizica sau juridica.
Parerea mea este ca, chiar daca pe tine nu te intereseaza deoarece ei platesc si primesc bon fiscal, trebuie evidentiati individual clientii pentru care s-au intocmit facturi.Deasemenea, asi intocmi Jurnalul pentru vanzari in care asi inregistra fiecare Factura emisa si inregistrarea contabila pentru aceste facturi:
411=%
704
4427
Si plata 5311=411
Iar pentru vanzarile cu plata in numerar, nenominalizate, cu bon fiscal:
5311=%
704
4427

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 20 May 2009 - 01:52 PM




#20 danniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 May 2009 - 08:48 PM

Vezi postareaBogdan_fr, la May 20 2009, 11:38 AM, a spus:

Exact asa ma gandeam si eu ca nu mai are nici un rost sa mai introduc si facturile, doar daca as vrea sa am evidenta pe clienti lucru care nu ma intereseaza.
nu le inregistrezi in conta ca factura dar trebuie sa le declari la semestru prin declaratie 394






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL