Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Notificare facturare chirie cu TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Notificare facturare chirie cu TVA


34 replies to this topic

#1 alexrusu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Audit, expertiza, Analiza Financiara

Postat 15 April 2008 - 10:30 PM

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea problema: Nu stiu unde este cuprinsa in legislatie prevederea ca, firma mea, in calitate de beneficiar (chirias) al unui spatiu, in situatia in care primesc factura de inchiriere cu TVA 19%, eu nu pot deduce acel TVA decat daca am o copie a NOTIFICARII TRIMISE DE FURNIZORUL MEU CATRE ADMINISTRATIA FINANCIARA.
Cunosc prevederile codului fiscal Art. 142 alin. (2) litera e) si alin. (3), insa acolo nu spune nimic de vreo obligatie a mea ca si chirias ci sunt cuprinse acolo doar obligatiile furnizorului meu.
Daca nu am acea notificare eu pot sau nu pot deduce acel TVA????
Va multumeasc anticipat.
Pentru cine are bunavointa...problem:



#2 davideg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 15 April 2008 - 10:42 PM

Asa e nici eu nu am gasit nimic de genul asta in cod, poate nu am citit cu atentie, dar e mai bine sa ai o copie a notificarii, si eu m-am gandir la asta, daca locatorul e de buna credinta de ce nu ti-ar da o copie?E mai bine sa fie!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 June 2009 - 11:33 AM




#3 alexrusu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Audit, expertiza, Analiza Financiara

Postat 15 April 2008 - 10:47 PM

Am deja control si vor sa-mi dea jos tot TVA-ul pentru care nu fac dovada notificarii. Deci, CUMVA este obligatoriu s-o ai, doar ca nu au argumentat cu trimitere la vreo lege...
Pentru cine are bunavointa...problem:



#4 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 15 April 2008 - 11:38 PM

da e obligatoriu sa ai pentru 2007
si eu am patit atata am cerut-o (notificarea)de la un furnizor pana a reusit sa mi-o dea , intretimp deduceam la risc TVA si a inregistrat-o retroactiv la Administratie si mi-a dat-o , sa stii ca unii nici nu au auzit de aceasta notificare si nu au facut-o , o alta soc. m-a tot amanat cu vorba si nici acum nu am primit si nici nu cred ca o au ;este un formular la adm.financiara prin care el furnizor opteaza sa emita factura de chirie cu TVA , pentru ca putea si sa renunte .Au dreptate cei de la control sa ti-o ceara , mai insista ca anul trecut se putea depune si retroactiv la mentiuni perioada , chiar daca este datata ieri notificarea catre ei .



#5 maca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 16 April 2008 - 06:33 AM

Vezi postareadavideg, la Apr 15 2008, 11:42 PM, a spus:

Asa e nici eu nu am gasit nimic de genul asta in cod, poate nu am citit cu atentie, dar e mai bine sa ai o copie a notificarii, si eu m-am gandir la asta, daca locatorul e de buna credinta de ce nu ti-ar da o copie?E mai bine sa fie!

Roaga-i frumos pe cei de la finante sa-ti dea baza legala, conform careia, tu ca beneficiar al acelei facturi esti obligat sa le prezinti notificarea iar ei pot sa scoata acel tva deductibil. Nu cred ca vor gasi un text de lege in acest sens.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 June 2009 - 11:34 AM




#6 Orbu Tatiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:galati

Postat 16 April 2008 - 07:56 AM

Gasiti in norme povestea cu notificarea si formularul.
(3) Opțiunea prevăzută la alin. (1) se va notifica organelor fiscale
competente pe formularul prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme
metodologice și se va exercita de la data înscrisă în notificare. O copie de pe
notificare va fi transmisă clientului. Depunerea cu întârziere a notificării nu
va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare. În situația
în care opțiunea se exercită numai pentru o parte din bunul imobil, această
parte din bunul imobil care se intenționează a fi utilizat pentru operațiuni
taxabile se va comunica în notificarea transmisă organului fiscal. Pentru
bunurile imobile sau părțile din bunurile imobile pentru care au fost încheiate
contracte de leasing înainte de data aderării și care se derulează și după data
aderării, notificarea se va depune în termen de 90 de zile de la data aderării,
în situația în care proprietarul bunului dorește să continue regimul de taxare
pentru operațiunea de leasing cu bunuri imobile.

ANEXA Nr. 3
la normele metodologice de aplicare
a prevederilor titlului VI din Codul fiscal
NOTIFICARE
privind opțiunea de taxare a operațiunilor prevăzute la
art. 141 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal
1. Denumirea solicitantului .................................................
2. Codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din
Codul fiscal ...................................................................
3. Adresa....................................................................
4. Bunurile imobile (construcții, terenuri) pentru care se aplică opțiunea de
taxare (adresa completă a bunului imobil, adresa completă și suprafața
terenului, în cazul în care opțiunea de taxare privește numai o parte a bunului
imobil se va identifica cu exactitate această parte a bunului imobil).
............................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................
Confirm că datele declarate sunt corecte și complete.
Numele și prenumele .................,
funcția ..............................
Semnătura și ștampila
tatiana



#7 alexrusu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Audit, expertiza, Analiza Financiara

Postat 16 April 2008 - 10:42 AM

Merci, am inercat dar dureaza pana primesti raspuns oficial. Oricum din ce am inteles e oarecum interpretabil si se i-au in calcul si prevederile art. 150 alin. (3) din codul fiscal.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 June 2009 - 11:31 AM




#8 alexrusu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Audit, expertiza, Analiza Financiara

Postat 16 April 2008 - 11:17 AM

Buna, multumesc pt. rasuns, a fost foarte la obiect. Eu nu eram la curent cu Hotararea 1579 / 2007.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 June 2009 - 11:32 AM




#9 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 20 April 2008 - 05:49 AM

eu am o nelamurire din startul problemei. Eu sunt platitor de TVA inca de la infiintare (de acum 4 ani sa zicem), inchiriez un spatiu si cum facturez, cu sau fara tva. Daca exista aceasta optiune de facturare fara tva (desi eu sunt platitor de tva), ce demersuri trebuie sa fac?



#10 ileanab

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 20 April 2008 - 01:18 PM

In primul rand trebuie sa ai in obiectul de activitate si "inchirierea de spatii" apoi, cand facturezi, facturezi fara tva activitatea de inchiriere sau faci notificare catre MEF si optezi pt facturare cu tva si transmiti o copie dupa aceasta notificare clientilor.



#11 carolina3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 349 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 05 August 2008 - 11:51 AM

Daca intreaga activitate este de inchiriere de spatii, firma este platitoare de TVA de la infiintare si nu a facut notificare la fisc pentru TVA la chirii (factureaza fara TVA), taxa aferenta cumpararilor cu TVA este deductibila ?



#12 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2008 - 11:34 AM

Vezi postareacarolina3, la Aug 5 2008, 12:51 PM, a spus:

Daca intreaga activitate este de inchiriere de spatii, firma este platitoare de TVA de la infiintare si nu a facut notificare la fisc pentru TVA la chirii (factureaza fara TVA), taxa aferenta cumpararilor cu TVA este deductibila ?
Nu este deductibila, daca optezi pentru netaxarea chiriei, adica scrii pe factura "scutit fara drept de deducere"sau"sfdd".
Aceasta "sfdd" la chirii este din 01.03.2003, dar fz care au colectat tva in continuare inseamna ca au optat "tacit" pentru taxare. La 01.01.2004 CF si NM vin si obliga fz sa notifice la ad fin optiunea de taxare a chiriilor, iar in NM specifica derogarea (de a nu notifica) a celor care la 01.03.2003 au optat tacit.
la 01.01.2007 modificarile la CF si NM precizeaza ca cei care au optat tacit sunt obligati in termen de 90 zile de la data aderarii sa notifice optiunea de taxare. Pentru societate este mai bine sa opteze pentru taxare. Daca optezi ptr sfdd atunci intrii in categoria societatilor cu regim de taxare mixt, si aplici pro rata la deductibilitatea tva, adica, mai ales daca prestezi numai activitate de inchirieri, tva de la cumparari (af activ, utilitati, si altele) nu este deductibil. Ce este ok, la ora actuala poti notifica retroactiv fara sa dea jos tva-ul la client(e precizat in NM).



#13 mirelavasile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 12 August 2008 - 01:44 PM

Am si eu o intrebare pentru cei care au avut deja control pe tema asta, poate stiu: notificarea trebuia depusa anual sau e suficienta o singura data? De ex, eu am inchiriat acum 3 ani un spatiu, si am primit notificare in anul 2. Nu am gasit nicaieri stipulata valabilitatea notificarii ( ptr anul in curs, de ex).

Legat de deducerea TVA si sentimentul de revolta, nu veti gasi nicaieri scris ca nu aveati voie sa deduceti TVA fara notificare. Fiscul interpreteaza in favoarea lui: tratamentul de baza cf Codului Fiscal este inchirierea fara TVA, deci daca nu e notificarea, se presupune ca nu e purtator de TVA, de ce-ti deduci? Totusi, se poate contesta demonstrand ca furnizorul a colectat TVA-ul,declarat si platit, si conform principiului caruia ' daca documentul e gresit inregistrezi suma din document si nu suma corecta' astfel incat furnizorul sa colecteze aceeasi suma pe care tu o deduci, se poate face sah mat la Finante. :frusty:



#14 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 07:02 PM

Vezi postareamirelavasile, la Aug 12 2008, 02:44 PM, a spus:

Am si eu o intrebare pentru cei care au avut deja control pe tema asta, poate stiu: notificarea trebuia depusa anual sau e suficienta o singura data? De ex, eu am inchiriat acum 3 ani un spatiu, si am primit notificare in anul 2. Nu am gasit nicaieri stipulata valabilitatea notificarii ( ptr anul in curs, de ex).
Se depune o singura data, pentru fiecare imobil si/sau parte de imobil inchiriat. Reiese si din modelul de notificare, descrii bunul sau bunurile inchiriate.
In prezent este mai lejer, in sensul ca, pct.38 din NM:"(3) Optiunea prevazuta la alin. (1) se va notifica organelor fiscale competente pe formularul prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice si se va exercita de la data inscrisa in notificare. O copie de pe notificare va fi transmisa clientului. Depunerea cu intarziere a notificarii nu va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare." Atentie, data inscrisa in notificare pentru optiunea de taxare este importanta, nu data cand se inregistreaza la ad fin.
ex: daca contractul de inchiriere s-a incheiat ca o data anterioara zilei de 01.01.2004-data intrarii in vigoare a CF, si s-a facturat in continuare cu tva, obligatoriu notificare pana la 31.03.2007(90 zile de la data aderarii)->poti si acum notifica daca nu s-a facut, in notificare precizezi data de optiune cu taxare 01.01.2004, iar pentru contractele incheiate dupa 01.01.2004, precizezi data optiunii->data semnarii contrcatului.

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 18 August 2008 - 07:05 PM




#15 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 07:13 PM

Vezi postareamirelavasile, la Aug 12 2008, 02:44 PM, a spus:

se poate face sah mat la Finante. :frusty:
Sah mat, doar in prezent, pentru ca in trecut :nono: , daca ai posibilitatea sa citesti CF si NM la CF in vigoare de la 01.01.2004, unde precizeaza foarte clar, ca nu deduci tva, decat de la data notificarii(care se depunea cu termen), ce e culmea, clientul, cel care deducea tva, avea obligatia sa ceara notificare de la fz, iar daca nu a depus, sa storneze factura cu tva si s-o refaca fara tva-sfdd. Daca la data de 01.03.2003(optat tacit), sunt cei care aveau contracte anterior zilei de 01.01.2004, pana anul trecut nu aveau obligatia sa depuna notificare, deci problema a fost la cei care au incheiat contracte dupa 01.01.2004.

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 18 August 2008 - 07:19 PM




#16 mostwantu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 11 September 2008 - 11:04 AM

nelamurirea mea e legata de faptul ca facturarea chiriei o fac pe baza unui contract de inchiriere, in care am stipulat deja faptul ca voi factura cu Tva. atunci mai trebuie sa depun acea notificare? chiar cand am inregistrat cntractul, o doamna de la Finante m-a intrebat care e pretul cerut si i-am aratat pe contract valoarea + Tva. nu mi-a zis nimic de nici o notificare. Mi se pare aberant sa fac notificare la ceva ce deja am anuntat la Finante. dati-va si voi cu parerea, sa vedeti daca gasiti vreo normalitate in asta.
Mersi.
Mersi pentru ajutor!!!



#17 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 11 September 2008 - 11:44 AM

Nu e o normalitate, dar ca sa nu ai batai de cap ulterior e bine sa ai aceasta notificare. Nu te baza pe faptul ca inspectoarea nu a zis nimic de notificare. Cei care vin in inspectie se pare ca stiu mai bine legile decat cei din birou. Am cerut de curand unui furnizor din Pitesti o astfel de notificare si pentru ca nu avea i-am zis sa-si faca. Cei de la Administratia fiscala insa nu stiau de ce trebuie notificarea respectiva pana nu au intrebat pe cineva mai priceput.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#18 onuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 11 September 2008 - 04:51 PM

daca am un teren de fotbal pe care-l inchiriez cu ora trebuie sa fac notificarea? sau nu se incadreaza?



#19 christine2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 17 September 2008 - 08:57 PM

Vezi postareaPasareaPhoenix, la Aug 18 2008, 08:02 PM, a spus:

Vezi postareamirelavasile, la Aug 12 2008, 02:44 PM, a spus:

Am si eu o intrebare pentru cei care au avut deja control pe tema asta, poate stiu: notificarea trebuia depusa anual sau e suficienta o singura data? De ex, eu am inchiriat acum 3 ani un spatiu, si am primit notificare in anul 2. Nu am gasit nicaieri stipulata valabilitatea notificarii ( ptr anul in curs, de ex).
Se depune o singura data, pentru fiecare imobil si/sau parte de imobil inchiriat. Reiese si din modelul de notificare, descrii bunul sau bunurile inchiriate.
In prezent este mai lejer, in sensul ca, pct.38 din NM:"(3) Optiunea prevazuta la alin. (1) se va notifica organelor fiscale competente pe formularul prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice si se va exercita de la data inscrisa in notificare. O copie de pe notificare va fi transmisa clientului. Depunerea cu intarziere a notificarii nu va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare." Atentie, data inscrisa in notificare pentru optiunea de taxare este importanta, nu data cand se inregistreaza la ad fin.
ex: daca contractul de inchiriere s-a incheiat ca o data anterioara zilei de 01.01.2004-data intrarii in vigoare a CF, si s-a facturat in continuare cu tva, obligatoriu notificare pana la 31.03.2007(90 zile de la data aderarii)->poti si acum notifica daca nu s-a facut, in notificare precizezi data de optiune cu taxare 01.01.2004, iar pentru contractele incheiate dupa 01.01.2004, precizezi data optiunii->data semnarii contrcatului.

am inchiriat o parte din imobil, proprietatea firmei mele, in 2007. eu sunt platitoare de tva si am facturat cu tva chiria. pot sa mai depun acum notificarea fara sa se modifice nimic la mine sau la chirias? sau am depasit termenul? chiriasul e firma platitoare de tva. e urgent. multumesc.



#20 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2008 - 02:17 PM

Vezi postareaonuta, la Sep 11 2008, 05:51 PM, a spus:

daca am un teren de fotbal pe care-l inchiriez cu ora trebuie sa fac notificarea? sau nu se incadreaza?
trebuie sa faci notificare pentru teren cu adresa, suprafata, si alte caracteristici.
notificarea nu se face pe furnizor, ci pe imobil.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL