Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cum se inregistreaza cheltuielile cu transportul marfii? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


cum se inregistreaza cheltuielile cu transportul marfii?

18 replies to this topic

#1 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 19 July 2004 - 09:27 AM

Daca furnizorul imi emite o factura cu marfa insotita de costuri cu transportul, unde/cum le inregistrez?

Multumesc



#2 martinescul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Location:arad
  • Interests:contabilitate

Postat 19 July 2004 - 11:45 AM

Daca este marfa achizitionata si obiectul de transport este comert, atunci se contabilizeaza transportul pe 378 - diferente de pret. Daca este materie prima sau material atunci se contabilizeaza pe 301/302, ulterior pe cheltuiala 601/602.




#3 LEXUS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 427 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2004 - 01:03 PM

cheltuielile de transport/depozitare/receptie etc. intra in costul de achizitie daca se pot cuantifica odata cu intrarea marfii/materialului in patrimoniu. Deci se adauga la pretul de achizitie si se inregistreaza in 371/301/302 etc.



#4 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 19 July 2004 - 02:27 PM

hmm.....asa banuiam si eu cum zice Lexus. Si cum o introduci in programul de stocuri - ca articol separat, sau se aduca la costul marfii si practic introduci numai marfa=marfa net + transport?



#5

  • Guests

Postat 06 September 2004 - 02:03 PM

hmmmm........buna intrebarea de mai sus! Asteptam raspuns.



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2004 - 03:18 PM

Buna,

DA ! marfa = marfa net + transport.
ATENTIE: daca ai mai multe produse pe factura, imparte cheltuielile de transport proportional valoric, astfel incat fiecare produs sa suporte o cota aferenta valorii sale de intrare. SAU, daca vrei, poti stabili cotele si in functie de greutatea totala a fiecarui fel produs cumparat. Rezultatul va fi, in ambele cazuri, o repartizare justa a cheltuielilor de transport pe fiecare marfa intrata.



#7 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 06 September 2004 - 03:24 PM

Ce ziceti de contul 308 si de repartizarea acestuia la darea in consum? Este potrivit in special pentru productie. Astept comentarii.



#8 4EST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 06 September 2004 - 03:26 PM

eu de obicei adun transportul la cel mai scump produs.

Mi se pare greu sa imparti atat :(



#9

  • Guests

Postat 07 September 2004 - 09:43 AM

Corect este cum a spus Otilia.



#10

  • Guests

Postat 07 September 2004 - 12:52 PM

Art.7 Legea nr. 82(r2)/24.12.1991 - "Inregistrarea in contabilitate a elementelor de activ se face la pretul de achizitie."
Ordinul nr.94/2001- Sectiunea a 5-a pct.5.13. - "Costul de achizitie al unui bun este egal cu pretul de cumparare, taxele nerecuperabile, cheltuielile de transprt aprovizionare si alte cheltuieli accesorii necesare pentru punerea in stare de utilitate sau intrarea in gestiune a bunului respectiv."
In cazul in care se transporta mai multe bunuri cu acelasi mijloc de transport, cheltuielile de transport se vor repartiza prin coieficient, proportional cu valoarea acestora.

K transport = Chelt. transport/valoare marfa*100

% = 401
301
302
371
4426
unele societati cu activitati de productie inregistreaza si asa:

% = 401
624
4426
si nu cred ca este gresit, dar prima varianta zic eu ca este mai corecta



#11 roxana_vasi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 09 September 2004 - 10:03 AM

Eu am inregistrat intotdeauna asa:
% = 401
624
4426
si am trecut prin cateva controale fara probleme.
Roxana Vasi



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2004 - 10:39 AM

Si eu, Roxana, dar inainte de 2001. Dupa aceea am facut ca tine numai pentru marfuri care se vindeau foarte repede, astfel incat descarcarea gestiunii prin 607 sau cheltuiala din 624 sa fie in aceeasi luna/ trimestru ca sa nu afecteze impozitul pe profit.
Daca aveam microintreprindere nu-mi faceam probleme ca impozitul oricum era 1,5% din VENITURI.



#13 iliutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 Postari:

Postat 28 September 2004 - 05:12 PM

Eu cred ca depinde de politica firmei: daca aceasta are nevoie de cheltuieli, poate sa o inreg. pe 624... Am vrut sa zic chelt. imediate...



#14 AdiSSb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Location:Sibiu

Postat 29 September 2004 - 07:30 AM

Lucrez la o firma de productie si transportul materiei prime pana acum l-am inregistrat intr-un analitic al lui 308 iar la sfarsitul lunii la inventar l-am trecut pe 301. In acest mod am tot timpul evidentiat transportul pentru materii prime si pot evidentia si valoarea corecta a stocurilor in cadrul postcalculului. Daca cumva gresesc va rog sa imi spuneti si mie :)
Ajutam cum / cand putem....



#15

  • Guests

Postat 29 September 2004 - 06:31 PM

Toti aveti dreptate.Depinde de norocul fiecaruia la control.

Daca vrea sa dea amenda tot da. Multa bafta!!!!



#16 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 30 September 2004 - 07:54 AM

Sint de aceeasi parere cu AdiSSb. Pentru societatile cu productie industriala, aceasta este cea mai corecta metoda.



#17 iliutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 Postari:

Postat 30 September 2004 - 10:17 AM

Pe chestia asta nu poate sa-ti dea amenda... Eventual poate sa-ti scoata cheltuiala si sa-ti recalculeze impozitul+dobanzi+penalitati...



#18 Ronaldo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotbal, filme

Postat 22 September 2005 - 03:08 PM

si eu inregistrez transportul in 308 sau in 378. mi se pare mult mai corect daca vreau sa stiu exact doar costul produsului in gestiune neafectat de transport. evident la sfarsitul fiecarei luni repartizez conturile de dif de pret.
"The saddest thing in life is wasted talent."
R. de Niro - A BRONX TALE



#19 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 30 March 2006 - 01:46 PM

Eu nu am mai tinut niciodata evidenta contabila la o firma care are o ferma agricola si am o "situatie":
- Firma cumpara porci pentru ingrasare, dar are si vaci de lapte si vitei si vitele.
- se cumpara furaje si medicamente, da nu ma intrebati pentru care animal, ca nici mie nu-mi spune nimeni
- transportul furajelor se face de catre alta firma si cand vine factura de transport (mai tarziu decat factura pe furaje) nu stiu la care furaje s-a facut transportul
- asa ca trec pe 624
- acum patronul - dupa ingrasarea porcilor - imi cere sa calculez ce camtitati de cereale s-au consumat pentru ei si valoarea transportului aferent consumului de furaje.
CUM SA FAC???
Is in ceata..... :roll:
irina






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL