Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
aberatii ale programului MF de la adm. fin. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


aberatii ale programului MF de la adm. fin.

30 replies to this topic

#1 ddragos16

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 27 March 2008 - 10:52 AM

ieri am fost la afp sector 3 sa vad si eu ce e prin fisa: o frumusete, platite toate datoriile, se imperecheau platile cu deconturile de ziceai ca acum o sa am 10-11 copii de la fiecare obligatie. surprinza vine in feb si anume: depun deconturile 101+100+102 pe 15 feb ca tot m-am dus sa depun 101 si pe 15 fac plata la impozitul pe profit. pe 25 feb platesc si celelalte taxe inclusiv impozitul pe salarii. cum credeti ca au repartizat coanele de la afp plata din 15.02? bineinteles ca nu la impozitul pe profit care era scadent ci intai au repartizat la imp/salarii si restul la impozitul pe profit. pe 25 s-a stins si obligatia "restanta" la impozitul pe profit cu plata aferenta impozitului / salarii dar m-am ales cu penalizari pe 10 zile de cam 250 lei. cei de la afp imi spun ca daca tot am depus decontul trebuia sa platesc si imp/sal iar cei de la firma nici nu vor sa auda de penalizari? solutia.... sa ii dau in judecata ca altfel nu ai cu cine sa te intelegi.
mult succes si voua!

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 16 April 2008 - 02:54 PM

Hai Steaua!



#2 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2008 - 08:31 PM

Nu stiu daca a trecut cineva anul acesta de la micro la imp.pe profit..insa mie mi s-a intamplat! In luna februarie 2008, o societate a depasit 100.000 euro CA. Am depus 010, cu trecere la impozit pe profit de la 01.01.2008, cu obligatia de a calcula impozit pe profit de acum incolo.
Toate bune si frumoase..dar societatea, fiind micro avea dreptul de a raporta si plati impozitul pe salarii si contributiile aferente..trimestrial. Deci pt lunile ianuarie si februarie..nu am depus decl100+102 si nici n-am platit nimic.
Cand am pus aceasta problema la administratia financiara sector 2 Bucuresti mi s-a spus asa:(la camera 12) sa refac vectorul fiscal lunar tot incepand cu 01.01.2008, sa fac un memoriu pt depunerea declaratiilor pe ianuarie si februarie....sa explic situatia pt a ma scuti de amenzi..dar culmea.....(la camera 4)majorarile aferente acestor datorii nu mi se pot anula......Mi s-a spus ca nu e vina lor ca am depasit CA in cursul anului si ca este o speta la care legiuitorii nu s-au gandit. In final s-a iscat un mic razboi intre cele doua camere...dar bineinteles tot eu am ramas cu buza umflata!
Voi puteti concepe asa ceva? Ce se va intampla cu o societate care trece in luna noiembrie de la micro la imp profit?
Am scris la Ministerul de Finante despre aceasta speta..dar nu am primit raspuns nici acum.
Ce credeti despre acest aspect?

elenacca



#3 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2008 - 09:03 PM

Ai depus 010 cu 01.02.08 ?
Normal ar trebui sa te lase cu decl si plati de salarii pana la martie, tot trimestrial.
Sa nu depui decl pt, ian si feb ,ca nu vei scapa de penalizari...
Sa ne dai de veste cum s-a rezolvat...
Nimic rau nu ma mai mira :pullhair:
Bafta



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 April 2008 - 02:18 PM

Vezi postareaDoina P, la Apr 13 2008, 10:03 PM, a spus:

Sa ne dai de veste cum s-a rezolvat...
Nimic rau nu ma mai mira :pullhair:
Bafta
subscriu, Doinita !!
este incredibil ce se intampla in tara asta !!! mai ca nu-ti vine sa crezi cata lipsa de responsabilitate e la MF cand dau drumul la lucru cu astfel de programe !

Elena :lostit (13): , si eu vreau sa stiu cum si ce ai rezolvat pana la urma, nu ne uita ! :frusty:

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 16 April 2008 - 02:57 PM




#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 April 2008 - 02:23 PM

am mutat acest topic aici (la "subiectul lunii") fiindca mi se pare important sa dicutam despre astfel de aberatii legislative.



#6 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 16 April 2008 - 02:50 PM

Nu stiu inca ce sa fac! Nu am primit raspuns de la Finante.
Doamna de la camera 10 m-a sfatuit sa depun decl. pe ianuarie si febr. cu zero si sa cumulez sumele pe luna martie....nici asa nu mi se pare corect. Este ca si cum as declara in fals.
Ironia este ca pana sapatamana viitoare va trebui sa depun intr-un fel sau altul!
elenacca



#7 mariacristina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucureşti

Postat 16 April 2008 - 03:40 PM

Parerea mea este sa faci o revenire la finante, cu mentiunea ca ai mai solicitat acest lucru in data de....
Cei de la finante au termen, cred ca 3 zile, in care sunt obligati sa-ti dea un raspuns.
Ca sa se incadreze in acest termen, ei iti pot modifica data mail-ului tau (eu am patit-o, dar tot am primit raspuns). Daca nici asa nu-i OK cu raspunsul, s-ar putea sa te plimbe prin legi, fa o adresa in care sa scrii tot ce ti s-a intamplat si trimite-o cu confirmare de primire.



#8 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 April 2008 - 03:44 PM

Termenul maxim ptr. un raspuns e de 30 zile...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 August 2008 - 01:27 AM
citare mesaj anterior

Dan



#9 mariacristina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucureşti

Postat 16 April 2008 - 03:51 PM

Dan,
La asta m-am referit mai sus:

Asistenţă prin e-mail

În eforturile sale de îmbunătăţire a asistenţei acordate contribuabililor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală doreşte să dezvolte pagina de asistenţă ca un instrument activ, care să vă sprijine în soluţionarea întrebărilor referitoare la impozitele şi taxele care sunt venituri ale bugetului de stat.

În situaţia în care informaţiile incluse în această pagină nu clarifică problemele fiscale care vă interesează, vă rugăm să trimiteţi întrebarea dvs. la adresa de e-mail: asistenta@mfinante.gv.ro

La întrebarea pusă de dvs.:

- veţi primi o notificare pe adresa e-mail specificată de dvs., în termen de două zile lucrătoare, în care veţi fi informat că întrebarea dvs. a fost preluată;

- răspunsul la întrebare va fi transmis ulterior pe adresa e-mail menţionată de dvs.;

- în cazul în care întrebarea este de competenţa administraţiei fiscale în raza căreia vă desfăşuraţi activitatea, răspunsul îl veţi primi în scris, de la administraţia fiscală respectivă.

În vederea soluţionării operative a întrebării dvs., vă rugăm ca mesajul dvs. să cuprindă datele din următorul model:



#10 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 17 April 2008 - 09:01 AM

Vezi postareaElena Pana, la Apr 16 2008, 03:50 PM, a spus:

Nu stiu inca ce sa fac! Nu am primit raspuns de la Finante.
Doamna de la camera 10 m-a sfatuit sa depun decl. pe ianuarie si febr. cu zero si sa cumulez sumele pe luna martie....nici asa nu mi se pare corect. Este ca si cum as declara in fals.
Ironia este ca pana sapatamana viitoare va trebui sa depun intr-un fel sau altul!
Parerea mea este ca in Declaratia 010 se trece data de 01.01.2008 pentru impozitul pe profit, iar pentru impozitele si contributiile salariale se declara data de 01.03.2008 pentru raportarea lunara incepand cu aceasta data. In acest fel poti face Declaratiile 100 si 102 cumulat pe cele trei luni, fara ca sa apari ca ai declaratii nedepuse pe cele doua luni si implicit sa platesti amenda pentru nedepunerea lor.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2008 - 10:56 AM

logic si corect asa ar fi - cum zici tu Lexiroxi :biggrin: , insa eu cred ca la cam. 12 i s-ar fi spus Elenei sa faca asa daca s-ar fi putut. mi se pare imposibil sa nu se fi gandit la ac. varianta, iti dai seama ca nu e primul lor caz de felul asta.



#12 Zuz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 17 April 2008 - 12:51 PM

Cereti sa va dea deciza de stabilire a majorarilor pe care o contestati in termenul legal , expunand toate motivele .
Eu am patit cu impozitul pe dividende - in legislatie spune clar ca termenul de plata pentru impozitul pe dividende este data de 25 a lunii cu exceptia dividendelor neachitate catre actionari - cand termenul de plata a impozitului este 30 decembrie .
Eu am declarat impozitul pe dividende in decembrie ( pentru dividendele distribuite in luna decembrie ) iar programul MF mi-a calculat majorari pe perioada 1 ianuarie - 25 ianuarie .
Am facut contestatie si s-a rezolvat .
Stiu ca e mai anevoios insa se rezolva .



#13 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2008 - 03:58 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Apr 17 2008, 11:56 AM, a spus:

logic si corect asa ar fi - cum zici tu Lexiroxi :biggrin: , insa eu cred ca la cam. 12 i s-ar fi spus Elenei sa faca asa daca s-ar fi putut. mi se pare imposibil sa nu se fi gandit la ac. varianta, iti dai seama ca nu e primul lor caz de felul asta.
Se pare ca eu am fost primul lor caz, Otilia!...la vreo doua zile mi-a spus d-ra de la camera 12 ca a mai venit cineva cu aceasi speta si ca a iesit acelasi taraboi.
Am facut revenire si la mail-ul de la finante, vinerea trecuta..sper sa primesc un raspuns..totusi!
Nu stiu cum o sa procedez. Patroana mi-a spus sa ma linistesc ca va plati majorarile (nu sunt cine stie ce sume), dar pe mine ma revolta fantastic solutiile reprezentantilor ANAF, care scot intotdeauna contribuabilul bun de plata. Asa ca nu o sa cedez asa usor. Mai mult ca sigur ca voi contesta majorarile.
elenacca



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2008 - 12:15 PM

Vezi postareaElena Pana, la Apr 21 2008, 03:58 PM, a spus:

Se pare ca eu am fost primul lor caz, Otilia!...
incredibil ... :pullhair:

Vezi postareaElena Pana, la Apr 21 2008, 03:58 PM, a spus:

Asa ca nu o sa cedez asa usor. Mai mult ca sigur ca voi contesta majorarile.
bravo tie, asa sa faci ! :frusty:

mult succes si tine-ne la curent, daca poti, plssss :lostit (13):
sa ai parte numai de bine.



#15 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2008 - 02:57 PM

"Urmare e-mail-ului dv., inregistrat sub nr. 902182/2008, va comunicam raspunsul primit de la directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:
Programul de guvernare pentru perioada 2005-2008, aprobat prin Hotararea Parlamentului nr.24/2004, a stabilit ca obiectiv, in vederea cresterii veniturilor bugetare, in sprijinul respectarii legii, inlaturarea practicilor de scutire sau de reesalonare a datoriilor bugetare.
Totodata, in cadrul negocierilor cu Uniunea Europeana, Guvernul Roamniei si-a asumat obligatia de a nu mai acorda scutiri sau esalonari pentru obligatiile bugetare restante.
In vederea indeplinirii acestui obiectiv a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.26/2005 privind abrogarea dispozitiilor legale referitoare la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.244/2005.
Astfel, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.26/2005 privind abrogarea dispozitiilor legale referitoare la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.244/2005,in prezent, se mai pot acorda inlesniri la plata numai pentru societatile comerciale privatizate, inclusiv cele din domeniul agriculturii, la care transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor a avut loc pâna la data intrarii în vigoare a ordonantei mentionate si/sau ale caror contracte de vanzare-cumparare de actiuni s-au incheiat pana la data intrarii in vigoare a ordonantei mentionate, precum si pentru unitatile de cercetare-dezvoltare, numai dupa autorizarea ajutorului de stat in conditiile legii..

Fata de cele de mai sus, cererea dvs. de acordare de inlesniri la plata obligatiilor bugetare nu poate fi solutionata favorabil.

Cu stima,

Suzana CHIRIAC - Director adjunct
Intocmit: Dana Constantinescu - consilier superior
Directia de indrumare si asistenta a contribuabililor "


Acesta este raspunsul pe care, in final l-am primit de la Ministerul de Finante.
Bineinteles ca le-am raspuns ca eu, nu am cerut nici o inlesnire la plata obligatiilor bugetare restante, ci pur si simplu, revizuirea legislatiei in aceasta situatie.
Mi-au raspuns destul de prompt apoi, cerandu-si scuze ca au trimis un raspuns gresit si ca...mai departe au transmis directiei abilitate cererea mea.
Pana acum...nici un raspuns.

Oricum eu am ajuns sa-mi conving toti clientii care sunt microintreprinderi..sa-si plateasca impozitul si contributiile salariale..lunar.
elenacca



#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2008 - 06:19 PM

Vezi postareaElena Pana, la Jun 4 2008, 03:57 PM, a spus:

Acesta este raspunsul pe care, in final l-am primit de la Ministerul de Finante.
Bineinteles ca le-am raspuns ca eu, nu am cerut nici o inlesnire la plata obligatiilor bugetare restante, ci pur si simplu, revizuirea legislatiei in aceasta situatie.
excelenta situatie :thumbup: unde dai si unde crapa :smile: te apuca rasu'-plansu' ...

ce ziceti, raspunsul MF il bagam la "perlute" ? :sad:



#17 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2008 - 06:38 PM

da , ca acolo e locul raspunsului de la finante " la perle "



#18 hombre

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 11 June 2008 - 12:39 AM

Vezi postareaElena Pana, la Jun 4 2008, 12:57 PM, a spus:

...''Oricum eu am ajuns sa-mi conving toti clientii care sunt microintreprinderi..sa-si plateasca impozitul si contributiile salariale..lunar.'

sa vezi distractie la reglarea fisei pe platitor... daca ai si 1-2 rectificative ajungi sa platesti penalizari la plati in avans... :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 August 2008 - 01:27 AM




#19 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2008 - 03:16 PM

Nu mar mira sa vad penalizari la plati in avans



#20 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2008 - 07:21 AM

Deja ma apuca disperarea cu sectorul 2. Sa vedeti..alta situatie tampita:

Am depus decontul de TVA pt luna martie 2006 la data de 23.04.2006. Pe decont iesise TVA de plata de 3000 lei, suma ce a fost platita chiar in data de 23.04.2006. Nu stiu de ce ...dar el apare "procesat" in fisa de platitor in luna octombrie 2007!!!!!!.. drept urmare....m-am trezit cu dobanzi si penalitati aferente TVA de plata in suma de 1938 lei!!. D-na Dragusin mi-a cerut sa fac o cerere de reglare a accesoriilor pt acest decont, ca sa poata sterge majorarile. Am primit ieri, in final, decizia de impunere in urma corectiei evidentei fiscale, din care rezulta ca majorarile respective au fost diminuate doar cu suma de 1773, ramanand de plata 165 lei. Cand i-am spus ca nu este normal...mi-a raspuns ca asa a calculat programul...si s-o mai las doua zile sa se clarifice.

Mi se pare o mare tampenie programul lor!!! Ca sa nu mai spun ca de cele mai multe ori, daca plata are data aneterioara depunerii unui decont sau declaratie, acesta calculeaza automat majorari...iar plata sta undeva acolo in dreapta in "SPAC"- (ce o mai fi si ala!!!!) De acolo, cica, trebuie mutat manual de inspectori...dar, intre timp, alti functionari zelosi se apuca sa scrie notificari si le trimit contribuabilului la sediu! De aici..toata nebunia..patronul tipa (ca el doar si-a platit obligatiile in termen), noi fugim la administratie degeaba...s.a.m.d.!

Rabdare si tutun!
elenacca






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL