Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Repartizarea cheltuielilor de intretinere = activitate exclusiva pt experti contabili ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Repartizarea cheltuielilor de intretinere = activitate exclusiva pt experti contabili ?

7 replies to this topic

#1 criberro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 April 2008 - 09:18 PM

Sunt un pasionat de calculatoare si economist.
Mi-am facut un program de repartizare cheltuieli de intretinere ale asociatiilor pe calculator si am pus la punct un sistem facil prin care reusesc sa rezolv in timp scurt 5-6 zile un numar mare de asociatii.
Practic repartizez pe numarul de apartamente functie de persoane si suprafete cheltuielile.
Am o societate si toate veniturile sunt inregistrate in evidenta contabila, pentru ca la asociatii nu poti sa nu emiti documente .
Un reclamangiu, membru CECCAR , mi-a facut reclamatie la garda - probabil pentru ca eu eram o persoana prea ocupata si el prea odihnita.
Garda Financiara a venit in control pe seama reclamatiei si a concis ca activitate desfasurata de mine este ILICITA deoarece listele de plata intocmite de mine sunt "documente premergatoare actului contabil" atribut numai al expertilor contabili.
Pe cale de consecinta desfasor o activitate neautorizata, si conform OU12/91 se considera ILICITA, deci se confisca toate veniturile facute in timp de 8 ani.
Mentionez ca in tot acest timp am mai fost verificat de garda, si nimeni nu a zis nimic.
In localitatea mea mai sunt si altii ca mine care fac acest tip de activitate si dupa cum am vazut si in alte orase mai sunt societati similare.
Acum ma judec cu Garda
La adresa facuta de Garda catre CECCAR daca tipul asta de activitate este din sfera protejata de OUG 65 , acestia spun printre randuri ca DA si mi-au ingreunat situatia mai tare.
NU MAI INTELEG NIMIC
Administratorul de asociatie care face acest lucru poate fi persoana cu studii medii , poate face repartizarea , iar daca asociatia incheie un contract de externalizare a acestui serviciu este nevoie de un expert contabil ca sa faca listele de plata?

Va rog , orice sfat imi este bine venit .
Chiar am nevoie si de alte opinii.



#2 giucontex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:oradea

Postat 07 April 2008 - 10:01 PM

eu cred ca e cam abuziva hotararea Garzii!
numai in Romania se putea intimpla asa ceva.
Tu prestezi servicii, cineva le cumpara, acel cineva are comisie de cenzori, care stabilesc daca sunt corecte chelt si veniturile.
nu stiu ce sa-ti spun mai mult, doar BAFTA si nu te lasa!
nu vom scapa de comunistii astia niciodata!?




#3 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 07 April 2008 - 10:34 PM

Sunt obligati sa aiba cenzori, care verifica activitatea Asociatiei.
Tu nu faci decat o repartitie a cheltuielilor care nu intra obligatoriu in sfera C.A. si E.C. din CECCAR. Inregistrezi in contabilitate? Faci bilanturi? State de salarii? Stabilesti impozite? Nu...deci ...mergi mai departe in instanta.
Atentie la termenele de contestare a P.Vb. al Garzii, sunt foarte scurte...depune o hartie urgent la instanta si mai explici pe urma

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 October 2008 - 06:34 PM
citare mesaj anterior




#4 criss_m

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 10 April 2008 - 01:01 PM

Vezi postareacriberro, la Apr 7 2008, 10:18 PM, a spus:

Sunt un pasionat de calculatoare si economist.[...]Practic repartizez pe numarul de apartamente functie de persoane si suprafete cheltuielile.Am o societate si toate veniturile sunt inregistrate in evidenta contabila, pentru ca la asociatii nu poti sa nu emiti documente . [...]Garda Financiara a venit in control pe seama reclamatiei si a concis ca activitate desfasurata de mine este ILICITA deoarece listele de plata intocmite de mine sunt "documente premergatoare actului contabil" atribut numai al expertilor contabili. [...]Administratorul de asociatie care face acest lucru poate fi persoana cu studii medii , poate face repartizarea , iar daca asociatia incheie un contract de externalizare a acestui serviciu este nevoie de un expert contabil ca sa faca listele de plata?
Nu intaleg prea bine, spui ca tu ai o societate si desfasori activitatea de contabil pentru asociatiile de proprietari? iar garda a controlat activitatea firmei tale si a considerat-o ilicita? am intales bine? daca da, eu stiu ca cei care desfasoara o astfel de activitate (pt. asoc. de proprietari) trebuie sa aiba atestat din partea primariei de sector, cel mai bine ar fi sa intrebi la "Federatia asociatiei de proprietari" sau sa accesezi situl federatiei, au si legislatia financiar-contabila. bafta

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 October 2008 - 06:36 PM




#5 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 April 2008 - 02:28 PM

Vezi postareacriberro, la Apr 7 2008, 09:18 PM, a spus:

Garda Financiara a venit in control pe seama reclamatiei si a concis ca activitate desfasurata de mine este ILICITA deoarece listele de plata intocmite de mine sunt "documente premergatoare actului contabil" atribut numai al expertilor contabili.
Pe cale de consecinta desfasor o activitate neautorizata, si conform OU12/91 se considera ILICITA, deci se confisca toate veniturile facute in timp de 8 ani.
Programul pe calculator pt. asociatiile de proprietari ar trebui sa tina cont de mult mai multe decat nr.de persoane si de suprafete (cota indiviza). Mai sunt contoarele, repartitoarele, decuplarile, animalele, centralele termice, exceptiile de contorizare, nefolosirea liftului de cei de la etajul 1, salarii, evidenta fondurilor etc. Am facut si eu o data un astfel de soft dar cu timpul s-au complicat situatiile si nu am mai avut timp sa aduc la zi programul.
Sotia mea are firma de contabilitate si doream sa facem si contabilitatea asociatiilor de proprietari, desi acestea sunt sarace si platesc putin. Dar in iulie 2007 a aparut Legea 230 a asociatiilor de proprietari prin care interzicea (implicit) firmelor de contabilitate sa faca administrarea de asociatii de proprietari. Administrarea o poate face doar un administrator autorizat de primarie (dupa ce a urmat un curs specific) sau de o firma specializata pe asociatii de proprietari. Iata textul respectiv din lege:
ART. 34 (2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, intretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii comune.
Vezi si Normă metodologică din 19/12/2007 (Publicat în Monitorul Oficial, nr. 43 din 18/01/2008) de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari
Citez partial din art.22 a normelor:
(3) Pentru a fi autorizate de către autoritățile administrației publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să aibă ca obiect de activitate numai domeniul asociațiilor de proprietari ori ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract;
b) să aibă angajate persoane atestate în condițiile prezentelor norme metodologice;
c) să dovedească că au bonitate financiară.
Deci orice persoana fizica (experti contabili sau nu) are au voie sa administreze asociatii de proprietari decat daca sunt atestati pentru asta, adica sa urmeze cursurile de administrator si sa obtina atestatul de la primarie. In ce priveste firmele, administrarea o poate face, prin contract, doar firmele specializate pentru administrare de asociatii de proprietari. Inainte de iulie 2007 nu erau aceste restrictii pentru firme, deci pentru activitatea anterioara vezi legislatia anterioara Legii 230 (OG 85/2001, L234/2002 etc.).
Ceea ce spune legea e mai important decat ce zice garda sau CECCAR. CECCAR nu cred ca are nici o treaba in acest domeniu. Nicaieri nu se pomeneste de necesitatea unui expert contabil sau firma de contabilitate si nu era nici in legislatia anterioara. Dar faptul ca firma ta nu e autorizata, asta poate avea dreptate, dar doar pt. activitatea de dupa iulie 2007.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#6 criberro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 April 2008 - 10:50 AM

NU CRED CA S-A INTELES
Administrator de imobile (juridic sau fizic ) inseamna mai multe atributii : se ocupa de proprietate, tine contabilitatea , repartizeaza, angajeaza, urmareste si trebuie sa fie atestat. OK?
EU fac numai REPARTIZAREA. Vine omul cu facturile si cu un program complex permanent tinut la zi cu legislatia in domeniu fac imparteala facturilor administratorulor de imobile pe apartamente. Scot la imprimanta listele de plata ce sunt la intrare in fiecare scara
Daca asta e contabilitate .... imi vine s-o mananc.
Adica nu mai ai voie sa tehnoredactezi , sa imparti ca gata asta e numai tb expertilor ?
DAU FOC LA DIPLOMA DACA E ASA
Nu cumva este o ingradire a profesiei libere ?


MULTUMESC PARTICIPANTILOR



#7 zoltan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Location:Mures
  • Interests:ascunse :)

Postat 15 April 2008 - 08:00 AM

asta e clar ingradire, mi-e rusine ca sunt asemenea exemplare printre colegii din CECCAR.
"documentele premergatoare actului contabil" NU SUNT atribut numai al expertilor contabili.
cata nemernicie!
bafta la apararea dreptului in instanta
daca esti dintre cei care au organizat/gandit examenul de Consultant fiscal....fereste-te de mine !!!



#8 varaD

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 17 October 2008 - 09:20 AM

Vezi postareacriberro, la Apr 13 2008, 11:50 AM, a spus:

NU CRED CA S-A INTELES
Administrator de imobile (juridic sau fizic ) inseamna mai multe atributii : se ocupa de proprietate, tine contabilitatea , repartizeaza, angajeaza, urmareste si trebuie sa fie atestat. OK?
EU fac numai REPARTIZAREA. Vine omul cu facturile si cu un program complex permanent tinut la zi cu legislatia in domeniu fac imparteala facturilor administratorulor de imobile pe apartamente. Scot la imprimanta listele de plata ce sunt la intrare in fiecare scara[...]
Repartizarea facturilor tine de contabilitatea de gestiune a unei asociatii de proprietari si intra in atributiile administratorului atunci cand acesta cumuleaza si functia de contabil. Asa ca.... probabil ai fi putut fi "operator date", repartitia in sine nu ai fi putut sa o faci.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 October 2008 - 06:37 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL