Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
un ajutor va rog - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

un ajutor va rog

19 replies to this topic

#1 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 26 March 2008 - 10:06 AM

Buna. Sunt noua in acest domeniu. Si va rog daca se poate sa ma ajutati cu cateva probleme:
Am o firma care este nou infiintata.Se ocupa cu constructii ,, sa zicem " .Aprovizioneaza materii prime de exemplu ciment , nisip, fier beton etc. pe care le consuma producand cavouri si cruci. Nu stiu daca este productie. Eu am lucrat intr-o unitate militara, si pentru lucrari in cazarmare se facea deviz de lucrari pe baza caruia se facea bon de consum.
Aici nu stiu daca trebuie sa faca deviz sau numai bon de consum.
Va rog ajutati-ma , si cu alte explicatii daca mai stiti. Va multumesc anticipat



#2 b_m_c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 March 2008 - 03:52 PM

Eu lucrez intr-o unitate de productie. Normal toate materiile prime, cum ai tu ciment, var, ipsos, etc., sunt considerate ca fiind materii prime care-si schimba natura prin intrarea in procesul de productie. Pentru fiecare cavou sau cruce pe care le produce-ti ar trebui sa aveti o reteta, care sa curpinda cantitatea de materii prime folosite in producerea fiecaruia. De exemplu: la o cruce intra 5 kg. de ciment, 2 kg. de var, etc. ( nu ma pricep la astfel de produse ). In baza retetei de fabricatie, zilnic sau cand produci, se face raport de productie, care trebuie sa cuprinda cantitatea de marfuri ( la tine cavouri sau cruci ), pe care societatea le-a realizat in ziua respectiva. Conform retetarului, trebuie sa-ti iasa din gestiunea de materii prime, cantitatile necesare producerii acestor marfuri, pe care le scazi din fisa de magazie aferenta fiecarei materii prime. Este un pic mai complicat la inceput pana-ti faci retetele, dar ulterior totul merge ok.
Daca mai ai si alte nelamuriri astept intrebari. :pullhair:




#3 darla2203

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Hunedoara

Postat 26 March 2008 - 04:25 PM

Vezi postareaana_bela, la Mar 26 2008, 10:06 AM, a spus:

Buna. Sunt noua in acest domeniu. Si va rog daca se poate sa ma ajutati cu cateva probleme:
Am o firma care este nou infiintata.Se ocupa cu constructii ,, sa zicem " .Aprovizioneaza materii prime de exemplu ciment , nisip, fier beton etc. pe care le consuma producand cavouri si cruci. Nu stiu daca este productie. Eu am lucrat intr-o unitate militara, si pentru lucrari in cazarmare se facea deviz de lucrari pe baza caruia se facea bon de consum.
Aici nu stiu daca trebuie sa faca deviz sau numai bon de consum.
Va rog ajutati-ma , si cu alte explicatii daca mai stiti. Va multumesc anticipat
buna, si eu lucrez la o unitate cu profil asemanator si pot sa iti spun ca daca unitatea ta executa o cruce si un cavou de ex pt un client trebuie sa privesti treaba ca pe o lucrare adica intra materialele in 302.01 ii faci clientului factura si o inregistrezi in 704 iar apoi in baza devizului care il fac cei ce fac crucea si cavoul pt client tu faci un bon e consum pe care il contezi 602.01=302.01 cu vloarea devizului.Daca faci cruci de ciment ca sa le vinzi efectiv (pt ca nu cred ca poti vnde cavoul) atunci materialele iti intra in 302.01, trebuie sa ai un retetar adica sa stii cat material consumi pt o cruce si in baza raportului de productie scazi pe bon 602.01=302.01.tot in baza rap de productie iti receptionezi profusul finit (crucea) si apoi cand faci fact de vz la clienti inregistrezi venitul in 707.
sper ca ai inteles si spor la treaba. :pullhair:
DARLA2203



#4 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 27 March 2008 - 11:07 AM

Vezi postareadarla2203, la Mar 26 2008, 06:25 PM, a spus:

Vezi postareaana_bela, la Mar 26 2008, 10:06 AM, a spus:

Buna. Sunt noua in acest domeniu. Si va rog daca se poate sa ma ajutati cu cateva probleme:
Am o firma care este nou infiintata.Se ocupa cu constructii ,, sa zicem " .Aprovizioneaza materii prime de exemplu ciment , nisip, fier beton etc. pe care le consuma producand cavouri si cruci. Nu stiu daca este productie. Eu am lucrat intr-o unitate militara, si pentru lucrari in cazarmare se facea deviz de lucrari pe baza caruia se facea bon de consum.
Aici nu stiu daca trebuie sa faca deviz sau numai bon de consum.
Va rog ajutati-ma , si cu alte explicatii daca mai stiti. Va multumesc anticipat
buna, si eu lucrez la o unitate cu profil asemanator si pot sa iti spun ca daca unitatea ta executa o cruce si un cavou de ex pt un client trebuie sa privesti treaba ca pe o lucrare adica intra materialele in 302.01 ii faci clientului factura si o inregistrezi in 704 iar apoi in baza devizului care il fac cei ce fac crucea si cavoul pt client tu faci un bon e consum pe care il contezi 602.01=302.01 cu vloarea devizului.Daca faci cruci de ciment ca sa le vinzi efectiv (pt ca nu cred ca poti vnde cavoul) atunci materialele iti intra in 302.01, trebuie sa ai un retetar adica sa stii cat material consumi pt o cruce si in baza raportului de productie scazi pe bon 602.01=302.01.tot in baza rap de productie iti receptionezi profusul finit (crucea) si apoi cand faci fact de vz la clienti inregistrezi venitul in 707.
sper ca ai inteles si spor la treaba. :pullhair:




#5 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 27 March 2008 - 11:18 AM

Va multumesc mult si va rog sa-mi spuneti cum pot sa raspund sa nu fac vreo prostie sa sterg ceva.
Mii de multumiri ideea asta o aveam dar acum sunt convinsa
si va rog sa-mi spuneti daca as face bine cu contarile:
petru cavou : sa-l inregistrz ca pe venituri din lucrari?
5311=%
707
4427
cu valoarea din factura
si scad materialele pe care le-a folosit, dupa deviz si bonul de consum ?
pentru cruce: produs fint?
345 = 711 valoarea din raportul de productie
o transform in marfa
371 = %
345 valoarea din raportul de productie
378 diferenta de valoare
4428 tva neexigibil
la intocmirea facturii:
531 = %
707
4427
inca o data mii de multumiri



#6 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 27 March 2008 - 12:03 PM

Nu e chiar bine:
1) In cazul facturilor se recomanda contarea in 2 pasi:
- facturarea :
4111 = %
707
4427
- inacasarea:
5311 sau 512 = 4111
2) Contul 371 este pentru marfuri si nu se foloseste pentru produsele firmei.
- intrarea in magazia de produse finite:
345=711 cu cheltuielile facute cu produsul (sau cu un pret standard evaluat)
- iesirea din magazie pentru vanzare:
711=%
345 cu valoarea intrata
348 cu diferente de pret (daca se foloseste metoda pretului standard de catalog)
348=711 corectia de pret la intrare
3) Nu vad nevoia de a folosi 4428.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#7 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 27 March 2008 - 04:45 PM

multumesc mult pentru raspunsuri
Acum sa va spun ce am tot vazut eu pe la contabilii nostri din zona unde sunt eu dau si exemplu
este vorba despre un fast food
din raportul de productie ii iese 340 kebab la pretul de 711.98
inregistreaza 345 = 711 711.98
Vinde prin casierie cu pretul de 340*5 lei
transforma in marfa
371 = % 1700
345 711, 98
378 716, 59
4428 271, 43
si la urma face vanzarea
5311 = % 1700
707 1428, 57
4427 271, 43

si scade din gestiune
% = 371 1700
607 711.98
378 716.59
4428 271, 43

si cam asa merge cu fiecare
eu am intrebato de ce nu le vinde ca produse finite ,, dupa cum stiam si am invatat eu la facultate" dar ea spune ca se transforma produsele in marfa . Acum eu sunt in ceata de tot. Eu consider ca este o contabila foarte buna si stiu ca a avut foarte multe controale si nu a primit amenzii . ,, deci este cotata foarte buna" si eu la ea am mers pentru practica.
Acum va rog sa ma ajutati si sa ma lamuriti inca o data cu toate contarile despre productie daca se poate sau putem vorbi pe adresa de mess ana_bela2008@yahoo.com Va multumesc muuuuult



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2008 - 07:46 PM

ana, zau asa ...

ti-am unit mesajele de 2 ori la acest topic... de ce nu te uiti pe pagina unde citesti mesajele ?? daca te-ai uita, de curiozitate, pe toata pagina, daca ai rula pagina pana jos, doar asa - sa vezi cam ce e pe ea, ai vedea ca in dreapta jos este un buton pe care scrie "ADDREPLY". asta inseamna "adauga raspuns" ... este evident ca un click pe el iti va deschide fereastra unde poti adauga mesajul tau nou.

mai-mai, ce comozi si rasfatati mai sunteti unii, vreti 'mura-n gura" fiindca altfel nu pot sa zic de vreme ce cereti indrumari la probleme atat de simple ... :pullhair: DATI-O-NCOLO ...



#9 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2008 - 09:36 PM

marfa
orice bun economic apt sa satisfaca o nevoie si care face obiectul schimbului prin vanzare-cumparare

sau definitia cf DEX:
MÁRFĂ, mărfuri, s.f. Produs al muncii destinat schimbului prin intermediul vânzării-cumpărării

produsele finite
sunt produsele care au parcurs toate fazele de fabricatie prevazute de procesul tehnologic al intreprinderii, fiind depozitate in vederea vanzarii catre terti.

este suficient de clar cum ar trebui tratata situatia expusa de tine...
Madalina



#10 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 02 April 2008 - 02:00 PM

Vezi postareamadalinab, la Mar 27 2008, 10:36 PM, a spus:

marfa
orice bun economic apt sa satisfaca o nevoie si care face obiectul schimbului prin vanzare-cumparare

sau definitia cf DEX:
MÁRFĂ, mărfuri, s.f. Produs al muncii destinat schimbului prin intermediul vânzării-cumpărării

produsele finite
sunt produsele care au parcurs toate fazele de fabricatie prevazute de procesul tehnologic al intreprinderii, fiind depozitate in vederea vanzarii catre terti.

este suficient de clar cum ar trebui tratata situatia expusa de tine...
va multumesc tuturo pentru sfaturi. am rezolvat tot m-am documentat si am inteles ce trebuie sa fac.
dar mai ma intampin cu unele probleme: de exemplu cumpara ciment la saci si asa apare pe factura buc si le scade la kg.
ar trebui sa fac eu transformarea pe NIR sau sa specifice ei pe factura? . Multumesc



#11 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 April 2008 - 04:04 PM

Eu transform direct in NIR.
La denumirea produsului pe factura apare zahar 0.5Kg, cant. = 1000 box.
Ma incarc cu 500 Kg.



#12 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 02 April 2008 - 04:40 PM

Vezi postareaa.d.n., la Apr 2 2008, 05:04 PM, a spus:

Eu transform direct in NIR.
La denumirea produsului pe factura apare zahar 0.5Kg, cant. = 1000 box.
Ma incarc cu 500 Kg.
Multumesc dar mie imi scrie de exemplu 10 saci nu scrie cat are un sac.
Eu am zis sa trec prima data asa cum apare pe factura si un pic mai jos sa scriu transformare si sa intreb patronul cat are un sac , dar nu am nici un act care sa dovedeasca kg/ sac si sar putea la un contro. sa se ia de noi
Ce parere ai? cum este mai corect sa fac?



#13 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 April 2008 - 05:21 PM

Cantariti sacii la receptie.
Faceti un proces verbal atasat la fiecare NIR. Asa mi se pare mai corect.



#14 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 03 April 2008 - 07:52 AM

Vezi postareaa.d.n., la Apr 2 2008, 06:21 PM, a spus:

Cantariti sacii la receptie.
Faceti un proces verbal atasat la fiecare NIR. Asa mi se pare mai corect.
Multumesc . dar am auzit ca sacii sunt stas la 50 Kg. mai trebue sa fac si proces verbal?



#15 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 April 2008 - 08:35 AM

Daca aveti vreo declaratie de conformitate de la furnizor, din care sa reiasa ca sacii au greutatea stas de 50 kg, e bine. Zic si eu...
Dar daca in saci nu sunt chair 50kg, cine pierde? Dvs., nu?!



#16 ana_bela

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 03 April 2008 - 09:05 AM

Vezi postareaa.d.n., la Apr 3 2008, 09:35 AM, a spus:

Daca aveti vreo declaratie de conformitate de la furnizor, din care sa reiasa ca sacii au greutatea stas de 50 kg, e bine. Zic si eu...
Dar daca in saci nu sunt chair 50kg, cine pierde? Dvs., nu?!
MULTUMESC, ESTE FOARTE BINE CAND CINEVA ITI MAI DA O IDEE.



#17 Guest_cesca_*

  • Guests

Postat 09 April 2008 - 02:32 PM

Am o factura de la un furnizor,unde sant trecute 2 produse,care de fapt la mine inseamna un pordus,asa se vinde,este un produs cu 2 componente,si asa se si factureaza,asa e in lista de pret.Cum sa fac,ca din cele 2 produse sa-mi rezulte unul,sa fac receptie la unul si sa adun preturile celor 2?



#18 Guest_cesca_*

  • Guests

Postat 10 April 2008 - 08:49 AM

Nu a mai avut nimeni asa ceva?Ajutati-ma va rog



#19 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 April 2008 - 09:23 AM

Vezi postareacesca, la Apr 9 2008, 02:32 PM, a spus:

Am o factura de la un furnizor,unde sant trecute 2 produse,care de fapt la mine inseamna un pordus,asa se vinde,este un produs cu 2 componente,si asa se si factureaza,asa e in lista de pret.Cum sa fac,ca din cele 2 produse sa-mi rezulte unul,sa fac receptie la unul si sa adun preturile celor 2?
Daca nu se consuma o manopera pentru asamblarea lor, daca intotdeauna le cumparati perechi si daca intotdeauna le vindeti perechi se pot inregistra in NIR ca un produs, cu un nume diferit de a celor doua, iar in paranteza sa puneti componenta), cel putin in NIR daca nu si in factura de vanzare. De exemplu: calculator (UC+monitor).
Mai poate aparea problema ca lipseste o bucata din o componenta (la receptie) sau are un defect si ulterior ti se livreaza doar componenta defacta. Atunci ar fi o problema cu inregistrarile, dar poti sa le inregistrezi ca piese de schimb, cu denumiri diferite de a produsului final.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#20 Guest_cesca_*

  • Guests

Postat 11 April 2008 - 08:43 AM

Iti multumesc foarte mult,mi-ai fost de mare ajutor.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL